Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door ONYX666 »

je hebt gelijk kwam er net zelf achter dat ik inderdaad verkeerd om zit te rekenen :(

maar als je hem savonds aanlevert (na 18.15) zou je hem de volgende ochtend NL tijd 08.00 = midden in nacht USA tijd terug hebben
Laatst gewijzigd door ONYX666 op 20 dec 2021, 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Klopt. Zou normaal gesproken ruim op tijd moeten zijn.

Maar belangrijk dus om dus uit te gaan van je lokale vertrektijd. Deze test mag dus geldig zijn max 24 uur voor vertrek.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Maar verlies je met het Nederlandse testbewijs dan niet gewoon 6 tot 9 uur vanwege het tijdsverschil, als je test dan maximaal 24 uur oud mag zijn heb je dus veel minder tijd voor je reiscertificaat te krijgen en de geldigheidsduur is dus korter als de NL tijd er op komt te staan :D

Edit, het is natuurlijk andersom, als de tijd van NL er op komt te staan want die is dan 6 - 9 uur later :D
Laatst gewijzigd door JeroenB op 20 dec 2021, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

de lokale USA tijd komt erop te staan is mij bevestigd
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Hoe weten zij dat je in de VS zit dan? Je hebt toch verder geen contact met iemand tijdens de test? Als ik het instructiefilmpje zie maak je slechts wat foto's. Je zult dan apart moeten doorgeven dat je in de VS lijkt mij met bijbehorend tijdsverschil.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 20 dec 2021, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
thebruins
Amerikakenner

Bericht door thebruins »

Ik ben ook erg benieuwd hoe die 48u of 24u uitpakken als je overstapt in de US. In de huidig regels staan uitzonderingen voor als je niet van het vliegveld gaat, zou dat vanaf woensdag nog steeds gelden, m.a.w. je 'vertrek' is zodra je je terug reis begint ongeacht hoeveel overstappen je nog moet doen voor je naar Amsterdam vliegt? Ik vlieg in februari van Phoenix via Atlanta naar Amsterdam, hoop dat een test 24u voor vertrek uit Phoenix voldoende is. Ik wil voor de antigen test gaan, dan heb je meer kans dat je mag vliegen, maar kan wel beetje krap worden met tijdsverschillen tussen Phoenix, Atlanta en Amsterdam.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Overstappen maakt volgens mij weinig uit. Het gaat om de vertrektijd van je eerste vlucht. En dat is Phoenix in jouw geval. Die moet 24u van te voren zijn bij antigen en 48u bij PCR. Anders hadden ze er wel bij gezegd dat het 24u voor aankomst moet zijn.

Het wordt wellicht anders als jij die testen voor toegangsbewijs.nu gaat gebruiken en ze er de Nederlandse tijd op zetten. Dan moet je gaan rekenen.

Tussen Phoenix en Atlanta zit nou ook weer niet zoveel tijdsverschil. 2 uur als ik het goed heb.

Overigens.. Februari is nog zo ver weg. Kan het allemaal weer helemaal anders zijn :thumbup:
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

even hypothetisch:
Je test voor je terugvlucht uit de USA positief,
wat dan?
- 5 dagen quarantaine in hotel?
- waar haal je daarna een "genezen verklaring" zodat je kan terugvliegen?
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

d_vdploeg schreef:
20 dec 2021, 11:42
Hoe weten zij dat je in de VS zit dan? Je hebt toch verder geen contact met iemand tijdens de test
edit: Ik heb de vraag ook even gesteld in de chat bij toegangsbewijs.nu. Ze geven inderdaad aan dat ze de lokale tijd aanhouden. Dat kan omdat je via je telefoon de uitslag doorgeeft en deze geeft de lokale tijd aan.
thebruins
Amerikakenner

Bericht door thebruins »

Overstappen maakt volgens mij weinig uit. Het gaat om de vertrektijd van je eerste vlucht. En dat is Phoenix in jouw geval. Die moet 24u van te voren zijn bij antigen en 48u bij PCR. Anders hadden ze er wel bij gezegd dat het 24u voor aankomst moet zijn.
Da's waar, hoop dat ze nog wat helderder gaan omschrijven bij rijksoverheid.nl hoe dat nu precies zit vanaf de 22e. Met winter tijd is het verschil maar 2u tussen Phoenix en Atlanta, maar toch :) Ben van plan om in Phoenix ergens die antigen test te doen dus niet via testenvoorwatdanook.nl

Februari is inderdaad nog ver weg, maar zijn wel allemaal afwegingen of ik er wel of niet voor ga :)
thebruins
Amerikakenner

Bericht door thebruins »

even hypothetisch:
Je test voor je terugvlucht uit de USA positief,
wat dan?
- 5 dagen quarantaine in hotel?
- waar haal je daarna een "genezen verklaring" zodat je kan terugvliegen?
Dat vraag ik me ook af. Je doet een test, test positief, dan staat het je vrij om je vlucht aan te passen naar 10 dagen later of zo en kun je gewoon weer rond lopen en dingen doen? Niemand die het verder weet toch?
Ik weet ook niet of je zo'n genezen verslag moet hebben. Ik denk dat je na een paar dagen niet meer besmettelijk bent en dat dat gewoon is wat je even moet uitzitten? Ben wel benieuwd wat andere forum leden hier van af weten...
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

d_vdploeg schreef:
20 dec 2021, 11:42
Hoe weten zij dat je in de VS zit dan? Je hebt toch verder geen contact met iemand tijdens de test? Als ik het instructiefilmpje zie maak je slechts wat foto's. Je zult dan apart moeten doorgeven dat je in de VS lijkt mij met bijbehorend tijdsverschil.
Zojuist ook maar een nagevraagd, ze gebruiken de tijd van je telefoon. Dus als jij je telefoon op de NL tijd zet dan heb je extra tijd om je test te doen, je doet gewoon alsof je in NL bent tijdens het afnemen van je test.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Bushmaster Volgens mij mag je de quarantaine niet beëindigen na dag 5 van je quarantaine. Dat is in NL zo als je klachtenvrij bent en niet positief hebt getest. Als je positief test in de VS moet je de lokale regels volgen.

Het cdc zegt daarover het volgende:
If you test positive for the virus that causes COVID-19, take the following steps to protect others regardless of your COVID-19 vaccination status: Isolate at home and isolate away from others for at least 10 days.

If you do not have any symptoms, you should still isolate at home for at least 10 days.
If you develop symptoms, continue to isolate for at least 10 days after symptoms began as long as symptoms have improved, and no fever is present for at least 24 hours without use of fever-reducing medications.
Most people have mild COVID-19 illness and can recover at home without medical care.
Contact your healthcare provider as soon as possible if you are more likely to get very sick because of being an older adult or having underlying medical conditions or if your symptoms get worse.
bron: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... sting.html

Vervolgens gaat volgens mij dit gelden:
Bent u in een land buiten de Europese Unie?
U kunt dan niet terugreizen naar Nederland met een herstelbewijs, omdat de CoronaCheck app (het Digitale Corona Certificaat) niet wordt gebruikt in landen buiten de Europese Unie. Reizigers die geen herstelbewijs hebben, hebben de volgende 2 mogelijkheden om te reizen:

Optie 1 is het hebben van deze 3 testuitslagen:
Een positieve uitslag van een NAAT-TEST van minimaal 11 en maximaal 180 dagen oud op het moment van aankomst in Nederland
Een positieve uitslag van een NAAT-TEST van maximaal 48 uur oud op het moment van vertrek
Een negatieve sneltestuitslag voor vertrek van maximaal 24 uur oud bij vertrek.

Optie 2 is het hebben van deze 3 testuitslagen en verklaring:
Een positieve uitslag van een NAAT-TEST van minimaal 11 en maximaal 180 dagen oud op het moment van aankomst in Nederland
Een positieve uitslag van een NAAT-TEST van maximaal 48 uur oud op het moment van vertrek
Een positieve antigeentest van maximaal 24 uur oud op het moment van vertrek naar Nederland

Een artsenverklaring dat u niet meer besmettelijk bent.
Komt u uit een land waar een zorgwekkende variant van het coronavirus aanwezig is? Dan heeft u deze 3 documenten nodig:
Een positieve uitslag van een NAAT-test van minimaal 11 en maximaal 180 dagen oud op het moment van aankomst in Nederland
Een positieve uitslag van een NAAT-test van maximaal 48 uur oud of van een antigeentest van maximaal 24 uur oud op het moment van het aan boord gaan
Een artsenverklaring dat u niet meer besmettelijk bent.
Eisen aan de artsenverklaring:
De verklaring is opgesteld in het Nederlands, Engels, Duits, Frans, Italiaans, Portugees of Spaans;
De verklaring is niet ouder dan 48 uur bij vertrek naar Nederland;
De verklaring moet een logo of kenmerk hebben van een instituut of arts.
bron: https://www.nederlandwereldwijd.nl/docu ... and-wat-nu

conclusie: Je zit er dus sowieso 11 dagen langer als jij positief test. Afhankelijk van hoelang het duur voor je negatief test of als je aan een artsenverklaring kan komen dus nog langer.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

thebruins schreef:
20 dec 2021, 12:19
Niemand die het verder weet toch?
Voor in de VS zelf niet nee. Geen ervaring gelukkig met een positieve test in het buitenland.

Om terug te reizen word het lastiger want je moet een negatief testresultaat laten zien.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Ah ok,
ik had begrepen dat je na je positief testen, nog wel weken een positieve uitslag op de testen krijgt,
terwijl je al lang "genezen" bent.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Dat klopt en daarom is ie ook wel tricky want dan kun je dus als je positief blijf testen alleen terugreizen met een verklaring van een arts. Want dan voldoe je dus niet aan optie 1 (je blijft immers positief testen) en geldt automatisch optie 2
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Bushmaster schreef:
20 dec 2021, 12:32
Ah ok,
ik had begrepen dat je na je positief testen, nog wel weken een positieve uitslag op de testen krijgt,
terwijl je al lang "genezen" bent.
Vooral de PCR blijft lang positief, de antigeen niet en met een negatieve antigeen test kun je dus weer terug vliegen op dit moment in de PCR nml. niet nodig.

Maar ik heb de thuistest https://www.toegangsbewijs.nu/ maar besteld uit gemak en van het reiscertificaat daar in de mail. Neem toch het risico maar niet om daar in een rij te moeten staan voor die Euro 20,- die het me nu per persoon kost.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Overigens ook even doorgevraagd over het reiscertificaat wat je krijgt. bij toegangsbewijs.nu. Daar staat dus wel heel groot op toegangsbewijs.nu en toen ik vroeg of de lokale baliemedewerker dan niet raar staat te kijken gaf de chatmedewerker van toegangsbewijs.nu aan dat het op eigen risico is maar dat ze er eigenlijk nog nooit problemen mee gehad hebben.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Je kunt toch gewoon aangeven dat de test live wordt meegekeken, gaan ze echt niet controleren daar. En testen met live meekijken is in Amerika ook goedgekeurd want die test kun je daar ook kopen alleen duurder.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

En het wordt het nóg ingewikkelder: De reisbranche komt met een eigen platform voor reisadviezen, reisadvies.nu.

Wat schetst mijn verbazing: De kleurcode voor de VS is daar Geel, niet Oranje zoals op de site van de overheid.
Maar omdat de reisbranche dit doet omdat ze het niet eens zijn met het advies van BuZa staat er wel dit, zie https://www.reisadvies.nu/verzekering/:
"Onderstaand vind je reisverzekeraars met goede dekking. Denk aan verzekering bij een oranje reisadvies,repatriëring, een positieve test voor vertrek of verlengd verblijf. Controleer altijd zelf of een verzekering al dan niet dekking biedt in jouw specifieke geval en voor jouw reisplannen."

Dus hebben we niets aan hun gele kleurcode. Pfff...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer