Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!
Daar deze vraag steeds weer terugkomt heb ik even een overzicht gemaakt.
Forumleden: verifiëren jullie even of dit klopt?
Bron: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... elers.html
Forumleden: verifiëren jullie even of dit klopt?
- Bijlagen
-
- image.png (31.18 KiB) 1463 keer bekeken
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Precies, zoals ik hierboven beschrijf. Als jij op vrijdag om 1 uur vliegt conform het voorbeeld van het CDC dan kun je de hele dinsdag gebruiken om een test te doen. Vlieg je op zaterdag is het de hele woensdag. Vlieg je op zondag de hele donderdag ect.Of: je mag uiterlijk op de vierde dag vliegen, als de dag van de test als eerste dag wordt beschouwd in de reeks van vier dagen.
Ben je niet gevaccineerd dan geldt dat als jij op vrijdag vliegt je de hele donderdag kunt testen. Maar dit is voor ons als Schengen ingezetenen niet van toepassing in de meeste gevallen. We moeten gevaccineerd zijn om de VS in te komen.
Wat dat betreft was max 72 uur makkelijker geweest. Da's gewoon uren tellen. Gewoon vertrektijd -/- 72 uur (+eventueel een beetje marge)
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 22 nov 2021, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Amerika-expert
@Big Al
Je staartjes kloppen.
Mag ik kritisch zijn?
Ik zou altijd de ''terugtel'' optie gebruiken. Dus staartje 2 en dus je eerste staartje weghalen en je departure day (witte kolom) als uitgangspunt nemen.
Je kunt hem nog korter en overzichtelijker te maken door alleen de uiterlijke testdag te noemen. Later testen kan altijd. Je krijgt dag vertrek dag is maandag, uiterlijk testen op vrijdag.
Je staartjes kloppen.
Mag ik kritisch zijn?

Ik zou altijd de ''terugtel'' optie gebruiken. Dus staartje 2 en dus je eerste staartje weghalen en je departure day (witte kolom) als uitgangspunt nemen.
Je kunt hem nog korter en overzichtelijker te maken door alleen de uiterlijke testdag te noemen. Later testen kan altijd. Je krijgt dag vertrek dag is maandag, uiterlijk testen op vrijdag.
- Big Al
- Amerika-expert
Natuurlijk mag je kritisch zijn! Dat is toch de enige manier waarop het verbeterd kan worden?d_vdploeg schreef: ↑22 nov 2021, 14:29@Big Al
Je staartjes kloppen.
Mag ik kritisch zijn?![]()

Echter, wat is een "staartje"? Ik heb al 25 jaar geen zaken-Nederlands gesproken...
Ik had ook overwogen om alleen de uiterste testdag te vermelden, maar door ze allemaal weer te geven zullen alle vragen meteen beantwoord zijn. Dat gaat natuurlijk een beetje ten koste van de overzichtelijkheid, maar mijn afweging was dat het voordeel dit waard was.
Overigens was het eenvoudig om alle dagen weer te geven d.m.v. de "auto-complete" optie in Excel. Die weet welke dag er volgt na een bepaalde dag. Dat werkt op mijn computer alleen in het Engels, vandaar dat het overzicht niet in het Nederlands is...
- girliecathy
- Amerikakenner
@Big Al
Het overzicht is voor super duidelijk.
Maak van cijfers letters en ik ga het begrijpen
Het overzicht is voor super duidelijk.
Maak van cijfers letters en ik ga het begrijpen

-
- Amerika-expert
Sorry beetje plat. Excuus. Ik bedoel met staartje je eerste kolom die je hebt gebruikt met Tested on en possible departure days. Ik zou alleen de kolom departure day en possible testing days. gebruiken en het zelfs beperken tot de de dag dat je uiterlijk zou moeten testen. Maar prima zo

Ik heb dit nu al een paar keer gelezen, maar de logica ontgaat me volledig. Hoe kan 3 dagen moeilijker zijn dan 72u. Ik kan tot 3 tellen op de vingers van 1 hand, voor 72 heb ik niet genoeg vingers. Sterker nog, als ik 72u moet uirekenen zet ik dat in mijn hoofd eerst om naar 3 dagen. Ik heb het gevoel dat mensen opeens heel moeilijk gaan denken omdat de VS het, in tegenstelling tot andere landen, juist makkelijk maakt door over dagen te spreken (en dan dus ook echt dagen te bedoelen).
Terug in Texas!
- Big Al
- Amerika-expert
Er is juist gekozen voor "drie dagen" omdat dit meer flexibiliteit biedt:
In de praktijk maakt dit inderdaad nogal veel uit; het maximum voor de meeste reizigers is nu 95 uur en 59 minuten. Dat is op een minuut na bijna vier dagen in plaats van drie (72 uur). Als bijkomend voordeel hoeft men ook geen rekening te houden met verschillende tijdzones. Als de test is afgenomen in een andere tijdzone dan de vertrekvlucht naar de VS dan wordt het al snel heel lastig om die 72 uur te berekenen.The 1-day period is 1 day before the flight’s departure and the 3-day period is the 3 days before the flight’s departure. The Order uses 1-day and 3-day time frames instead of 24 hours and 72 hours to provide more flexibility to the air passenger and aircraft operator. By using a 1-day and 3-day window, test acceptability does not depend on the time of the flight or the time of day that the test sample was taken.
Tenslotte kan ik me ook voorstellen die niet alle testaanbieders wereldwijd de tijd vermelden. Welke tijd zou je dan hanteren om de 72 uur te berekenen? 23:59?
- Almere vak V
- Amerika-expert
Ik vlieg inmiddels al weer ruim een jaar op en neer tussen Nederland en Amerika ivm mijn werk. Mijn werkgever heeft hele strikte afspraken gemaakt met het consulaat in London over hoe, wat waar, wanneer en met wie. Ik vlieg niet meer elke week op en neer. Maar tot 8 november jl. max 2 kleer per maand. Allerlei gewichtige papieren meegekregen die ik moest laten zien. Maar tot 8 november was daar verdomde weinig aandacht voor. Men was vooral gespitst op mondkapjes. In Amerika heeft nog niemand iemand om mijn papieren gevraagd. Wij hebben Global Entry, ik weet niet of het daar mee te maken heeft.PSVwally schreef: ↑21 nov 2021, 08:04Terug uit Sint Maarten, heb op Schiphol nergens enige testuitslag, herstel- of vaccinbewijs of qr-code moeten laten zien. Op Sint Maarten voor vertrek werd er 'vluchtig' door wat papieren gekeken. Weet niet of het steeksproefgewijs gaat, maar controles op Nederland binnen te komen zijn een lachertje eerlijk gezegd.
Weet niet of het voor mensen zonder EU paspoort hetzelfde is trouwens, maar ik kon gewoon door zo'n automatisch hekje lopen
In Nederland het afgelopen jaar geen enkele controle gehad. Zelfs toen het hele land in rep en roer was, geen enkele vraag, laat staan controle van je documenten. Uiteraard wel gewoon braaf elke keer met een stokje in mn neus laten roeren. Ik denk dat mijn werkgever het afgelopen jaar minsten €10.000,- aan testen heeft betaald. Waar nog nooit iemand naar gevraagd heeft.
Mijn vrouw is vorige week op en neer gevlogen Frankfurt-Seattle-Frankfurt. Op de heenweg gecontroleerd voordat ze het vliegtuig inging. Bij binnenkomst Seattle alleen paspoort gescand. Op de terugweg werd er alleen gevraagd om een vaccinatiebewijs. Bij binnenkomst op Frankfurt lange rijen voor de douane. Maar zij mocht door het "Europese" poortje waar niemand stond.
Vraag me niet of dit nu de regel of toeval is. Ik zorg standaard dat ik alles heb geregeld. Standaard alles heb geupload als daartoe de mogelijkheid wordt gegeven. En standaard alles uitgeprint bijheb. Ik wil niet voor verrassingen komen te staan.
-
- Amerika-expert
@Big Al Het gaat er om dat je test 3 dagen VOOR vertrek moet zijn afgenomen. Dus je hebt helemaal niets te maken lijkt mij met andere tijdzones. Check wordt gedaan in AMS of hooguit BRU of DUS als je in de grensstreek woont. Allemaal dezelfde tijdzone die je aanhoudt.Als de test is afgenomen in een andere tijdzone dan de vertrekvlucht naar de VS dan wordt het al snel heel lastig om die 72 uur te berekenen.
Dat is immers je vertrekluchthaven. Het wordt problematisch met andere tijdzones als het 72 uur voor AANKOMST zou zijn. Dan moet je gaan rekenen met zit ik wel goed qua uren.
@hemmie Geen idee. Voor mij is het niet zo moeilijk hoor. Alleen misschien vinden anderen 72 uur makkelijker. Dat is namelijk gewoon exact hetzelfde tijdstip maar dan 3 dagen eerder.Hoe kan 3 dagen moeilijker zijn dan 72u

- Big Al
- Amerika-expert
Dit klopt voor de meeste reizigers, maar dit behelst een mondiale eis. Je zou er versteld van staan hoeveel mensen in meerdere tijdszones wonen en werken. Derhalve is het zinvol om de datum te gebruiken in plaats van de tijd.
@d_vdploeg Maar waarom spreek je uberhaupt nog even tijdstippen? Donderdag vliegen min 3 dagen betekent op zijn vroegst maandag testen. Die hele urendiscussie is totaal niet relevant.
Terug in Texas!
-
- Amerika-expert
Wij praatte gewoon nog even door over een vraag van @girliecathy een paar posts hierboven. Zij wist even niet hoe ze de 3 dagen termijn moest interpreteren.
Discussie gesloten wat mij betreft
Discussie gesloten wat mij betreft

- Almere vak V
- Amerika-expert
Tip van mijn dochter. Mocht je problemen hebben om lang een mondmasker te dragen…
Lollies!!!
Is afgelopen weekend met haar vriendinnen op en neer naar Las Vegas gevlogen. Vroeg zich af waarom iedereen toch zoveel lollies kocht op het vliegveld.
Daarom dus!
Lollies!!!
Is afgelopen weekend met haar vriendinnen op en neer naar Las Vegas gevlogen. Vroeg zich af waarom iedereen toch zoveel lollies kocht op het vliegveld.
Daarom dus!
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
-
- Amerika-expert
@Almere vak V hahahaha 

- Big Al
- Amerika-expert
Dat zal toch uiteindelijk niet lukken:Almere vak V schreef: ↑23 nov 2021, 17:07Tip van mijn dochter. Mocht je problemen hebben om lang een mondmasker te dragen…
Lollies!!!
Daarom dus!
According to the Transportation Security Administration, passengers may remove masks while eating, drinking or taking medications but must put them on between bites and sips — and cannot leave them off for “prolonged periods.”
Miikka Peuravirta has been banned from Finnair for 6 months for taking his mask off to eat and drink. The airline says it’s permitted to do so ‘for a limited time’. The passenger says he ‘didn’t know what a limited time meant’.
Sara Nelson, president of the Association of Flight Attendants-CWA, said politicization has spurred confrontations.
“Just this past week, we had a family of four sucking on lollipops the whole time and thinking that that was going to be their excuse,” Nelson told the hearing, adding that the family is being banned by the airline.
The Federal Aviation Administration, which last year said it would not enforce mask violations, says it will ensure compliance with the new mandate.
Addressing the loophole on persistent snacking, a new TSA security directive says that “prolonged periods of mask removal are not permitted for eating and drinking; the mask must be worn between bites and sips.”
President Biden and the Transportation Security Administration are cracking down on those who defy mask mandates on airplanes with one simple message: "If you break the rules, be prepared to pay."
The White House announced Thursday that the TSA will be doubling its fines for travelers who refuse to wear a mask on flights. The new rules went into effect on Friday. First-time offenders now face a fine between $500 and $1,000, while fines for a second offense will range between $1,000 and $3,000, according to a TSA release.
[...]
"If you break the rules, be prepared to pay," Biden said.
Bron: https://www.npr.org/2021/09/10/10358778 ... ates-biden
- Almere vak V
- Amerika-expert

- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ik heb mijn masker bijna niet opgehad op mijn vlucht twee weken terug met united. Ze waren daar helemaal niet streng op. :-s (was wel in business en dan zit je dus zo'n beetje weg in een cocoontje).
Nou, stoer hoor! Een daad van verzet? Jammer dat ze de regels niet op je hebben toegepast. Niemand draagt die kap voor zijn plezier. Maar ik wil graag blijven reizen en heb dat er graag voor over.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht