Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
Dat maakte ik uit de persco niet op. Het is voor de exacte uitwerking denk ik afwachten tot er iets officieels verschijnt op Rijksoverheid.nl. Als die testverplichting woensdag al moet gaan gelden dan kan het nooit lang meer duren lijkt me.
Edit: staat al online, zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... u-schengen
Het is dus PCR óf antigeen en niet PCR én antigeen, gelukkig…
Verplichte thuisquarantaine na verblijf in een zeerhoogrisicoland (ondanks vaccinatiebewijs/herstelbewijs) gaat zo te zien ook voor terugkerende Nederlanders gelden? Nu staat de VS momenteel niet op de lijst met zeerhoogrisicolanden, maar die lijst is natuurlijk aan verandering onderhevig…
Edit: staat al online, zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... u-schengen
Het is dus PCR óf antigeen en niet PCR én antigeen, gelukkig…
Verplichte thuisquarantaine na verblijf in een zeerhoogrisicoland (ondanks vaccinatiebewijs/herstelbewijs) gaat zo te zien ook voor terugkerende Nederlanders gelden? Nu staat de VS momenteel niet op de lijst met zeerhoogrisicolanden, maar die lijst is natuurlijk aan verandering onderhevig…
De quataintaine regel is weer eens lekker onduidelijk
Er staat:
Reizigers uit zeerhoogrisicogebieden gaan altijd in quarantaine
Verderop staat dat de uitzonderingen hierop blijven bestaan. En bij uitzonderingen staat dan weer dat het alleen hoeft voor zeerhoogrisicogebieden met een virusvariant
Er staat:
Reizigers uit zeerhoogrisicogebieden gaan altijd in quarantaine
Verderop staat dat de uitzonderingen hierop blijven bestaan. En bij uitzonderingen staat dan weer dat het alleen hoeft voor zeerhoogrisicogebieden met een virusvariant
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Wordt woensdag meer over bekend hoe de terugreis regels zijn vanuit niet-Schengen naar NL. 5 dagen quarantaine icm thuisonderwijs zou nog kunnen. Langer (10dagen) niet, maar dan meer ivm vakantiedagen die op zijn.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waar lees je dat? Want als ik bij uitzonderingen kijk, zie ik gewoon staan:
Maar nogmaals, vooralsnog niet van toepassing omdat de VS niet op de lijst met zeerhoogrisicolanden staat.Reizigers die terugkeren uit een zeerhoogrisicogebied met en zonder zorgwekkende virusvariant gaan verplicht in quarantaine.
Als je bij uitzondering gevaccinneerd aanklikt staat er
U komt uit een zeerhoogrisicogebied zonder zorgwekkende virusvariant
U hoeft niet verplicht in quarantaine als u:
komt uit een zeerhoogrisicogebied; en
volledig gevaccineerd bent.
En met de huidige stijging is het een kwestie van weken voordat usa als zeer hoog wordt geclassificeerd. Vorige keer was het rond de 600 besmettingen en nu zitten ze alweer over de 500 per 100000
U komt uit een zeerhoogrisicogebied zonder zorgwekkende virusvariant
U hoeft niet verplicht in quarantaine als u:
komt uit een zeerhoogrisicogebied; en
volledig gevaccineerd bent.
En met de huidige stijging is het een kwestie van weken voordat usa als zeer hoog wordt geclassificeerd. Vorige keer was het rond de 600 besmettingen en nu zitten ze alweer over de 500 per 100000
Laatst gewijzigd door ONYX666 op 18 dec 2021, 20:38, 2 keer totaal gewijzigd.
- recidivist
- Amerikafan
Hierbij nog even een eerder gedeeld linkje waarmee je, ook als toerist, een gratis test kan laten afnemen in de VS: https://centerforcovidcontrol.org/locations/
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
-
- Amerikafan
- Partner van: Wouter
- Aantal x V.S. bezocht: 2
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
De uitzondering dat je niet in quarantaine hoeft als je bent gevaccineerd of hersteld komt te vervallen vanaf 22 december. De andere uitzonderingen blijven bestaan. Ik neem aan dat ze die pagina op 22 december wel aan zullen passen.
- Timmeehhh
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Bedankt voor de links! Erg benieuwd hoe de komende dagen de ervaringen gaan zijn.
Ik zag op het forum ook een aantal keren toegangsbewijs.nu voorbij komen. Zouden deze voldoen? Ik zie dat er een engels certificaat met naam, geboortedatum, uw documentnummer, naam en merk van de test en de datum + tijd van de afname en het test instituut. Zou voor zover ik zie voldoende moeten zijn?
Ik zag op het forum ook een aantal keren toegangsbewijs.nu voorbij komen. Zouden deze voldoen? Ik zie dat er een engels certificaat met naam, geboortedatum, uw documentnummer, naam en merk van de test en de datum + tijd van de afname en het test instituut. Zou voor zover ik zie voldoende moeten zijn?
Groetjes Tim
dat moet inderdaad voldoende zijn en hij is door rivm erkend.
Ook komt er de lokale (US) tijd op te staan
Ook komt er de lokale (US) tijd op te staan
- Bushmaster
- Amerika-expert
kan iemand uitleggen wat een "zorgwekkende virusvariant" is?
ik zie dat deze variant in de UK niet schijnt voor te komen.
De Omikron is daar toch ook al?
ik zie dat deze variant in de UK niet schijnt voor te komen.
De Omikron is daar toch ook al?
De quarantaineplicht geldt voor de volgende zeerhoogrisicogebieden zonder zorgwekkende virusvariant:
Afghanistan
Anguilla
Barbados
Dominica
Georgië
Haïti
Jordanië
Kaaiman eilanden
Mauritius
Montenegro
Oekraïne (tot 16 december 2021, hoogrisicogebied vanaf 16 december 2021)
Servië
Singapore (tot 16 december 2021, hoogrisicogebied vanaf 16 december 2021)
Somalië
Trinidad en Tobago
Venezuela
Verenigd Koninkrijk
volgens galapos (zie hierboven) is er geen verschil meet mbt quarantaine voor zeer hoog risico met of zonder virusvariant
-
- Amerikafan
- Partner van: Wouter
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij vertrekken aanstaande donderdag de 23ste. En komen 5 Januari terug. Voor ons is het een doorreis in Nederland. Want we zijn van België. Ik neem aan dat we even zeer getest moeten worden om terug te kunnen landen op Schiphol?
Hoe zit het met quarantaine?
Hoe zit het met quarantaine?
wouterendebbie.blogspot.be/
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij val je dan onder de uitzonderingen. Zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... aineplicht
Twee uitzonderingen zijn van toepassing lijkt me:
- Je bent op doorreis in Nederland
- Je blijft minder dan 12 uur in Nederland
Oftewel: geen quarantaineverplichting in Nederland
Maar goed, zo lang de VS niet op de lijst met zeerhoogrisicolanden staat is er sowieso geen sprake van verplichte quarantaine.
De t/m 21 december bestaande uitzondering dat je als je volledig gevaccineerd of hersteld bent niet in quarantaine hoeft, komt te vervallen. Zowel voor reizen naar zeerhoogrisicogebieden met zorgwekkende variant en zeerhoogrisicolanden zonder zorgwekkende variant. Dat is wat er verandert, verder blijft alles zoals het al was voor zover ik lees.
Twee uitzonderingen zijn van toepassing lijkt me:
- Je bent op doorreis in Nederland
- Je blijft minder dan 12 uur in Nederland
Oftewel: geen quarantaineverplichting in Nederland
Maar goed, zo lang de VS niet op de lijst met zeerhoogrisicolanden staat is er sowieso geen sprake van verplichte quarantaine.
Dat heb je mij niet horen zeggen. Volgens de informatie op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... u-schengen moet je vanaf 22 december altijd in thuisquarantaine als je terug komt uit een zeerhoogrisicoland (met of zonder zorgwekkende variant). Tenzij je onder de uitzonderingen valt. Die uitzonderingen kunnen wel degelijk verschillen tussen landen mét en landen zónder zorgwekkende variant.
De t/m 21 december bestaande uitzondering dat je als je volledig gevaccineerd of hersteld bent niet in quarantaine hoeft, komt te vervallen. Zowel voor reizen naar zeerhoogrisicogebieden met zorgwekkende variant en zeerhoogrisicolanden zonder zorgwekkende variant. Dat is wat er verandert, verder blijft alles zoals het al was voor zover ik lees.
"De t/m 21 december bestaande uitzondering dat je als je volledig gevaccineerd of hersteld bent niet in quarantaine hoeft, komt te vervallen. Zowel voor reizen naar zeerhoogrisicogebieden met zorgwekkende variant en zeerhoogrisicolanden zonder zorgwekkende variant. Dat is wat er verandert, verder blijft alles zoals het al was voor zover ik lees."
dat is wat ik bedoelde wat je gezegd had , met dat er geen verschil meer zou zijn tussen zeer hoog en hoog risico landen mbt quarantaine
dat is wat ik bedoelde wat je gezegd had , met dat er geen verschil meer zou zijn tussen zeer hoog en hoog risico landen mbt quarantaine
- Bushmaster
- Amerika-expert
blijft de vraag, wat is een "zorgwekkende variant" dan voor iets?
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
@ONYX666
Er zijn nog wel degelijk verschillen. Zo ben je bij ‘noodzakelijk familiebezoek’ uitgezonderd van de quarantaineplicht in geval van een zeerhoogrisicoland zonder zorgwekkende variant, maar niet uitgezonderd in geval van een zeerhoogrisicoland mét zorgwekkende variant.
Zo zijn er meer uitzonderingen die wel geldig zijn in de ene maar niet in de andere situatie.
Staat gewoon op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... aineplicht
Maar laten we vooral hopen dat de VS voorlopig niet op de lijst van zeerhoogrisicolanden komt en al helemaal niet op de lijst van zeerhoogrisicolanden met zorgwekkende variant.
Wanneer een land precies bestempeld wordt als land met een zorgwekkende variant weet ik ook niet. Ik neem aan dat het RIVM dat bepaalt?
Er zijn nog wel degelijk verschillen. Zo ben je bij ‘noodzakelijk familiebezoek’ uitgezonderd van de quarantaineplicht in geval van een zeerhoogrisicoland zonder zorgwekkende variant, maar niet uitgezonderd in geval van een zeerhoogrisicoland mét zorgwekkende variant.
Zo zijn er meer uitzonderingen die wel geldig zijn in de ene maar niet in de andere situatie.
Staat gewoon op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... aineplicht
Maar laten we vooral hopen dat de VS voorlopig niet op de lijst van zeerhoogrisicolanden komt en al helemaal niet op de lijst van zeerhoogrisicolanden met zorgwekkende variant.
Wanneer een land precies bestempeld wordt als land met een zorgwekkende variant weet ik ook niet. Ik neem aan dat het RIVM dat bepaalt?
als je de data van vorige golf bekijkt wat het net voor de piek
dus net voor 700 besmettingen per 100000
dus net voor 700 besmettingen per 100000
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Maar wel dus de testverplichting. Men wil dat gaan laten gelden voor als je vanuit niet EU naar de EU reist. Dan maakt het dus niet uit of je overstapt in welk EU land dan ook. En volgende week kan het allemaal weer anders zijn.
Ze zijn ook bezig voor binnen de EU. Goede kans dat daar ook testverplichting gaat gelden. Voelt voor mij als maart 2020.
Ze zijn ook bezig voor binnen de EU. Goede kans dat daar ook testverplichting gaat gelden. Voelt voor mij als maart 2020.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Zo lees ik hem ook. Al blijft het iets vaags, EU, non EU, dat virus maakt daar geen onderscheid in. Ik heb dat onderscheid nooit begrepen. Maar dat zal wel aan mij liggenGalapogos schreef: ↑18 dec 2021, 21:25Dat heb je mij niet horen zeggen. Volgens de informatie op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... u-schengen moet je vanaf 22 december altijd in thuisquarantaine als je terug komt uit een zeerhoogrisicoland (met of zonder zorgwekkende variant). Tenzij je onder de uitzonderingen valt. Die uitzonderingen kunnen wel degelijk verschillen tussen landen mét en landen zónder zorgwekkende variant.

Testplicht icm Quarantaine bij terugkomst is bij ons een no go.
2018: Rondreis Zuid West
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 42 Reacties
- 10459 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 35 Reacties