Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
toegangsbewijs.nu
deze koop je hier en neem je mee
deze koop je hier en neem je mee
- Timmeehhh
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Goede vraag hoor! Vooral omdat zij bepaalde openingstijden hebben. Ik reis op zaterdagavond (US tijd) terug en las op wat review sites dat ze in het weekend niet altijd even goed bereikbaar zijn. Bij de Amerikaanse tegenhanger kan ik tot 11 uur 's avonds een afspraak maken, geeft me toch net wat meer rust.
Jij al ervaring met deze tests?
Groetjes Tim
Nee nog niet. Wij vliegen op zaterdag 1630 terug. Als we dan de test om 1700 doen lokale tijd is het in nl pas 11.00 vrijdag dus dan hebben we de uitslag zeker terug.
Ik bedoel het niet zo verkeerd hoor, waarom het kansloze opmerking zou zijn begrijp ik niet.marieke van oorschot schreef: ↑19 dec 2021, 12:34Idd kansloze vergelijking. En een beetje respect voor ieders beslissing zou ook fijn zijn. We balen er allemaal van en de keuzes die gemaakt worden, zijn niet makkelijk.![]()
Het is een rare tijd, maar of dat je nu moet weerhouden om een reis te maken snap ik niet goed. Je hebt immers alles al geregeld toch?
Als je nu nog alles zou gaan boeken snap ik dat je even wacht, maar als je alles al geregeld hebt zou ik gewoon gaan.
Het risico dat je thuis eventueel in quarantaine zou moeten is toch niet anders dan dat je nu thuis COVID oploopt… wat is daar appels met peren vergelijken aan?
Dat iedereen de keus zelf maakt stel ik niet ter discussie maar ik zou me niet door mitsen en maren en ‘stel dat’ laten weerhouden om naar de US te gaan als je zo kort voor vertrek zit.
Maar goed, blijkbaar zeg ik iets heel raars, dus excuses als dat zo overkomt.
Het meervoud van lef is leven…
Volgens mij vergis je je met het tijdsverschil. 17.00 uur lokale tijd US (afhankelijk van je locatie) is volgens mij 23.00 uur in NL en niet 11.00 uur. Dus je moet goed rekening houden met de openingstijden.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Sorry, dan heb ik het idd verkeerd begrepen. Ik ben ook zeer zeker voor het motto Het meervoud van lef is leven! En ben ook zeker niet het type dat in angst leeft. Alleen waren voor ons nu de eventuele risico’s en consequenties te groot. En zoals gezegd, misschien vinden we dit over een half jaar normaal en gaan we fluitend het vliegtuig in. Ik hoop het echt!Terpies schreef: ↑19 dec 2021, 13:34Ik bedoel het niet zo verkeerd hoor, waarom het kansloze opmerking zou zijn begrijp ik niet.marieke van oorschot schreef: ↑19 dec 2021, 12:34Idd kansloze vergelijking. En een beetje respect voor ieders beslissing zou ook fijn zijn. We balen er allemaal van en de keuzes die gemaakt worden, zijn niet makkelijk.![]()
Het is een rare tijd, maar of dat je nu moet weerhouden om een reis te maken snap ik niet goed. Je hebt immers alles al geregeld toch?
Als je nu nog alles zou gaan boeken snap ik dat je even wacht, maar als je alles al geregeld hebt zou ik gewoon gaan.
Het risico dat je thuis eventueel in quarantaine zou moeten is toch niet anders dan dat je nu thuis COVID oploopt… wat is daar appels met peren vergelijken aan?
Dat iedereen de keus zelf maakt stel ik niet ter discussie maar ik zou me niet door mitsen en maren en ‘stel dat’ laten weerhouden om naar de US te gaan als je zo kort voor vertrek zit.
Maar goed, blijkbaar zeg ik iets heel raars, dus excuses als dat zo overkomt.
Het meervoud van lef is leven…
Loves Vegas!
- Timmeehhh
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ah ja inderdaad. Ik ben heel erg benieuwd of het vlekkeloos verloopt, hoor het graag! Geniet er nog van een paar dagen!
Groetjes Tim
Sorry ik bedoelde niet deze zaterdag maar 8 januari 

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Aangezien hij niets of nauwelijks iets kan doen op binnenlands vlak qua lockdowns etc..., zou ie dan voor symbool politiek gaan en het praktisch onmogelijk maken naar de US te komen als je er niet veel te zoeken hebt (toerist, etc...)? Misschien toch die quarantaine bij aankomst? Met PCR test i.p.v. antigen test zou ik nog wel kunnen leven, maar om nu meteen een dag lang (of langer als je pech hebt...) ergens vast te zitten vind ik wat ver gaan.Aanstaande dinsdag zal Biden het volk ook weer toespreken over de Omicron variant en de te nemen maatregelen.
Maar even in de gaten houden of dit gevolgen heeft voor reizen náár Amerika, zie dit nieuwsbericht.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik zie ze er gerust voor aan. Zo langzamerhand wordt het je bijna onmogelijk gemaakt om te reizen. Met alle testverplichtingen die ook de EU gaat instellen. Mogelijk quarantaineverplichtingen ect.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ik vraag me toch af wie dat beslist en waarom. Alsof je dat virus gaat tegenhouden.
K*tpolitiek. Een beetje de mensen belemmeren in hun doen en laten.
K*tpolitiek. Een beetje de mensen belemmeren in hun doen en laten.
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Verwachting is dat hij puur de Amerikanen er op gaat wijzen om toch de booster zo snel mogelijk te halen en zich te laten vaccineren, verder zou hij gaan wijzen op basismaatregelen.
Ik wacht het wel af, kan me er niet druk om maken want ik heb het niet in de hand. Net als de test voordat we gaan, ook die kan roet in het eten gooien en dan moeten we dat ook slikken maar om me daar dan druk over te maken. Als er iemand ziek is in je reisgezelschap dan doe je toch weinig als je op vakantie bent.
En als iemand terug positief is dan wordt ons verblijf daar wat langer, risico is nu wat groter dan voor corona maar voorheen had je ook altijd een risico dat je langer moest blijven als er met iemand van het reisgezelschap wat gebeurde waardoor je niet kon vliegen. Wij hebben dat probleem 1 keer al bijna gehad omdat 1 van de kids waterpokken had en daarmee mag je niet vliegen. Gelukkig de dag voor vliegen door een arts een verklaring gekregen na controle dat hij ready to travel was en anders hadden we daar wat langer moeten blijven. Niets aan te doen dan.
En vorig jaar waren wij er ook op onze NIE rond de kerst en kwamen ze opeens met die verplichte PCR test waardoor wij op oudjaarsdag nog moesten testen voor de terugweg. Die verrassing kregen wij ook pas toen we er al waren dus we houden rekening met veranderingen in de reisregels.
Ik wacht het wel af, kan me er niet druk om maken want ik heb het niet in de hand. Net als de test voordat we gaan, ook die kan roet in het eten gooien en dan moeten we dat ook slikken maar om me daar dan druk over te maken. Als er iemand ziek is in je reisgezelschap dan doe je toch weinig als je op vakantie bent.
En als iemand terug positief is dan wordt ons verblijf daar wat langer, risico is nu wat groter dan voor corona maar voorheen had je ook altijd een risico dat je langer moest blijven als er met iemand van het reisgezelschap wat gebeurde waardoor je niet kon vliegen. Wij hebben dat probleem 1 keer al bijna gehad omdat 1 van de kids waterpokken had en daarmee mag je niet vliegen. Gelukkig de dag voor vliegen door een arts een verklaring gekregen na controle dat hij ready to travel was en anders hadden we daar wat langer moeten blijven. Niets aan te doen dan.
En vorig jaar waren wij er ook op onze NIE rond de kerst en kwamen ze opeens met die verplichte PCR test waardoor wij op oudjaarsdag nog moesten testen voor de terugweg. Die verrassing kregen wij ook pas toen we er al waren dus we houden rekening met veranderingen in de reisregels.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Begrijp ik nou goed dat de testen van toegangsbewijs.nu gebruikt kunnen worden voor de terugreis naar NL?
Iemand al ervaring?
Wij vliegen 30-12 om 18.15 terug. Aankomst schiphol 31-12 om 7.15. Test moet dan ná 29-12 18.15 gedaan worden. Uitslagen komen van 8.00 tot 17.00 dus betekent dat we de 30ste pas vanaf 8 uur 's ochtends kunnen testen (de 29ste voor 17.00 is te vroeg). Dat lijkt me een beetje tricky? Of stel dat het mislukt om een of andere reden kun je dan in de vs nog makkelijk een antigeentest doen op de dag van vertrek?
Iemand al ervaring?
Wij vliegen 30-12 om 18.15 terug. Aankomst schiphol 31-12 om 7.15. Test moet dan ná 29-12 18.15 gedaan worden. Uitslagen komen van 8.00 tot 17.00 dus betekent dat we de 30ste pas vanaf 8 uur 's ochtends kunnen testen (de 29ste voor 17.00 is te vroeg). Dat lijkt me een beetje tricky? Of stel dat het mislukt om een of andere reden kun je dan in de vs nog makkelijk een antigeentest doen op de dag van vertrek?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Tja, het is al vaker genoemd maar je kunt je ook gratis laten testen in Amerika voor je terugreis via Center for Covid Control.
Geen afspraak nodig, zitten verdeeld over heel Amerika en je hebt na half uurtje (eigen ervaring) uitslag van de antigeentest.
Waarom zou je dan een zelftest van € 70 doen??
Roland
Geen afspraak nodig, zitten verdeeld over heel Amerika en je hebt na half uurtje (eigen ervaring) uitslag van de antigeentest.
Waarom zou je dan een zelftest van € 70 doen??

Roland
Ik wil ook de testen van toegangsbewijs.nu toch meenemen. Ze zijg geen 70 maar 20 euro. Klopt dat je makkelijk overal gratis kuntvtesten. Maar de lawtste dagenstaan erop verschillende plekken lange rijen ( waaronder miami) en met de 24uur rekening houdend en openingstijden van testcenter kan het dan nog krap worden
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
In onderstaande briefing van 17 december ook nog een relevant stukje, vanaf 22:33
https://www.c-span.org/video/?516826-1/ ... -39-states
https://www.c-span.org/video/?516826-1/ ... -39-states
-
- Amerika-expert
Het kan inderdaad krap zijn, omdat je te maken hebt met een Nederlandse aanbieder en dus met tijdsverschil. Maar het kan wel en het lijkt mij een handig middel om bij je te hebben als nood. Voor het geval je lange rijen hebt bij de testmogelijkheid. Zou normaal gesproken wel moeten passen qua tijd.Zilver87 schreef: ↑19 dec 2021, 23:21Wij vliegen 30-12 om 18.15 terug. Aankomst schiphol 31-12 om 7.15. Test moet dan ná 29-12 18.15 gedaan worden. Uitslagen komen van 8.00 tot 17.00 dus betekent dat we de 30ste pas vanaf 8 uur 's ochtends kunnen testen (de 29ste voor 17.00 is te vroeg). Dat lijkt me een beetje tricky?
Ik redeneer als volgt:
Als jij de 30e 18.15 uur plaatselijke tijd vertrekt. Dan moet je dus, inderdaad wat je zelf aangeeft, de 29e na 18.15 uur testen. Dan is het afhankelijk waar je zit (ik ben even uitgegaan van 6 uur tijdsverschil) 00.15 uur in NL/BE.
Maar dat betekent natuurlijk niet dat je niet laat op de avond in de VS kunt testen en je qua tijd dat je de test doet aan de openingstijden moet houden. Dat staat namelijk nergens.
Waarom test je niet vlak voor je naar bed gaat USA time? Als je zeg rond 23.00u plaatselijke tijd test. Dan is het 5 uur in de ochtend in NL. Vanaf 8.00 uur lezen ze weer uitslagen af. Als je uitslag om 10:00 u Nederlandse tijd binnenkomt, dan is het bij jouw 04.00 uur snachts. Dan slaap je (als het goed is

Als je in Californië bijvoorbeeld zit is het helemaal gunstig.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 20 dec 2021, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
het is toch 6 uur vroeger in nederland, dus 29-12 om 18.15 is 29-12 12.15 in nederland. Dan heb je resultaten zeker op tijd terug
Laatst gewijzigd door ONYX666 op 20 dec 2021, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Er is volgens mij niets nieuws gezegd. Nog steeds fully vaccinated en een test en haal je booster. En we recommend to test after 3 to 5 days.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 20 dec 2021, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Nee vanuit de VS geredeneerd is het in Nederland op dat moment een x aantal uren later. Het is bijvoorbeeld nu 03.15 uur in New York. 9.15u bij ons.
Ik was overigens uitgegaan van 18.15 uur lokale tijd. Dan is het in Nederland dus 00.15u. Als @Zilver87 met 18.15 uur de Nederlandse vertrektijd bedoeld is het inderdaad 12.15 uur in de VS en dan wordt het verhaal inderdaad anders.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 42 Reacties
- 10493 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 35 Reacties