Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
mbt een dure grap kun je een reisverzekering van ZLM of anwb nemen deze vergoeden eventuele langere verblijfkosten/ vervoerskosten etc ook voor oranje en rode landen en ook voor covid.
Maar ik ben ook wel bezorgd voor de eventuele overvolle ziekenhuizen en wat als je dan zorg nodig hebt.
Maar ik ben ook wel bezorgd voor de eventuele overvolle ziekenhuizen en wat als je dan zorg nodig hebt.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
In het ESTA topic even gereageerd op bovenstaande quote van @ONYX666niemand hier twijfels ivm de grote stijging besmettingen van de laatste dagen (ook in florida)
Twijfels? Soms. Besmet raken daar zit ik niet op te wachten. En dan niet eens zozeer omdat ik bang ben om (heel) ziek te worden, maar meer het gedoe wat je er dan van hebt (quarantaine, uitstel terugreis, vakantie naar de ..... enz.)
Maar aan de andere kant. Je kunt overal besmet raken. Mijn vrouw werkt in de zorg. Het kan iedere dag raak zijn. Bovendien vind ik het wel een veiliger idee dat iedereen zeer recent getest het vliegtuig in gaat. Zowel op de heen als de terugweg. (vanaf morgen).
Als ik naar een willekeurig EU land het vliegtuig in stap kan ik naar de meeste EU landen zonder test zo hup aan boord. Kwestie van QR code laten zien en hoppa. Daar heb ik wat meer moeite mee.
Je vlucht en je verplichtingen op de airport zijn de enige 2 spannende contactmomenten. Voor de rest heb je het voor een groot deel zelf in de hand wat je doet en hoe je je gedraagt. En na 2 jaar vind ik het ook wel tijd worden. Hoe lang gaan we dit anders nog volhouden?
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ja, de zorg is drama. Had zelf een medische behandeling nodig en door corona heeft dat 1,5 jaar langer geduurd. Daardoor dus ook 2x geen zomervakantie en veel pijn gehad en oa daarom beloonden we onszelf met deze reis. Ben precies tussen de 2 golven door geopereerd en nu superfit, gelukkig.
Als je boekt bij code oranje (risico wat ik zelf nam) kun je dan ook annuleren? Ga de voorwaarden eens lezen, ben benieuwd.
Als je boekt bij code oranje (risico wat ik zelf nam) kun je dan ook annuleren? Ga de voorwaarden eens lezen, ben benieuwd.
nee annuleren kan niet meer (sowieso niet omdat je de annuleringsverzkering niet had afgesloten op het moment van boeking)
maar dat is ook niet gedekt. Overigens wel als je zelf corona hebt en dat is wel bij alle reisverzekeringen zo (je bent gewoon ziek dan)
Maar wel de kosten die onder reisverzkering vallen (repatriering , extra verblijf kosten, vervoerskosten etc)
maar dat is ook niet gedekt. Overigens wel als je zelf corona hebt en dat is wel bij alle reisverzekeringen zo (je bent gewoon ziek dan)
Maar wel de kosten die onder reisverzkering vallen (repatriering , extra verblijf kosten, vervoerskosten etc)
- Timmeehhh
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij hebben zojuist toch (met pijn in ons hart) de reis geannuleerd. We zouden aanstaande maandag naar New York vliegen en na een week doorreizen naar Boston voor een paar dagen.
De stijging van de cijfers in noord-oost Amerika en vooral New York City hebben ons toch doen besluiten de boel te annuleren (wat wij gelukkig kosteloos konden doen). We durfde hem in principe wel aan, ook met het testen voor terugkomst maar het risico op besmetting wordt door de enorme groei dagelijks groter en groter. Daarnaast (en daar zijn we nog wel banger voor) moet je er niet aan denken dat je daar volgende week zit en verschillende dingen toch dicht gegooid worden. Er wordt nu al gesproken over in welke vorm NYE festiviteiten door kunnen gaan.
Het plezier is er compleet door weg. Dat de voorpret weg is, oke, maar het is een dure reis en ergens in je achterhoofd zit toch continu als je er bent 'shit moeten we hier wel heen want besmetting, moeten we dit of dat wel doen' en dat is voor ons geen vakantie.
Als je twee weken gaat banjeren met een auto in een National Park dan zou ik zeker gegaan zijn, maar in de drukte van NYC in overvolle subways is het op dit moment, hoe jammer ook, toch niet helemaal verantwoord denken wij. Hopelijk in februari of mei een nieuwe kans.
De stijging van de cijfers in noord-oost Amerika en vooral New York City hebben ons toch doen besluiten de boel te annuleren (wat wij gelukkig kosteloos konden doen). We durfde hem in principe wel aan, ook met het testen voor terugkomst maar het risico op besmetting wordt door de enorme groei dagelijks groter en groter. Daarnaast (en daar zijn we nog wel banger voor) moet je er niet aan denken dat je daar volgende week zit en verschillende dingen toch dicht gegooid worden. Er wordt nu al gesproken over in welke vorm NYE festiviteiten door kunnen gaan.
Het plezier is er compleet door weg. Dat de voorpret weg is, oke, maar het is een dure reis en ergens in je achterhoofd zit toch continu als je er bent 'shit moeten we hier wel heen want besmetting, moeten we dit of dat wel doen' en dat is voor ons geen vakantie.
Als je twee weken gaat banjeren met een auto in een National Park dan zou ik zeker gegaan zijn, maar in de drukte van NYC in overvolle subways is het op dit moment, hoe jammer ook, toch niet helemaal verantwoord denken wij. Hopelijk in februari of mei een nieuwe kans.
Groetjes Tim
Voor zover ik het begrijp, is een negatieve test voor de terugreis naar Nederland niet nodig voor reizigers uit EU/Schengen; zie hieronder of volledig bericht: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... u-schengen
Afgelopen maand voor werk naar DC en Boston geweest en dat viel enorm mee, volgende maand weer naar dezelfde bestemmingen.
Of zie ik iets over het hoofd?Vanaf 22 december 2021 nieuwe inreisregels voor reizigers buiten de EU/Schengen
Vanaf 22 december 2021 0.01 uur gelden nieuwe regels voor reizigers van buiten de EU/Schengen. Zij moeten altijd een negatieve testuitslag bij zich hebben. Reizigers uit zeerhoogrisicogebieden moeten altijd in quarantaine. Deze regels gelden ook voor reizigers met een vaccinatiebewijs of een herstelbewijs.
[......]
Nieuwe inreisregels gelden niet voor reizigers uit EU/Schengenlanden en de Caribische delen van het Koninkrijk
De nieuwe inreisregels gelden niet voor reizigers uit:
- landen die bij de EU/Schengen horen;
- de Caribische delen van het Koninkrijk:
de landen Aruba, Curaçao en Sint Maarten;
de 3 openbare lichamen Bonaire, Sint Eustatius en Saba.
Afgelopen maand voor werk naar DC en Boston geweest en dat viel enorm mee, volgende maand weer naar dezelfde bestemmingen.
-
- Amerika-ontdekker
Als je uit Amerika naar NL reist kom je van buiten EU/Schengen = testverplichting
- Timmeehhh
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Je leest hem verkeerd. Reizigers uit landen die bij Schengen horen. Je bent een reiziger uit de US en dus niet uit Schengen, dus gelden de nieuwe inreisregels wel (= testen / quarantaine)DennisNL schreef: ↑21 dec 2021, 11:37Voor zover ik het begrijp, is een negatieve test voor de terugreis naar Nederland niet nodig voor reizigers uit EU/Schengen; zie hieronder of volledig bericht: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... u-schengen
Of zie ik iets over het hoofd?Vanaf 22 december 2021 nieuwe inreisregels voor reizigers buiten de EU/Schengen
Vanaf 22 december 2021 0.01 uur gelden nieuwe regels voor reizigers van buiten de EU/Schengen. Zij moeten altijd een negatieve testuitslag bij zich hebben. Reizigers uit zeerhoogrisicogebieden moeten altijd in quarantaine. Deze regels gelden ook voor reizigers met een vaccinatiebewijs of een herstelbewijs.
[......]
Nieuwe inreisregels gelden niet voor reizigers uit EU/Schengenlanden en de Caribische delen van het Koninkrijk
De nieuwe inreisregels gelden niet voor reizigers uit:
- landen die bij de EU/Schengen horen;
- de Caribische delen van het Koninkrijk:
de landen Aruba, Curaçao en Sint Maarten;
de 3 openbare lichamen Bonaire, Sint Eustatius en Saba.
Groetjes Tim
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Je kunt je heel druk maken over ziekenhuis capaciteit maar dan moet je heel snel uit Nederland vertrekken want hier hebben we ongeveer de laagste capaciteit van alle westerse landen. En besmet raken kan ons hier gebeuren en inderdaad ook in Amerika, maar daar ga ik echt geen rekening mee houden en doe net als in Nederland mijn best om niet besmet te raken.
Recent was onze jongste (niet gevaccineerd) besmet geraakt op school en de rest van het gezin niet, wellicht hebben we hiermee onze booster al gehad
Dat moment was balen maar hij testte al snel weer negatief met de antigeen test. Raak je wel besmet tja dan ben je officieel ziek en of dat nu in NL is of de USA maakt dan weinig meer uit. Voor wat betreft terug reizen dat is dan wat mij betreft een latere zorg, feitelijk zou terugreizen met een verklaring van de arts natuurlijk gewoon moeten kunnen en waarom die optie niet op de site van rijksoverheid staat die vraag heb ik ze gemaild.
En de regels zoals ze op rijksoverheid.nl staan die zijn zo onduidelijk geformuleerd en spreken elkaar ook nog geregeld tegen dus daar hoef je al helemaal niet op te vertrouwen.
Recent was onze jongste (niet gevaccineerd) besmet geraakt op school en de rest van het gezin niet, wellicht hebben we hiermee onze booster al gehad

En de regels zoals ze op rijksoverheid.nl staan die zijn zo onduidelijk geformuleerd en spreken elkaar ook nog geregeld tegen dus daar hoef je al helemaal niet op te vertrouwen.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
- Bushmaster
- Amerika-expert
Je jan toch terug met een verklaring van herstel?
Optie 2 is het hebben van deze 3 testuitslagen en verklaring:
Een positieve uitslag van een NAAT-TEST van minimaal 11 en maximaal 180 dagen oud op het moment van aankomst in Nederland
Een positieve uitslag van een NAAT-TEST van maximaal 48 uur oud op het moment van vertrek
Een positieve antigeentest van maximaal 24 uur oud op het moment van vertrek naar Nederland
Een artsenverklaring dat u niet meer besmettelijk bent.
-
- Amerika-expert
Ho, pas hier mee op. Het is al zo vaak benoemd... Als jij een verzekeraar hebt welke geen dekkingen bied naar een oranje reisgebied (wat de VS op dit moment is) en jij gaat toch en wordt daar ziek en je moet daardoor naar het ziekenhuis, langer blijven, later terug, waardoor je een andere vlucht moet boeken ect. Of je wordt ziek voor vertrek, is dat NIET zomaar verzekerd. Dat hangt echt af van de voorwaarden die je reis/annuleringsverzekeraar stelt mbt het afreizen naar oranje reisgebied.
De meeste verzekeraars muv Allianz en ANWB (en wellicht nog 1 links of rechts) bieden geen dekking omdat de kans dat je nu corona krijgt aanwezig is. Onder de noemer van, het advies is om daar alleen naar toe te reizen als het noodzakelijk is, dus wat doe je daar nu? Of: Waarom boek je een reis naar een oranje reisgebied terwijl het advies is om daar niet naar toe te gaan?
Check dus goed je de voorwaarden van je reisverzekeraar als je er voor kiest om af te reizen.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 21 dec 2021, 13:06, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Ja lijkt mij ook. Alleen is er nog geen ervaring met het verkrijgen van zo'n artsenverklaring
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 21 dec 2021, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Klopt wat je zegt. Dus testverplichting. Quarantaine hoeft pas als de VS door NL als zeerhoogrisicogebied wordt verklaart en dat is het op dit moment (nog) niet.
wat ik hier bedoel is voor vertrekd_vdploeg schreef: ↑21 dec 2021, 12:56Ho, pas hier mee op. Het is al zo vaak benoemd... Als jij een verzekeraar hebt welke geen dekkingen bied naar een oranje reisgebied (wat de VS op dit moment is) en jij gaat toch en wordt daar ziek en je moet daardoor naar het ziekenhuis, langer blijven, later terug, waardoor je een andere vlucht moet boeken ect. Of je wordt ziek voor vertrek, is dat NIET zomaar verzekerd. Dat hangt echt af van de voorwaarden die je reis/annuleringsverzekeraar stelt mbt het afreizen naar oranje reisgebied.
De meeste verzekeraars muv Allianz en ANWB (en wellicht nog 1 links of rechts) bieden geen dekking omdat de kans dat je nu corona krijgt aanwezig is. Onder de noemer van, het advies is om daar alleen naar toe te reizen als het noodzakelijk is, dus wat doe je daar nu? Of: Waarom boek je een reis naar een oranje reisgebied terwijl het advies is om daar niet naar toe te gaan?
Check dus goed je de voorwaarden van je reisverzekeraar als je er voor kiest om af te reizen.
Dit zegt mijn huidige verzekering (ik stap vandaag over naar ZLM) en die vergoed niks met corona
Ik ben positief getest op het coronavirus. Vergoeden jullie de kosten voor het annuleren van mijn reis?
Ja, omdat je ziek bent, valt dit onder je annuleringsverzekering. Zorg er wel voor dat je de uitslag van de test niet kwijtraakt. We kunnen hiernaar vragen bij de behandeling van je schademelding.
-
- Amerika-expert
Voor je vertrekt (ik meen dat je een paar posts hierboven aangeeft dat dit begin januari is) zou ik, als je dat nog niet gedaan hebt, voor de zekerheid nog maar even navragen of dat inderdaad het geval is. En ik zou ook zorgen dat je dat zwart op wit hebt.
In de polisvoorwaarden van deze (voor mij overigens onbekende) verzekeraar staat namelijk dit:
De VS is op dit moment een oranje reisgebied en er is een negatief reisadvies voor de VS. Reis daar alleen heen als het noodzakelijk is. Dus ik vraag mij af of er dekking is als jij voor vakantie afreist naar de VS. Ik denk dat ie vrolijk onder deze uitsluiting wordt geschoven.Artikel 3 Uitsluitingen (wanneer vergoeden
wij geen schade en kosten)?
Alle uitsluitingen beschreven in de Nh1816 Algemene Voorwaarden Combipolis Particulieren en alle uitsluitingen die in de bijzondere voorwaarden van de verschillende rubrieken van deze doorlopende reisverzekering staan beschreven zijn van kracht voor
deze verzekering. Bovendien verlenen wij geen hulp en vergoeden
wij geen schade
• ontstaan door molest zoals gewapend conflict, burgeroorlog,
opstand, binnenlandse onlusten, oproer en muiterij;
• als bij het begin van de reis bij verzekerde zodanige omstandigheden bekend of aanwezig waren, dat het maken van kosten
hiervoor redelijkerwijs te verwachten was. Hiervan is in ieder
geval sprake wanneer voor de reisbestemming door het Ministerie van Buitenlandse Zaken een negatief reisadvies werd uitgegeven;

Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 21 dec 2021, 13:22, 5 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Da's wel een belangrijke toevoeging want ZLM voert als gevolmachtigd agent de verzekeringen uit van Unigarant en Unigarant is 100% dochter van de ANWB. En ANWB bied toevallig als een van de weinigen wel dekking voor oranje reisgebieden. Maar wat je aanhaalt geldt zeker niet als de standaard voor alle verzekeraars.
volgens mij ppraten we langs elkaar heen.
Wat ik bedoelde wat bij de meeste verzekeraars gewoon verzekerd is dat als je nu ziek wordt (corona krijgt) je de reis mag annuleren (dus voor je vertrekt)
Ik ben op dit moment verzekerd bij SNS en die vergoed niets mbt tot corona en oranje / rode landen. Maar wel als je ziek wordt voor vertrek.
Voor onze reis volgende week ga ik vandaag overstappen naar ZLM. Ik ben dan 1 maand dubbel verzekerd (omdat mijn annulering niet meer geldig is bij ZLM omdat de reis al geboekt is)
Wat ik bedoelde wat bij de meeste verzekeraars gewoon verzekerd is dat als je nu ziek wordt (corona krijgt) je de reis mag annuleren (dus voor je vertrekt)
Ik ben op dit moment verzekerd bij SNS en die vergoed niets mbt tot corona en oranje / rode landen. Maar wel als je ziek wordt voor vertrek.
Voor onze reis volgende week ga ik vandaag overstappen naar ZLM. Ik ben dan 1 maand dubbel verzekerd (omdat mijn annulering niet meer geldig is bij ZLM omdat de reis al geboekt is)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Pas hier ook even mee opd_vdploeg schreef: ↑21 dec 2021, 12:56Ho, pas hier mee op. Het is al zo vaak benoemd... Als jij een verzekeraar hebt welke geen dekkingen bied naar een oranje reisgebied (wat de VS op dit moment is) en jij gaat toch en wordt daar ziek en je moet daardoor naar het ziekenhuis, langer blijven, later terug, waardoor je een andere vlucht moet boeken ect. Of je wordt ziek voor vertrek, is dat NIET zomaar verzekerd. Dat hangt echt af van de voorwaarden die je reis/annuleringsverzekeraar stelt mbt het afreizen naar oranje reisgebied.

-
- Amerika-ontdekker
Ik bedoel dat we alleen kosten vergoed krijgen bij een evt positieve test voor de heenreis. Voor eventuele kosten idd niet. Alhoewel er een hele coulanceregeling in het leven is geroepen en er heel duidelijke uitleg op de site staat. Maar weet je, daar gaan we geen gebruik van maken hoop ik!d_vdploeg schreef: ↑21 dec 2021, 13:15Voor je vertrekt (ik meen dat je een paar posts hierboven aangeeft dat dit begin januari is) zou ik, als je dat nog niet gedaan hebt, voor de zekerheid nog maar even navragen of dat inderdaad het geval is. En ik zou ook zorgen dat je dat zwart op wit hebt.
De VS is op dit moment een oranje reisgebied en er is een negatief reisadvies voor de VS. Reis daar alleen heen als het noodzakelijk is. Dus ik vraag mij af of er dekking is als jij voor vakantie afreist naar de VS. Ik denk dat ie vrolijk onder deze uitsluiting wordt geschoven.![]()
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 42 Reacties
- 10446 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 35 Reacties