Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!
Fantastisch nieuws! Geniet ervan!
Nog 6 daagjes hier…
Nog 6 daagjes hier…
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Fijn allemaal mensen!! Veel plezier!!
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
- Ragjee
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Er was een gezellige drukte op Schiphol en het duurde om en bij een uurtje om voorbij de controle van alle papieren te raken. Eens daarna enorm voorspoedig.
Voor de belgen: antigeen sneltest van bij de apotheek is voldoende. Papieren voldoen aan alles.
Ik heb jammer genoeg wel enkele mensen gefrustreerd gezien die nog niet op de hoogte waren van de 1 kalenderdag testing en dus niet toegelaten werden…
Voor de belgen: antigeen sneltest van bij de apotheek is voldoende. Papieren voldoen aan alles.
Ik heb jammer genoeg wel enkele mensen gefrustreerd gezien die nog niet op de hoogte waren van de 1 kalenderdag testing en dus niet toegelaten werden…
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
-
- Amerika-expert
@Ragjee Niet iedereen weet van het bestaan van dit leuke forum af, waar mensen elkaar héél goed informeren
Blij dat de 'apotheektest' (rapig antigent) geen enkel probleem oplevert met het standaard Belgische certificaat.
Je hebt een uurtje werk gehad aan de KLM-balie dan? Om je boardingpass te krijgen? Niet bij het boarden zelf?
In principe ga ik mijn boarding passes reeds in Brussel krijgen, dus zal men allicht daar de checks uitvoeren. In Amsterdam passeer ik enkel nog de passpoortcontrole (Schengen naar Non-Schengen). Ik zorg dat ik er 3 uur op voorhand ben, just in case.

Blij dat de 'apotheektest' (rapig antigent) geen enkel probleem oplevert met het standaard Belgische certificaat.
Je hebt een uurtje werk gehad aan de KLM-balie dan? Om je boardingpass te krijgen? Niet bij het boarden zelf?
In principe ga ik mijn boarding passes reeds in Brussel krijgen, dus zal men allicht daar de checks uitvoeren. In Amsterdam passeer ik enkel nog de passpoortcontrole (Schengen naar Non-Schengen). Ik zorg dat ik er 3 uur op voorhand ben, just in case.
-
- Amerika-expert
Daarom ben ik ook heel blij met dit forum.Timothy555 schreef: ↑07 dec 2021, 09:55Niet iedereen weet van het bestaan van dit leuke forum af, waar mensen elkaar héél goed informeren

Dingen veranderen zo snel. Maar vind het wel een tikkeltje aan de naïeve kant als je dat dan niet weet.
-
- Amerika-expert
@d_vdploeg Klopt, ticketje boeken, koffer pakken en naar de luchthaven gaan is er helaas niet meer bij momenteel.
De reisadviezen kloppen ook niet altijd. Zo blijft de Belgische overheid, zelfs nadat ik hen een correctie gemaild heb een week of drie terug, zeggen dat je je verplicht moet laten testen 3 tot 5 dagen na aankomst in de VS, terwijl dat slechts een advies is.
https://diplomatie.belgium.be/nl/Dienst ... gde_staten
De reisadviezen kloppen ook niet altijd. Zo blijft de Belgische overheid, zelfs nadat ik hen een correctie gemaild heb een week of drie terug, zeggen dat je je verplicht moet laten testen 3 tot 5 dagen na aankomst in de VS, terwijl dat slechts een advies is.
Reizigers zijn verplicht om de CDC-aanbevelingen betreffende gezondheidsmaatregelen na internationale reizen na te leven (https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... elers.html(externe link)). Een test is verplicht binnen de 3-5 dagen na aankomst. Niet-gevaccineerde reizigers moeten 7 dagen in quarantaine (thuis of op hotel).
- Fiesta68
- Amerikakenner
- Partner van: KingKong65
- Aantal x V.S. bezocht: 24
Ik had het ook gelezen op diplomatie.be. Ben blij te lezen dat dit niet correct is.De reisadviezen kloppen ook niet altijd. Zo blijft de Belgische overheid, zelfs nadat ik hen een correctie gemaild heb een week of drie terug, zeggen dat je je verplicht moet laten testen 3 tot 5 dagen na aankomst in de VS, terwijl dat slechts een advies is
Niet iedereen weet van het bestaan van dit leuke forum af, waar mensen elkaar héél goed informeren
Blij om lid te zijn

Goed om weten dat je als Belg ook voldoende hebt aan 'apotheektest'.Blij dat de 'apotheektest' (rapig antigent) geen enkel probleem oplevert met het standaard Belgische certificaat.
Voor iedereen die binnenkort de plas oversteekt of er al is... veel plezier, geniet er met volle teugen van en hou het veilig

Wij vertrekken binnen een 3-tal maanden (en volgen de nieuwe wendingen goed op en steken ons licht op van de ervaringen van dit forum).
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05--2024-11--2025-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
-
- Amerika-ontdekker
Late reactie vanuit New York….
Wij hebben ongeveer 45 minuten in de rij gestaan op Schiphol. Hadden thuis ,zoals hier op dit forum geadviseerd wordt , alle documenten geüpload en instapkaarten gekregen en uitgeprint. Alleen koffers afgegeven bij de incheckbalie, verder heeft niemand niks aan ons gevraagd, hebben nergens een document( behalve paspoort) moeten laten zien.
Testen hebben wij een dag eerder gedaan bij Health Check Center , voordat we terug waren wisten we dat niemand thuis hoeft te blijven!
New York lijkt minder druk dan voor de Corona , met heel weinig buitenlandse toeristen.
Mocht iemand geïnteresseerd zijn : je kan op veel plekken je gratis laten vaccineren of testen ( inclusief reiscertificaat).
Om binnen te komen is in restaurants een vaccinatiebewijs nodig. We mochten overal naar binnen met de Corona Check App+ legitimatiebewijs. Nog 3 dagen lekker genieten hier, zaterdag komen we terug, hopelijk zonder problemen.
Wij hebben ongeveer 45 minuten in de rij gestaan op Schiphol. Hadden thuis ,zoals hier op dit forum geadviseerd wordt , alle documenten geüpload en instapkaarten gekregen en uitgeprint. Alleen koffers afgegeven bij de incheckbalie, verder heeft niemand niks aan ons gevraagd, hebben nergens een document( behalve paspoort) moeten laten zien.
Testen hebben wij een dag eerder gedaan bij Health Check Center , voordat we terug waren wisten we dat niemand thuis hoeft te blijven!
New York lijkt minder druk dan voor de Corona , met heel weinig buitenlandse toeristen.
Mocht iemand geïnteresseerd zijn : je kan op veel plekken je gratis laten vaccineren of testen ( inclusief reiscertificaat).
Om binnen te komen is in restaurants een vaccinatiebewijs nodig. We mochten overal naar binnen met de Corona Check App+ legitimatiebewijs. Nog 3 dagen lekker genieten hier, zaterdag komen we terug, hopelijk zonder problemen.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Nog even een vraag over die derde dosis: is er niet een risico dat je je een paar dagen ziek voelt nadat je hem gekregen hebt?
-
- Amerika-expert
@Big Al Die kans heb je altijd. Indien ik zou mogen (gaat niet want te kort geleden mijn tweede prik gehad), dan zou ik hem laten zetten op de ochtend dat ik naar huis vlieg. Hoogstens zit je dan ongemakkelijk op de vlucht (of zelfs thuis, want bijwerkingen zijn meestal de dag nadien).
-
- Amerika-expert
Kan.. Verschilt van persoon tot persoon denk ik.
Ik heb bij beide prikken (Pfizer) op de dag van toediening helemaal niks gemerkt. En bij de tweede dosis had ik de dag erna een beetje last van. Maar niet doodziek in bed ofzo.
Mijn vriendin werkt in de zorg en daar hoor ik wel wat geluiden dat mensen er wat last van hebben bij hun booster shot.
Ik heb bij beide prikken (Pfizer) op de dag van toediening helemaal niks gemerkt. En bij de tweede dosis had ik de dag erna een beetje last van. Maar niet doodziek in bed ofzo.
Mijn vriendin werkt in de zorg en daar hoor ik wel wat geluiden dat mensen er wat last van hebben bij hun booster shot.
- Big Al
- Amerika-expert
Ik hoor van collega's toch wel dat ze er behoorlijk ziek van zijn geweest. Verschilt inderdaad persoon, maar ik zou het toch niet zo snel riskeren op vakantie.
Overigens weet ik niet of de derde dosis minder snel ziekteverschijnselen tot gevolg heeft dan de eerste twee. Er speelt ook nog de vraag of de reactie anders is als je de ziekte al gehad hebt.
Aan de andere kant is de gezondheid/conditie van Amerikanen over het algemeen minder goed dan die van Nederlanders. Wellicht heeft dat er ook nog iets mee te maken.
Overigens weet ik niet of de derde dosis minder snel ziekteverschijnselen tot gevolg heeft dan de eerste twee. Er speelt ook nog de vraag of de reactie anders is als je de ziekte al gehad hebt.
Aan de andere kant is de gezondheid/conditie van Amerikanen over het algemeen minder goed dan die van Nederlanders. Wellicht heeft dat er ook nog iets mee te maken.
-
- Amerika-expert
Misschien maakt mixed vaccins ook nog wat uit. We zijn hier in NL vrij laat begonnen met die boosters. De 60 plussers komen nu stapje voor stapje aan de beurt conform geboortejaar. Een deel daarvan is natuurlijk geprikt met Astra Zeneca en zij krijgen nu een booster met Pfizer of Moderna.
Ben benieuwd wat dat gaat doen...
Ben benieuwd wat dat gaat doen...
- Ragjee
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Klopt, een uurtje om door de eerste rij te gaan voor paspoort (en nu dus ook covid) controle, boardingpassen (die kreeg je niet online) en bagage drop. Daarna ben je in een hup en een wip door de handbagage check en geniet je met een koffie aan de gate!Timothy555 schreef: ↑07 dec 2021, 09:55@Ragjee Niet iedereen weet van het bestaan van dit leuke forum af, waar mensen elkaar héél goed informeren![]()
3u lijkt me inderdaad zoals altijd een goede standaard. In de mail van Delta vroegen ze zelfs om 4u op voorhand te komen.
Hier in NYC gaat het er veel relaxter aan toe dan in België omtrent corona, ben er me veel minder bewust van als ik eerlijk ben!
Zomer 2025: Zuidwesten
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik denk erover na om naast testenvoortoegang HealthCheckCenter ook nog een test te bestellen bij Toegangsbewijs.nu. Ik zou me dan volgende week dinsdag moeten laten testen. Ik weet echter niet of de test dan nog op tijd binnenkomt (PostNL kerst drukte). Maar ik neem aan van wel. Heeft er iemand hier ervaring met Toegangsbewijs.nu? Zodra ik het opzoek kom ik slechts berichten tegen van leden die van plan waren om de test te gebruiken. Het zou voor mij een optie B zijn.
-
- Amerika-expert
De mede forumleden die het toegangsbewijs.nu willen gebruiken willen dat vooral gebruiken als ze in de VS zijn, en (last minute) moeten gaan testen omdat Nederland of het land waar je overstapt een test verplicht bij vertrek als je uit de VS komt. Als alternatief om geen teststraat te hoeven zoeken in de VS zelf.
Het VK stelt dit nu bijvoorbeeld verplicht, ook voor transit passagiers als zij uit de VS komen. Het is even de vraag of deze test geaccepteerd wordt door het VK maar dat terzijde.
Nederland stelt die eis om te testen vanuit de VS vooralsnog niet en ook niet vanuit het VK naar NL als je minder dan 12 uur overstap hebt.
Wil je hem als extra test gebruiken voor NAAR de VS naast je test bij testen voor toegang via health check centre? Dan is dat niet nodig naar mijn mening want je hebt je testen voor toegang via healthcheck centre toch al? Er zijn genoeg mede forumleden met deze constructie naar de VS vertrokken dus het werkt.
Van de week begon je ook al over je familie die wilden dat je een PCR test zou doen... Speelt dat nog steeds?
Is echt niet nodig
Kost je alleen maar extra geld. Geen schokkend bedrag, maar toch.
Het VK stelt dit nu bijvoorbeeld verplicht, ook voor transit passagiers als zij uit de VS komen. Het is even de vraag of deze test geaccepteerd wordt door het VK maar dat terzijde.
Nederland stelt die eis om te testen vanuit de VS vooralsnog niet en ook niet vanuit het VK naar NL als je minder dan 12 uur overstap hebt.
Wil je hem als extra test gebruiken voor NAAR de VS naast je test bij testen voor toegang via health check centre? Dan is dat niet nodig naar mijn mening want je hebt je testen voor toegang via healthcheck centre toch al? Er zijn genoeg mede forumleden met deze constructie naar de VS vertrokken dus het werkt.
Van de week begon je ook al over je familie die wilden dat je een PCR test zou doen... Speelt dat nog steeds?
Is echt niet nodig

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik wilde hem inderdaad als extra test gebruiken naar de VS. Ik weet dat de HealthCheckCenter constructie goed werkt, maar dan begin ik te twijfelen en denk ik: Wat nu als ik bij een locatie van HealthCheckCenter kom waar een storing is? Wat als ze zeggen dat ik hem niet voor mijn reis mag gebruiken? Ik sta nog net niet op het punt om via HealthCheckCenter zelf een antigeen test te kopen. Ik wil niet alles op die ene test inzetten, mocht het mislukken dan zou dat een heleboel stress opleveren haha.
Yes! Mijn familie wilde dat ik een PCR test doe. Gelukkig zien ze nu in dat zo’n test voor de 1 dag van tevoren testen-regeling niet echt handig is!
Yes! Mijn familie wilde dat ik een PCR test doe. Gelukkig zien ze nu in dat zo’n test voor de 1 dag van tevoren testen-regeling niet echt handig is!

Laatst gewijzigd door Ikgaopreis op 08 dec 2021, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Wat betreft je punt over dat het niet geaccepteerd wordt: Dan denk ik dat andere forumleden daar ook al last van hadden gehad.
Als je niet zeker bent, kies dan een betalende test. Via Healthcheck centre of een andere aanbieder, kost je 3 a 4 tientjes p.p. Zijn meer forumleden die een andere aanbieder hebben gekozen. Maar de route via testen voor toegang werkt ook. Ook bij de betalende testen kan iets mis gaan.
En je eerste punt ja een storing... Hoe groot is die kans, precies op het moment dat jij je test gaat doen, geen mogelijkheden meer daarna of op een andere vestiging. Ik denk dat je dat kleine risico moet accepteren.

Als je niet zeker bent, kies dan een betalende test. Via Healthcheck centre of een andere aanbieder, kost je 3 a 4 tientjes p.p. Zijn meer forumleden die een andere aanbieder hebben gekozen. Maar de route via testen voor toegang werkt ook. Ook bij de betalende testen kan iets mis gaan.
En je eerste punt ja een storing... Hoe groot is die kans, precies op het moment dat jij je test gaat doen, geen mogelijkheden meer daarna of op een andere vestiging. Ik denk dat je dat kleine risico moet accepteren.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Dat zou wel heel toevallig zijn. Maar je kunt nog altijd een spoedtest laten doen, zelfs op Schiphol.Ikgaopreis schreef: ↑08 dec 2021, 14:53Wat nu als ik bij een locatie van HealthCheckCenter kom waar een storing is?
- Big Al
- Amerika-expert
Teststraten in de VS? Die hebben we hier volgens mij eigenlijk niet...
Tenminste, niet de rijen auto's die ik van de Nederlandse media ken.
Je wordt hier (in VA tenminste) naar een apotheek (met drive-through) of kliniek (nu meestal binnen) verwezen. Sommige huisartspraktijken bieden het ook aan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht