Voor je 1e en 2e prik kun je die bij een aantal GGD locaties laten registreren in het NL systeem, zelf ben ik daarvoor naar Utrecht geweest omdat ik me vorig jaar ook in de USA heb laten vaccineren aangezien het daar al kon maar in NL niet. Na de registratie bij de GGD werkt ook de coronacheck app. Ik neem aan dat dat met de booster ook zo gaat werken, die laat ik ook weer in de USA zetten in december aangezien ik er in NL nog lang op zal moeten wachten als ik al in aanmerking kom.MattRob schreef: ↑15 nov 2021, 16:21Wij hebben vrienden die net voor corona begon op exchange naar Kentucky zijn gegaan. Die komen volgende week voor het eerst terug naar Nederland sinds toen. Die hebben hun US vaccinaties bij hun huisarts hier in Nederland laten registreren ? Ze gaan dan volgende week hun papieren bewijs ophalen, zodat ze ook hier overal als 'gevaccineerde' naar binnen kunnen. Blijkbaar kunnen zij dat niet in de door ons gebruikte CoronaCheck App uploaden, denk ik dan. Dat heb ik niet nagevraagd bij ze.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Als ik onze plaatsnaam ingeef dan wordt er 1 healthcheck centre weergegeven. Geef ik een plaats 15KM aan de andere kant op krijg ik een hele ander healthcheck centre te zien binnen een redelijke afstand.
Het dus loont misschien om effe wat plaatsen rondom je woonplaats te proberen. Die bij ons aangegeven werd was namelijk niet beschikbaar binnen onze datums. De andere gelukkig wel.
Volgens mij staan niet alle locaties op de website van healthcheck centre en zijn er dus kleinere locaties waar je via de hoofdwebsite niet terecht zou kunnen.
Laatst gewijzigd door Resi_70 op 17 nov 2021, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Favorite stad Las Vegas: 2006,2007,2009,2011,2013,2017,2019(2x),2021,2022, 2023,(2025 April-02<>April-14)
Inmiddels 142 dagen in Vegas doorgebracht :)
Inmiddels 142 dagen in Vegas doorgebracht :)
Waarom zouden er dan nog steeds zo weinig Amerikanen zijn gevaccineerd? Het is toch gratis? COVID spuit shoppen lijkt me zwaar overdreven.Tipsy_1 schreef: ↑16 nov 2021, 18:13Ik bedoel het niet slechtIk wist dat gewoon niet. Dat je het in elke winkel kan krijgen weet ik ook, mijne komt uit Walmart.
Ik moet namelijk mijn Amerikaans ID (rijbewijs) en verzekerings kaart laten zien en betaal hier belastingen
Een gezondheids/sociale zekerheids aspect is nu ook niet bepaald een stuk pizza en het moedigt uiteraard ook "covid spuit" shoppen aan.
Het gaat om een gezondheidsaspect en daar heeft iedereen wat aan toch? Hoe meer gevaccineerden hoe beter. Kijk naar Spanje en Portugal (98% gevaccineerd). Hoe is dat in de US? En in België?
Ik heb het gewoon gevraagd, NL nationaliteit is geen enkel probleem en ze waren me dankbaar dat wij kwamen vaccineren…zouden de Amerikanen nog een voorbeeld aan kunnen nemen.

Ik werk voor een Amerikaans bedrijf…maakt dat misschien dat je het me wel gunt, ondanks dat ik geen (directe) belastingen in de US betaal? (Geen idee waarom dat voor jou een argument is, maar goed…).
Ik wou eventjes mijn ervaring delen naar mijn reis naar de VS via Madrid.
We hadden de geplande vertrek tijd om 15:25 en vertrokken uit eindelijk om 16:10. Het was wel een beetje chaos bij de gate omdat heel veel mensen nog gecontroleerd moesten worden en het attestement in moesten vullen. Ik was gelukkig bij het in check balie al gecontroleerd en had een stickertje gekregen.
Alhoewel niemand controleerde of ik een esta had, voor de rest werd wel alles gecontroleerd. Dit vond ik vreemd, omdat bij andere mensen er wel om gevraagd werd.
Nou naar 9 uur en 45 minuten kwamen we met 15 minuten vertraging aan in Miami. Wat een lange vlucht joh, eerste keer naar Amerika, eerste keer alleen vliegen en intercontinentale vlucht. Het was een hoop stress, misschien dat ik daarom de afgelopen 2 dagen amper heb kunnen slapen
We gingen met een trein vanuit de gate naar de paspoort controle en het was hier redelijk druk. Ik heb ongeveer 1,5-2 uur staan wachten. Uiteindelijk werden er ook mensen (non us citizens) naar de us citizens rij toegestuurd. Hier was ik er ook een van, toen was ik zo aan de beurt. Er werd hier alleen gevraagd wat ik kwam doen en of hij het adres mocht zien waar ik ga verblijven. Dat was het! Had veel meer vragen verwacht.
Nu nog 12 uur wachten voor mijn overstap naar Austin. Nog een nachtje zonder slaap
Mijn antigen test van healthcheckcenter was helemaal prima! Ook heeft niemand in de VS gevraagd om test of vaccinatie.
We hadden de geplande vertrek tijd om 15:25 en vertrokken uit eindelijk om 16:10. Het was wel een beetje chaos bij de gate omdat heel veel mensen nog gecontroleerd moesten worden en het attestement in moesten vullen. Ik was gelukkig bij het in check balie al gecontroleerd en had een stickertje gekregen.
Alhoewel niemand controleerde of ik een esta had, voor de rest werd wel alles gecontroleerd. Dit vond ik vreemd, omdat bij andere mensen er wel om gevraagd werd.
Nou naar 9 uur en 45 minuten kwamen we met 15 minuten vertraging aan in Miami. Wat een lange vlucht joh, eerste keer naar Amerika, eerste keer alleen vliegen en intercontinentale vlucht. Het was een hoop stress, misschien dat ik daarom de afgelopen 2 dagen amper heb kunnen slapen
We gingen met een trein vanuit de gate naar de paspoort controle en het was hier redelijk druk. Ik heb ongeveer 1,5-2 uur staan wachten. Uiteindelijk werden er ook mensen (non us citizens) naar de us citizens rij toegestuurd. Hier was ik er ook een van, toen was ik zo aan de beurt. Er werd hier alleen gevraagd wat ik kwam doen en of hij het adres mocht zien waar ik ga verblijven. Dat was het! Had veel meer vragen verwacht.
Nu nog 12 uur wachten voor mijn overstap naar Austin. Nog een nachtje zonder slaap
Mijn antigen test van healthcheckcenter was helemaal prima! Ook heeft niemand in de VS gevraagd om test of vaccinatie.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
@ValerieLe Bedankt voor de update!
Nu alle stress laten varen en genieten van je tijd in Amerika!
Roland

Nu alle stress laten varen en genieten van je tijd in Amerika!

Roland
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Thanks voor de tip

2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Amerika-expert
Fijn @ValerieLe Nu genieten!! 

- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Dank Jeroen; ik ga ook in december boosterprik nemen bij de Walmart, hahaha ! Goed om te weten dat ik het bij GGD locatie kan laten registreren.JeroenB schreef: ↑16 nov 2021, 22:52Voor je 1e en 2e prik kun je die bij een aantal GGD locaties laten registreren in het NL systeem, zelf ben ik daarvoor naar Utrecht geweest omdat ik me vorig jaar ook in de USA heb laten vaccineren aangezien het daar al kon maar in NL niet. Na de registratie bij de GGD werkt ook de coronacheck app. Ik neem aan dat dat met de booster ook zo gaat werken, die laat ik ook weer in de USA zetten in december aangezien ik er in NL nog lang op zal moeten wachten als ik al in aanmerking kom.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
ik weet niet hoe streng ze zijn met de 6 maanden maar ik heb mijn laatste 10 juli gehad dus zou op 10 jan kunnen dan . Alleen vliegen we 8 januari terug
- Almere vak V
- Amerika-expert
-
- Amerika-expert
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
@Terpies ik gun het je van harte hoor. Je hoeft niet zo onvriendelijk te worden.
Ik vind het gewoon gek dat het kan. Het is ook veelzeggend over hoe goed het vaccinatie beleid (toch de aankoopbeleid en het zetten) is in de US. Ik denk niet een Amerikaan in Belgie of Nederland op iets gelijkaardig zou kunnen rekenen. Het was voor mij al een soep om in Belgie op de luchthaven getest te worden hoewel ik nog sociale zekerheid betaal in Belgie (het was zelfs onmogelijk en ik heb mij dan maar niet laten testen). 

- Almere vak V
- Amerika-expert
Ach, het is maar net hoe je er naar kijkt. Wat de mogelijkheid betreft tot vaccineren is het hier uitstekend geregeld. Maar een QR-code uitlezen is blijkbaar heel erg lastig...
Zo is het overal wel wat.
Buitenlanders kunnen zich in Nederland ook gratis laten vaccineren.
- MattRob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Edit: ik dacht 180 dagen, maar blijkt inderdaad 6 maanden te zijn ...
Laatst gewijzigd door MattRob op 17 nov 2021, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
QR code uitlezen? Er is hier in de US nog nooit een QR code uitgelezen bij mij? Bij terug binnenkomen in de US na een week Belgie een week geleden hebben ze in de US ook niet naar vaccinatie en test gevraagd? (dat deden ze bij inchecken in Belgie en die keken ook gewoon vluchtig naar mijn papieren/app en scanden niets). De enige keer dat ik hier iets heb moeten laten zien is op mijn werk (foto vaccinatie kaart opladen op HR site) en in NYC (foto van je kaartje op de app laten zien). Streng zijn ze alleszins niet

- MattRob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oeps ...
.. Dan zie je maar weer dat je altijd goed moet checken ... Excuus !

-
- Amerika-expert
Ook hier geldt: Even paar daagjes langer blijven. 

Er staat dat de booster m.n. voor 65+ is. Dan ben je in Nederland toch ook vanaf januari aan de beurt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht