Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Coyote »

babarage schreef:
18 nov 2021, 10:59
Maar zou je er ook niet verstandig aan doen om op dat moment al een test te doen, of misschien zelfs al 3 a 4 weken voor de reis.
Dat zou je kunnen doen. Ik heb daar niet voor gekozen aangezien ik geen klachten de afgelopen periode heb gehad en sowieso mijn contacten met 'vreemden' al tot een minimum beperk. Is eigenlijk al zo sinds begin pandemie.

Ik ga ervan uit dat mijn aanpak voldoende is. En mocht het al mislopen, dan is dat natuurlijk ontzettend jammer maar is er niet direct een man overboord bij mij. Ook ik kan redelijk eenvoudig alles verplaatsen, annuleren en een eVoucher krijgen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Bericht door Gast »

Coyote schreef:
17 nov 2021, 18:51
d_vdploeg schreef:
17 nov 2021, 16:49
ik weet dat er hier een aantal forummers de optie “overig” hebben gekozen bij testen voor toegang en achteraf, nadat zij hun testuitslag al hadden, toen hun reiscertificaat hebben aangevraagd. Ik heb verder niemand gehoord dat dit uiteindelijk betaald zou zijn.
En juist van hen hoor ik graag óf hen iets gevraagd is. :wink:

Ik zal het terplekke overigens zelf aangeven zoals de e-mail ook aangeeft en ik hierboven meldde nav het bericht van @ValerieLe. Over eventuele kosten maak ik mij absoluut niet druk.

Roland
Antwoord op Deze vraag? Je krijgt in de mail van Health check center een link om een reis certificaat aan te vragen. Deze heb je dan gratis binnen een uurtje in je mail. Ook staat de test uitslag gewoon in de Corona app.
1628025B-EB2F-45ED-8362-609CA72B2F4D.jpeg
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Terpies Jammer, dat je totaal voorbij gaat aan mijn vraag. Dan kun je beter niet antwoorden...

Ja, ik weet van die link in jouw ontvangen e-mail.

Wie weet is mijn aanmeldmail van HealthCheckCenter wel anders dan die van jou destijds? Kan immers zijn dat ze de werkwijze aangepast hebben? Bijv. omdat er heel veel reiscertificaten aangevraagd worden? Ik vind het nl. apart dat het expliciet in mijn aanmeldmail staat dat ik het moet aangeven als het voor reizen bedoeld is, maar er bij jou kennelijk zonder te vragen toch een link voor een reiscertificaat in de e-mail met uitslag staat.

Maar goed, als je niet gewoon antwoord kunt geven op mijn vraag laat dan maar... :roll:

Roland

d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@Coyote Kun je/Wil je de mail die je gekregen hebt geanonimiseerd met ons delen?

Dan kan @Terpies of een ander forumlid die al eerder gebruikt hebben gemaakt van testen voor toegang misschien helpen beoordelen of de werkwijze inderdaad is veranderd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Gast

Bericht door Gast »

Coyote schreef:
18 nov 2021, 15:48
@Terpies Jammer, dat je totaal voorbij gaat aan mijn vraag. Dan kun je beter niet antwoorden...

Ja, ik weet van die link in jouw ontvangen e-mail.

Wie weet is mijn aanmeldmail van HealthCheckCenter wel anders dan die van jou destijds? Kan immers zijn dat ze de werkwijze aangepast hebben? Bijv. omdat er heel veel reiscertificaten aangevraagd worden? Ik vind het nl. apart dat het expliciet in mijn aanmeldmail staat dat ik het moet aangeven als het voor reizen bedoeld is, maar er bij jou kennelijk zonder te vragen toch een link voor een reiscertificaat in de e-mail met uitslag staat.

Maar goed, als je niet gewoon antwoord kunt geven op mijn vraag laat dan maar... :roll:

Roland
Ik vraag je welke vraag je beantwoord wilt hebben?
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@d_vdploeg Zekers!

Hieronder de mail. Je krijgt 2 e-mails van HealthCheckCenter nadat je je aangemeld hebt. Een Afspraakbevestiging en een Registratiebevestiging. Onderstaande staat in de Registratiebevestiging:

Roland
Bijlagen
MailHCC.JPG
MailHCC.JPG (119.8 KiB) 1128 keer bekeken

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:
18 nov 2021, 16:03
k vraag je welke vraag je beantwoord wilt hebben?
Ik had 'm hier 2x gesteld maar wellicht lees jij niet al mijn berichten... :wink:
Coyote schreef:
17 nov 2021, 16:40
Ik twijfel echter nog of ik ga melden dat het voor een reis is. Daar wordt wel over gesproken in mijn bevestigingsmail om het bij het testen alsnog te melden (tegen een geringe vergoeding, staat in de e-mail). Ik wil er wel zeker van zijn dat ik een reiscertificaat bij de Antigeen-test krijg. Op een eerdere vraag van mij hier op het forum nog geen antwoord op gehad hoe anderen hiermee omgaan.
Roland

Gast

Bericht door Gast »

Zoals al eerder aangegeven heb ik gewoon “overig’ geselecteerd bij het aanmelden. Mijn post was volledig zoals ik het gedaan heb.

Ik zit in de US, mijn test was op deze manier gratis, het reiscertificaat ook, ik heb mijn test resultaat in de Corona app, United heeft mijn test geaccepteerd. Als jij denkt dat je problemen gaat krijgen moet je een betaalde test doen (en ook dan moet je afwachten of het wel of niet geaccepteerd wordt door de airline).

Succes met je keus.

Edit: als ik kijk op de website https://healthcheckcenters.nl/ zie ik dat er in de opzet niets is veranderd vergeleken met wat ik toen heb geboekt: nog steeds is testen gratis en nog steeds is er sprake van een gratis reiscertificaat. Dat de bevestiging e-mail anders kan zijn zou kunnen….dat zou je moeten uitproberen.
Laatst gewijzigd door Gast op 18 nov 2021, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Coyote heb je je reiscertificaat inmiddels wel gekregen/aangvraagd? Als hier gewoon dezelfde uitgangspunten opstaan dan lijkt het mij verder niet zo spannend. Gratis of niet dat doet er dan niet meer zoveel toe.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@d_vdploeg Ik moet nog getest worden... Volgende week zondag. :wink:

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:
18 nov 2021, 16:18
Zoals al eerder aangegeven heb ik gewoon “overig’ geselecteerd bij het aanmelden. Mijn post was volledig zoals ik het gedaan heb.
Nogmaals, dat is mijn vraag niet. En als het nu nog niet duidelijk is, zie mijn mail van HealthCheckCenter hierboven. :roll:

Maar het is niet meer nodig. Dankzij het antwoord van [mention]ValerieLe[/mention] weet ik wat mij te doen staat. :D

Wat mij betreft is de discussie over dit punt hiermee gesloten.

Roland

Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

babarage schreef:
18 nov 2021, 10:59
Niet om er de damp in te jagen maar een gedachte die bij me op kwam bij de opmerkingen dat mensen een soort van in lockdown gaan 2 weken voor hun reis. Slim, zou ik ook doen. Maar zou je er ook niet verstandig aan doen om op dat moment al een test te doen, of misschien zelfs al 3 a 4 weken voor de reis. Mijn redenatie is als volgt. Stel je hebt asysmptomatische Corona nu / net gehad. Dan is de kans dat je bij de test vlak voor je reis nog steeds positief test aanwezig. Dan kun je niet reizen. Maar je kunt dan wel reizen als je een oudere positieve test plus gezondheidsverklaring kunt overleggen. Het is misschien beetje overkill maar je vergroot je kansen wel.
Dat is een interessante optie. Wellicht kun je dan het beste een PCR-test doen, daar de antigen-test vooral bij asymptomatische Covid-19 een bijzonder lage betrouwbaarheid heeft (35% vals-negatief).

Ik ben zelf net herstellende van Covid-19 (doorbraak).

Klopt het dan dat ik me derhalve zowel op de heenweg (naar Nederland) als op de terugweg (naar de VS) niet opnieuw hoef te laten testen?
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Dat klopt maar je moet naar de VS wel cleared to travel zijn. Dus of een negatieve test van max 3 dagen oud, of als dat niet mogelijk is, omdat je na een infectie nog een tijd positief kunt testen, een positieve test en een verklaring dat je hersteld bent, opgesteld door een healtcare provider. Er is nog weinig ervaring mee op het forum waarmee je dat kunt aantonen. Herstelbewijs GGD? Zie https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... nated.html

Vanuit de VS naar NL moet je dacht ik alleen gevaccineerd zijn. Mits je Nederlander bent. Dan kun je namelijk je corona check laten zien met je vaccinatie. Anders zijn er geloof ik nog een hele rits uitzonderingen.

Testen hoeft op dit moment niet. Pas als Nederland de VS als zeer hoog risicogebied verklaart moet je ook testen om Nederland in te komen.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Waar vinden jullie dat als jev4ecent genezen bent geen test op de heenreis hoeft te doen. Ik kan het namelijk op de cdc pagina niet vinden
nina08
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nina08 »

Hoi allemaal,

Zaterdag staat mijn vlucht gepland! Alle testen, papieren en andere dingen heb ik kunnen regelen door de vele informatie op dit forum.

Ik zag een vraag voorbij komen over het testen bij HealthCheckCenter. Bij deze mijn ervaring.

Maandag 15/11 heb ik de test ingepland, in die email stond geen opmerking of de test bedoeld was voor een reis.
Woensdag 17/11 heb ik mij laten testen, er werd gevraagd of het voor een reis was. Ik heb eerlijk aangegeven dat als dat mogelijk was het inderdaad voor een reis was, ik hoefde hiervoor niet extra te betalen. Wel gaf ze aan dat het maar 24 uur geldig is. Maar dat is het testen voor toegang algemeen, de geldigheid van 24uur staat niet benoemd op het reiscertificaat.
Binnen een uur had ik de uitslag binnen en heb ik een reiscertificaat aangevraagd, na twee uur had ik deze binnen.

Dus HealtCheckCenter kon deze week nog steeds gratis, wel is er actief gevraagd of het voor een reis was.

Groetjes,
Nina
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@ONYX666 hier https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... elers.html

Ik ga er vanuit dat je met heenreis, naar de VS bedoeld.

Je moet wel een test doen, max 3 dagen voor vertrek, maar soms, als je recent (lees in de weken/dagen voor je vertrek) covid hebt gehad, kun je enige tijd positief blijven testen. Ondanks dat je klachtenvrij bent en allang niet meer besmettelijk. Je kunt dan simpelweg geen negatieve test overleggen. Iets wat het CDC wel voor schrijft.

Daar staat op bovenstaande link dit over:
If you recently recovered from COVID-19, you may instead travel with documentation of recovery from COVID-19 (i.e., your positive COVID-19 viral test result on a sample taken no more than 90 days before the flight’s departure from a foreign country and a letter from a licensed healthcare provider or a public health official stating that you were cleared to travel).
Op die manier kun je toch reizen. Al is mij nog niet duidelijk hoe je naast je positieve covid test dit moet aantonen. Uit bovenstaande tekst kun je afleiden dat alleen een bewijs van een positieve covid test niet voldoende is. Er moet ook een verklaring komen van een licensed healthcare provider or public health.

Maw als je genezing langer dan 90 dagen geleden is, of je test “gewoon” negatief bij je test is dat niet van toepassing
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 18 nov 2021, 21:27, 4 keer totaal gewijzigd.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@nina08 thanks voor de update. Veel plezier :thumbup:
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

ONYX666 schreef:
18 nov 2021, 21:01
Waar vinden jullie dat als [recent] genezen bent geen test op de heenreis [naar de VS] hoeft te doen. Ik kan het namelijk op de cdc pagina niet vinden
Antwoord:
What if I recently recovered from COVID-19?

People who have recovered from COVID-19 can continue to test positive for up to 3 months after their infection. CDC does not recommend retesting within 3 months after a person with COVID-19 first developed symptoms of COVID-19 (or the date their sample was taken for their first positive viral diagnostic test if their infection was asymptomatic).

If you have had a positive viral test on a sample taken during the past 90 days, and you have met the criteria to end isolation, you may travel instead with your positive viral test results and a signed letter from a licensed healthcare provider or a public health official that states you have been cleared for travel. The positive test result and letter together are referred to as “documentation of recovery.”

A letter from your healthcare provider or a public health official that clears you to end isolation, e.g., to return to work or school, can be used to show you are cleared to travel, even if travel isn’t specifically mentioned in the letter. The letter must have information that identifies you personally (e.g., name and date of birth) that matches the personal identifiers on your passport or other travel documents. The letter must be signed and dated on official letterhead that contains the name, address, and phone number of the healthcare provider or public health official who signed the letter.

If you have recovered from COVID-19 but are not able to obtain documentation of recovery that fulfills the requirements, you will need to show a negative COVID-19 viral test result from a sample taken no more than 3 days (or 1 day if you are not fully vaccinated) before your flight to the US departs.

Even if you have recovered from COVID-19, if you develop symptoms of COVID-19 you should isolate, not travel, and consult with a healthcare provider for testing recommendations.

Bron: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... elers.html
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

En, voor Nederlanders, je kunt onder voorwaarden en herstel bewijs in de Corona check app tevoorschijn toveren. Enige probleem kan daar mee zijn dat er waarschijnlijk geen mooie handtekening op staat.

Zie hier uitleg ban de Rijksoverheid hoe wat waar kwa herstelbewijs.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Dat is mooi, maar staat er op herstelbewijs ook dat je "cleared to travel" bent

Mocht nederland terug testen weer invoeren (als usa weer hoogrisico zou worden) heeft nederland dan eenzelfde regeling ? Zodat je niet maanden in de usa moet blijven omdat je positief test
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer