Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door d_vdploeg »

Klopt, 60 plussers kunnen hier vanaf januari een booster halen. (uitnodigingen eind dec.) Als we dat halen, da's altijd maar weer afwachten in Nederland.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 17 nov 2021, 13:06, 3 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
ORANGE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door ORANGE »

Misschien is het ook leuk om een positieve ervaring te plaatsen over de route Amsterdam-Frankfurt-Orlando met Lufthansa.
Wij zijn gisteren aangekomen (yes!).

Uploaden van de documenten lukte niet. Ik had dus alles geprint in een mapje meegenomen en op verzoek kon ik alles laten zien bij het inchecken.
Gelukkig ging de vlucht van 10:55 redelijk op tijd weg naar Frankfurt en een uur later waren we 'ergens' geland bij Frankfurt. We moesten dus nog zo'n 10 minuten met een shuttlebus naar de terminal. We werden afgezet in terminal A en dan is het wandelen richting de Z-gate (ongeveer 20 minuten). Onderweg bij de douane door de selfcheck gegaan (deze werkt tenminste vlot, in tegenstelling tot onze ervaringen op Schiphol).
Daarna door naar de gate. We waren daar om even over half 1 (dat was inclusief plaspauze) Ze waren nog niet met boarden begonnen.....
Na een vlucht van 10 en een half uur geland op Orlando. In het vliegtuig werd gezegd dat ze steekproefsgewijs nog om test-/vaccinatiegegevens konden vragen, maar dat gebeurde niet. Snelle immigration, koffers gehaald en op naar de autoverhuur.
Al met al liep alle dus rolletjes.
ADE01
Amerikakenner

Bericht door ADE01 »

ONYX666 schreef:
17 nov 2021, 09:21
ik weet niet hoe streng ze zijn met de 6 maanden maar ik heb mijn laatste 10 juli gehad dus zou op 10 jan kunnen dan . Alleen vliegen we 8 januari terug
Niet erg streng maar eerdere vaccintaties en de 6 maanden regel is vrijwel het enige wat ze wel controleren (wij hebben recent onze booster gehad) omdat dat de guideline is vanuit de CDC. Met J&J is het overigens maar 2 maanden.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Nog een vraag waar ik even geen antwoord op heb. Vrienden van ons komen komende week naar ons op bezoek in Amerika en vliegen via IJsland. Wanneer gaan die 72 uur voor je test eigenlijk tellen? Als je in Amsterdam in het vliegtuig stapt? Of als je op IJsland overstapt?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

ORANGE schreef:
17 nov 2021, 13:02
Misschien is het ook leuk om een positieve ervaring te plaatsen over de route Amsterdam-Frankfurt-Orlando met Lufthansa.
Wij zijn gisteren aangekomen (yes!).
Mooi dat jullie een goede vlucht hebben gehad. Veel plezier! :thumbup:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Almere vak V schreef:
17 nov 2021, 14:57
Nog een vraag waar ik even geen antwoord op heb. Vrienden van ons komen komende week naar ons op bezoek in Amerika en vliegen via IJsland. Wanneer gaan die 72 uur voor je test eigenlijk tellen? Als je in Amsterdam in het vliegtuig stapt? Of als je op IJsland overstapt?
Ik ga ervan uit op het moment dat de vlucht vanaf IJsland vertrekt, afgaande op de tekst hieronder. Ik denk echter dat ze zich geen zorgen hoeven te maken. Het is nl. geen 72 uur maar 3 dagen:
Before boarding a flight to the United States, you are required to show one of the following:

If you are fully vaccinated: Proof of vaccination and a negative COVID-19 test result taken no more than 3 days before travel.
Bron: CDC

Zelf wil ik mij op zondagmiddag om 15:00 uur laten testen. Vlucht vanaf AMS gaat op woensdag om 07:10 u, de vlucht vanaf LHR om 10:45 uur.

Ik twijfel echter nog of ik ga melden dat het voor een reis is. Daar wordt wel over gesproken in mijn bevestigingsmail om het bij het testen alsnog te melden (tegen een geringe vergoeding, staat in de e-mail). Ik wil er wel zeker van zijn dat ik een reiscertificaat bij de Antigeen-test krijg. Op een eerdere vraag van mij hier op het forum nog geen antwoord op gehad hoe anderen hiermee omgaan. :think:

Roland

d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Coyote ik weet dat er hier een aantal forummers de optie “overig” hebben gekozen bij testen voor toegang en achteraf, nadat zij hun testuitslag al hadden, toen hun reiscertificaat hebben aangevraagd. Ik heb verder niemand gehoord dat dit uiteindelijk betaald zou zijn.

Wat zetten ze in die bevestigingsmail dan? Dat je het moet melden als testen voor toegang gaat gebruiken voor een reis?
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 17 nov 2021, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Coyote schreef:
15 nov 2021, 15:36

Zit mij wel af te vragen, hoe makkelijk krijg je die booster shot in Nederland geregistreerd bij de GGD en daarmee in de app straks?
Hier is het antwoord op de vraag die jij met velen deelt...

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... buitenland

Groningen is daarin logischerwijze een voorloper

https://ggd.groningen.nl/internationale ... groningen/
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Volgens mij wordt een booster (nog?) niet in je check app opgenomen. Dus momenteel is er geen reden om bij ggd te registreren. Wat de toekomst brengt...de tijd zal het leren.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Coyote schreef:
17 nov 2021, 16:40
Ik wil er wel zeker van zijn dat ik een reiscertificaat bij de Antigeen-test krijg.
Ik weet niet bij wie je gaat testen. Maar hij stuurde mij een bevestiging van Health Check Center?? Het zegt me verder niks...

Maar er staat het volgende:
SARS-Cov-2 Rapid Antigen (snel)test €29,50
(Non) Covid 19 certificaat (afreisdocument) €0,00

Doe er je voordeel mee!
ValerieLe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ValerieLe »

@Coyote

Ik heb door dit 2 keer getest moeten worden voor mijn vlucht. Ik had inderdaad ook afspraak gemaakt via testenvoortoegang, overig gekozen en healthcheckcenter aangevingd.

Toen ik hier aan kwam werd er gevraagd of het voor reizen was of niet. Ik bang zijnde dat als ik ja zou zeggen als nog moet betalen (omdat het officieel zo werkt) dus ik zei nee. Het voelde toch niet goed want ze vroeg mijn paspoortnummer niet etc. alleen het bsn nummer, hierdoor ging ik dus terug naar de balie toe om zeker te weten dat ik wel een reiscertificaat zou krijgen. Toen gaf ze aan dat ik wel echt moest doorgeven dat het voor een reis was, als ze namelijk overig klikken word er geen reiscertificaat afgegeven (dit zei ze in iedergeval). Dus nog een keer een test.

btw: had deze dag 3 testen afgenomen in totaal😅, omdat bij mijn eerste (betaalde) test geen tijd stond en het toch niet wou riskeren.

Dit is mijn ervaring ermee, ik hoop dat je er iets aan zult hebben(:
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Coyote schreef:
17 nov 2021, 16:40
Almere vak V schreef:
17 nov 2021, 14:57
Ik ga ervan uit op het moment dat de vlucht vanaf IJsland vertrekt, afgaande op [knip]
Het tijdsperiode is gebaseerd op de geplande vertrektijd uit Amsterdam.
If I have one or more connecting flights to get to the U.S., does the 1-day and 3-day period apply to the first flight or the last one?

If your itinerary has you arriving to the US via one or more connecting flights, your test can be taken within 1 day or 3 days, depending on your vaccination status, before the departure of the first flight.

You also have the option of getting tested en route during one of your connections. However, you should consider where in the connecting airport testing is available and if you would be able to access it while in transit. If you choose this strategy and are unable to get a test en route, you will not be able to board your flight to the United States. You should also be aware that if you test positive en route, you will not be allowed to continue your travel and may need to stay at that location until you end isolation.

Please note, if you planned an itinerary incorporating one or more overnight stays en route to the US, you will need to make sure your test is not expired before your flight that will enter the US. You do not need to be retested if the itinerary requires an overnight connection because of limitations in flight availability.

Bron: CDC - https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... elers.html
Maritabma
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Maritabma »

ValerieLe schreef:
17 nov 2021, 18:19
@Coyote

Ik heb door dit 2 keer getest moeten worden voor mijn vlucht. Ik had inderdaad ook afspraak gemaakt via testenvoortoegang, overig gekozen en healthcheckcenter aangevingd.

Toen ik hier aan kwam werd er gevraagd of het voor reizen was of niet. Ik bang zijnde dat als ik ja zou zeggen als nog moet betalen (omdat het officieel zo werkt) dus ik zei nee. Het voelde toch niet goed want ze vroeg mijn paspoortnummer niet etc. alleen het bsn nummer, hierdoor ging ik dus terug naar de balie toe om zeker te weten dat ik wel een reiscertificaat zou krijgen. Toen gaf ze aan dat ik wel echt moest doorgeven dat het voor een reis was, als ze namelijk overig klikken word er geen reiscertificaat afgegeven (dit zei ze in iedergeval). Dus nog een keer een test.

btw: had deze dag 3 testen afgenomen in totaal😅, omdat bij mijn eerste (betaalde) test geen tijd stond en het toch niet wou riskeren.

Dit is mijn ervaring ermee, ik hoop dat je er iets aan zult hebben(:
Bij wie had je de ervaring met het certificaat zonder tijdsaanduiding?
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

ValerieLe schreef:
17 nov 2021, 18:19
Precies dit dus! Dank je wel voor je reactie @ValerieLe! :thumbup:

Voor mij een reden straks gewoon te melden dat het voor een reis is. Dat er dan misschien voor betaald moet worden, dat moet dan maar. Die paar Euro's maken op het totaal van de reis ook niets meer uit. :wink:

Het volgende staat nl. in de bevestigingsemail van HealthCheckCenter:
Let op: Test u om te reizen? Dan zijn reisdocumenten (non-COVID verklaring) noodzakelijk. Vergeten bij te bestellen? Dit kan alsnog tegen een kleine vergoeding toegevoegd worden tijdens afname van de test.
Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

d_vdploeg schreef:
17 nov 2021, 16:49
ik weet dat er hier een aantal forummers de optie “overig” hebben gekozen bij testen voor toegang en achteraf, nadat zij hun testuitslag al hadden, toen hun reiscertificaat hebben aangevraagd. Ik heb verder niemand gehoord dat dit uiteindelijk betaald zou zijn.
En juist van hen hoor ik graag óf hen iets gevraagd is. :wink:

Ik zal het terplekke overigens zelf aangeven zoals de e-mail ook aangeeft en ik hierboven meldde nav het bericht van @ValerieLe. Over eventuele kosten maak ik mij absoluut niet druk.

Roland

Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Terpies schreef:
17 nov 2021, 03:17
Waarom zouden er dan nog steeds zo weinig Amerikanen zijn gevaccineerd? Het is toch gratis? COVID spuit shoppen lijkt me zwaar overdreven.
Het gaat om een gezondheidsaspect en daar heeft iedereen wat aan toch? Hoe meer gevaccineerden hoe beter. Kijk naar Spanje en Portugal (98% gevaccineerd). Hoe is dat in de US? En in België?
In deze context bestaan "Amerikanen" eigenlijk niet. Dat zou vergelijkbaar zijn met kijken naar de vaccinatiegraad "Europeanen". IJsland (83%) is bijvoorbeeld niet te vergelijken met Bosnië-Herzegovina (26%), net als Vermont (72%) niet te vergelijken valt met West Virginia (42%).
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Maritabma schreef:
17 nov 2021, 18:41
Bij wie had je de ervaring met het certificaat zonder tijdsaanduiding?
De eisen van de CDC zijn gebaseerd op de datum en niet op de tijd.
Why does the Order specify 1 day and 3 days rather than 24 hours and 72 hours? What is considered 1 day and 3 days?

The 1-day period is 1 day before the flight’s departure and the 3-day period is the 3 days before the flight’s departure. The Order uses 1-day and 3-day time frames instead of 24 hours and 72 hours to provide more flexibility to the air passenger and aircraft operator. By using a 1-day and 3-day window, test acceptability does not depend on the time of the flight or the time of day that the test sample was taken.

For example, if you are fully vaccinated and your flight is at 1pm on a Friday, you could board with a negative test that was taken any time on the prior Tuesday or after. If you are not fully vaccinated and your flight is at 1pm on a Friday, you could board with a negative test that was taken any time on the prior Thursday.

Bron: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... elers.html
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Big Al schreef:
17 nov 2021, 18:52
Terpies schreef:
17 nov 2021, 03:17
In deze context bestaan "Amerikanen" eigenlijk niet. Dat zou vergelijkbaar zijn met kijken naar de vaccinatiegraad "Europeanen". IJsland (83%) is bijvoorbeeld niet te vergelijken met Bosnië-Herzegovina (26%), net als Vermont (72%) niet te vergelijken valt met West Virginia (42%).
Idd [mention]Big Al[/mention]
Helemaal juist.
24 States so far...
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Big Al schreef:
17 nov 2021, 18:39
Het tijdsperiode is gebaseerd op de geplande vertrektijd uit Amsterdam.
Ik zie het, en dat is eigenlijk alleen maar beter voor ons. :mrgreen:

Het is soms ook maar net wáár je zoekt op de site van CDC. :wink:

Roland

Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Tipsy_1 schreef:
14 nov 2021, 12:10
Terpies schreef:
14 nov 2021, 02:38

Inmiddels paar dagen in Florida ( en er wordt nergens naar COVID certificaat gevraagd. We gaan de komende tijd zien hoe dat in overige Staten is.
zoals je zegt in Amerika doen ze al lang niet meer aan mondmaskers (behalve op openbaar vervoer en zo)
en aan vaccinatie certificaten doen ze ook niet hoor. Uitzonderingen: NYC,Hawaii en blijkbaar Philly ook volgens mijn man.
Tenminste, als toerist. De meeste werkgevers vragen het wel.
Hangt helemaal van de staat, de regio, de stad, het graafschap, en dergelijke af.

San Francisco heeft bijvoorbeeld nog een mandaat:
When to wear a mask
You must still wear a mask in public places, like stores, restaurants, and large indoor events, even if you are fully vaccinated.

Places masks are required for everyone
At some businesses
Face coverings are still required when you are:

Seeking healthcare (including any waiting rooms)
Inside a K-to-12 school, childcare facility, youth sports, or other youth setting
At a business or venue that chooses to require masks for all patrons and staff
Jails
Homeless shelters, cooling centers, and emergency shelters
Long-term care facilities and adult and senior care centers
Traveling

Face coverings are still required when you are:

On public transportation (or waiting for it indoors)
Driving or riding in a taxi or rideshare vehicle (even by yourself)

Bron: https://sf.gov/information/masks-and-fa ... oronavirus

Het hangt er ook wel vanaf wie je bent - sommige mensen staan boven de wet. Maar dat is eigenlijk overal hetzelfde...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer