Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door d_vdploeg »

ONYX666 schreef:
29 nov 2021, 09:58
ben vooral benieuwd of retour werkt , wij vliegen terug met delta en weet niet of ze dan een nederlands afgegeven certificaat accepteren
Ik zou toch als Amerikaanse baliemedewerker vreemd staan te kijken. :lol:

Nog los van het feit dat de beste man of vrouw het in het Nederlands niet kan lezen, al zal het certificaat in het Engels zijn denk ik. Dan nog, hoe kom jij aan een certificaat afgegeven door een Nederlandse instantie, terwijl je net zeg 14 dagen in de VS bent geweest?
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Ikgaopreis schreef:
29 nov 2021, 12:18
Ik heb twee dagen voor mijn reis een test gepland van HealthCheckCenter. Ik vroeg me eigenlijk alleen wel af hoe dat zit met voornamen. Ik heb de eerste test afspraak geannuleerd omdat ik alleen mijn voornaam ingevuld had en niet mijn tweede naam. Bij de nieuwe test afspraak heb ik al mijn voornamen ingevuld. Heb ik dit verkeerd gedaan? Is alleen de eerste naam genoeg? Er staat bij dat je het in moet vullen zoals op je identiteitsbewijs staat vermeld, en daarop staan alle voornamen.
Ik zou me daar niet zo druk over maken. Op mijn vaccinatiekaart (CDC) staat alleen mijn eerste voornaam. Hetzelfde met mijn testresultaten (van een apotheek in de VS).

Als ik het mij goed herinner kan je niet eens je tweede voornaam opgeven bij het maken van een afspraak voor een test hier. Er wordt alleen naar de "first name" en "last name" gevraagd - er is geen veld voor "middle name".
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Zolang je je eerste voornaam maar gebruikt. Of je ze allemaal gebruikt maakt niet zo heel veel uit.
Nadat je de uitslag krijgt van Healtheckcenter, kan je online het int. certificaat aanvragen. Hier geef je je volledige naam op en je paspoortnummer.
Voorwaarde is dat je hier geen volledig andere voornamen kan opgeven dat waarop de test is uitgevoerd.
Ik had de afspraak gemaakt onder mijn roepnaam. En die komt niet letterlijk terug in mijn (3) voornamen. Dus een probleem; mijn eerste aanvraag van het certificaat werd hierom afgewezen.
Uiteindelijke oplossing: handhaving van mijn roepnaam in het certificaat door deze na mijn voornamen tussen haakjes toe te voegen.
Dus: voornaam 1, voornaam 2, voornaam 3, (roepnaam), Achternaam.
Werd zonder problemen geaccepteerd door KLM.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Frasi schreef:
29 nov 2021, 13:47
Ik had de afspraak gemaakt onder mijn roepnaam. En die komt niet letterlijk terug in mijn (3) voornamen. Dus een probleem; mijn eerste aanvraag van het certificaat werd hierom afgewezen.
Dat is inderdaad belangrijk - gebruik niet je roepnaam.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

En wees consequent dus vul overal hetzelfde in.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Na mijn vaccinatie afgelopen zomer kreeg ik een paar weken geleden toch nog Covid-19. Milde symptomen, maar de eerste symptomen waren 2 1/2 week geleden. Positieve testuitslag twee weken geleden (antigen-test).

Vandaag een PCR-sneltest gedaan en toch nog positief getest, tot verbazing van mijn huisarts. Volgende week vertrekt mijn vlucht naar Nederland en de kans is groot dat ik voor de vlucht (terug) naar de VS weer een vals-positieve uitslag zal krijgen.

Dit is de situatie waar de CDC specifiek een regeling voor heeft. Tot zo'n drie maanden na een besmetting kunnen mensen nog een positieve uitslag krijgen.

Ik krijg van mijn arts een verklaring van genezing, waarmee ik zonder verdere tests (terug) naar de VS kan vliegen.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Hoe zit het als je hypothetisch het omgekeerde voorhebt, dat je in de US positief zou testen als je wil terugkomen?

Gesteld dat testen terug verplicht zou worden om terug te keren…
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Voor Nederland hoef je tot nader bericht niet te testen bij terugkomst uit de VS. Maar gezien alle ontwikkelingen kan dat natuurlijk veranderen in de komende weken:

Stel je test positief in de VS, dan geldt dit:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/docu ... 0Nederland.

Maw OF een negatieve testuitslag. OF een positieve testuitslag van een PCR test en een negatieve testuitslag van een sneltest (max 24u voor vertrek) OF een positieve testuitslag van een sneltest EN van een PCR test EN een verklaring van een arts dat je niet meer besmettelijk bent.

Zowel punt 2 als 3 kunnen van toepassing zijn en er kunnen wel wat dagen overheen gaan. Want als je covid hebt mag je niet reizen, als je daarna positief blijft testen komt punt 3 in beeld.

Voor ons wel DE reden om af te zien van de reis naar de VS als de VS besluit dat we moeten testen bij aankomst in de VS en of moeten gaan testen voor terugkomst in NL. Zeker als de kans redelijk aanwezig is dat je positief test. Zit je daar straks en kun je rechtstreeks door naar een quarantaine hotel of kom je niet weg uit de VS.

Dan kun je zomaar en dag of 14 optellen bij je verblijf in de VS en dat is logistiek gewoon onhandig met werk en zo. Als je positief test bij aankomst dan is hele vakantie naar de knoppen.
Timothy555
Amerika-expert

Die quarantaine voor je naar huis komt, daar ben ik voor verzekerd. Maar hoe ga je in godsnaam een dokter vinden die je zo’n verklaring wil geven…

Geen zin om een maand op een hotelkamer vast te zitten. Ik kijk het aan wat de regels zijn bij vertrek. Al kunnen ze ook steeds wijzigen als je ter plaatse bent.

Een directe terugvlucht naar BE had beter geweest, dan kan je je testen bij aankomst in België en hoef je dat niet in de VS te doen. Dat is: áls Nederland de verplichting aanscherpt.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Timothy555 schreef:
30 nov 2021, 07:24
Dat is: áls Nederland de verplichting aanscherpt.
Dat klopt en dat zou ook nog kunnen gebeuren als we al ter plaatse zijn. Dat is het meest tricky. Wat dat betreft heeft de omicron variant het er niet makkelijker op gemaakt.

Klopt het dat je in België je test mag doen als je terugkeert in BE en dus zonder test het vliegtuig in mag?
Timothy555
Amerika-expert

Ik heb de discussie hier voorheen gehad, ik denk met @Almere vak V

Volgens wat ik op de site van de Nederlandse overheid kan vinden wél: https://www.government.nl/topics/c/coro ... ing-planes

You are starting your journey in a country/region within or outside the EU/Schengen area that is not on the safe list and you are changing planes in the Netherlands.
You do not have to show a negative NAAT (PCR) test or antigen test (rapid test) result on arrival in the Netherlands.
However, this only applies if you continue your journey within 24 hours and if you do not leave the airport.

Ik vlieg op een ticket met Belgische eindbestemming, Brussel, en moet me dus aan de Belgische regels houden: testen op dag 1/2 na aankomst.

Kom je uit een rode zone buiten de Europese Unie of Schengenzone?
Heb je een vaccinatiecertificaat?
Laat je testen (PCR of RAT, zie waarschuwing hierboven) op dag 1 of 2 nadat je thuiskomt van je reis. Is je test negatief? Dan mag je uit quarantaine als je jouw resultaat hebt.
Indien je een negatieve PCR-test van max. 72 uur of een RAT-test van de dag voor of van aankomst kan voorleggen, hoef je je niet te laten testen op dag 1 of dag 2 en hoef je niet in quarantaine te gaan.

Nu, de vraag is in hoeverre ik de KLM-medewerkers in de VS hiervan kan overtuigen. Je stapt immers wel op een vliegtuig met bestemming Amsterdam. Ik heb verduidelijking gevraagd aan KLM via Whatsapp, geen idee of er snel reactie komt…
Timothy555
Amerika-expert

Nu eens heel worst-case denken: Ik test positief. KLM weigert me aan boord omdat ik geen test kan tonen (wat volgens bovenstaande niet hoeft). Ik boek een binnenlandse vlucht naar Newark. Daar boek ik een rechtstreekse vlucht met United naar Brussel. Die volgen de Belgische regels en vragen niet om een test. Zo raak ik ook wel thuis…
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Ja het is alleen de vraag of je wel op die vlucht naar EWR geraakt. Ik weet niet wat er gebeurd als je positief test en je dus geen negatieve test kunt overleggen. Laten ze je daarna gewoon gaan, zo van zoek het lekker uit? Of wordt je apart meegenomen met alsnog een test ect. Misschien alsnog in quarantaine? Geen idee...

Bovendien kun je dan allemaal mensen besmetten op de vlucht naar EWR en daarna van EWR naar BRU, of dat nou de bedoeling is :wink:

En dan zijn dat op dit moment nog de regels. Het zou mij niet verbazen als deze regels worden aangescherpt ergens in de komende weken. Zowel in de VS als in NL/BE.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 30 nov 2021, 08:16, 4 keer totaal gewijzigd.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Timothy555 schreef:
30 nov 2021, 07:48
Nu, de vraag is in hoeverre ik de KLM-medewerkers in de VS hiervan kan overtuigen
Voor de goede orde: Het zijn geen KLM medewerkers in de VS he. Het is gewoon een lokale medewerker van het vliegveld. Die na jouw vlucht van KLM naar AMS gewoon weer een volgende vlucht van een andere airline incheckt.

Al bedoelen we waarschijnlijk hetzelfde :wink:
Timothy555
Amerika-expert

Domestic is nooit testvereiste binnen de US. Ik weet het, bending the rules, ik kan ook gewoon m’n 11-dagen quarantaine uitzitten, maar mocht ik nadien geen dokter vinden en positief blijven testen…

In België gaan er alvast geen stemmen op om de reisadviezen te verstrengen, momenteel. Al kan het altijd, natuurlijk.

Ik plan ook wel gewoon op te letten tijdens mijn reis, maar goed, een 100% zekerheid om niet besmet te raken heb je nooit.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Ik krijg de indruk dat wij (als reizigers) ons meer zorgen maken dan de overheden. Neem dit bijvoorbeeld:
OF een positieve testuitslag van een PCR test en een negatieve testuitslag van een sneltest (max 24u voor vertrek)
De resultaten van een PCR/NAAT-test zijn bijna 100% betrouwbaar. Maar die mag je negeren als het resultaat van een antigeen-test, met een betrouwbaarheidspercentage van 35% bij asymptomatische patiënten, negatief uitvalt.

Overigens is de term "sneltest" niet zo handig om antigeen-testen aan te duiden daar er nu ook PCR-sneltesten zijn.

Wat betreft de Verklaring van Genezing / Clearance to Travel, die is in de VS vrij gemakkelijk te krijgen als je een positief testresultaat hebt van minstens 11 dagen (kan iets langer zijn).

Mocht je Covid-19 gehad hebben dan zou ik aanraden om zo'n verklaring aan te vragen. Dan hoef je in Nederland (voor een vlucht naar de VS) niet opnieuw getest te worden, daar de kans op een vals-positieve uitslag relatief hoog is. Deze uitzondering op testen geld voor drie maanden (90 dagen?).

Als Nederland plotseling een negatief testresultaat gaat eisen dan zal je zo'n verklaring ook nodig hebben.

Overigens hoorde ik gisteren van de GGD in Utrecht dat Nederland nu ook de positieve uitslag van een antigeen-test accepteert als basis voor een Verklaring van Genezing, als staat er op de website nog steeds dat dit alleen met een PCR/NAAT-test kan.

Nog een reden om zo'n verklaring te halen: stel dat een stad/graafschap/staat in de VS opeens "Testen voor Toegang" gaat invoeren en je steeds positief test vanwege een besmetting twee of drie maanden geleden.
Timothy555
Amerika-expert

Ik heb nog geen besmetting gehad tot hiertoe. Ik testte recent nog 2 x negatief met een PCR test en 1 x negatief met een zelftest.

Ik test voor vertrek naar de VS, dat moet. Ik test negatief (want anders kan ik niet vertrekken).

Stel dat een test om terug te komen noodzakelijk is, en stel dat ik positief test, dan ga ik 11 dagen in quarantaine. De vragen die ik daarover heb:

- kan je zomaar een hotel boeken? Controleert iemand je?
- hoe strikt is die quarantaine? Mag ik eten afhalen? Mag ik medicijnen halen?
- waar moet ik na 11 dagen heen om mijn ‘clear to travel’ te halen?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Geen idee hoe men dat doet in Amerika. Zou kunnen dat je zelf naar een speciaal quarantaine-hotel gebracht wordt op jouw kosten. In principe mag je je het hotel dan niet verlaten. Dan zou je zaken als eten en medicijnen moeten laten brengen. Wellicht kunnen de in Amerika woonachtige forumleden hier iets over vertellen.
Timothy555
Amerika-expert

Ben ik wel benieuwd naar, als iemand me inderdaad wat info kan geven...
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

weet niet of dit nog van toepassing is maar hier staat in elk geval geen verplichte quarantine
https://do.usembassy.gov/cdc-quarantine ... ed-states/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer