Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Erg rustig in dit topic. Ik ben nog steeds tevreden met mijn prijs voor 23 dagen van 984 euro voor mijn midsize SUV met ophaal in Lax en afleveren in Las. Maar een nog gunstiger tarief zou welkom zijn. Mijn regelmatige google acties leveren niets op. Is iemand op een goed tarief met goede voorwaarden gestuit?
- Almere vak V
- Amerika-expert
Toevallig afgelopen weekend een auto gehuurd bij National op Portland Airport. Alle auto's waren al onderweg, of moesten nog onderweg. En ik moest samen met mn maatje naar een potje in Seattle. Dus dan maar ff huren...
Afgezien van de meest belachelijk prijzen bij diverse andere partijen toch maar bij National aan de slag gegaan. Eerst gekeken voor een weekend huur. Maar op zaterdag was er niks beschikbaar. Maar op zondag nog wel. Ik vond $56 voor een dagje aardig aan de prijs. Maar vooruit! Zondagmorgen de auto opgehaald. Honderden de auto's waaruit we konden in de Executive rij(en). Dus ik denk, ik ga toch is even vragen hoe het zit dat er op zaterdagmiddag, -avond niks beschikbaar was. Letterlijk antwoord, ach meneer, dat laten ze u graag denken. Als u hier naartoe was gekomen had u gisteravond uit net zoveel auto's kunnen kiezen dan op dit moment.
Okay, dan...
Uiteraard geen flauw idee of dit voor andere locaties ook geldt. Maar ik vond het wel op zijn zachtst gezegd opmerkelijk.
Afgezien van de meest belachelijk prijzen bij diverse andere partijen toch maar bij National aan de slag gegaan. Eerst gekeken voor een weekend huur. Maar op zaterdag was er niks beschikbaar. Maar op zondag nog wel. Ik vond $56 voor een dagje aardig aan de prijs. Maar vooruit! Zondagmorgen de auto opgehaald. Honderden de auto's waaruit we konden in de Executive rij(en). Dus ik denk, ik ga toch is even vragen hoe het zit dat er op zaterdagmiddag, -avond niks beschikbaar was. Letterlijk antwoord, ach meneer, dat laten ze u graag denken. Als u hier naartoe was gekomen had u gisteravond uit net zoveel auto's kunnen kiezen dan op dit moment.
Okay, dan...
Uiteraard geen flauw idee of dit voor andere locaties ook geldt. Maar ik vond het wel op zijn zachtst gezegd opmerkelijk.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Klinkt alsof ze hun IT gewoon niet op orde hadden ofzo. Want waarom zou je doen alsof er niets te huur is, terwijl er talloze auto's klaar staan? Ik zou toch denken dat je die gewoon wil verhuren.
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik ben op zoek naar een huurauto (Standard SUV) in San Fransisco voor de periode 11/08 - 02/09 (2022).
Ik boek het liefst bij de grote verhuurbedrijven zoals Alamo, Avis, National en Hertz. Ik ben van alle member.
Bij National gebruik ik liever niet de corporate codes.
Ik zoek me suf, maar ik kom zelf niet onder de €2500,-, wat ik een beetje te gortig vind. Tot €1300 lijkt me acceptabel.
Heeft er iemand nog tips waar ik kan kijken voor een goede prijs?
Off-airport locatie?
Kortings-code?
Ik boek het liefst bij de grote verhuurbedrijven zoals Alamo, Avis, National en Hertz. Ik ben van alle member.
Ik zoek me suf, maar ik kom zelf niet onder de €2500,-, wat ik een beetje te gortig vind. Tot €1300 lijkt me acceptabel.
Heeft er iemand nog tips waar ik kan kijken voor een goede prijs?
Off-airport locatie?
Kortings-code?
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Probeer eens een locatie in de stad.
Ik heb afgelopen maand in San Francisco gehuurd: niet vanaf SFO maar vanaf de Budget locatie in Canary Warf. Scheelde echt meer dan de helft.
(inleveren kan dan vaak wel weer gewoon op een airport locatie zonder prijsverschil).
Ik heb afgelopen maand in San Francisco gehuurd: niet vanaf SFO maar vanaf de Budget locatie in Canary Warf. Scheelde echt meer dan de helft.
(inleveren kan dan vaak wel weer gewoon op een airport locatie zonder prijsverschil).

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
@Frasi
Dank je voor het meedenken.
Andere locaties heb ik al geprobeerd. Uren en uren, maar altijd zelfde prijs of zelfs duurder.
Dank je voor het meedenken.
Andere locaties heb ik al geprobeerd. Uren en uren, maar altijd zelfde prijs of zelfs duurder.
Ik kijk in LAS voor een Full-Size voor in mei 2022. Nu valt het mij op dat rentalcars.com een hele andere prijs range heeft dan Sunnycars. Zij krijgen toch dezelfde tarieven van de maatschappijen mag ik hopen? Een verschil van 1000eur voor een periode van 2 weken vind ik echt bizar.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ook hier is mijn ervaring dat er heel grote verschillen zitten tussen aanbieders. Dus ik verwacht (ergens) dat verhuurders speciale aanbiedingen of tarieven hebben naar sommige intermediairs.Zij krijgen toch dezelfde tarieven van de maatschappijen mag ik hopen?
De lagere prijzen van de stadslocaties in SF, vond ik rechtreeks bij Budget (budgetinternational of budget.com) en bij autoeurope.com.
Bij andere OTA's zoals rentalcars.com, sunnycars of holidaycars vond ik deze scherpe tarieven dan weer niet.
Dus vergelijk locaties maar ook de verschillende aanbieders (OTA's) met elkaar.
Voor mijn komende familiereis voor de zomer 2022, geeft drive-usa.com (usa-reisen.de) tot nu toe de beste prijs voor een Premium SUV in Las Vegas. Nog steeds twee keer zo duur als vorig jaar (helaas moeten annuleren), maar vooralsnog wel vastgezet. Kan altijd nog gratis annuleren/herboeken.
Dus vergelijk locaties maar ook de verschillende aanbieders (OTA's) met elkaar. Kan veel tijd in gaan zitten, maar ook honderden euro's schelen.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Ja bedankt, goede tip. Was meer even mijn verbazing delen hier 

- Almere vak V
- Amerika-expert
Probeer de Hertz locatie eens net buiten het vliegveld. Daar hebben wij regelmatig gehuurd tegen bizar lage prijzen.Coyote Buttes schreef: ↑16 dec 2021, 00:17Ik boek het liefst bij de grote verhuurbedrijven zoals Alamo, Avis, National en Hertz. Ik ben van alle member.
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
@Almere vak V
Dank voor de tip. Helaas niets redelijks. Ik heb ze alle 8 geprobeerd.
Dank voor de tip. Helaas niets redelijks. Ik heb ze alle 8 geprobeerd.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Bij momondo.nl zie ik zeer " schappelijke " prijzen voorbij komen.
3 weken San Diego in mei: 905 euro.
3 weken San Diego in mei: 905 euro.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Auto gezocht voor onze reis in oktober (3-10/20/10) met start en einde in Orlando, kwam voor een midsize SUV niet lager dan 1247 euro bij Sixt.
Wat al stukken lager is dan bij andere bedrijven want daar vragen ze soms het dubbele.
Deze voorlopig maar geboekt en de komende maanden maar afwachten wat de prijzen doen.
Wat al stukken lager is dan bij andere bedrijven want daar vragen ze soms het dubbele.
Deze voorlopig maar geboekt en de komende maanden maar afwachten wat de prijzen doen.
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
Ik kwam voor een one-way rental van Charleston (22 Juli) naar Albuquerque (13 Augustus) voor 22 dagen ook niet goedkoper uit dan 1307 Euro (Mid-size SUV direct bij AVIS met Platinum Flying Blue code). Hogere prijzen dan normaal, maar in deze tijden ook weer niet ZO gek. Tenzij iemand nog een betere suggestie heeft... 

Just my 2 cents:
One way rentals beperken je nogal in je keus, omdat er een paar verhuurders, die doorgaans goede prijzen/aanbiedingen hebben, afvallen. Deze verhuurders rekenen een one-way fee (of tegenwoordig ook een prijs per mile) en dat maakt ze prijstechnisch niet meer interessant.
Wel iets om rekening mee te houden als je je route uitstippelt.
One way rentals beperken je nogal in je keus, omdat er een paar verhuurders, die doorgaans goede prijzen/aanbiedingen hebben, afvallen. Deze verhuurders rekenen een one-way fee (of tegenwoordig ook een prijs per mile) en dat maakt ze prijstechnisch niet meer interessant.
Wel iets om rekening mee te houden als je je route uitstippelt.
Yep. Daarom ook wel tevreden, denk niet dat het beter kan. Ik ben zelf ook een trouw National huurder maar mijn zeer fijne corporate code (Honeywell) heeft zijn beleid aangepast - geen one-way rental fee meer maar ook geen 100 Mijl vrij per dag meer. Dus 0,34 cent per Mijl erbovenop. Terwijl wij verwachten zo'n 2500-3000 Mijl te rijden..... Dan dus maar AVIS - en hopen op een upgrade.
Er zijn een aantal mensen hier op het forum al druk aan het "speuren" naar werkende/vrij te gebruiken codes....nog even geduld dus 

Toch kan het ook prijstechnisch wel interessant zijn. Wij rijden van Grand Canyon naar Las Vegas, overnachten daar en vliegen terug. We konden ook kiezen om terug te gaan naar onze aankomstplek Lax maar doordat wij die afstand te ver vinden, zouden we een extra overnachting etc hebben. Bovendien bij bv Alamo en Avis maakt het niet uit qua prijs of je Lax-Lax of Lax-Las boekt. In ons voorbeeld is dus alleen de vliegreis iets duurder maar de besparing van de nacht extra compenseert dat.
Natuurlijk zijn er andere voorbeelden te noemen waar het weer anders is. M.a.w. goed puzzelen.
Natuurlijk zijn er andere voorbeelden te noemen waar het weer anders is. M.a.w. goed puzzelen.
Dat zeg ik al: het hangt dus van je route af. Je zou ook een rondje kunnen maken vanuit Las Vegas of vanuit Los Angeles (qua ticketprijs kan dat ook interessanter zijn).
Het loont zeker om ook afhaalprijs/locatie van je auto mee te nemen in je overweging waar je je rondje/trip start. Wat goedkoop is qua vliegen kan duur zijn qua autohuur en vice versa.
Het loont zeker om ook afhaalprijs/locatie van je auto mee te nemen in je overweging waar je je rondje/trip start. Wat goedkoop is qua vliegen kan duur zijn qua autohuur en vice versa.
- bedeve
- Amerika-expert
OK Tis 5 uur rijden...
Als je nou eens een berekening volgenms de Hertz methode ( switchen tussen landen /spelen met CDP en PC . Hertz heeft hier een eigen podium ) maakt.
Afhalen Hertz Hilton LAX en vervolgens inleveren LAS of inleveren LAX ; wat voor voordeel geeft jou dat ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19916 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-