Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
Het RIVM heeft trouwens het kabinet geadviseerd om alle reizigers voor vertrek te testen die naar Nederland terugreizen. Ongeacht land van vertrek en ongeacht vaccinatiestatus. Daarnaast verplichte quarantaine voor ongevaccineerden niet EU reizigers.
Het kabinet wil dit eerst op EU niveau bespreken en regelen omdat er anders een wiwar aan regels ontstaat. Iets wat ze met die coronacheck nou juist wilden voorkomen. Bron: liveblog NOS van vandaag.
Dat zou overigens nog extra roet in het eten gooien.
Het kabinet wil dit eerst op EU niveau bespreken en regelen omdat er anders een wiwar aan regels ontstaat. Iets wat ze met die coronacheck nou juist wilden voorkomen. Bron: liveblog NOS van vandaag.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Hierdoor ga ik me niet laten tegenhouden - dan is het maar zo…
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Balen allemaal, ik denk nu al dat mijn trip in februari niet door gaat want ik ga me niet laten testen voor terugvlucht als NL dat verplicht gaat stellen. Daarnaast, als de US een test van maximaal 1 dag oud gaat verplichten en je test positief, hoe kun je dan nog dingen als autohuur annuleren? Lang niet alle verhuurbedrijven staan kostenloze annulering zo kort voor aanvang toe. Dat je dan misschien wat geld kwijt bent voor die eerste hotel overnachting, ok, maar autohuur is toch wel van andere orde als je iets voor 3 weken vastlegt.
En off topic, ik vind dat de overheden van de wereld wel heel erg snel in de paniek modus schieten nu ineens. Je kunt ook zeggen dat het aantal besmettingen stabiel is (ook met die nieuwe variant die natuurlijk al weken hier is) dus waarom zou je het zomaar even moeilijker gaan maken voor je burgers om terug te reizen naar hun huis.
En off topic, ik vind dat de overheden van de wereld wel heel erg snel in de paniek modus schieten nu ineens. Je kunt ook zeggen dat het aantal besmettingen stabiel is (ook met die nieuwe variant die natuurlijk al weken hier is) dus waarom zou je het zomaar even moeilijker gaan maken voor je burgers om terug te reizen naar hun huis.
-
- Amerika-expert
Enige optie is dan nog om dit op je annuleringsverzekering te verhalen. Je hebt dan immers covid en daardoor kun je niet reizen. Maar dan moet deze wel dekking verlenen naar oranje gebieden. Anders te hopen dat de autoverhuurder coulant is. Als jij een positieve covid test kunt laten zien..
Balen is het zeker. Voor vakantievierders, maar ook voor mensen die na 2 jaar hun geliefden, familie, vrienden ect weer willen zien. Misschien dat ze met het testbeleid dat mogelijk willen blijven maken. Maar er zal bij veel mensen het gevoel leven daar gaan we weer....

Verder offtopic: Wat ik mis bij dit hele gebeuren is een gecoördineerde aanpak voor de langere termijn. Inderdaad, overheden schieten meteen in de paniekmodus, met vliegverboden, quarantaineverplichtingen en testverplichtingen voor mensen die uit landen komen waar die variant is opgedoken.
Los van het feit dat dit soort verboden uiteindelijk onder aan de streep niet helpt, mis ik ook een beetje de lange termijnvisie. Covid gaat voor altijd onder ons blijven, maar gaan we dan ierder jaar van zeg oktober tot en met maart en voor de landen aan de andere kant van deze aarde van april t/m sept in een soort winterlockdown? Dat is toch niet vol te houden?
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 01 dec 2021, 16:46, 2 keer totaal gewijzigd.
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
@thebruins
"Better save than sorry" is de gedachte die hierachter zit denk ik.
Maar als je nu strengere regels gaat eisen/opleggen, dan waren de regels (voordat er sprake was van Omicron) dus niet afdoende?
Dan heb je al gefaald als regering. En ben je paniek aan het zaaien. En wederom mensen hun boterham af aan het pakken.
Een verplichte test voor aanvang reis zou voldoende moeten zijn.
Die ezel stoot zich niet 2 keer.....
"Better save than sorry" is de gedachte die hierachter zit denk ik.
Maar als je nu strengere regels gaat eisen/opleggen, dan waren de regels (voordat er sprake was van Omicron) dus niet afdoende?
Dan heb je al gefaald als regering. En ben je paniek aan het zaaien. En wederom mensen hun boterham af aan het pakken.
Een verplichte test voor aanvang reis zou voldoende moeten zijn.
Die ezel stoot zich niet 2 keer.....
-
- Amerikakenner
Nee precies. Wel miljarden pompen om gelockdownde bedrijven, etc... overeind te houden maar niks investeren in meer ziekenhuis bedden en personeel (dat is echt wel te vinden als de lonen door vraag en aanbod stijgen wat ze om e.o.a. reden niet doen wegens ik vermoed overregulering of zo...) waarmee je golfjes kunt opvangen zodat de wereld een beetje normaal kan blijven functioneren.Covid gaat voor altijd onder ons blijven, maar gaan we dan ierder jaar van zeg oktober tot en met maart en voor de landen aan de andere kant van deze aarde van april t/m sept in een soort winterlockdown? Dat is toch niet vol te houden?
Persoonlijk vind ik het ook niet kunnen dat een overheid een staatsburger de toegang tot zijn of haar land ontzegt als ie positief test, dat is toch ronduit bizar?
-
- Amerika-expert
Het is wel complexer dan even wat loonsverhogingen doorvoeren in de zorg en wat bedden bijplaatsen. Wat denk je van de werkdruk in de zorg op dit moment? Al zou een verpleegkundige 3 ton per jaar verdienen dan zou nog niet in de zorg willen werken.. Puur alleen al door de stress en de werkdruk.
Ja het is bizar maar aan de andere kant: Stel dat ik positief test en ik zou gewoon mogen reizen, zou jij dan naast mij willen zitten in het vliegtuig? Dan zeg je misschien ook wel van joh blijf jij lekker even een dag of 10 op je hotelkamer
Je weet dat natuurlijk niet van elkaar. En da's maar goed ook soms/
Dat is denk ik ook precies waar men mee worstelt. Je moet gewoon gaan accepteren dat covid erbij hoort. Dus dat betekent voor het reizen een test bij vertrek uit je land van herkomst en als je weer terugreist naar je land van herkomst een test bij aankomst. Zodat je thuis in quarantaine kunt.
Ja het is bizar maar aan de andere kant: Stel dat ik positief test en ik zou gewoon mogen reizen, zou jij dan naast mij willen zitten in het vliegtuig? Dan zeg je misschien ook wel van joh blijf jij lekker even een dag of 10 op je hotelkamer

Dat is denk ik ook precies waar men mee worstelt. Je moet gewoon gaan accepteren dat covid erbij hoort. Dus dat betekent voor het reizen een test bij vertrek uit je land van herkomst en als je weer terugreist naar je land van herkomst een test bij aankomst. Zodat je thuis in quarantaine kunt.
Persoonlijk snap ik niet dat er geen test-bij toegang is in Nederland, maar bij veel meer (al dan niet) Europese landen.
-
- Amerikakenner
Zeker, zo werkt dat voor heel veel dingen in onze samenleving. Als ik zo de AH inloop, weet ik ook niet wie er allemaal positief getest zijn maar dat is het risico dat ik neem door die winkel in te lopen, ik had ook online kunnen bestellen als ik zo enorm bang ben. Dat is hoe de wereld werkt, alles in de wereld kan gevaarlijk zijn.Dan zeg je misschien ook wel van joh blijf jij lekker even een dag of 10 op je hotelkamerJe weet dat natuurlijk niet van elkaar. En da's maar goed ook soms/
Maar on topic

Dit is omgekeerd toch al het geval... Als Amerikaan zou ik me in Nederland moeten laten testen voordat ik terug naar huis mag vliegen.... En ben ik besmet.... 10 dagen hotel extra?thebruins schreef: ↑01 dec 2021, 17:15Een aankomst test op schiphol zou ik nog wel accepteren, maar testen in je vakantieland niet - ik kan niet goed beschrijven waarom maar het voelt niet als juist om a.d.h.v. een test buiten je eigen land de toegang tot je eigen land te ontzeggen voor een virus dat niet direct voor iedereen levensgevaarlijk is. Dan kun je beter de zwakkeren beschermen en daarin investeren vind ik.
-
- Amerikakenner
Ja klopt. Misschien zou er onderscheid moeten zijn tussen burgers en niet burgers van land X. Niet burgers moeten testen voor ze naar land X mogen reizen, en burgers moeten testen als ze terug aan komen in land X of zoiets.
Voor reizigers uit hoogrisicogebieden non-EU willen ze ook een quarantaineplicht, ongeacht vaccinatiestatus. Stond vandaag op de liveblog van nu.nld_vdploeg schreef: ↑01 dec 2021, 16:13Het RIVM heeft trouwens het kabinet geadviseerd om alle reizigers voor vertrek te testen die naar Nederland terugreizen. Ongeacht land van vertrek en ongeacht vaccinatiestatus. Daarnaast verplichte quarantaine voor ongevaccineerden niet EU reizigers.
Vs wordt vooralsnog gezien als hoogrisicogebied.
-
- Amerika-expert
Klopt maar dat was al zo als je uit een zeer hoog risicogebied komt met virusvariant. Blijkbaar komt daar dan nu quarantaine bij uit alleen een hoogrisicogebied uit niet-eu. Prima, kan maar duidelijk zijn. Overigens snap ik dat onderscheid tussen EU en niet-EU niet zo… Het virus maakt daar toch ook geen onderscheid in…
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 01 dec 2021, 20:02, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
@thebruins Je zou testen bij vertrek in je thuisland en weer bij aankomst op het vliegveld van je thuisland als je terugkeert kunnen invoeren. Duidelijke quarantaine regels opstellen door of quarantaine hotels in te richten waar je op eigen kosten moet verblijven indien je positief test.
Of de mensen die op eigen gelegenheid naar huis kunnen naar huis laten gaan, en nee je dan niet laten ophalen door familie of met OV natuurlijk en vervolgens wel netjes je quarantaine uitzitten. Dit kun je dan prima controleren doordat je weet wie er van welke vlucht positief test.
Is het waterdicht? Nee want je kunt in 2 weken vakantie natuurlijk makkelijk besmet raken. En dan stap je na 2 weken besmet het vliegtuig in. Zullen er mensen zijn die de regels gaan proberen te omzeilen? Ja want die zien we hele coronacrisis al. Maar dat is denk een risico wat je moet incalculeren. Risico is namelijk niet 0.
Eenduidige regels voor iedereen. Niet ideaal maar wel duidelijk.
Of de mensen die op eigen gelegenheid naar huis kunnen naar huis laten gaan, en nee je dan niet laten ophalen door familie of met OV natuurlijk en vervolgens wel netjes je quarantaine uitzitten. Dit kun je dan prima controleren doordat je weet wie er van welke vlucht positief test.
Is het waterdicht? Nee want je kunt in 2 weken vakantie natuurlijk makkelijk besmet raken. En dan stap je na 2 weken besmet het vliegtuig in. Zullen er mensen zijn die de regels gaan proberen te omzeilen? Ja want die zien we hele coronacrisis al. Maar dat is denk een risico wat je moet incalculeren. Risico is namelijk niet 0.
Eenduidige regels voor iedereen. Niet ideaal maar wel duidelijk.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 01 dec 2021, 20:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Wie gaat er nog gaan als je daar een week in quarantaine moet? Alleen mensen die die bij familie/vrienden kunnen uitdoen lijkt me. Toeristen niet meer. Toch zielig het is een compleet falen van het test- en vaccinatiebeleid.
Ik wilde in het voorjaar naar NY, eind mei begin juni ergens… kan ik wel vergeten dan denk ik, want dan zijn we weer een paar letters verder met varianten…
Plaatselijk een test laten afnemen zou ik geen probleem vinden, ook niet 24 u in isolatie je resultaat afwachten. Maar een week quarantaine neen bedankt.
Ik wilde in het voorjaar naar NY, eind mei begin juni ergens… kan ik wel vergeten dan denk ik, want dan zijn we weer een paar letters verder met varianten…
Plaatselijk een test laten afnemen zou ik geen probleem vinden, ook niet 24 u in isolatie je resultaat afwachten. Maar een week quarantaine neen bedankt.
-
- Amerika-expert
Wij niet in ieder geval. Wij gaan zelfs niet als ik moet testen bij aankomst VS met de huidige besmettingsaantallen is het mij te tricky dat ik (of mijn vrouw) positief test. Kan ik direct door het quarantaine hotel in, op eigen kosten waarschijnlijk. Ook testen voor vertrek naar NL vind ik tricky. Kom ik straks niet weg.
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik zie het nut niet om opnieuw te testen als je aankomt.
Je doet vlak voor je vertrekt toch een test. Wat is de toegevoegde waarde?
En een dag later nog 1, nog een dag later weer 1, enzovoort...
Negatief is negatief.
Wat een paniek;
De WHO zegt dat we niet zomaar alle grenzen moeten sluiten en rust moeten bewaren.
En de EU (von der Leyen) begint in paniek te schreeuwen dat we ons op het ergste moeten voorbereiden.
Bah bah...
Het staat in schril contrast met alle toeschouwers bij wedstrijden, evenementen, demonstraties, enz...
En het risico als je positief test.
Wij vertrekken 15 december, maar bij een verplichte test na aankomst haak ik af en annuleer ik.
Ook als we voor de terugreis moeten testen. Een staatsburger die in zijn eigen land geweigerd word. Het moet niet gekker worden.
Je doet vlak voor je vertrekt toch een test. Wat is de toegevoegde waarde?
En een dag later nog 1, nog een dag later weer 1, enzovoort...
Negatief is negatief.
Wat een paniek;
De WHO zegt dat we niet zomaar alle grenzen moeten sluiten en rust moeten bewaren.
En de EU (von der Leyen) begint in paniek te schreeuwen dat we ons op het ergste moeten voorbereiden.
Bah bah...
Het staat in schril contrast met alle toeschouwers bij wedstrijden, evenementen, demonstraties, enz...
En het risico als je positief test.
Wij vertrekken 15 december, maar bij een verplichte test na aankomst haak ik af en annuleer ik.
Ook als we voor de terugreis moeten testen. Een staatsburger die in zijn eigen land geweigerd word. Het moet niet gekker worden.
Dat is wat ik bedoel met falen van het testbeleid. Mensen na een of twee negatieve testen toch nog in quarantaine plaatsen dan geef je eigenlijk toe dat de waarde van die testen nihil is. Dan kunnen we er maar beter mee ophouden en best een wereldwijd vliegverbod opleggen… waar zijn we mee bezig eigenlijk?? Men weet het zelf niet meer…
-
- Amerika-expert
@Coyote Buttes Ik bedoelde het testen bij aankomst in plaats van een test voor vertrek uit je reisland als bezoeker. Laat ingezetenen bij vertrek voor hun reis een test doen. En laat ingezetenen die terugkeren van een reis een test bij aankomst doen en laat bezoekers van het land vrij van een testplicht in het te bezoeken land.
Dit om te voorkomen dat je een teststraat in het land van verblijf moet gaan opzoeken. Dat geldt dan bijvoorbeeld voor Amerikanen die terug naar huis gaan die dan in NL een teststraat moeten opzoeken en Nederlanders die op hun beurt dat in de VS moeten doen.
Met name als risico dat je na 2 weken vakantie positief test en daar in quarantaine moet. Oke je gaat dan besmet een vliegtuig in, maar dat lijkt mij in het kader van keuzes maken een risico wat je kunt incalculeren en waar iedereen van kan inschatten of ze dat risico willen/kunnen lopen. Rekening houdend met de situatie dat als je eerder klachten ontwikkelt tijdens je verblijf, je jezelf laat testen en dat je al een deel van de besmettingen eruit haalt doordat je vertrekkende ingezetenen laat testen voor vertrek. Wel met PCR test uiteraard. Het andere deel komt dan bij aankomst aan het licht en de besmettingen zijn dan beperkt tot het vliegtuig.
Zou wel weer niet mogen in het kader van discriminatie, maar zo hou je wel de mogelijkheid om te reizen open. Nu haken mensen af omdat het praktisch onmogelijk wordt gemaakt.
Ben het met je eens: We moeten eens af van dat paniekerige gedoe en denken dat we de risico’s tot 0 kunnen reduceren. Ik vind het van de zotte dat je moet testen om terug te keren naar je eigen land. En het land waar je in verblijft is ook liever kwijt dan rijk op dat moment
Dit om te voorkomen dat je een teststraat in het land van verblijf moet gaan opzoeken. Dat geldt dan bijvoorbeeld voor Amerikanen die terug naar huis gaan die dan in NL een teststraat moeten opzoeken en Nederlanders die op hun beurt dat in de VS moeten doen.
Met name als risico dat je na 2 weken vakantie positief test en daar in quarantaine moet. Oke je gaat dan besmet een vliegtuig in, maar dat lijkt mij in het kader van keuzes maken een risico wat je kunt incalculeren en waar iedereen van kan inschatten of ze dat risico willen/kunnen lopen. Rekening houdend met de situatie dat als je eerder klachten ontwikkelt tijdens je verblijf, je jezelf laat testen en dat je al een deel van de besmettingen eruit haalt doordat je vertrekkende ingezetenen laat testen voor vertrek. Wel met PCR test uiteraard. Het andere deel komt dan bij aankomst aan het licht en de besmettingen zijn dan beperkt tot het vliegtuig.
Zou wel weer niet mogen in het kader van discriminatie, maar zo hou je wel de mogelijkheid om te reizen open. Nu haken mensen af omdat het praktisch onmogelijk wordt gemaakt.
Ben het met je eens: We moeten eens af van dat paniekerige gedoe en denken dat we de risico’s tot 0 kunnen reduceren. Ik vind het van de zotte dat je moet testen om terug te keren naar je eigen land. En het land waar je in verblijft is ook liever kwijt dan rijk op dat moment
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 01 dec 2021, 22:44, 5 keer totaal gewijzigd.
En omgekeerd is wel goed? Als amerikaan moet ik ook testen voordat ik weer mijn land in mag als ik naar het buitenland ga. Maar toen de grenzen werden geopend op 8 November was dat geen probleem?Coyote Buttes schreef: ↑01 dec 2021, 21:47Een staatsburger die in zijn eigen land geweigerd word. Het moet niet gekker worden
Het geeft toch te denken dat een vol vliegtuig uit Zuid Afrika wordt getest bij aankomst en een behoorlijk aantal passagiers was positief.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 42 Reacties
- 10491 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 35 Reacties