Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!
Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!
dat is inderdaad wat ze me uitgelegd hebben (heb het zelf nog niet gedaan)
Test is negatief! Morgen vlieg ik via Minneapolis naar Kansas City!
Vraagje, ik kreeg in de mail dit document: is dit nu het reiscertificaat? Ik kan het zo snel niet terugvinden en ik begreep dat de QR-code van een negatieve test, waarna ze linken in het document, niet bedoeld werd. Even dubbel checken

Vraagje, ik kreeg in de mail dit document: is dit nu het reiscertificaat? Ik kan het zo snel niet terugvinden en ik begreep dat de QR-code van een negatieve test, waarna ze linken in het document, niet bedoeld werd. Even dubbel checken

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
@TienKS ik heb zelf geen ervaring met Spoedtest maar het lijkt me dat dit het certificaat is, als er ook een handtekening onder staat (niet te zien op jouw screenshot):
https://spoedtest.nl/veelgestelde-vragen/
Wat staat er op het certificaat vermeld?
Het verschilt per certificaat wat er op vermeld staat.
PCR-test: naam, geboortedatum, geslacht, documentnummer, manier van testafname, datum/tijd van testafname, datum van de uitslag, testresultaat, type test, de gegevens van het laboratorium en de naam en handtekening van ons medisch directeur.
Sneltest: naam, geboortedatum, geslacht, documentnummer, datum/tijd van testafname, testresultaat, type test en de naam en handtekening van ons medisch directeur.
https://spoedtest.nl/veelgestelde-vragen/
Wat staat er op het certificaat vermeld?
Het verschilt per certificaat wat er op vermeld staat.
PCR-test: naam, geboortedatum, geslacht, documentnummer, manier van testafname, datum/tijd van testafname, datum van de uitslag, testresultaat, type test, de gegevens van het laboratorium en de naam en handtekening van ons medisch directeur.
Sneltest: naam, geboortedatum, geslacht, documentnummer, datum/tijd van testafname, testresultaat, type test en de naam en handtekening van ons medisch directeur.
Klopt, die staat erop. Dan gaan we hier vanuit. Stom, nu ik 100% zeker weet dat het doorgaat is het alsof ik niet meer helder kan nadenken haha. Indienen bij Delta lukt niet (staat ps eligible vanaf dec. 6th.. maar misschien vanaf 24 uur voor mijn vlucht?) maar bij KLM heb ik het nu ingediend. En nu als een malle nog inpakken en zorgen dat ik alles digitaal rn op papier heb. En dan vanaf morgen keihard genieten!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Mensen, jullie doen me schrik krijgen...
Waarom blijven jullie praten over 'reiscertificaat'?
Een negatieve test (antigeen of PCR), maximaal 1 kalenderdag voor vertrek afgenomen, die volgende zaken vermeldt:
- volledige naam
- type test
- virus/ziekte waarnaar de test zoekt
- geboortedatum (+ Belgisch rijksregisternummer, uniek nummer)
- uitslag test (laat ons hopen, negatief)
- labo van afname, uur van afname, uur van onderzoek staal
Is toch voldoende? Of mis ik iets?
Een negatieve test (antigeen of PCR), maximaal 1 kalenderdag voor vertrek afgenomen, die volgende zaken vermeldt:
- volledige naam
- type test
- virus/ziekte waarnaar de test zoekt
- geboortedatum (+ Belgisch rijksregisternummer, uniek nummer)
- uitslag test (laat ons hopen, negatief)
- labo van afname, uur van afname, uur van onderzoek staal
Is toch voldoende? Of mis ik iets?
Mijn situatie is Nederland dus dat is waarschijnlijk iets anders
Het is vooral omdat de testcentra het zelf hebben over een officieel "reiscertificaat" en wij kunnen die dus ook nog omzetten in een QR-code, voor als je ongevaccineerd in Nederland wat wil doen op het moment.. Maar dat laatste is dus niet geldig, en een reiscertificaat blijkbaar wel.
Je hebt dus gewoon gelijk, maar door de spontane stress is logisch nadenken er even niet meer bij :p

Je hebt dus gewoon gelijk, maar door de spontane stress is logisch nadenken er even niet meer bij :p
- recidivist
- Amerikafan
Zolang dat wat je hebt maar voldoet aan de eisen van de CDC is het goed, voor eisen zie: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... elers.htmlMensen, jullie doen me schrik krijgen...
---
A test result must be in the form of written documentation (paper or digital copy). The documentation must include:
1. Type of test (indicating it is a NAAT or antigen test)
2. Entity issuing the result (e.g., laboratory, healthcare entity, or telehealth service)
3. Sample collection date
- A negative test result must show the sample was taken no more than 1 day before the flight.
- A positive test result for documentation of recovery from COVID-19 must show the sample was taken within the 90 days before the flight.
4. Information that identifies the person (full name plus at least one other identifier such as date of birth or passport number)
5. Test result
Before boarding a flight to the U.S., you will need to show a paper or digital copy of your test result for review by the airline and for review upon request by public health officials after you arrive in the U.S.
---
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
Inmiddels ingecheckt en documenten zijn door zowel KLM als Delta goedgekeurd. Krijg alleen geen boardingpass omdat ze mijn documenten bij de kiosk moeten controleren? We zullen zien, misschien dat ik alsnog een boardingpass krijg wanneer het systeem doorheeft dat mijn documenten al goedgekeurd zijn? 

- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Dat laatste was bij mij wel het geval: zodra je documenten zijn goedgekeurd (door KLM), krijg je je boardingpass.
Dus even opnieuw de app openen (of inloggen) en je zou je boardingpass moeten kunnen vinden/downloaden.
Als het goed is staat daar dan ook "Ready2fly" op.
Dus even opnieuw de app openen (of inloggen) en je zou je boardingpass moeten kunnen vinden/downloaden.
Als het goed is staat daar dan ook "Ready2fly" op.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-expert
Allright, duidelijk. Dat is dus gewoon een standaard testuitslag-certificaat hier, die dingen staan er altijd op.
Ik heb m'n test zaterdag om 15u, uitslag ietsje later per mail. Heeft het nog zin dat te gaan uploaden bij KLM (zeg om 19u) op een zaterdagavond als ik zondagochtend vlieg?
Zou me sterk lijken als ze het op die tijd nog gaan checken?
Wat doen jullie overigens met de CDC attestation form? Mee uploaden bij KLM? En bij je vaccinatiebewijs of bij je testresultaat?
Laden jullie beide vaccindosissen op of enkel de tweede (ik heb van beiden een bewijs)?
Sorry voor de vele vragen. Voor het genieten van de reis komt stress, blijkbaar
Ik heb m'n test zaterdag om 15u, uitslag ietsje later per mail. Heeft het nog zin dat te gaan uploaden bij KLM (zeg om 19u) op een zaterdagavond als ik zondagochtend vlieg?
Zou me sterk lijken als ze het op die tijd nog gaan checken?
Wat doen jullie overigens met de CDC attestation form? Mee uploaden bij KLM? En bij je vaccinatiebewijs of bij je testresultaat?
Laden jullie beide vaccindosissen op of enkel de tweede (ik heb van beiden een bewijs)?
Sorry voor de vele vragen. Voor het genieten van de reis komt stress, blijkbaar

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
@Timothy555 voor de NLers kan het wel een probleem zijn: De standaard testuitslagen van de GGD, Testen voor toegang, HCC enz voldoen niet aan de CDC eisen. Daarom is zo'n reiscertificaat voor NLers van belang.
Je kunt alles uploaden maar je moet ze toch bij KLM en Delta laten zien. Het enige voordeel van uploaden is dat je (soms) de boarding pass online al krijgt. Er staat in de eisen dat beide vaccinatiebewijzen en het CDC attestation formulier moeten worden geupload en dat heb ik gedaan. Online goedgekeurd door Delta.
Ik kreeg de boarding pass daarna al online, maar alles werd toch op het vliegveld gecontroleerd, dus weinig winst.
Je kunt alles uploaden maar je moet ze toch bij KLM en Delta laten zien. Het enige voordeel van uploaden is dat je (soms) de boarding pass online al krijgt. Er staat in de eisen dat beide vaccinatiebewijzen en het CDC attestation formulier moeten worden geupload en dat heb ik gedaan. Online goedgekeurd door Delta.
Ik kreeg de boarding pass daarna al online, maar alles werd toch op het vliegveld gecontroleerd, dus weinig winst.
Laatst gewijzigd door harryh op 06 dec 2021, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Duidelijk, thanks @harryh
Ik neem alles gewoon mee naar de luchthaven, afgeprint én digitaal.

Ik neem alles gewoon mee naar de luchthaven, afgeprint én digitaal.
- Ragjee
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Die twijfel had ik ook @Timothy555 ! Mijn partner is zonet al negatief getest bij een grootschalige testing op het werk (een betere timing kon niet!) en ik test over een uurtje bij de apotheek. Zijn negatief resultaat is dus al binnen en dit vind je op mijn gezondheid. Het format is exact dezelfde als onze vaccinatie paspoorten. Ik heb de eisen van het CDC er naast gehouden en alles staat er op.
Ik laat morgen weten hoe de check in was hiermee!
Ik laat morgen weten hoe de check in was hiermee!
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Fijn @TienKS Nu genieten!! 

2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Amerika-expert
@Ragjee Je haalt 'm dan gewoon ook uit 'mijngezondheid.be', zoals ik ook mijn vaccinaties kan afprinten?
Het Engelstalige document waar bvb. bij je vaccinatie alle details opstaan, dat is dan ook zo voor een test?
Heel erg bedankt mocht je dit even kunnen terugrapporteren!
En vergeet niet te genieten van jullie reis!
Het Engelstalige document waar bvb. bij je vaccinatie alle details opstaan, dat is dan ook zo voor een test?
Heel erg bedankt mocht je dit even kunnen terugrapporteren!
En vergeet niet te genieten van jullie reis!
- Ragjee
- Amerikafan
@Timothy555 Klopt! Je test wordt gekoppeld aan een CTPC code. De test wordt uitgevoerd, wij kregen ook een sms met melding dat er een CTPC code was aangemaakt. Bij “overzicht van Covid-tests en CTPC codes” zie je al je uitgevoerde testen doorheen de tijd. Het duurde ongeveer een uurtje vooraleer het negatief resultaat er bij kwam. Dat wordt gecontroleerd door Sciensano als ik het correct heb. Zodra dit er bij staat, kun je naar “mijn EU digitaal covid certificaat / covid safe ticket” gaan. Hier vind je je vaccinaties en de mogelijkheid tot aanvragen certificaat van je corona test die op dat moment geldig is.
Daarna opent er vrijwel meteen een document in opmaak van de vaccinaties: zo eentje dat je in 4 kan vouwen. Dit is ook meteen in het engels en er staan drie talen op (Engels, Frans, Duits). Volgende gegevens staan er op: Personal data met QR code, Surname(s) and forename(s), date of birth, unique certificate identifier en verder onder TEST CERTIFICATE: disease or agent targeted, type of test, test name and manufacturer, date and time of sample collection, test result (not detected), testing centre (nummer), member state of test (BE), certificate issuer (Sciensano)
Hopelijk is dit duidelijk voor je. Ik wou dat ik ook iemand had die me deze info kon geven voordien.
Daarna opent er vrijwel meteen een document in opmaak van de vaccinaties: zo eentje dat je in 4 kan vouwen. Dit is ook meteen in het engels en er staan drie talen op (Engels, Frans, Duits). Volgende gegevens staan er op: Personal data met QR code, Surname(s) and forename(s), date of birth, unique certificate identifier en verder onder TEST CERTIFICATE: disease or agent targeted, type of test, test name and manufacturer, date and time of sample collection, test result (not detected), testing centre (nummer), member state of test (BE), certificate issuer (Sciensano)
Hopelijk is dit duidelijk voor je. Ik wou dat ik ook iemand had die me deze info kon geven voordien.

-
- Amerika-expert
@Ragjee je bent een held! Nu ben ik helemaal gerustgesteld. Ik dacht dat dit enkel na een PCR test was.
Nog steeds geen boardingpass.. kleinigheidje, maar wel irritant nadat alle documenten gewoon goedgekeurd zijn! Uitloggen en inloggen heeft niet geholpen, ze blijven erbij dat ze mijn documenten willen controleren.. nou ja, dan maar langs de balie morgen!
@ONYX666 dus gewoon ID kaart invoegen?
- Ragjee
- Amerikafan
Wat een zalig gevoel! Negatieve test, alle documenten upgeload en goedgekeurd en check-in voltooid.
Nu wordt het eindelijk "écht" en kunnen we stilletjes aan beginnen genieten.
@Timothy555 zowel Delta als KLM hebben ons Belgisch certificaat aanvaard zonder enig probleem.
Nu wordt het eindelijk "écht" en kunnen we stilletjes aan beginnen genieten.

@Timothy555 zowel Delta als KLM hebben ons Belgisch certificaat aanvaard zonder enig probleem.
-