Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
@Zilver87 dit gaat over de terugreis van Terpies... Voor de terugreis naar NL is er geen testverplichting.
@harryh
De PCR test bij de GGD was vandaag ook negatief en de booster staat voor 24 december gepland.
Gezien de uitslagen uit de 2 vliegtuigen uit Z Afrika van een paar weken geleden, is het het veiligst om een verplichting te hebben dat passagiers zowel zijn gevaccineerd als getest. Dat doen ze dus prima in de VS voor internationale vluchten.
Voor onze vlucht uit Tenerife waarbij dus een besmet iemand binnen 1 1/2 meter zat, was ik toch blij dat zowel de vermoedelijke besmette persoon als wij een ffp2 masker op hadden. Dat is momenteel één van de weinige dingen waar jezelf invloed op kan hebben.
De PCR test bij de GGD was vandaag ook negatief en de booster staat voor 24 december gepland.
Gezien de uitslagen uit de 2 vliegtuigen uit Z Afrika van een paar weken geleden, is het het veiligst om een verplichting te hebben dat passagiers zowel zijn gevaccineerd als getest. Dat doen ze dus prima in de VS voor internationale vluchten.
Voor onze vlucht uit Tenerife waarbij dus een besmet iemand binnen 1 1/2 meter zat, was ik toch blij dat zowel de vermoedelijke besmette persoon als wij een ffp2 masker op hadden. Dat is momenteel één van de weinige dingen waar jezelf invloed op kan hebben.
Voor iedereen die naar de US reist en >180 dagen na de laatste vaccinatie zit: je kunt bij Walmart (voor jou) gratis boostershot halen, incl bijschrijving in gele boekje en officieel certificaat waarmee je in NL in de Corona app kunt laten opnemen 

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Ik probeerde al te zeggen dat het beter is dan niets, maar vind het ook een soort van schijnveiligheid. Want testen voor vluchten naar de VS is voor iedereen verplicht, maar met een grote "maar", nl dat een antigeen test is toegestaan en antigeen waarschijnlijk 40% van de positieve gevallen niet detecteert. Verder hoeven Amerkanen op de vluchten vanuit Europa niet gevaccineerd te zijn en wij wel; is het virus dan minder besmettelijk voor Amerikanen of zo? Er zaten op onze vluchten naar Florida en terug maar een paar Europeanen, ik schat dat minimaal 80% Amerikaan was.
En last but not least, als je een overstap hebt, en sowieso voor je terugvlucht naar NL, geldt er geen test of vaccinatieverplichting.
@Terpies helaas voldoe/voldeed ik in Florida ik nog niet aan die >180 dagen.
@harryh Daar heb je helemaal gelijk in. Mijn advies: draag een goed ffp2 masker en doe het bij eten zo kort mogelijk af.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Hoi!
Lees al een tijdje mee, maar nu onze reis naar Florida dichterbij komt wil ik graag even meepraten/vragen.
Wij vliegen 1e kerstdag via Toronto naar Miami. Testen zijn voor de 24ste gepland. (Via gratis manier, thx voor de tip. Vd week uitgetest EN vergeleken met collega die zelfde test deed voor €42,50 pp en was exact hetzelfde).
Als ik de info op de site van Canadian Airlines bekijk worden we daar niet gecontroleerd op corona en kunnen we gewoon overstappen. Maar moet ik dan wel die app van Canada? Heb wel Esta EN Eta geregeld. Heeft iemand van jullie deze overstap al gemaakt in Corona tijd en hoe ging dat?
Voor de eerste keer zo'n reis, met m'n man en twee zoons van 15 en 16. Ik vind t best spannend allemaal, als we maar in dat 2e vliegtuig zitten, denk ik steeds.
Groetjes!
Lees al een tijdje mee, maar nu onze reis naar Florida dichterbij komt wil ik graag even meepraten/vragen.
Wij vliegen 1e kerstdag via Toronto naar Miami. Testen zijn voor de 24ste gepland. (Via gratis manier, thx voor de tip. Vd week uitgetest EN vergeleken met collega die zelfde test deed voor €42,50 pp en was exact hetzelfde).
Als ik de info op de site van Canadian Airlines bekijk worden we daar niet gecontroleerd op corona en kunnen we gewoon overstappen. Maar moet ik dan wel die app van Canada? Heb wel Esta EN Eta geregeld. Heeft iemand van jullie deze overstap al gemaakt in Corona tijd en hoe ging dat?
Voor de eerste keer zo'n reis, met m'n man en twee zoons van 15 en 16. Ik vind t best spannend allemaal, als we maar in dat 2e vliegtuig zitten, denk ik steeds.
Groetjes!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Even aanvullen: bij het boarden gisteren werden de CDC-formulieren gevraagd. Deze zagen er net anders uit dan diegene die ik via hier had gedownload dus heb er gewoon opnieuw eentje ingevuld.
Bij aankomst in Las Vegas alle records gebroken, als er een vriendelijke CBP-officer is heb ik hem gevonden.
“It’s great to have international tourists back! You don’t carry more than $10.000? How long are you staying? Have a great time sir”.
Gesprekje van 1 minuut.
Gezien ik business vloog mocht ik meteen van het vliegtuig. 3 personen voor mij, en 5 CBP-agenten aanwezig. ‘T was in feite gewoon doorlopen. Nul vragen over vaccinatie of test.
Bij aankomst in Las Vegas alle records gebroken, als er een vriendelijke CBP-officer is heb ik hem gevonden.
“It’s great to have international tourists back! You don’t carry more than $10.000? How long are you staying? Have a great time sir”.
Gesprekje van 1 minuut.
Gezien ik business vloog mocht ik meteen van het vliegtuig. 3 personen voor mij, en 5 CBP-agenten aanwezig. ‘T was in feite gewoon doorlopen. Nul vragen over vaccinatie of test.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Voorspoedig gegaan zo te lezen 

2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik begreep recent dat dit dus nog niet kan worden bijgewerkt in NL als je buiten NL je booster hebt gehaald. Daarnaast heb ik zelf ervaring dat registratie van een buitenlandse (USA) vaccinatie in Nederland niet goed in alle systemen verwerkt wordt waardoor je toch nog wel eens tegen problemen aan kunt lopen. Zo kan ik geen uitdraai maken van mijn vaccinatie in het Nederlandse systeem terwijl ik wel de app kan gebruiken en daarin keurig mijn vaccinaties vermeld staan.Terpies schreef: ↑12 dec 2021, 12:53Voor iedereen die naar de US reist en >180 dagen na de laatste vaccinatie zit: je kunt bij Walmart (voor jou) gratis boostershot halen, incl bijschrijving in gele boekje en officieel certificaat waarmee je in NL in de Corona app kunt laten opnemen![]()
Nederland heeft het dus nog niet goed voor elkaar.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@d_vdploeg Heel voorspoedig.
Wat me opviel is dat we (ook ik!) dat we lijken te denken dat het lastig kan worden, er 101 regeltjes zijn,…
Iedereen, van veiligheidspersoneel tot cabinepersoneel, zelfs die CBP officer, en écht iedereen in de service industry is echt hulpvaardig. Ik zou willen zeggen, aan iedereen die twijfelt, zoals ik ook deed: gewoon doen.
Sinds gisteren heb ik zeker al 5 keer gehoord “we’re glad to have our European visitors back!”. Mensen komen ook meer een praatje doen hier in Vegas. Van waar ben je,.. enz
Wat me opviel is dat we (ook ik!) dat we lijken te denken dat het lastig kan worden, er 101 regeltjes zijn,…
Iedereen, van veiligheidspersoneel tot cabinepersoneel, zelfs die CBP officer, en écht iedereen in de service industry is echt hulpvaardig. Ik zou willen zeggen, aan iedereen die twijfelt, zoals ik ook deed: gewoon doen.
Sinds gisteren heb ik zeker al 5 keer gehoord “we’re glad to have our European visitors back!”. Mensen komen ook meer een praatje doen hier in Vegas. Van waar ben je,.. enz
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hallo iedereen! Het is bijna zover, overmorgen vlieg ik naar Amerika! Met dankzij het forum een mooie manier van testen
Ik ben nu bezig met de benodigde formulieren alvast printen, zodat ik deze morgen makkelijk kan invullen en uploaden. Ik vraag me alleen wel af: Zijn alle formulieren, linkjes die op de eerste pagina staan helemaal up to date? Ik had een maand geleden de links al gekopieerd, maar die lijken mij verouderd. Ik hoor graag van jullie!

Herkenbaar! Wij waren afgelopen maand wederom (5e keer!) bij de Shack Up Inn, tijdje gesproken met Bill, een van de eigenaren, en hij vertelde dat de gasten die bij hem komen normaliter 50% locals uit de directe omgeving zijn en 50% internationaal (voornamelijk NL en BE) en zij hebben ons ook zeker erg gemist. Ze zijn enorm blij dat we weer mogen inreizen.Timothy555 schreef: ↑13 dec 2021, 13:11Sinds gisteren heb ik zeker al 5 keer gehoord “we’re glad to have our European visitors back!”. Mensen komen ook meer een praatje doen hier in Vegas. Van waar ben je,.. enz
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@Ikgaopreis Check de links nog even goed want volgens mij staat er aan het begin van dit topic nog een link naar het attestation form met de 3 days variant. Inmiddels is er ook eentje met de 1 day variant en die moet je hebben. Voor de rest zouden de links moeten werken.
edit: De link met het health declaration form wat je voor Nederland dient te gebruiken (zowel op heen als terugweg) werkt niet meer. Dat is deze:
https://www.government.nl/documents/pub ... ation-form
Het attestation form voor de VS wordt volgens mij ook uitgereikt bij de incheck of de gate, maar je kunt hem maar bij je hebben.
Veel plezier en geniet van je eerste trip naar de VS
en een fijne tijd samen met je vriend. Ik ben ook wel even benieuwd hoe het afloopt bij immigrations.
edit: De link met het health declaration form wat je voor Nederland dient te gebruiken (zowel op heen als terugweg) werkt niet meer. Dat is deze:
https://www.government.nl/documents/pub ... ation-form
Het attestation form voor de VS wordt volgens mij ook uitgereikt bij de incheck of de gate, maar je kunt hem maar bij je hebben.
Veel plezier en geniet van je eerste trip naar de VS

2018: Rondreis Zuid West-SF
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Bij mij is ook alles prima verlopen: vertrek 1-12, terugkomst 12-12. Beide met een tussenstop op LHR.
Inmiddels zijn voorwaarden voor overstap in Engeland en aantal dagen vooraf testen naar Amerika gewijzigd. Het kan snel gaan met de wijzigingen, zelfs al je maar kort in Amerika verblijft. Door het forum op specifieke topics te blijven volgen kon ik een gratis test voor de terugreis vinden (omdat ik via LHR vloog).
Inchecken op 1 dec. op Schiphol ging zeer vlot. Omdat ik al om 07:10 u vertrok (uiteindelijk zaten we 07:00 al in de lucht!) ervoor gekozen de nacht ervoor bij CitizenM te overnachten en auto op P3 te stallen. Beide weer zeer goed bevallen. Bij het inchecken van de VeriFly app voldoende maar de dame van BA wilde ook weten of ik wel geldige ESTA had (is mij nog nooit gevraagd). Gelukkig was ik erop voorbereid en kon een printje tonen. Daarna was het snel klaar en binnen 5 min. ingecheckt en had ik nog alle tijd om mij op een zeer rustig Schiphol te vermaken. Vlucht naar LHR zat misschien voor 10% vol en ik werd gevraagd bij de Exit row te gaan zitten. Men wil daar altijd passagiers hebben. Overstappen op LHR ging vlotjes, enkel boardingpas LHR - SFO scannen en hup door naar tassencontrole. Daar enige drukte dus dan sta je hutje-mutje op elkaar...
Terugreis op 11 dec (aankomst12 dec) ging in principe ook vlotjes. Moest onverwacht testen voor de terugreis omdat ik via LHR vloog en passagiers in transit ook getest moeten worden vanaf 7 dec. Gelukkig via dit forum link gevonden voor gratis testen (PCR of Antigeen) in Amerika. Wel de laatste dag hierdoor enigszins moeten aanpassen maar dat was geen probleem. Testen ging vanuit een omgebouwde zeecontainer, zelf de test afnemen en pakketje inleveren, een half uur later al uitslag van Antigeen via SMS en e-mail. Inchecken online bij BA lukte niet. BA vroeg om documenten naar BA te uploaden (ondanks dat ik de VeriFLY app al ingevuld had) maar die documenten werden niet gecontroleerd en toen moest ik alsnog op het vliegveld van LAX inchecken. Daar was ik ruim op tijd (3:45 voor vertrek) en kon zo doorlopen bij de BA incheckbalie. VeriFlY app werd gecontroleerd en de dame wilde de testuitslag nogmaals zien. Enige waar ze vooral op lette of test binnen afgesproken tijd (2 dagen) was afgenomen. Ook nu binnen 5 min. klaar en had ik weer alle tijd voor mijn vlucht. Half uurtje later inmiddels flinke rij voor de incheckbalie dus ik was blij dat ik gewoon ruim de tijd had genomen.
Al met al ging het allemaal heel soepeltjes. Mondkapjes werden door vrijwel iedereen goed opgehouden tijdens de 4 vluchten. Waar ik mij dan wel weer altijd over verbaas dat er toch altijd weer mensen zijn die 'm niet over de neus dragen (geldt ook voor cabinepersoneel). Dan kun je 'm net zo goed niet opzetten...
Tot zover mijn ervaringen. Indien er nog specifieke vragen zijn, hoor ik het wel.
Roland
Inmiddels zijn voorwaarden voor overstap in Engeland en aantal dagen vooraf testen naar Amerika gewijzigd. Het kan snel gaan met de wijzigingen, zelfs al je maar kort in Amerika verblijft. Door het forum op specifieke topics te blijven volgen kon ik een gratis test voor de terugreis vinden (omdat ik via LHR vloog).
Inchecken op 1 dec. op Schiphol ging zeer vlot. Omdat ik al om 07:10 u vertrok (uiteindelijk zaten we 07:00 al in de lucht!) ervoor gekozen de nacht ervoor bij CitizenM te overnachten en auto op P3 te stallen. Beide weer zeer goed bevallen. Bij het inchecken van de VeriFly app voldoende maar de dame van BA wilde ook weten of ik wel geldige ESTA had (is mij nog nooit gevraagd). Gelukkig was ik erop voorbereid en kon een printje tonen. Daarna was het snel klaar en binnen 5 min. ingecheckt en had ik nog alle tijd om mij op een zeer rustig Schiphol te vermaken. Vlucht naar LHR zat misschien voor 10% vol en ik werd gevraagd bij de Exit row te gaan zitten. Men wil daar altijd passagiers hebben. Overstappen op LHR ging vlotjes, enkel boardingpas LHR - SFO scannen en hup door naar tassencontrole. Daar enige drukte dus dan sta je hutje-mutje op elkaar...

Terugreis op 11 dec (aankomst12 dec) ging in principe ook vlotjes. Moest onverwacht testen voor de terugreis omdat ik via LHR vloog en passagiers in transit ook getest moeten worden vanaf 7 dec. Gelukkig via dit forum link gevonden voor gratis testen (PCR of Antigeen) in Amerika. Wel de laatste dag hierdoor enigszins moeten aanpassen maar dat was geen probleem. Testen ging vanuit een omgebouwde zeecontainer, zelf de test afnemen en pakketje inleveren, een half uur later al uitslag van Antigeen via SMS en e-mail. Inchecken online bij BA lukte niet. BA vroeg om documenten naar BA te uploaden (ondanks dat ik de VeriFLY app al ingevuld had) maar die documenten werden niet gecontroleerd en toen moest ik alsnog op het vliegveld van LAX inchecken. Daar was ik ruim op tijd (3:45 voor vertrek) en kon zo doorlopen bij de BA incheckbalie. VeriFlY app werd gecontroleerd en de dame wilde de testuitslag nogmaals zien. Enige waar ze vooral op lette of test binnen afgesproken tijd (2 dagen) was afgenomen. Ook nu binnen 5 min. klaar en had ik weer alle tijd voor mijn vlucht. Half uurtje later inmiddels flinke rij voor de incheckbalie dus ik was blij dat ik gewoon ruim de tijd had genomen.
Al met al ging het allemaal heel soepeltjes. Mondkapjes werden door vrijwel iedereen goed opgehouden tijdens de 4 vluchten. Waar ik mij dan wel weer altijd over verbaas dat er toch altijd weer mensen zijn die 'm niet over de neus dragen (geldt ook voor cabinepersoneel). Dan kun je 'm net zo goed niet opzetten...

Tot zover mijn ervaringen. Indien er nog specifieke vragen zijn, hoor ik het wel.
Roland
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Help!
Tijdens het aanvragen van een reiscertificaat wordt er gevraagd om je geboortestad. Mijn Amerikaanse vrouw heeft niet de stad maar de staat ingevuld net..(Dit omdat er geen stad in het paspoort staat..)
Wat moet ik doen? contact opnemen met HealthcheckCenter? Of zo laten?
Tijdens het aanvragen van een reiscertificaat wordt er gevraagd om je geboortestad. Mijn Amerikaanse vrouw heeft niet de stad maar de staat ingevuld net..(Dit omdat er geen stad in het paspoort staat..)
Wat moet ik doen? contact opnemen met HealthcheckCenter? Of zo laten?
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
@raiders
De geboortestad staat in het certificaat als onderdeel van de persoonsidentificatie: dus deze moet overeenkomen met de gegevens in het paspoort.
Als daar geen geboortestad (of staat) wordt genoemd, lijkt het me dat er geen probleem is.
Maar je kan altijd nog een nieuw certificaat aanvragen: gebruik dezelfde link uit de mail met de testuitslag en vul de correcte gegevens in.
De geboortestad staat in het certificaat als onderdeel van de persoonsidentificatie: dus deze moet overeenkomen met de gegevens in het paspoort.
Als daar geen geboortestad (of staat) wordt genoemd, lijkt het me dat er geen probleem is.
Maar je kan altijd nog een nieuw certificaat aanvragen: gebruik dezelfde link uit de mail met de testuitslag en vul de correcte gegevens in.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-ontdekker
Dus ik kan er een 2de bij aanvragen, en eventueel met beiden morgen (Frasi schreef: ↑14 dec 2021, 13:43@raiders

Wat een stress brengt dit toch altijd met zich mee..
Update: in haar paspoort staat dus Place of birth: California. Dit hebben we nu ingevuld.
Update2: Medical Certifcate binnen, er staat dus born in: California, United States. Ik ga er vanuit dat dit goed is.
Update3: documenten goed gekeurd door KLM!

Laatst gewijzigd door raiders op 14 dec 2021, 14:58, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Zojuist terug van mijn antigeen test bij HealthCheckCenter. Wat een geweldige methode! Ik had een afspraak staan om 13:00, maar ik mocht eerder naar binnen. Bij de balie vroeg de dame naar mijn BSN nummer. Ik gaf meteen dat ik deze test wilde gebruiken voor een reis. Ik gaf haar mijn paspoort. Ze vroeg waar de reis naartoe ging en of het klopte dat ik binnen 24 uur een test nodig had. Vervolgens mocht ik plaatsnemen en de test was zo gepiept! Ik vroeg nog voor de zekerheid of ik een mail zou ontvangen met een aanvraag voor een reis certificaat. Maar dat was niet nodig omdat ze die al voor me aangevraagd had. Om 13:05, iets meer dan een kwartier later een negatieve test uitslag én een reis certificaat
Heel erg bedankt voor de tip!
Nu even de formulieren invullen en uploaden naar de KLM website, daar heb ik tot 22:00 de tijd voor. En daarna officieel groen licht!

Nu even de formulieren invullen en uploaden naar de KLM website, daar heb ik tot 22:00 de tijd voor. En daarna officieel groen licht!

-
- Amerika-ontdekker
Hi, weet iemand of momenteel ongevaccineerde kinderen onder de 18 (of onder 12) die meereizen met gevaccineerde ouders naar de US wel/niet 7 dagen in zelfquarantaine moeten? Of alleen testen verplicht op dag 3 tot 5?
Daar nogmaals testen vinden we ok, maar 7 dagen quarantaine van de kerstvakantie gaat niet werken...
Ik heb op de site van het CDC alles aangeklikt wat ik kon vinden, maar er staat daar alleen algemene info voor alle groepen uitzonderingen (redenen waarom je ongevaccineerd mag inreizen), en dan, “depending on the category of exception, you MAY be required to....” etc. En in krantenartikelen online van eind oktober las ik dat de overheid na ophef had verduidelijkt dat kids tot 18 niet in quarantaine hoefden, maar we zijn weer een hele tijd verder, testen is ook aangescherpt van 3 naar 1 dag van tevoren... dus ik zoek ook een recentere bron of de kids in quarantaine moeten of niet.
Ik hoop dat iemand hier het weet, ik hoop enorm dat we kunnen gaan!
Daar nogmaals testen vinden we ok, maar 7 dagen quarantaine van de kerstvakantie gaat niet werken...
Ik heb op de site van het CDC alles aangeklikt wat ik kon vinden, maar er staat daar alleen algemene info voor alle groepen uitzonderingen (redenen waarom je ongevaccineerd mag inreizen), en dan, “depending on the category of exception, you MAY be required to....” etc. En in krantenartikelen online van eind oktober las ik dat de overheid na ophef had verduidelijkt dat kids tot 18 niet in quarantaine hoefden, maar we zijn weer een hele tijd verder, testen is ook aangescherpt van 3 naar 1 dag van tevoren... dus ik zoek ook een recentere bron of de kids in quarantaine moeten of niet.
Ik hoop dat iemand hier het weet, ik hoop enorm dat we kunnen gaan!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2141 Weergaves
-
Laatste bericht door Denise131
-
- 6 Reacties