Drive-usa.de / usareisen.de / Drive-canada.de moet je volgens mij zien als een soort van boekingskantoor dat autoverhuur aanbiedt via enkele brokers waar ze mee samenwerken. Die brokers zijn in de regel FTI (Cars & Camper, DriveFTI), Auto Europe en Avis GmbH. Cars & Camper valt onder FTI, een hele grote Duitse touroperator. Meer dan 12.000 werknemers, zie
https://de.wikipedia.org/wiki/FTI_Group.
Ik heb vier keer bij drive-usa / usareisen.de / drive-canada.de geboekt, en dat verliep allemaal prima. Bij de eerste boeking omdat ik ergens anders een betere deal had gevonden (prijs werd meteen gematcht en prijsverschil had ik binnen een paar dagen terug), bij de derde boeking om te cancellen vanwege corona (werd direct geregeld, had überhaupt nog niets betaald want dat doe je bij FTI-boekingen tegenwoordig pas een maand voor aanvang autohuur).
Je kunt op dit forum best wel veel ervaringen over drive-usa / usareisen / drive-canada vinden, maar dat zijn vooral ervaringen van enkele jaren geleden. De laatste jaren was drive-usa / usareisen / drive-canada vaak niet zo aantrekkelijk omdat andere partijen goedkoper waren. De ervaringen die je op dit forum kunt vinden zijn volgens mij allemaal ronduit positief.
Als je de term 'Meeting Point' tegenkomt bij driva-usa, dan betekent dat 'Alamo of National'. Direct na het boeken zie je in je bevestigingsmail of het Alamo of National is. In de praktijk is het volgens mij altijd Alamo.
Enfin, ik zou er niet over inzitten om te boeken bij Drive-USA. Ik boek liever rechtstreeks als dat net zo duur is (heb ik de vorige twee Amerika-reizen gedaan), maar als ik dan toch bij een broker/boekingskantoor uitkom dat vind ik Drive-USA een hele prettige.