Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisburo of zelf boeken in coronatijd

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Reisburo of zelf boeken in coronatijd

Bericht door Frasi »

Ik ben intussen ook druk aan het zoeken & boeken voor mijn familievakantie in augustus 2022. En ik schrik ook van de prijzen.

Het oorspronkelijke plan was voor afgelopen augustus (die ik 3 weken voor vertrek heb moeten annuleren), dus met eenzelfde route in gedachte heb ik redelijk wat vergelijk. We zijn met 6-en met een oorspronkelijk gepland budget van 15k€ voor 2,5 week. En ik vrees dat ik daar komend jaar minimaal 30% bij op moet zetten.
Tickets zijn geboekt voor €4000 (was €3000 voor afgelopen zomer dus +35%), autohuur (Premium SUV) was €1250 en heb ik nu voorlopig voor €2650 gereserveerd (dus +112% :shock: ). Veel hotels lijken ook een stuk duurder dan afgelopen jaar; met name rond de Grand Canyon, Bryce en Zion. Las Vegas kan ik gelukkig buiten het weekend plannen én een dag korter, dus dat scheelt weer.
Ik boek alles zelf en voor het moment alleen wat gratis te annuleren is. Dan regelmatig blijven zoeken naar betere/goedkopere opties.
En inderdaad straks vaker boodschappen doen om zelf ontbijt en lunch te maken.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Ik heb toch een andere ervaring.
Voor onze geplande rondreis Zuid-West in juni/juli 2022 hebben we nu alles geboekt en is de 'schade' tot nu toe € 5100,- voor 2 personen.
Dat zijn vliegtickets bij KLM (want goeie voorwaarden), 23 overnachtingen (inclusief 3 nachten in Moab, 2 nachten in Springdale en 2 nachten in de Valley Lodge in Yosemite) en een goeie deal bij Avis voor autoverhuur.

En andere jaren kwamen we ook rond dit bedrag uit, give or take een paar honderd euro. Want we slapen altijd wel een paar nachten in een NP en boeken hetzelfde soort hotels.
Ook als we de eindafrekening opmaken zit daar altijd maar weinig verschil in.

Het enige voordeel wat we nu hebben ten opzichte van andere jaren is dat we de autohuur en brandstof delen want we gaan met 2 stellen. Dat scheelt in autohuur € 700,- (we hadden echt een goeie deal voor een Fullsize). Voor ons wordt het dus alleen maar goedkoper :D
Maar zelfs als ik dat erbij op tel kom ik nog niet in de buurt bij jouw overzicht.
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

@Tantelotje

Ik snap er niks van dat jij op dat bedrag uitkomt, maar wel super voor je.
Wij gaan met 3 pers. en jullie met 2, dus dat scheelt natuurlijk in vliegkosten en eten, maar autohuur en hotels maakt niet zoveel uit.
Zie hieronder onze specificatie.
Kosten.png
Kosten.png (14.58 KiB) 1594 keer bekeken
Besparen zouden we moeten doen op hotels en eten. Hotels is lastig of we moeten buiten de drukke/dure plaatsen gaan slapen.
Marielleh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Marielleh »

@Coyote Buttes
Air BNB al meegenomen in je zoektocht?
Wij reisden (pre corona) ook met drie en vonden dit een prima manier om kosten te besparen. Qus overnachting zaten we ongeveer even duur als hotels maar dan met (heel erg veel) meer ruimte en volledige keuken waardoor we veel minder kosten maakte voor eten.
Ook via bv booking boekte wij wel appartementen oid.

Maar dit was niet in de regio die jullie gaan bezoeken dus ik heb geen idee van de mogelijkheden en het aanbod aldaar.
Punt van aandacht: ook bij volledig kosteloos te annuleren acco’s via Air BNB is de service fee (of boekingskosten, of hoe ze het ook alweer noemen) niet restitueerbaar.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 jaar au pair in CT en trip NY - Florida- zuiden - LA
2002 NO VS + ZO Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
̶2̶0̶2̶5̶ ̶N̶Y̶ ̶-̶ ̶P̶h̶i̶l̶a̶d̶e̶l̶p̶h̶i̶a̶ ̶-̶ ̶A̶t̶l̶a̶n̶t̶a̶ ̶-̶ ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
2026 NY - Philadelphia - Atlanta -Florida
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Aan de data te zien reist @Tantelotje (deels) buiten de schoolvakanties. Dat scheelt al een slok volgens mij.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Met ongeveer 150 euro per nacht is er denk ik niet veel te besparen op accommodatie, maar dat hangt wel erg van de route en overnachtingslocaties af. En hebben jullie overal hotels incl ontbijt?
De vergelijking met de 5100 van Tantelotje gaat wat mank; daar komt dan nog aardig wat bij voor autohuur en benzinekosten. En qua eten maakt het al gauw 1000 euro verschil of je met 2 of 3 personen bent.
De koers kan ook nog wat verschil opleveren. Ik vroeg me af hoe je aan jouw bedragen kwam maar dat zijn natuurlijk dollars die omgerekend zijn (koers 1,12?). :wink:

Marianne
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Coyote Buttes Wat kan schelen is inderdaad niet in de nationale parken zelf te gaan zitten, maar op bijvoorbeeld een half uur of 3 kwartier rijden er vanaf. Al heeft in een nationaal park slapen natuurlijk ook wel iets maar daar betaal je dan ook voor.

Dat scheelt natuurlijk alleen als de verschillen echt heel groot zijn, anders ben je het verschil kwijt aan extra benzinekosten.

Wij hebben onze locaties altijd zo gepland dat het strategisch lag ten opzichte van de reisroute de volgende dag. En ja dan rij je inderdaad voor het bezoek even een stuk terug.

Ik vind 11.000 euro voor 3 personen wel echt heel veel. Wij komen (of ik moet zeggen kwamen) op 5 a 6000 euro uit voor 2 personen. Dat was voor corona in 2019. Dat wel. En daar zaten ook 1 of 2 non refundable hotels bij. Maar toch. Dat waren geen goedkope hotels, gewoon een van de bekende ketens en waren geen goedkope vluchten, (Delta).

1650 euro en 1225 dollar voor vlucht en auto vind ik niet overdreven duur. Kan vast nog wel goedkoper. Maar het is niet schreeuwend duur (vind ik dan). Het zit hem dan in je hotels denk ik.

Overigens zie ik dat jullie 25 dagen gaan en @Tantelotje 23. Klinkt flauw maar dat scheelt je al 2x een overnachting en 2x minder eten, en dat zijn je grootste kostenposten. Als zij dan (deels) niet in de vakantieperiode gaan zit daar denk ik wel een deel van je antwoord.
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

@d_vdploeg

Ik hoor ook van andere forumleden dat het bedrag hoog is, maar ik heb toch echt geen gekke dingen staan.

Ik zit voor de hotels op ongeveer 150€ per dag en voor dineren reken ik ongeveer 27€ per persoon per dag.
Voor de hotels gaat het over rustige plekken maar ook over Yellowstone, Moab, Las Vegas enz (augustus).

Dat kun je uit het overzicht halen en dat zijn toch gemiddeld toch geen absurde prijzen?

Ga je om de dag maar uit eten dan bespaar je 900€ en als je hotels van max. 100€ neemt (ik kan ze niet vinden), dan bespaar je zo'n 1200€.
Een stuk beter, maar dan is het nog steeds een groot verschil.

Het kan ook zo zijn dat;
1) Anderen niet alle kosten meenemen, zoals boodschappen, parkeren Schiphol, brandstof, tickets, excursies etc.. Dat is bij mij ook al zo`n 1000€.
2) Buiten het hoogseizoen scheelt ook veel. Voor onze gecancelde reis in december zat ik op een gem. hotelprijs van 80€.
3) Slapen in een tent, maar daar krijg ik mijn vrouw niet in.

Ik heb teruggezocht wat ik in 2002 voor een 4-weekse rondreis had betaald --> fl 10.000 oftewel 4550€.

Toch lijkt het me dat families (met kinderen en zo) die in het hoogseizoen voor 3.5 weken naar Amerika op vakantie gaan, meer dan 10.000€ kwijt moeten zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zaten met 4 personen in het hoogseizoen ook altijd rond de 10.000 euro. Ik vind het echt niet gek. We gingen meestal wel wat langer, ruim 4 weken.
Jammer van die tent; het is echt heel leuk. Martin was ook nooit zo enthousiast, maar in 2017 en 2019 hebben we wel regelmatig gekampeerd en dat is hem niet tegengevallen. Wij slapen alleen maar in de tent, we koken niet zelf. Als je dat in Yellowstone doet scheelt het je al snel 100 tot 150 dollar per nacht - afhankelijk van wat je nu betaalt. In Moab is kamperen niet aantrekkelijk in augustus maar voor Grand Teton - ik neem aan dat je daar dan ook naar toe gaat - is het wel weer goed te doen.

Misschien aardig om te zien: hier een overzicht van onze kosten in 2015, en hier in 2013. En hier een overzicht van onze overnachtingen in 2017 met prijzen.

Edit: ik heb ok even in het 2019 verslag de prijzen vermeld in het hotel-overzicht.

Marianne
Gast

Bericht door Gast »

Ik vind het ook vrij fors. Hoeveel mijl denk je te gaan rijden want €10 p.p.p.d. Is omgerekend een 10-12 gallon per dag. Dat zou neerkomen op een goede 250-300 mijl per dag.
Ik weet ook niet in welke soort hotels je slaapt (en of je met 3 in 1 kamer slaapt), maar €150 vind ik (buiten de Parken) per kamer per nacht ook wel iets waar misschien op bezuinigd kan worden.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Voor afgelopen zomer kwam ik gemiddeld uit op €200 per nacht. Dat was voor 2 of 3 kamers (we zijn met 6 personen). Totaal €3600 voor 18 nachten. Dat was inclusief wat duurdere plekken o.a. 2 nachten Yavapai lodge (GCNP) en 4 nachten -3 kamers- Bally's in Las Vegas.
Dus een gemiddelde van €150 per kamer per nacht is wel een stuk duurder. Dan blijft het vaker bij 2 kamers en zullen broer en zus vaker een queensize bed moeten delen....).
Maar ik ga nog eens goed zoeken.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
SuperFieke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuperFieke »

Wij hebben nu voor de derde keer op rij dezelfde reis naar het noordwesten geboekt voor juli/aug 2022 (zomer 2020 en 2021 moeten annuleren wegens covid).
Ons kostenplaatje nu voor 4 personen: 2790 € vliegtickets (incl bagage en stoelen) + 1240 € huur minivan (incl drop-off) + 3800 € hotelkosten (25 overnachtingen) = 7830 €
Eten, activiteiten en andere uitgaven komen daar nog bij, maar dat zien we daar wel. Wij gaan niet elke dag op restaurant, we eten dikwijls slaatjes of sandwiches of BBQ.
Het grootste verschil, vergeleken met de 2 vorige jaren, zit bij ons in de hotelovernachtingen. Nu betalen we 152€/nacht terwijl we in 2020 en 2021 maar aan 125€/nacht zouden komen. En dan hebben we af en toe nog hotels van minder niveau moeten boeken omdat diezelfde hotels van vorige keer nu niet meer betaalbaar waren.
Ik denk ook niet dat de overnachtingen voor 3 personen zo heel veel zullen schelen met ons, want wij boeken 1 kamer met 2 queens. Onze dochters (17 en 18) vinden het echt niet erg om in één bed te slapen. Ter afwisseling en voor de privacy zit eraf en toe ook wel een klein huisje tussen, met aparte slaapkamers en keuken.
Een reis in juni mag ook niet vergeleken worden met een reis in hoogseizoen. Ik vind de prijs die we betalen niet onoverkomelijk voor 4 personen, hoogseizoen, bijna een maand weg en aan de andere kant van de oceaan.
Gast

Bericht door Gast »

Boeken jullie keten hotels (met status en gebruik van kortingscodes) of private owned? Met een beetje status en kortingscodes spaar je binnen een keten makkelijk voor gratis overnachtingen.
Wat zijn dan mindere cq. betere hotels?
Wij boeken geen motels, maar meestal Best Western (plus), La Quinta, Holiday inn express of Baymont.
In mijn optiek zijn Comfort Inn, Quality inn veelal de ‘mindere’ hotels, dus die slaan we over.

Afgelopen maand hebben we door binnen de actieperiode bij BW te blijven 4x een kortingsvoucher van elk $20 gespaard en 2 nachten gratis op punten geboekt. Bij Wyndham spaar je gemakkelijk dubbele punten en met bv een AAA tarief bespaar je je ook enorm.

Booking.com gebruiken we vaak als referentie (met genius korting) en ook proberen we wel om als walk-in een betere rate te krijgen.

Ik denk echt dat juist op hotels veel bespaard kan worden door binnen 1 of 2 ketens te blijven en goed gebruik te maken van status en codes.
Het heeft ons gemiddeld $20+ per overnachting bespaard op de standaard prijzen.
Enige wat wij wel doen tov een aantal reizigers op dit forum is dat wij niet heel strak plannen qua overnachtingen (uiteraard wel op plaatsen waar weinig aanbod cq parken cq gewilde locatie boeken we iets ruimer van te voren). Onze duurste overnachtingen afgelopen maand waren downtown Memphis $135 incl. tax (op 200m van Beale street), maar dat was incl. parkeren bij het hotel.
SuperFieke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuperFieke »

Wij gebruiken ook booking.com met geniuskorting als referentie en gaan dan overal vergelijken. Kortingscodes gebruiken we ook. Status hebben we niet omdat wij niet binnen dezelfde ketens blijven. Er zitten ook hotels tussen zoals Best Western, Holiday Inn Express en La Quinta, maar het is te duur om overal binnen dezelfde keten te boeken, zelfs met status zou het dan nog te duur zijn. Op verschillende plaatsen zijn de keuzes ook erg beperkt (oa in Olympic NP, Depoe Bay,...) en vind je niet veel onder de 200€. Tenzij dan een motel6 met score van 5 op 10 of zo en dan zelfs nog. Nogmaals, hoogseizoen kan je niet vergelijken met laagseizoen. En de prijzen zijn gestegen want wij vergelijken dezelfde hotels met vorige 2 jaren.
Alles is wel gratis annuleerbaar geboekt en we kijken regelmatig opnieuw, maar ik zie tot nu toe de prijzen niet echt zakken, integendeel.
Gast

Bericht door Gast »

Tijd voor een status match jacht :) dat is minder moeilijk dan je denkt…status matchen kun je ook zonder ooit ergens ook maar 1 nacht te verblijven. En door de verschillende vervaldata van de ketens kun je prima terugmatchen met een (net niet) verlopen status.

Gebruik je code FB100 in de app van BW? Of 8000000066 in Wyndham?
Kijk maar eens wat dat doet met de tarieven :thumbup:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Coyote Buttes schreef:
17 dec 2021, 16:47
k hoor ook van andere forumleden dat het bedrag hoog is, maar ik heb toch echt geen gekke dingen staan.

Ik zit voor de hotels op ongeveer 150€ per dag en voor dineren reken ik ongeveer 27€ per persoon per dag.
Voor de hotels gaat het over rustige plekken maar ook over Yellowstone, Moab, Las Vegas enz (augustus).

Dat kun je uit het overzicht halen en dat zijn toch gemiddeld toch geen absurde prijzen?
Op zich vind ik jouw totale begroting nog niet zo gek als ik zie wat voor mijzelf kwijt was voor 19 dagen Canada en 12 dagen Amerika in okt en dec.

Qua overnachtingen zat ik voor Canada op gemiddeld € 96,50 p/n en voor Amerika op € 80 p/n. Wellicht valt hier nog op te besparen bij jou? Ik weet niet bij welke ketens je nu overnacht maar € 150 vind ik voor mij persoonlijk veel te veel. Mijn duurste in Amerika was $ 123 incl. tax. Nou weet ik wel dat het erg kan uitmaken in welk gebied je overnacht en in National Parks betaal je helemaal de hoofdprijs. Vandaar dat ik ook niet zo snel in een Nationaal Park ga zitten (in het verleden wel gedaan hoor zoals Yellowstone NP. Dat zou ik nu ook weer doen ondanks hoge prijzen).

Ik overnacht veelal bij de ketens van Wyndham Rewards, Choice Hotels en Best Western. Bij Wyndham Rewards inmiddels alweer 2 gratis overnachtingen verdiend die ik bij een volgende reis ga inzetten. :)

Wat dit keer in Amerika vooral duurder was: de benzine, ik heb tussen de $ 3.45 en $ 4.79 per gallon betaald. Maar dat zou niet het grote verschil moeten maken, het is in onze ogen nog steeds goedkoop. Het eten vond ik ook niet echt duurder: 's ochtends ongeveer gemiddeld $ 22 en 's avonds $ 30 voor mij alleen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Bericht door Gast »

SuperFieke schreef:
17 dec 2021, 22:26
Op verschillende plaatsen zijn de keuzes ook erg beperkt (oa in Olympic NP, Depoe Bay,...) en vind je niet veel onder de 200€.
Heb even een proefboeking gemaakt voor een weekend: 12 op 13 augustus 2022. Met code is een double queen in Best Western Plus Silverdale Beach, WA, United States $149.48 (2 personen) of $158.66(3 personen) incl tax.
Voor Depoe Bay kom ik bij de BW Landmark inn in Lincoln City voor dezelfde data op $207 (2 personen) en $215 (incl tax) voor 3 personen. Dan zit je aan zee. Ga je iets verder van de kust dan betaal je een stuk minder.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Coyote Buttes Het is natuurlijk om je te helpen he :thumbup: ik vind je staartje met kosten helemaal geen gek uitgangspunt hoor. Ik schrok mij alleen een hoedje van de prijs.

Om even op je opsomming antwoord te geven: ik denk zeker dat eerlijk vergelijken sowieso lastig is. Om te beginnen, parkeerkosten op Schiphol hebben wij al niet, wij zijn in de gelukkige omstandigheid dat iemand ons wil wegbrengen. Dat scheelt al de eerste 100 euro. Wij kunnen vooralsnog buiten de schoolvakanties. Jij zit er binnen aan je data te zien. Dat is al een verschil. Maar dat is ook een gegeven die je niet kunt veranderen. Wellicht dat aan het eind van de schoolvakantie het nog wat scheelt?

Een tent krijg je mij ook echt niet in. Scheelt misschien de helft qua prijs van een hotelkamer. Jammer dan.

Maar kijk eens naar een comfort inn of een quality inn, met name op strategische plekken in de buurt van de Nationale parken.

Ja het is geen hilton of Hyatt en als wij kunnen slaan we ze ook over, maar als je wil besparen op je hotels, who cares? Als het maar schoon is, dat het wat gedateerd is, ja oke..

Maar als je bijvoorbeeld 3 nachten ergens blijft in de buurt van een nationaal park. Je bent amper op je hotelkamer. Nacht 1 kom je vaak later aan omdat je van een vorige plek komt. En nacht 2 en 3 ben je de hele dag in het nationaal park geweest.

Wat wij ook wel veel doen is uitgebreid ontbijten en lunchen. Dat is vaak net even wat goedkoper dan een diner en dan nemen wij vaak in de avond op de hotelkamer een salade of een broodje met fruit bijvoorbeeld.
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Juni 2023 planning. We gaan eens kijken wanneer vluchten beschikbaar komen. En ja wij vliegen liefst KLM, dus hopen op goede tickets en voorwaarden. Geen idee wanneer die tickets te boeken zijn ongeveer. We gaan ervoor alles zelf te boeken. Moet na 2 reizen waarbij we bij reis 2 al veel hotels zelf boekten, lukken toch. Vind het wel spannend.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Vliegtickets zijn over het algemeen 330 dagen van te voren te boeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer