Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
Dit geeft weer wat hoop, ik zag m'n reisje al in het water vallen, maar 1 dag van tevoren testen lijkt me helemaal goed te doen. Ik vertrek dinsdag, test staat nu gepland voor zondag maar die kan ik kosteloos nog annuleren en een nieuwe afspraak plannen.
Ik zat alleen te denken om misschien een PCR test te doen, omdat die toch meer zekerheid geeft (en ik dan zeker weet dat de test goed is, ook als de regels last minute eventueel nog veranderen). Maar vind de sneltest (voor 14:00 gestest is voor 1:30 de uitslag) nog best last minute, zeker omdat ik de volgende ochtend al rond 5 uur van huis zou moeten. Maar om nou €150,- neer te leggen voor een PCR test waarvan je de uitslag binnen een half uur hebt...
Wat doen jullie, gewoon nog antigeen test inplannen?
Ik zat alleen te denken om misschien een PCR test te doen, omdat die toch meer zekerheid geeft (en ik dan zeker weet dat de test goed is, ook als de regels last minute eventueel nog veranderen). Maar vind de sneltest (voor 14:00 gestest is voor 1:30 de uitslag) nog best last minute, zeker omdat ik de volgende ochtend al rond 5 uur van huis zou moeten. Maar om nou €150,- neer te leggen voor een PCR test waarvan je de uitslag binnen een half uur hebt...
Wat doen jullie, gewoon nog antigeen test inplannen?
- Ragjee
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik wacht nog even het soort test af.
Momenteel een antigeen gepland op zaterdag voor vertrek dinsdag (de goedkoopste optie in België)
Ik hoop echt dat ze geen PCR verplichten want dat resultaat krijg ik nooit tijdig binnen… duurt hier al snel minimaal 36u met de hoge hoeveelheid testen die gebeuren nu, en om nu massaal veel geld neer te tellen voor een spoed PCR….
Momenteel een antigeen gepland op zaterdag voor vertrek dinsdag (de goedkoopste optie in België)
Ik hoop echt dat ze geen PCR verplichten want dat resultaat krijg ik nooit tijdig binnen… duurt hier al snel minimaal 36u met de hoge hoeveelheid testen die gebeuren nu, en om nu massaal veel geld neer te tellen voor een spoed PCR….
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wij hebben een afspraak voor vrijdag voor PCR test. Geboekt via reisorganisatie, € 39,50 met reiscertificaat. Ik vraag me alleen af of de uitslag op tijd gaat komen. Misschien toch slimmer om een sneltest aan te vragen?
Top. Ik had nog niet gelezen over de 3 dagen ipv 72 uur. Duidelijk dus.d_vdploeg schreef: ↑02 dec 2021, 20:10Ik zou zeggen 1 dag van te voren op dezelfde wijze als we dat de afgelopen weken kenden met de 3 days. Dus niet met uren. Er is niet gesproken over 24u. Als jij zaterdag vliegt heb je dus de hele vrijdag om te testen.
Inbound is naar mijn idee inkomend. Dus als je naar de VS toe reist, ongeacht nationaliteit of vaccinatiestatus. Niet terugkerend. Daar gaat de VS ook niet over lijkt mij. NL kan die eis overigens wel gaan stellen. Er is ook niet gesproken post arrival test of quarantaine
Dankjewel. Ik heb er een smak geld voor over om wel te kunnen gaan, dus van mij kunnen ze van alles verplichten. De nood is hoog!
Momenteel CR-1 in progress. Eind 2023/begin 2024 emigreren richting NJ
Krijgen jullie in België ook een reiscertificaat bij een 'gewone' pcr test? Hier wordt het dan sowieso een spoedtest, alleen vind ik die uitslag dus nog niet heel snel haha. Een half uur vind ik prima, maar duur inderdaad. Maar liever een dure PCR test dan m'n vakantie annuleren, zo is het dan ook wel weer.
-
- Amerika-expert
@Bianca B wanneer vlieg je? En met hoeveel personen? Je zou dan kunnen overwegen om ook een antigeen (snel)test te doen, na je pcr test. De uitslag van je antigen sneltest heb je wel binnen een uur en dan zit je wel goed. Antigen sneltest kost 3 a 4 tientjes p.p. Uitslag van je PCR heb je dan nog niet, maar mocht je antigen sneltest positief zijn, weet je dat de PCR dat waarschijnlijk ook gaat zijn en kun je misschien nog zaken annuleren.
Het kan zijn dat ze opeens aankondigen dat het een PCR test moet zijn. Maar volgens mij kondigen ze die wijzigingen aan met een tijd dat ze ingaan. Het vliegverbod vanuit Zuid Afrika werd ook pas maandag van kracht, nadat het vrijdag aangekondigd werd.
@TienKS ik zou zeker geen pcr test doen als een antigen sneltest ook mag. Scheelt je in de kosten en het geeft je veel meer flexibiliteit om te annuleren/om te boeken mocht je onverhoopt positief testen. Uitslag antigen sneltest heb je vaak binnen een uur. PCR test max 1 dag wordt wel krap mbt annuleren. Dat kan net het verschil maken.
Bovendien zijn er genoeg medeforummers vertrokken de afgelopen weken met een antigen sneltest.
Het kan zijn dat ze opeens aankondigen dat het een PCR test moet zijn. Maar volgens mij kondigen ze die wijzigingen aan met een tijd dat ze ingaan. Het vliegverbod vanuit Zuid Afrika werd ook pas maandag van kracht, nadat het vrijdag aangekondigd werd.
@TienKS ik zou zeker geen pcr test doen als een antigen sneltest ook mag. Scheelt je in de kosten en het geeft je veel meer flexibiliteit om te annuleren/om te boeken mocht je onverhoopt positief testen. Uitslag antigen sneltest heb je vaak binnen een uur. PCR test max 1 dag wordt wel krap mbt annuleren. Dat kan net het verschil maken.
Bovendien zijn er genoeg medeforummers vertrokken de afgelopen weken met een antigen sneltest.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 02 dec 2021, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
- Ragjee
- Amerikafan
Ja volgens mij wel. De test wordt geregistreerd in de Covid Safe app en je kunt via je digitale gezondheid een attest uitprinten en deze komt ook in je digitale app.
Er staan je gegevens op, welke test, moment van testing,””not detected” , land van uitgifte enzovoort. Per toeval is mijn partner gisteren nog getest op het werk dus zag ik een voorbeeld van zo’n certificaat
Er staan je gegevens op, welke test, moment van testing,””not detected” , land van uitgifte enzovoort. Per toeval is mijn partner gisteren nog getest op het werk dus zag ik een voorbeeld van zo’n certificaat
-
- Amerika-ontdekker
We gaan met zijn vieren, mijn man en ik en een bevriend stel. Vliegen maandag ochtend dus de afspraak van morgen moet verzet worden naar zondag.
-
- Amerika-expert
Ik zou dat zeker doen. Want het is nu nog 3 days, maar mag ook dichter op je vertrek.
Ik wist niet dat een antigeen ook mocht, maar ik gok het er niet op. Meest safe test lijkt mij de pcr spoedtest met uitslag binnen 30 min voor 150 euro. Beter dat dan duizenden euro's door de plee omdat je uitslag niet op tijd is.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Duurt de uitslag van die antigeentests echt zo lang in België? Hier in Nederland hoef je op de uitslag van een antigeentest maar 20 minuten te wachten. En het kost nog geen 40 euro, inclusief reiscertificaat.
- Ragjee
- Amerikafan
Bron: https://www.whitehouse.gov/briefing-roo ... is-winter/Can you say whether you considered doing PCR tests as opposed to a one-day window per antigen test? Some countries, of course, require a PCR test for arrival. It — was that something you thought about? And if not, why not, given that there are questions, of course, as to the — whether all antigen tests can pick up Omicron? Thank you.
SENIOR ADMINISTRATION OFFICIAL: Yeah. Josh, that’s a good question. So the CDC, really — they did look at this. They looked at the question of: How do you tighten these testing requirements? And I think on (inaudible) they came out on what we’re doing, obviously, in their recommendation, which is to tighten the timeline and not necessarily the type of test.
I will tell you that we are continuously looking and the FDA is looking at the efficacy of these tests against — of all tests — against the Omicron variant. And if we were to find that a test didn’t work, we would certainly take it off our list of accepted tests for international travel.
But, so far, we haven’t seen that.
Hieruit maken ze op Reddit op dat een antigeen test gewoon blijft toegestaan.
@Galapogos Neen, antigeen sneltest is test resultaat binnen 15 min. PCR tests duren al gauw 36u.
-
- Amerika-expert
Dat is toch in voldoende mate besproken hier op het forum dat je tot nader order met een antigen sneltest mag reizen naar de VS.

-
- Amerika-ontdekker
Antigeen zullen wel vlot doorlopen worden...
Sommige labo’s kunnen gewoon het aantal PCR testen en resultaten niet snel genoeg verwerken waardoor er geen garantie is dat uw resultaten binnen zijn zoals de beloofde 24 uur na de test ...
Moest twee pcr tests doen in België wegens hoogrisicocontact op het werk, gisteren 18.30 uur test afgenomen, resultaat heb ik morgenmiddag, bijna 40 u wachttijd dus… weet niet hoe dat in Nl is…
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Het is nog niet formeel ingegaan, ze zeggen early next week ... Wij hebben morgen een test staan, maar voor de zekerheid zondag ook een afspraak gepland.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Volgens CNN gaan de nieuwe regels maandag in
Stricter testing requirements for travelers coming to the US will take effect Monday
Stricter testing requirements for travelers coming to the US will take effect Monday
The Biden administration's new, stricter Covid-19 testing requirements for all travelers coming to the United States will take effect on Monday, an administration official told CNN.
The new rules will require each traveler flying into the US from another country to test negative one day before their departure, changing rules that had allowed inbound travelers to test up to three days before entering the country. The new rule from the US Centers for Disease Control and Prevention will take effect at 12:01 a.m. ET on Monday.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Waarom zou dat een gok zijn? De VS accepteren nog steeds de uitslag van een antigeen test. Wellicht is dat niet medisch verantwoord, maar dat doet er niet toe. Het gaat erom dat je het land in mag.
- Ragjee
- Amerikafan
Op de website van het CDC staat het volgende:
En gaat het in vanaf 6 december zoals hierboven al vermeld is.
Hieruit maak ik op dat nog steeds een PCR als antigeen test gelden onder “viraal”.
Als je doorklikt naar welke testen mogen, staat er nog steeds:
You must get a viral test no more than 1 day before the flight’s departure from a foreign country and show a copy of your negative test result.
En gaat het in vanaf 6 december zoals hierboven al vermeld is.
Hieruit maak ik op dat nog steeds een PCR als antigeen test gelden onder “viraal”.
Als je doorklikt naar welke testen mogen, staat er nog steeds:
You must be tested with a viral test that could be either an antigen test or a nucleic acid amplification test (NAAT). Examples of available NAATs for SARS-CoV-2 include but are not restricted to reverse transcription polymerase chain reaction (RT-PCR), reverse transcription loop-mediated isothermal amplification (RT-LAMP), transcription-mediated amplification (TMA), nicking enzyme amplification reaction (NEAR), and helicase-dependent amplification (HDA). The test used must be authorized for use by the relevant national authority for the detection of SARS-CoV-2 in the country where the test is administered. A viral test conducted for U.S. Department of Defense (DOD) personnel, including DOD contractors, dependents, and other U.S. government employees, and tested by a DOD laboratory located in a foreign country also meets the requirements of the Order.
In NL is het momenteel ook heel druk met PCR testen, maar die van de GGD is sowieso onvoldoende om te reizen, je krijgt geen reis certificaat. Dat moet via een particuliere organisatie en daarbij heb je de resultaten binnen 24 uur. Bij een spoed test binnen 30 minuten maar daarvoor betaal je 150,-.
Antigeen test mag dus nog! Dan ga ik mijn test afspraak voor zondag verplaatsen naar maandag en met een beetje mazzel dinsdag ochtend vliegen! Ik zie het weer rooskleurig in!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 42 Reacties
- 10490 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 35 Reacties