Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Big Al »

Wat zien die Nederlandse testcertificaten er overigens officieel uit! Handtekening, stempel...

Dat heb ik hier in de VS nog nooit gezien...
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Coyote schreef:
17 nov 2021, 18:51
En juist van hen hoor ik graag óf hen iets gevraagd is.
Snap ik. Door het antwoord van @ValerieLe is het wat duidelijker. Je moet dus wel degelijk aangeven dat het om een reis gaat. Misschien hebben ze iets te veel mensen gehad die “overig” aanvinkten en daarna om een reiscertificaat vroegen.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Nou, dat dacht ik dus ook. Kan me goed voorstellen dat er een piekje gekomen is in antigeen testen met vervolgens een vraag voor een reiscertificaat.

Zat dan ook te twijfelen tussen deze gratis antigeen of een betaalde PCR. Gekozen voor de antigeen omdat de uitslag er dan snel is (en ik eventueel maatregelen kan nemen indien positief, nog een keer testen?). Bovendien hoop ik op deze manier op zondagavond al alles te kunnen uploaden in de Verifly app zodat ik dinsdagochtend vroeg kan inchecken. Overdag druk de dagen voor mijn vakantie dus dan geen tijd.

Overigens ben ik wel benieuwd of de mensen die binnenkort gaan nu nog voorzichtiger zijn met het snel oplopende aantal besmettingen. Ik ben daar wel bewust mee bezig met nog 2 weken te gaan voor mijn vertrek. Niet meer zomaar op bezoek gaan bij anderen en zelfs vandaag al naar de kapper geweest... :lol: Gelukkig werk ik thuis dus hoef niet de deur uit als het niet nodig is.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Coyote Je kunt ook betaald een antigen sneltest doen he met reiscertificaat bij verschillende aanbieders. O.a. bij healthcheckcentre. Dat hoeft niet persè een PCR test te zijn.

Je bent met zo’n sneltest inderdaad veel flexibeler. Ik zou zolang een antigen sneltest toegestaan blijft altijd daar voor gaan.

Of je een dag later nog een keer laten testen verschil maakt in uitslag, ergens mag ik hopen van niet :lol:

Wij zijn ons er ook heel erg bewust van en wij houden er zeker rekening mee. Overigens niet alleen omdat er nu 20K aan besmettingen zijn. Doe er veel voor om mijn vakantie niet te laten vergallen door toevallig tegen een besmet iemand aan te lopen.

Wij vertrekken begin januari, hopelijk, want met 20K besmettingen per dag hoop ik niet dat ze maatregelen gaan verzwaren. Wij hebben de feestdagen er nog tussen maar na nieuwjaarsdag gaan wij echt even in een soort lockdown :thumbup:
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 17 nov 2021, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Maritabma
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Maritabma »

Wij gaan vanaf zaterdag bijna geheel in lockdown samen. Vertrekken zaterdag over 2 weken.
marieke van oorschot
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door marieke van oorschot »

Als alles goed gaat vertrekken wij 22 december. Geen mogelijkheid tot een vrijwillige lockdown helaas. Ik werk in het voortgezet onderwijs, dus ik mag hopen dat ik het niet oploop…
Loves Vegas!
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Maritabma Verstandig :thumbup:

@marieke van oorschot hopelijk wordt het wat rustiger qua besmettingen en contacten beperken anders dan werk is misschien wel verstandig, mijn vrouw werkt in de zorg, tsja dat wordt ook lastig, best spannend allemaal :blink:
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 17 nov 2021, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Ik let heel goed op, maar 1 factor kan ik helaas niet controleren: m’n twee dochters, 12 en 8, op school.
Ik vertrek binnen ruim drie weken en kan me geen drie weken van hen afzonderen (wil ik ook niet). Oudste heeft haar eerste prik gehad, jongste nog niets… (mag nog niet).
Ragjee
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Ragjee »

Ik moet zeggen dat ik toch ook wel wat schrik heb om last minute nog positief te testen met die oplopende besmettingen. We hebben onze test over een dikke twee weken en we proberen nu toch wel éxtra voorzichtig te zijn. Alleen werk ik in de zorg dus het risico is altijd reëel. Bij mijn partner op het werk lopen de besmettingen ook enorm op (fabriek)
Voor de zekerheid toch maar enkele zelftests in huis gehaald die we de komende 2 weken af en toe gebruiken, niet dat het een zekerheid is but u never know... Jammer dat je niet onbezorgd aan de reis kan beginnen.
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Voor de volledigheid een overzicht van de betrouwbaarheid van de RT-PCR en antigenische testen.

Code: Selecteer alles

RT-PCR          Antigen

symptomatische patiënten        100%            64%

asymptomatische patiënten       100%            35%

Bron: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34134035/
Volgens onze apotheek geeft de antigen-test in zo'n 80-85% van de gevallen correct aan dat een patiënt inderdaad besmet is. Met andere woorden, in 15-20% van de gevallen wordt een infectie niet opgemerkt (false negative).

De antigen-test geeft in 1-1,5% van de gevallen onterecht aan dat een patiënt besmet is (false positive).

Nota bene: verifieer of ik de conclusie van de studie goed geïnterpreteerd heb.

Het lastige is dat de uitslag van een PCR-test bij ons zo'n 3-5 dagen op zich laat wachten en derhalve geen optie is voor de eis van de CDC van drie dagen. Maar het betekent wel dat twee derde van asymptomatische patiënten niet zal worden opgemerkt voordat ze in het vliegtuig stappen...

Daar komt dan ook nog eens bij dat een antigen test precies op het juiste moment moet worden afgenomen. Niet meteen na de besmetting, maar ook niet meer dan een paar dagen later.

Onze plaatselijke kliniek vertrouwd de test al helemaal niet. Als het resultaat negatief is dan volgt er meteen een PCR-test omdat het percentage "false negatives" zo hoog is.
Gast

Bericht door Gast »

ONYX666 schreef:
17 nov 2021, 12:34
MattRob schreef:
17 nov 2021, 12:26

Het gaat om 180 dagen, dan zit je waarschijnlijk net goed ! Wij hebben 16 juni onze gehad, en we vliegen 14 december terug. Op 13 december zijn de 180 dagen voorbij :wink:
zeker ? hier staat 6 maanden
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... -shot.html
In eerste instantie zei de dame bij Walmart ook 6 maanden, maar ze kan op 180 dagen approval krijgen, dus dan is het 180 dagen.
Gast

Bericht door Gast »

Coyote schreef:
17 nov 2021, 16:40

Ik twijfel echter nog of ik ga melden dat het voor een reis is. Daar wordt wel over gesproken in mijn bevestigingsmail om het bij het testen alsnog te melden (tegen een geringe vergoeding, staat in de e-mail). Ik wil er wel zeker van zijn dat ik een reiscertificaat bij de Antigeen-test krijg. Op een eerdere vraag van mij hier op het forum nog geen antwoord op gehad hoe anderen hiermee omgaan. :think:

Roland
Je kunt gewoon, zoals ik al eerder postte, via de site testen voor toegang kiezen voor “overig” en dan drie dagen voordien testen. Je krijgt via Health Check Center nog steeds een gratis test en gratis reiscertificaat.
https://healthcheckcenters.nl/
838D3343-55B1-4D8E-9557-E072A8C03BCC.jpeg
Misschien lees je mijn berichten niet, maar ik heb zelfs het reiscertificaat wat je krijgt gepost. viewtopic.php?p=1268649#p1268649
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Terpies Ik had jouw bericht met het reisscertificaat gelezen, zelfs via die link een afspraak gemaakt. :wink:

En ja, ik las ook wat je hierboven aangeeft. Echter in de mail wordt het expliciet genoemd wat ik eerder aangaf.

Hiermee geef je echter nog steeds geen antwoord op mijn eerdere vraag...

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Maritabma schreef:
17 nov 2021, 21:20
Wij gaan vanaf zaterdag bijna geheel in lockdown samen. Vertrekken zaterdag over 2 weken.
Snap ik helemaal! Dat geldt voor mij dus ook, al zal ik af en toe wat boodschappen moeten doen en komt mijn broer (die notabene op de covidafdeling van een ziekenhuis werkt :shock: ) vaak na werktijd even langs voor een 'bakkie' en houden we gepast afstand. De maatregelen op zijn werk zijn echter zo streng dat ik daar minder moeite mee heb dan met mijn bezoek aan een uitpuilende Intratuin enkele weken geleden waar men hutje-mutje op elkaar liep. :roll: Laat ze aub voor dat soort winkels zo snel mogelijk de Corona-app invoeren.

Maar afgezien van zijn bezoek, zal ik de komende 2 weken ook geen contact met anderen hebben.

En dat een besmetting in een klein hoekje ligt blijkt wel uit het feit dat een collega van mij deze week een echte 'testen voor toegang' deed voor een event de volgende dag maar wel mooi in quarantaine mag... :sadcry:

Roland

babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Niet om er de damp in te jagen maar een gedachte die bij me op kwam bij de opmerkingen dat mensen een soort van in lockdown gaan 2 weken voor hun reis. Slim, zou ik ook doen. Maar zou je er ook niet verstandig aan doen om op dat moment al een test te doen, of misschien zelfs al 3 a 4 weken voor de reis. Mijn redenatie is als volgt. Stel je hebt asysmptomatische Corona nu / net gehad. Dan is de kans dat je bij de test vlak voor je reis nog steeds positief test aanwezig. Dan kun je niet reizen. Maar je kunt dan wel reizen als je een oudere positieve test plus gezondheidsverklaring kunt overleggen. Het is misschien beetje overkill maar je vergroot je kansen wel.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

@babarage Ik volg je en dat is ook exact wat ik doe.

PCR gehad op 7 november, negatief.
PCR gepland op 28 november (14 dagen voor vertrek). Is deze negatief dan zonder ik me echt 11 dagen (tot 3 dagen voor vertrek, als de test voor vertrek ingepland staat) van zoveel mogelijk dingen af. Stel dat hij positief is, dan ga ik gewoon in quarantaine en kan ik reizen met een herstelcertificaat.

Neen hoor, ik overplan de dingen niet :lol:

Edit: dat zou ook zijn waarom voor mij persoonlijk een positieve test (nét voor vertrek dan) en het annuleren van de USA-reis geen absoluut drama hoeft te zijn.

- Ik reis solo
- Bij geval van ziekte (Covid-19) voor aanvang van mijn verlof, is de regel in België dat je verlof ingetrokken wordt en dat je op ziekte gezet zal worden (of, in geval van niet ziek maar enkel besmet, thuiswerk). Dan zet ik mijn verlof over naar kwartaal 1 van volgend jaar, en neem ik verlof in januari om dan te gaan naar Vegas.
- Ik kan dan in januari gewoon reizen met mijn herstelcertificaat.

Je ziet, ik heb echt aan alles gedacht :D
SCOMMT
Amerika-ontdekker

Bericht door SCOMMT »

Dat is slim!

Verstandig is dus om 14 dagen voor vertrek een test te doen. Als deze dan positief is, kun je een herstelbewijs krijgen 2/3 dagen voor vertrek en mag je gewoon vliegen?

Dan gaan wij dat ook maar doen!
Momenteel CR-1 in progress. Eind 2023/begin 2024 emigreren richting NJ
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Trom schreef:
17 nov 2021, 17:32
Volgens mij wordt een booster (nog?) niet in je check app opgenomen.
@Trom Heb je hiervoor een bron? In Oostenrijk is een derde prik 270 dagen na de tweede verplicht voor bijvoorbeeld toegang tot restaurants en skiliften. Dan lijkt het me toch wel handig als die derde prik ook in de app staat.
Groet,

Old Faithful
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Had het van God site. Inmiddels is de tweede alinea toegevoegd.
Boostervaccinatie en coronabewijs

Als u een boostervaccinatie krijgt blijft uw coronabewijs geldig. Dat is ook zo als u geen boostervaccinatie krijgt. Zowel voor uw coronabewijs voor reizen binnen Europa (DCC)  als uw coronatoegangsbewijs voor toegang tot activiteiten in Nederland.

Met een boostervaccinatie worden uw coronabewijzen aangevuld met deze extra vaccinatie. U hoeft dus niet opnieuw 2 weken te wachten om een geldige QR-code te krijgen. Kijk voordat u gaat reizen wel altijd naar de reisadviezen die gelden voor het land dat u bezoekt (Wijsopreis.nl).
Het lijkt er dus nu wel op te komen alhoewel het er nog niet klip en klaar staat. Europese afspraak was natuurlijk 2 vaccinaties=qr code. Oostenrijk gaat nu geheel op eigen gelegenheid iets nieuws eisen. Zodra ik een booster krijg, neem ik in ieder geval mijn gele boekje weer mee.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Dank :thumbup:
De Europese afspraak heeft betrekking op het reizen tussen de lidstaten. Met een tweede prik ouder dan 270 dagen kom je nog gewoon Oostenrijk in. Oostenrijk heeft alleen de eisen voor toegang tot restaurants e.d. aangescherpt. Dat is binnen de Europese afspraken in noodgevallen toegestaan.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer