Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Doden door schietpartij op universiteit Virginia

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Petra/VS schreef:Katja kwam net thuis, ze kent nog een van de slachtoffers. Gelukkig hebben zij op school ook veel steun aan elkaar en letten de leerkrachten goed op, of kinderen counseling nodig hebben. Een jongen, wiens buurmeisje een van de slachtoffers is, begon in de klas te huilen vandaag, vertelde ze. Dit heeft zo ontzettend veel (jonge) mensen getroffen, het blijft hartverscheurend.
Het zal voor hen nog lange tijd moeilijk zijn ben ik bang. Zolang ze er maar over blijven praten en hun emoties kwijt kunnen, wellicht dat ze het dan een plaatsje kunnen geven.

Zojuist zag ik op tv dat de dader een pakketje heeft gestuurd naar NBC, vermoedelijk tussen de 1e en 2e schietpartij. Misschien dat nu een groot aantal vragen beantwoord wordt. Aan de andere kant is het ook heel eng. Hij heeft alles zorgvuldig voorbereid zo lijkt het.

Bron

Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 18 apr 2007, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Voor zijn familie moet dat een ramp zijn! Misschien zelfs nog erger dan voor de andere 32 slachtoffers: zij zijn immers ook hun zoon kwijt (ok, hij koos er dan wel zelf voor, maar jij als ouder hebt daar niks over te zeggen gehad), én ze moeten verder leven met het schuldgevoel en de schaamte omdat hun kind zoveel mensen vermoordt heeft. :-(
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Magav
Amerika-ontdekker

Bericht door Magav »

Coyote schreef:Aan de andere kant is het ook heel eng. Hij heeft alles zorgvuldig voorbereid zo lijkt het.

Bron

Roland
Ja klopt, zijn pistool was al in maart gekocht. Dus niet zomaar in een woede bui. En toch, volgens mij heb je zat gekken lopen die zich precies gedragen als hem. Het is net zo als dat er nu zoveel mensen rondlopen met zelfmoord gedachtens , daar hebben we amper weet van.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

En nu gaat het gerucht dat de dader tussen de shootings door een pakje met brieven en video's heeft vestuurd naar een omroep?

Benieuwd wat daar in/op zal staan.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Pete.Z schreef:En nu gaat het gerucht dat de dader tussen de shootings door een pakje met brieven en video's heeft vestuurd naar een omroep?

Benieuwd wat daar in/op zal staan.
De eerste foto is al zichtbaar op MSNBC. Een behoorlijk schokkende foto vind ik. :shock:

Afbeelding
Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 19 apr 2007, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Geen gerucht, NBC heeft zo'n pakketje ontvangen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Allereerst wil ik duidelijk maken dat ik diepe symphatie heb voor alle slachtoffers en dat ik het verschrikkelijk vind wat er is gebeurd.

Maar ik word wel zat van de enorme hoeveelheid berichtgeving omtrend het hele gebeuren. Moet het nou echt 7x24 uur op tv?? Men weet niks, maar de lange rij 'deskundigen' komt alweer voorbij. Zelfs als je om 5 uur naar het lokale (let wel lokale) nieuws wilt kijken gaat het, op 5 minuten na, over Virginia Tech... Mijn inziens kan dat stukken minder.
Hoe ervaren andere Nederlanders in Amerika dit?
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Petra/VS schreef:Helaas heeft dat meisje toen geen aanklacht ingediend, had ze dat wel gedaan, dan was die bij de background check toen hij dat wapen kocht, aan het licht gekomen.
Dat klopt, maar zou dat echt geholpen hebben?? Als iemand een wapen wil kopen dan lukt dat met of zonder background check.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Maar ik word wel zat van de enorme hoeveelheid berichtgeving omtrend het hele gebeuren. Moet het nou echt 7x24 uur op tv?? Men weet niks, maar de lange rij 'deskundigen' komt alweer voorbij.
Hetzelfde als jij, ik word er helemaal naar van, vandaar, dat ik alleen via internet soms naar updates kijk, de nieuws tv hebben we niet meer aan. Het is bovendien veel te moeilijk voor de kinderen om er constant over te horen. Maar dit gebeurde met 9/11 ook en met de sniper destijds hier ook. Maar de Amerikaanse media zijn wat dat betreft niet uniek, volgens mij. En er zijn heel veel mensen, die het naadje van de kous willen weten, anders zouden die programma's er niet zijn.[/quote]
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 19 apr 2007, 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

GoBucks schreef:
Petra/VS schreef:Helaas heeft dat meisje toen geen aanklacht ingediend, had ze dat wel gedaan, dan was die bij de background check toen hij dat wapen kocht, aan het licht gekomen.
Dat klopt, maar zou dat echt geholpen hebben?? Als iemand een wapen wil kopen dan lukt dat met of zonder background check.
Misschien in Ohio, maar hier in Virginia wordt een background check gedaan:
Virginia: State law requires gun buyers to go through a state-based criminal background check in addition to the federal NICS check. This is the best system since it includes checking both state and federal records to prevent criminals and other prohibited people from buying guns. in 2000, 2,568 gun buyers failed the criminal background check and were stopped from buying guns.

Edit: net gekeken, voor Ohio is zo'n background check inderdaad niet nodig, zo de website van de Brady Campaigndoorlezend is het werkelijk verbazingwekkend, hoe verschillend de wetten op wapenbezit zijn tussen de staten!
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 19 apr 2007, 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Magav
Amerika-ontdekker

Bericht door Magav »

En dat noemen ze breaking news ? Volgens mij hebben ze het al 3 dagen in bezit.

edit:zie net dat ze het woensdag morgen kregen en toen naar de FBI hebben gestuurd
Laatst gewijzigd door Magav op 19 apr 2007, 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nee, hij heeft het met Express Mail gestuurd, overnacht dus. Gisteren is het ontvangen en kennelijk pas vandaag bekeken.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

De dader had een verkeerde postcode op het pakket gezet, daardoor is het pakketje later aangekomen.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Petra/VS schreef:
Misschien in Ohio, maar hier in Virginia wordt een background check gedaan:
Virginia: State law requires gun buyers to go through a state-based criminal background check in addition to the federal NICS check. This is the best system since it includes checking both state and federal records to prevent criminals and other prohibited people from buying guns. in 2000, 2,568 gun buyers failed the criminal background check and were stopped from buying guns.

Edit: net gekeken, voor Ohio is zo'n background check inderdaad niet nodig, zo de website van de Brady Campaigndoorlezend is het werkelijk verbazingwekkend, hoe verschillend de wetten op wapenbezit zijn tussen de staten!

Ja, dus de 'gunman kan dus zo naar Ohio rijden (Of West Virginia, Kentucky) en een wapen kopen..... Of een zwerver $200 in de hand drukken zodat die even een wapen voor hem gaat kopen. Of op straat valse ID papieren kopen....
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, maar dat was het punt niet, hij kocht de pistolen in Virginia en daar werd een background check op hem gedaan, die "clear" was en dat niet was geweest, als dat meisje een aanklacht in had gediend. Maar ja, as is verbrande turf zei mijn oma altijd.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

GoBucks schreef:...Hoe ervaren andere Nederlanders in Amerika dit?
Ik zie niet echt veel op TV er van, het lokale nieuws laat hier ongeveer 5 minuten per ½ uur iets uit VA zien, het "wereld nieuws" ongeveer 2/3 van de tijd. Overdag zie ik geen TV, dus voor mij is het niet te veel.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Ik schreef hier boven al dat ik niet echt veel op TV heb gezien, maar 1 clip die ik zag stoorde mij toch wel, en dat is deze, waar Mike Taibbi die net uit Irak terug komt zegt dat de moorden in de VS meer aangrijpend zijn dan de moorden in Bagdad, omdat in de VS het om ontschuldige mensen gaat en het minder aannemelijk is dat mensen worden vermoordt, en het dus moeilijker te verwerken is... :roll:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wow, die heb ik niet gezien, maar dat is wel heel erg! Heb geen idee, wie dat is, maar hoe kun je in 's hemelsnaam zoiets zeggen!
Overigens denk ik, dat het in dit gebied logisch is, dat er zoveel over op het nieuws te zien is, zeven van de slachtoffers kwamen uit onze omgeving en heel veel kinderen uit dit gebied studeren bij Virginia Tech. Neemt niet weg, dat de eindeloze reportages naar mijn mening te veel zijn.
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

GoBucks schreef:Hoe ervaren andere Nederlanders in Amerika dit?
Ik heb er niet veel problemen mee. Het is nu eenmaal een aangrijpende/bijzondere gebeurtenis. En als ik het niet meer wil horen, dan heb ik nog ruim 100 andere zenders waar ik niets over de shooting hoor.
Ik volg overigens lokaal, nationaal en internationaal nieuws meer op het internet dan op TV. Daar kan ik tenminste ook zelf selecteren wat ik interessant vind.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Taibbi had het erover dat je in Irak "verwacht" dat er onschuldige mensen vermoord worden, in Amerika verwacht je dat niet.

Niet gezegd, maar wel gedacht, vrees ik: in Iraq spreken ze ook een gek taaltje, ze zijn niet helemaal blank, ze dragen een vreemd soort lange jurken en wat kun je van mensen met zo'n godsdienst ook verwachten. In tegenstelling tot het "christelijke" Amerika.

Amerikaanse journalisten door de bocht, Amerika is het begin- en eindpunt, de rest van de wereld telt alleen maar mee als er Amerikanen omkomen.

Of zoals ze vroeger bij de BBC (keihard) gezegd zouden hebben: Bij het bepalen van niews, doe je de volgende berekening: 1.000 dode Wogs (scheldwoord voor mensen in India), is 100 dode Frogs (Fransen) is 1 dode Engelsman.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer