Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door Big Al »

hemmie schreef:
05 dec 2021, 22:55
@Big Al Ik heb vannacht gebeld, toen het in NL 8u was, niet hoeven wachten. Heb nu een afspraak in Nieuwegein (zou je kunnen zien als 4e locatie, maar valt onder GGD Utrecht en wordt op de website ook niet genoemd) voor de 19e, direct nadat we geland zijn op Schiphol.
Hmmm... als ik dat had geweten dan had ik wellicht ook vroeg gebeld. Ze hebben niet eens wachtmuziek en ik werd helemaal gek van die boodschap elke tien seconden.

Ik heb een afspraak voor de 13de, in Utrecht. Naar verluid duurt het maar een paar minutes en krijg je meteen een quick-response code mee op papier.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik had op FB gelezen van een aantal mensen dat het in het weekend rustiger is, en vooral als je direct om 8u belt. Vandaar dus toch maar de wekker op 1u gezet. Verre van ideaal, en vanavond maar vroeg naar bed, maar de afspraak is in elk geval gemaakt.
Terug in Texas!
Zilver87
Amerika-ontdekker

Bericht door Zilver87 »

Iemand goed op de hoogte van het babybeleid? Nederland wereldwijd zegt dat testen verplicht is vanaf 0 jaar, maar het cdc houdt het nog op vanaf 2 jaar.

Ik denk zelf een verkeerde interpretatie van Nederlandwereldwijd.nl omdat het cdc steeds spreekt over "all passengers".
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Ik heb in het andere topic ook al gereageerd op je vraag - inderdaad hou je aan de CDC eisen. Nederlandwereldwijd.nl heeft wel vaker foutieve informatie gehad, helaas.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Ik heb in het andere topic waar je dezelfde vraag stelde al de Testing Order van het CDC gequote @Zilver87, daar staat duidelijk "vanaf 2 jaar".
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

hemmie schreef:
05 dec 2021, 22:55
Ik heb vannacht gebeld, toen het in NL 8u was, niet hoeven wachten. Heb nu een afspraak in Nieuwegein (zou je kunnen zien als 4e locatie, maar valt onder GGD Utrecht en wordt op de website ook niet genoemd) voor de 19e, direct nadat we geland zijn op Schiphol.
Ik heb de GGD in Utrecht gisterochtend om 8 uur gebeld, maar het eerste halfuur kwam ik er niet doorheen. Er waren teveel mensen die belden en na de melding werd de verbinding domweg verbroken. Toen ik eindelijk in de wachtrij kwam heb ik nog meer dan een halfuur moeten wachten.

Mijn afspraak gisteren resulteerde uiteindelijk in een QR-code, maar ze wilden meer bewijs zien dan alleen het CDC-vaccinatiebewijs. Omdat het met de hand is ingevuld vertrouwden ze dat niet.

Details van het verloop van mijn afspraak: viewtopic.php?p=1270815#p1270815
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij lazen eerder deze week ergens op internet (weet helaas niet meer waar) dat Canada overweegt de grenzen weer te sluiten. Laten we hopen dat ze dat dan niet te lang doen en dat Amerika niet (lang) meegaat.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik heb eens op google gezocht en kom inderdaad berichten tegen dat Canada overweegt de grenzen weer te sluiten. Maar of het ook zo ver komt?
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

USA is vandaag weer donkerrood op europesche kaart. Ik weet niet wat de criteria voor nederland om er zeerhoogrisico gebied van te maken is. Maar op dat moment moet er weer terug getest worden
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Ik heb altijd het idee dat daar een flinke black box achter zit om een land als zeer hoog risico gebied aan te wijzen.

Ik vind de wereld aardig in de kramp schieten mbt omikron. Ik wil het niet bagatelliseren hoor. Maar reisverboden en grenzen sluiten daar hou je een virus niet mee tegen. Op het moment dat het virus zich in het land zelf verspreid, dus zonder alleen introductie vanuit het buitenland, ben je te laat.

Ik acht de kans aanwezig dat ze het doen. Het gaat ze alleen niet helpen. Net zoals de vorige travelban die onze oranje vriend heeft ingesteld niets heeft geholpen.

Verschillende landen, ook binnen de EU die hun eigen regels weer gaan bepalen. Maak nou eens beleid mbt reizen. Met verplichte vaccinatie en test bij vertrek naar je land van bestemming en na aankomst in je thuisland. Accepteer dat er virus rondgaat. Gaan we nou steeds van lockdown naar lockdown de komende jaren?
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Billy Bob
Amerika-ontdekker

Bericht door Billy Bob »

Het doel van de reisbeperkingen is niet om de omicron-variant buiten de deur te houden. Daar is het inderdaad al te laat voor. Het doel is het aantal besmettingen over de tijd uit te smeren, zodat de zorg niet overbelast raakt.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Ik schrijf ook niet buiten de deur houden maar dat je een virus niet tegen houd door een grens te sluiten.

Daar bedoel ik mee. Het virus is al wijd verspreid in de meeste landen. Van Dissel liet woensdag een staartje zien dat er in het VK meer besmettingen met omikron in het land zelf zijn, dan introductie vanuit het buitenland. M.a.w doel niet bereikt. Die besmettingen binnen het VK zorgen zelf ook voor verspreiding. Zorgen niet reizen dan voor zoveel meer of minder verspreiding? Ik denk dat dat vooral met gedrag te maken heeft.

Dan gaan mensen namelijk wat anders doen en krijg je daar besmettingen.
Santo
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Santo »

Ik lees al een tijdje mee op dit forum. Wij vertrekken aanstaande zondag voor 5 dagen naar New York. Inmiddels eindelijk alle papieren voor elkaar (een verklaring van de huisarts viel niet mee) en hoor ik om me heen steeds meer zorgen mbt eventuele aanscherpingen. Heeft iemand ook ervaring met terugreizen naar NL wanneer grenzen dichtgaan tijdens verblijf in VS?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Geen ervaring. Maar als Nederlander kom jij gewoon in je eigen land, grenzen dicht of niet. Wellicht dat je in quarantaine moet.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Ik denk dat daar weinig ervaring mee is, omdat tot op een maand geleden reizen naar de VS nagenoeg niet mogelijk was.

Ik denk persoonlijk dat de grens wel open blijft. De tijd van gesloten grenzen lijkt mij in de Westerse wereld wel voorbij. KLM en Delta zal bijvoorbeeld altijd van en naar de VS blijven vliegen. Dat was tijdens de travelban ook al zo, alleen mochten wij niet mee. Er bestaat nog wel een kans dat er weer een travelban komt. Daar zie ik de VS nog wel voor aan. Al heeft Biden wel geroepen dat hij het niet op deze manier wil oplossen.

Ik kan mij niet voorstellen dat als het in de VS of elders in de wereld gierend uit de klauwen loopt en de VS echt draconische maatregelen gaat nemen, dat ze toeristen in hun land willen houden. Die ben je dan liever kwijt dan rijk lijkt mij.

Wat wel kan is dat je moeten testen voor vertrek naar NL/BE en wellicht in quarantaine moet bij aankomst. Als dat zo gaat zijn (is op dit moment niet zo) dan is het aan een ieder om voor zichzelf te bepalen of hij of zij dat er voor over heeft / kan hebben ivm bijvoorbeeld je werk.

Persoonlijk denk ik dat het na bijna 2 jaar wel tijd wordt om gecontroleerd het leven weer op te pakken en te leren leven met het virus. Grenzen sluiten, lockdowns instellen en alles plat want er is weer een nieuwe corona variant (omikron) hoort daar wat mij betreft niet bij. Er zullen nog wel wat varianten gaan volgen vrees ik.

Wel verplicht vooraf testen, vaccineren en bij terugkomst opnieuw testen. Een antigentest direct vanaf de gate de teststraat in, na een half uur de uitslag en na 2 dagen opnieuw een PCR test bij de GGD. Uiteraard in quarantaine bij een positieve uitslag.
recidivist
Amerikafan

Bericht door recidivist »

Volgens het plaatselijke nieuws hier (regio Orlando, FL) is de Omicron inmiddels dominant aanwezig in de monsters die genomen worden van het 'wastewater'. Er zijn echter nog geen gevallen van besmetting bevestigd in de county, de verwachting is dat die in de week van kerst naar voren zullen komen.

Gisteren ook beelden vanuit Miami: lange rijen voor de drive-tru teststraten daar. In de drive-tru vaccinatiestraat daarentegen was niemand te bekennen.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Het weekgemiddelde van de afgeloipen 7 dagen voor Florida zit op 3207 nieuwe positieve tests per dag, maar is wel stijgend. Florida heeft 21,5M inwoners. Vergelijk dat met NL of BE en het aantal positieve tests.
Wij zijn net terug van een 3 weeks bezoek, Covid-19 was soort van non-existing...
recidivist
Amerikafan

Bericht door recidivist »

Covid-19 was soort van non-existing...
Eens, ik denk dat op dit moment in winkels ongeveer 10% van de bezoekers met mondmasker loopt. Personeel van restaurants en winkels dragen veelal wel een mondmasker is me opgevallen. Overal zijn wel hand-sanitizers te vinden. Maar met het ontsmetten van handen liep Amerika ook voor Covid al voor: jaren geleden verwonderden we ons nog wel eens over het aantal mensen dat hier een flesje ontsmettingsmiddel bij zich had. Maar misschien nog wel meer dat ze dat juist gebruikten voordat ze het winkelkarretje vastpakten in plaats van daarna...
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

d_vdploeg schreef:
17 dec 2021, 11:46
Wat wel kan is dat je moeten testen voor vertrek naar NL/BE en wellicht in quarantaine moet bij aankomst. Als dat zo gaat zijn (is op dit moment niet zo) dan is het aan een ieder om voor zichzelf te bepalen of hij of zij dat er voor over heeft / kan hebben ivm bijvoorbeeld je werk.
Dat zou voor ons nog niet eens de grootste ramp zijn, gezien het feit dat we niet meer werken. Als je daar in quarantaine moet is het erger.

En dat we niet meer van corona afkomen denk ik ook. Er zullen nog wel meer varianten komen. Dan maar hopen dat dat varianten zijn waar we niet meer heel ziek van worden en dat op die manier alles weer "echt" normaal wordt. D.w.z. met hier en daar testen en vaccineren maar geen grote maatregelen meer als sluitingen van wat dan ook.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Quarantaine bij aankomst in de VS, of na een verplichte test bij aankomst in de VS in afwachting van het resultaat is voor ons een no go. Voor de rest neigen wij er naar om te gaan. We kunnen blijven uitstellen. Besmet raken kan overal. Betekent overigens niet dat je niet voorzichtig kunt en moet zijn.

Quarantaine thuis is vervelend maar die duurt hopelijk dan maar 5 dagen na een test bij de GGD.

Overigens beraad het OMT zich op eventueel strengere maatregelen. Het reizen is tot nu toe buiten schot gebleven. Wat dat betreft ben ik erg benieuwd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer