Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
Maar dit is wel een heel goed initiatief om toch druk te gaan zetten op het ministerie van BZ om er eens iets mee te gaan doen want die site loopt gigantisch achter ook qua reisadvies naar NL toe was het vanmorgen nog een zooitje. Op een deel van de pagina waren de nieuwe adviezen verwerkt op een ander deel werd dat allemaal weer tegen gesproken.
En wellicht dat dit verzekeringen ook gaat overhalen om de dekkingen te verbeteren aangezien mensen nu kunnen zien waar ze beter verzekerd zijn in deze periode en mogelijk gaan overstappen.
En wellicht dat dit verzekeringen ook gaat overhalen om de dekkingen te verbeteren aangezien mensen nu kunnen zien waar ze beter verzekerd zijn in deze periode en mogelijk gaan overstappen.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Eens, maar de indruk wordt gewekt voor de VS dat het resiadvies geel is, terwijl dat niets waard is. En het helpt de reiziger niet op korte termijn; wel de reisbranche (verkoop reizen/tickets).
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik vrees dat omicron en de bijbehorende kramp van een aantal landen (NL voorop) hier niet aan bij gaan dragen. Met die omicron variant hebben ze alle aanleiding (of dat terecht is laat ik even in het midden) om de reisadviezen juist weer aan te scherpen.
Zoals ook de reisorganisaties en aanverwante organisaties een tijdje terug niet in het gelijk zijn gesteld door de rechter om landen buiten de EU niet standaard een oranje reisadvies te geven. Lijkt mij meer een protest website nav die uitspraak. Je kunt er totaal geen rechten aan ontlenen. Zeker niet zolang de reisverzekeraars e.d. naar BUZA blijven kijken.
Wat betreft die verzekeraars: Zolang mensen niet massaal afreizen naar oranje gebieden zal er weinig veranderen. Het gros kijkt meestal niet zo gedetailleerd naar verzekeringen is mijn ervaring en weten vaak niet eens dat ze niet verzekerd zijn bij afreizen naar een oranje gebied (enkele verzekeraars uitgezonderd). Die komen daar dan ter plekke achter.
Zoals ook de reisorganisaties en aanverwante organisaties een tijdje terug niet in het gelijk zijn gesteld door de rechter om landen buiten de EU niet standaard een oranje reisadvies te geven. Lijkt mij meer een protest website nav die uitspraak. Je kunt er totaal geen rechten aan ontlenen. Zeker niet zolang de reisverzekeraars e.d. naar BUZA blijven kijken.
Wat betreft die verzekeraars: Zolang mensen niet massaal afreizen naar oranje gebieden zal er weinig veranderen. Het gros kijkt meestal niet zo gedetailleerd naar verzekeringen is mijn ervaring en weten vaak niet eens dat ze niet verzekerd zijn bij afreizen naar een oranje gebied (enkele verzekeraars uitgezonderd). Die komen daar dan ter plekke achter.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
als ik op de site van delta zoek welke documenten ik nodig heb voor traject MIA-AMS staat dat zelfs het gehele certificaat in het nederlands mag zijn (waarschijnlijk gekopieerd van nederlandse overheid)d_vdploeg schreef: ↑20 dec 2021, 13:07Overigens ook even doorgevraagd over het reiscertificaat wat je krijgt. bij toegangsbewijs.nu. Daar staat dus wel heel groot op toegangsbewijs.nu en toen ik vroeg of de lokale baliemedewerker dan niet raar staat te kijken gaf de chatmedewerker van toegangsbewijs.nu aan dat het op eigen risico is maar dat ze er eigenlijk nog nooit problemen mee gehad hebben.
-
- Amerika-expert
Ik denk dat het ook wel los gaat lopen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Tja, dat is de vraag of niemand het weet.
Ik zou me zo kunnen voorstellen dat bij een betaalde of gratis test in Amerika (dus niet zelftest) bij een positief resultaat gegevens van jou doorgegeven worden aan één of andere organisatie? Ik moest bijv. bij Center for Covid Control ook gegevens van mijzelf opgeven. Als de test positief uitgevallen was, kan ik me niet voorstellen dat het daar bij bleef. Ik verwacht dat het dan minstens ergens gemeld wordt.
Hoe het dan gaat met een zelftest die je meeneemt? Het zal dan in Amerika misschien niet bekend zijn maar wellicht wel in Nederland bij de GGD? Zou me kunnen voorstellen dat een instantie als toegangsbewijs.nu een positieve test meldt bij de GGD.
Roland
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Aparte website. Ze willen wel lijken op die van de Rijksoverheid. Dat zet sommige mensen op het verkeerde been. Maar het is in mijn ogen gewoon een commerciële groep die zich georganiseerd heeft. Ik weet even niet wat ik hieraan heb, of wat ik er mee kan. Verkapte reclame?
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Mijn reis is geannuleerd, maar ik had een aantal zelftests gekocht die ik wilde gebruiken voordat ik me "officieel" zou laten testen voor de terugreis.
Zorgt in ieder geval voor minder stress en dan weet je vantevoren hoe je ervoor staat.
En van zo'n zelftest weet niemand iets van als je die op je hotelkamer gebruikt.
Zorgt in ieder geval voor minder stress en dan weet je vantevoren hoe je ervoor staat.
En van zo'n zelftest weet niemand iets van als je die op je hotelkamer gebruikt.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik vind de discussie in dit topic een twijfelachtige kant op gaan in enkele van de reacties die vandaag zijn geplaatst. Als je positief test in Amerika, voorafgaand aan je terugreis, breng dan ook de discipline op om in isolatie te gaan, en breng niet nodeloos anderen in gevaar door tóch de straat op te gaan of te proberen in een vliegtuig te stappen.
Als dat niet haalbaar is qua verplichtingen thuis, pas je plannen daar dan op aan. Ga een weekje minder lang op reis, dan heb je een week speling. Ik noem maar wat.
Het is niet fijn om je terugreis uit te moeten stellen, maar een positief testresultaat negeren is gewoon asociaal.
Als dat niet haalbaar is qua verplichtingen thuis, pas je plannen daar dan op aan. Ga een weekje minder lang op reis, dan heb je een week speling. Ik noem maar wat.
Het is niet fijn om je terugreis uit te moeten stellen, maar een positief testresultaat negeren is gewoon asociaal.
Precies. Ik mag toch aannemen dat mensen de juiste maatregelen treffen als ze onverhoopt besmet zijn.
Ik had helemaal geen rekening gehouden met het tijdsverschil. Lekker stom. Idd klinkt het ook logisch om de test eerder te doen maar dan te moeten wachten op de uitslag. Ik dacht dat je de test dus ook alleen kunt doen tussen 8.00-17.00!
In de buurt zit geen gratis teststraat. We verblijven in nyc en de laatste nacht in east hampton.
In de buurt zit geen gratis teststraat. We verblijven in nyc en de laatste nacht in east hampton.
Je moet een negatief testresultaat kunnen laten zien dus hoe kun je dan stiekem positief in het vliegtuig stappen? Aan toegangsbewijs.nu is een certificaat verbonden en volgens de site wordt deze als geldig reisbewijs gezien.Galapogos schreef: ↑20 dec 2021, 17:49Ik vind de discussie in dit topic een twijfelachtige kant op gaan in enkele van de reacties die vandaag zijn geplaatst. Als je positief test in Amerika, voorafgaand aan je terugreis, breng dan ook de discipline op om in isolatie te gaan, en breng niet nodeloos anderen in gevaar door tóch de straat op te gaan of te proberen in een vliegtuig te stappen.
-
- Amerika-expert
Helemaal eens met @Galapogos en @mtl Als je het besluit neemt om te gaan reizen in deze tijd, dan weet je dat het risico er in zit dat je positief test. Neem dan je verantwoordelijkheid en ga in isolatie. Wil je die onzekerheid niet, ga dan niet.
@Zilver87 Galapogos reageert op een reactie hieronder over dat als je positief test met dat toegangsbewijs.nu dat niemand dat verder weet behalve jijzelf. Er is immers geen controle op vanuit een officiële instantie in de VS (die weten immers niet eens dat jij die test doet)
Dat toegangsbewijs.nu kan daar verder ook niets mee want zij geven geen positieve uitslagen door aan de GGD. Je zou dus gewoon besmet kunnen blijven rondlopen in de VS en anderen besmetten. Een vlucht kom je inderdaad niet in nee. Gelukkig niet.
Het is inderdaad asociaal om besmet rond te lopen. Zo komen we hier nooit vanaf.
@Zilver87 Galapogos reageert op een reactie hieronder over dat als je positief test met dat toegangsbewijs.nu dat niemand dat verder weet behalve jijzelf. Er is immers geen controle op vanuit een officiële instantie in de VS (die weten immers niet eens dat jij die test doet)
Dat toegangsbewijs.nu kan daar verder ook niets mee want zij geven geen positieve uitslagen door aan de GGD. Je zou dus gewoon besmet kunnen blijven rondlopen in de VS en anderen besmetten. Een vlucht kom je inderdaad niet in nee. Gelukkig niet.
Het is inderdaad asociaal om besmet rond te lopen. Zo komen we hier nooit vanaf.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Als ik het goed heb is er op dit moment geen federale quarantaineverplichting als je een positief testresultaat krijgt. Wellicht hebben sommige staten deze verplichting wel.Bushmaster schreef: ↑20 dec 2021, 12:09even hypothetisch:
Je test voor je terugvlucht uit de USA positief,
wat dan?
- 5 dagen quarantaine in hotel?
- waar haal je daarna een "genezen verklaring" zodat je kan terugvliegen?
Die verklaring van genezing zal je pas tien dagen na het positieve testresultaat kunnen krijgen, of, in het gunstigste geval, tien dagen na de eerste symptomen.
Dat zijn de CDC-richtlijnen en ik denk dat geen enkele Amerikaanse arts die zal negeren.
Ik heb wel een positief testresultaat in de VS gekregen, maar dat was nog net voor de nieuwe Nederlandse eisen.
Het grootste probleem is inderdaad dat iemand die COVID-19 gehad heeft nog zo'n drie maanden positief kan blijven testen. De Amerikaanse federale overheid maakt dan ook een uitzondering voor de situatie en accepteert een genezingsverklaring van een arts in plaats van een testresultaat.
Helaas heeft de Nederlandse regering het niet nodig gevonden om zo'n uitzondering te maken.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Absoluut - hoogstwaarschijnlijk de Board of Health van het graafschap en/of de Health Department van de staat waar je zit.
Dat was tenminste het geval toen ik een positief testresultaat kreeg. Aan de andere kant weten ze eigenlijk niet wie je bent. Je hoeft in de VS geen SSN/BSN op te geven zoals in Nederland.
Aan de andere kant weet ik niet of er speciale regels zijn voor toeristen. Ik vermoed van niet.
-
- Amerika-expert
.Helaas heeft de Nederlandse regering het niet nodig gevonden om zo'n uitzondering te maken
@Big Al Jawel. Alleen is een artsenverklaring alleen niet voldoende.
Zie https://www.nederlandwereldwijd.nl/docu ... and-wat-nu
Je kunt dus met positieve testen en een artsenverklaring terugreizen. Op zijn vroegst vanaf dag 11.
Vooral die artsenverklaring lijkt mij voor ons non citizens best een uitdaging om aan te geraken. Maar het kan wel als jij deze verklaring kan krijgen. Als jij dan een positieve pcr test en een positieve antigen test hebt, plus je eerdere positieve pcr test, kun je terugreizen. Maar zoals je zelf aangeeft gaat daar wel even overheen.
Het makkelijkste is gewoon een negatieve antigen sneltest.
ik heb eerder een keer links gepost waar je in de usa via telehealth een verklaring van een arts kunt verkrijgen (wel betaald)
- Bushmaster
- Amerika-expert
deze had ik zelf gevonden, $75,00
https://quick.md/blog/doctors-notes-med ... ction-cdc/
https://quick.md/blog/doctors-notes-med ... ction-cdc/
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ik reageer hier even op de vraag die werd gesteld onder m'n esta vraag.
Ja, ik vind het heel spannend om te gaan reizen nu. (Sowieso nog nooit zo'n reis gemaakt) Maar toch doen we het wel. Hier thuis, mede door twee tieners met vrienden en bijbaantjes, meer kans op besmetting. Alles binnen, niet te zien of zij zich met die vrienden aan de afstandregels houden, etc.
Daar: veel buiten, echt alleen met t gezin. En ja, als je het wel oploopt daar hebben echt dikke pech en wordt t vooral en dure grap en gedoe met school. Maar das ook een stukje overmacht. Heb geen annuleringsgrond nu, dus anders zijn we ook nog eens de reissom kwijt, plus het mooie weer in het vooruitzicht....
Ja, ik vind het heel spannend om te gaan reizen nu. (Sowieso nog nooit zo'n reis gemaakt) Maar toch doen we het wel. Hier thuis, mede door twee tieners met vrienden en bijbaantjes, meer kans op besmetting. Alles binnen, niet te zien of zij zich met die vrienden aan de afstandregels houden, etc.
Daar: veel buiten, echt alleen met t gezin. En ja, als je het wel oploopt daar hebben echt dikke pech en wordt t vooral en dure grap en gedoe met school. Maar das ook een stukje overmacht. Heb geen annuleringsgrond nu, dus anders zijn we ook nog eens de reissom kwijt, plus het mooie weer in het vooruitzicht....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 42 Reacties
- 10491 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 35 Reacties