https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadviesDe kleurcode voor de Verenigde Staten van Amerika is oranje, want het land is door het coronavirus een hoogrisicogebied. Reis alleen naar de Verenigde Staten van Amerika als dat noodzakelijk is. Bijvoorbeeld voor familiebezoek bij een overlijden, ernstige ziekte of ongeval. Of als u voor uw werk ergens bij moet zijn.
Gaat u toch naar de Verenigde State van Amerika? Dan is dit uw eigen verantwoordelijkheid. Bereid u goed voor. Het ministerie van Buitenlandse Zaken kan u niet of waarschijnlijk niet helpen als u in de problemen komt.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
Met de afgegeven code oranje voor de VS wordt reizen lastiger de komende tijd. BuZa gaat waarschijnlijk niet repatriëren als je in de problemen komt, dus zorg voor een goede COVID dekking in je reis- en annuleringsverzekering.
Ik weet niet wat er veranderd is maar de usa is altijd oranje geweest. En al enkele maanden hoogrisico gebied
Volgens mij was het toen wij op 11 november naar de US gevlogen zijn code geel, maar ik kan me vergissen….wij zouden zelfs bij rood nog gegaan zijn….als dat had gemogen…
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Amerika is even ‘geel’ geweest. Maar toen Amerika de grenzen weer open deed (of net ervoor of erna. Weet niet meer precies wanneer), zette Nederland Amerika op oranje. Dus ze staan al een tijdje op oranje. En idd als hoogrisicogebied. Maar voorlopig kan je met je vaccinatiebewijs terug reizen (dus zonder test) en hoef je ook niet in quarantaine.
Loves Vegas!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wat een ellende he?
Wij vertrekken tweede kerstdag naar NY en ik ben heel bang dat de persconferentie van vandaag roet in het eten zal gooien. Zolang wij mogen vliegen en niet in quarantaine hoeven in NY zijn we wel van plan om te gaan. Ik ben alleen een beetje de draad kwijt van wat ik van te voren allemaal moet regelen. Esta is geregeld, testen ga ik morgen regelen als ik weet wat ze in NL weer voor wilde plannen hebben en volgens mij moet ik nog allerlei papieren invullen en geprint meenemen. Als iemand een opgesomd rijtje heeft liggen dan hoor ik het graag...
Wij vertrekken tweede kerstdag naar NY en ik ben heel bang dat de persconferentie van vandaag roet in het eten zal gooien. Zolang wij mogen vliegen en niet in quarantaine hoeven in NY zijn we wel van plan om te gaan. Ik ben alleen een beetje de draad kwijt van wat ik van te voren allemaal moet regelen. Esta is geregeld, testen ga ik morgen regelen als ik weet wat ze in NL weer voor wilde plannen hebben en volgens mij moet ik nog allerlei papieren invullen en geprint meenemen. Als iemand een opgesomd rijtje heeft liggen dan hoor ik het graag...
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Hier vind je alle info: viewtopic.php?f=10&t=77360
Wij vertrekken in principe komende woensdag. Voor ons geldt ook: zolang het vliegtuig gaat en we bij terugkomst niet in quarantaine moeten, dan gaan we!
Wij vertrekken in principe komende woensdag. Voor ons geldt ook: zolang het vliegtuig gaat en we bij terugkomst niet in quarantaine moeten, dan gaan we!
Loves Vegas!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Terugkomst in quarantaine heb ik ook geen issue mee 

- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Zolang wij kunnen dan gaan we lekker 1e kerstdag naar Florida toe en mochten we langer moeten blijven dan nemen we dat wel op de koop toe
Als in Nederland alles dicht gaat is dat ook niet zo erg want dan wordt onderwijs weer online en hebben onze kids daar geen last van.
Amerika is geel geweest in de periode dat er nog niet door EU burgers naar Amerika gevlogen mocht worden, voor 8 november was Amerika alweer oranje gekleurd. Als ik het me goed heug is dat gebeurt toen de EU ook weer maatregelen opwierp voor Amerikanen die naar Europa vlogen.
Ik verwacht geen beperkingen verder in het vliegen naar de USA aangezien de variant daar ook al is en wij het net zo goed mee kunnen nemen als de Amerikanen naar hun eigen land mee kunnen nemen. Of NL nog extra maatregelen t.o.v. het vliegen neemt is en blijft een vraag, maar we weten allemaal dat het feitelijk helemaal geen zin heeft dat testen voor de vlucht omdat je de eerste dagen na besmetting nog negatief test. Dus een virus hou je niet tegen door alleen te testen voor de reis. En aangezien het hier ook al ruimschoots aanwezig is heeft nu gaan testen voor het terugvliegen totaal geen meerwaarde.
Nog 7 dagen en dan lekker genieten in Florida, waar we we weer het gevoel kunnen hebben van te leven en uit eten kunnen.

Als in Nederland alles dicht gaat is dat ook niet zo erg want dan wordt onderwijs weer online en hebben onze kids daar geen last van.
Amerika is geel geweest in de periode dat er nog niet door EU burgers naar Amerika gevlogen mocht worden, voor 8 november was Amerika alweer oranje gekleurd. Als ik het me goed heug is dat gebeurt toen de EU ook weer maatregelen opwierp voor Amerikanen die naar Europa vlogen.
Ik verwacht geen beperkingen verder in het vliegen naar de USA aangezien de variant daar ook al is en wij het net zo goed mee kunnen nemen als de Amerikanen naar hun eigen land mee kunnen nemen. Of NL nog extra maatregelen t.o.v. het vliegen neemt is en blijft een vraag, maar we weten allemaal dat het feitelijk helemaal geen zin heeft dat testen voor de vlucht omdat je de eerste dagen na besmetting nog negatief test. Dus een virus hou je niet tegen door alleen te testen voor de reis. En aangezien het hier ook al ruimschoots aanwezig is heeft nu gaan testen voor het terugvliegen totaal geen meerwaarde.
Nog 7 dagen en dan lekker genieten in Florida, waar we we weer het gevoel kunnen hebben van te leven en uit eten kunnen.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
-
- Amerika-expert
Niet helemaal mee eens. Je kunt inderdaad negatief blijven testen en een dag, of paar dagen later alsnog positief testen. Maar je haalt er natuurlijk wel gevallen uit die de eerste dagen inderdaad negatief testen. Als jij bijvoorbeeld op 1 januari naar een nieuwsjaarsfeest gaat en op 6 januari vlieg jij naar de VS en jij moet op 5 januari testen, best kans dat jij als jij positief zou zijn dat dit bij een test naar voren komt.
Het is in ieder geval beter dan de twee uitersten, helemaal niet reizen of kom maar binnen met je knecht zonder enige vorm van vaccinatie of test of wat dan ook.
Sterker nog, ik denk dat het de enige manier is om te kunnen blijven reizen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wat ben jij lekker positief. Hier word ik zelf ook weer wat positiever van. Ik wacht toch vanavond nog even af, maar daarna gaan de remmen los... hoop ik =).JeroenB schreef: ↑18 dec 2021, 12:51Zolang wij kunnen dan gaan we lekker 1e kerstdag naar Florida toe en mochten we langer moeten blijven dan nemen we dat wel op de koop toe![]()
Iedereen bedankt voor de link... ik was het even kwijt door alle berichten heen. Bedankt!
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Wij zijn net terug uit Orlando, en ondanks dat het niet verplicht is, maar in veel winkels 'recommended', hebben we toch wel gezien dat de meeste bezoekers wel mondmasker ophebben (zeker 75%) en personeel ongeveer 100%. Jij zit in Miami volgens mij ? Is misschien toch wel anders ook per gebied weer. Wij gingen het stukje niet-toeristisch gebied in, daar droeg zo goed als niemand mondmasker. Maar de 'locals' die wij spraken in Orlando hadden zoiets van, het beschermt, dus waarom moeilijk doen. Je kan toch gewoon binnen een mondkapje op doen, is toch niet zo'n probleem. Dat klinkt niet zo gek natuurlijk.recidivist schreef: ↑17 dec 2021, 15:22Eens, ik denk dat op dit moment in winkels ongeveer 10% van de bezoekers met mondmasker loopt. Personeel van restaurants en winkels dragen veelal wel een mondmasker is me opgevallen. Overal zijn wel hand-sanitizers te vinden. Maar met het ontsmetten van handen liep Amerika ook voor Covid al voor: jaren geleden verwonderden we ons nog wel eens over het aantal mensen dat hier een flesje ontsmettingsmiddel bij zich had. Maar misschien nog wel meer dat ze dat juist gebruikten voordat ze het winkelkarretje vastpakten in plaats van daarna...Covid-19 was soort van non-existing...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Net tijdens de persconferentie gemeld dat het streven is om vanaf woensdag een pcr test te verplichten voor iedereen die vliegt vanuit niet schengenland.
(12) Januari 2018 Westen
(13) November 2018 Florida
(14) Mei 2019 Westen
(15) Oktober 2021 Westen Canada
(16) Maart 2022 Zuid Westen
Reisverhalen: http://exploriff.com/
Instagram: https://www.instagram.com/t_erkens/
(13) November 2018 Florida
(14) Mei 2019 Westen
(15) Oktober 2021 Westen Canada
(16) Maart 2022 Zuid Westen
Reisverhalen: http://exploriff.com/
Instagram: https://www.instagram.com/t_erkens/
- recidivist
- Amerikafan
Hoorde het net iets anders: óf 48 uur van te voren een PCR-test óf 24 uur van te voren een antigeen test. Maar eerst nog even in Europees verband afstemmen. We horen wel wat er uitkomt.Net tijdens de persconferentie gemeld dat het streven is om vanaf woensdag een pcr test te verplichten voor iedereen die vliegt vanuit niet schengenland.
Misschien blijven we wel iets langer dan gepland: beide hebben we onze werklaptop mee en kunnen dus ook hier vandaan aan de slag.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Meer specifiek gaf De Jonge aan dat het om een PCR-test van maximaal 48 uur oud of antigeentest van maximaal 24 oud gaat.
En ik hoorde hem zeggen dat het gewoon een voldongen feit is dat Nederland deze eis vanaf a.s. woensdag invoert. Ook al zou hij liever zien dat het EU-breed wordt ingevoerd (maar dat is nog niet zo ver).
En ik hoorde hem zeggen dat het gewoon een voldongen feit is dat Nederland deze eis vanaf a.s. woensdag invoert. Ook al zou hij liever zien dat het EU-breed wordt ingevoerd (maar dat is nog niet zo ver).
-
- Amerika-expert
De Jonge zei ook dat er mogelijk een quarantaineplicht gaat gelden voor mensen die vanuit een niet schengengebied naar Nederland reizen. Maar dat moet nog worden bevestigd. Bron: Nos liveblog.
- Timmeehhh
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Nou, het nieuws waar we van hoopte het niet voor onze reis te hoeven doen is toch gekomen: Testen in Amerika.
Wij zitten in Boston een aantal dagen voor onze terugvlucht. Heeft er iemand enig idee/ervaring hoe of waar we een test kunnen doen? Geen idee waar naar te zoeken.
Wij zitten in Boston een aantal dagen voor onze terugvlucht. Heeft er iemand enig idee/ervaring hoe of waar we een test kunnen doen? Geen idee waar naar te zoeken.
Groetjes Tim
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dat hoorde ik hem net inderdaad ook zeggen in de persco. Maar toen een verslaggever daarna vroeg of Nederlanders die buiten het schengengebied op vakantie gaan dan ook met die regels te maken krijgen, antwoordde De Jonge “Met de testregels zeker”.
Ik leid daaruit af dat het niet per sé zo is dat die verplichte quarantaine ook gaat gelden voor terugkerende Nederlanders.
Ik zie het nu op verschillende nieuws sites maar overal staat 48 hr pcr EN antigeen 24 hr van te voren. Ik neem aan dat sit een foutje is
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 42 Reacties
- 10461 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 35 Reacties