Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Mooi, goed te horen.
Al eerdrder gedeeld, wij kwamen zaterdag 13 november aan op Tampa en ik heb nog nooit zoveel keuze gehad in de EA; SUVs, Minivans, full size, pick up trucks, alles ruim aanwezig. En zelfde prijs.
Gast

Bericht door Gast »

Top om te horen @Bully_Leo. Het zijn natuurlijk niet alleen mijn tips maar zeker ook de bijdrage van @harryh en @bedeve :thumbup:
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Ik heb de fantastische tip van @Aarjan gebruikt om een auto op te halen in Paine (Everett) en in te leveren op SEA Tacoma voor 9 aug - 1 sep 2022. Scheelde 1000en euro's. Dit is wel met Avis Italie. Ik betaal nu 1100€ voor 24 dagen.

Om van SEA Tacoma naar Paine Field te komen (ipv Uber of Taxi) huur ik op de dag van aankomst via National voor 1 dag een auto (Emerald Aisle). Ophalen op SEA Tacoma en de volgende ochtend om 10:00uur in Paine Field inleveren.

Ik kon gewoon boeken, maar zag dat de National locatie op Everett pas om 2 uur s'middags open is. Er staat tijdens het boeken op de national site dat de locatie gesloten is, maar "after hours" ophalen en inleveren mogelijk is; "Follow some additional steps which will be mentioned in your email confirmation". Ik kan alleen in de reserveringsbevestiging niets vinden.

Heeft iemand hier ervaring mee? National zegt dat ophalen mogelijk is, maar hoe dan als de locatie gesloten is?
Misschien heeft onze Washington-expert @Almere vak V nog wat informatie?
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Coyote Buttes schreef:
23 dec 2021, 11:41
Heeft iemand hier ervaring mee? National zegt dat ophalen mogelijk is, maar hoe dan als de locatie gesloten is?
Sorry! Wij zijn inmiddels zo vaak, en langer hier, dat we zelf maar een auto gekocht hebben. Ik weet dat er op sommige locaties mogelijkheden zijn met sleutels inleveren in een soort van brievenbus. En sleutels uit een beveiligde locker halen. Maar hoe dat precies in zn werking gaat durf ik niet te zeggen. Geen ervaring mee.
Bully_Leo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Bully_Leo »

Terpies schreef:
21 dec 2021, 20:36
Top om te horen @Bully_Leo. Het zijn natuurlijk niet alleen mijn tips maar zeker ook de bijdrage van @harryh en @bedeve :thumbup:
[mention]Terpies[/mention] kennelijk is het sturen van priveberichten aan jou hier nog steeds niet hersteld, ik heb een vraag over jouw code 8573150 want die blijkt ook te werken voor 2022. Zal ik je anders via het Floridaforum een PB sturen?
Gast

Bericht door Gast »

@Bully_Leo de code werkt inderdaad nog, maar het is een corporate code (EADS) dus die kun je niet gebruiken.

:offtopic: ik zal Moderator team nogmaals vragen waarom ik geen berichten kan ontvangen....
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Bully_Leo schreef:
23 dec 2021, 21:25
@Terpies kennelijk is het sturen van priveberichten aan jou hier nog steeds niet hersteld, ik heb een vraag over jouw code 8573150 want die blijkt ook te werken voor 2022.
Terpies heeft hier een streepje achter zijn naam....

Die code die jij noemt was eerder geen corporate , later wel corporate : hoe zit het nou ?
Ik heb hem gebruikt voor een boeking voor familielid die wist dat hij een testobject was.
In november afhalen en terugbrengen vleigveld Fayetteville / Bentonville Ak
Afhalen bij balie .
Familielid aan de balie nadrukkelijk navragen : is mijn Corporate Code OK ? en vooor iedereen bruikbaar ?
Yes your good to go .
Dan kunnen wij het er hier lang en breed over hebben...
Maar aan de balie ergens in de VS bepalen ze hoe het echt zit !!
Ik had zelf die code niet meer ; bedankt dat je hem hier hebt genoemd....
You re good to go ;
Straks een nieuwe boeking voor de 7e april
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Bericht door Gast »

bedeve schreef:
24 dec 2021, 15:03
Terpies heeft hier een streepje achter zijn naam....
Oh Oh.....voor straf in de hoek. Probeer ook eens 8573405 die zou ook moeten werken. :thumbup:
Bully_Leo
Amerika-ontdekker

Bericht door Bully_Leo »

Hahaha leuke discussie weer dit. :clap: :thumbup:
Ik heb trouwens even dat bedrijf EADS in Sevilla bekeken en dat blijkt al sinds 2009 niet meer te bestaan en op te zijn gegaan in een militair vliegtuigconcern. Dus National is ook niet echt secuur in het bijhouden van zijn contracten zo te zien. Ik heb die andere code van @Terpies ook even geprobeerd, dat is overigens een Nederlandse code, en die werkt ook voor mijn reservering in 2022. Dus die ook maar even gereserveerd, heb ik wat te kiezen straks. Wederom bedankt! :lol:
:offtopic: en @Terpies ik zie dat je berichten kunt ontvangen.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Die '' Nederlandse'' Code heeft wel een grote '' maar''
image.png
image.png (10.45 KiB) 1353 keer bekeken
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

bedeve schreef:
24 dec 2021, 15:03
Die code die jij noemt was eerder geen corporate , later wel corporate : hoe zit het nou ?
Ik heb hem gebruikt voor een boeking voor familielid die wist dat hij een testobject was.
In november afhalen en terugbrengen vleigveld Fayetteville / Bentonville Ak
Afhalen bij balie .
Familielid aan de balie nadrukkelijk navragen : is mijn Corporate Code OK ? en vooor iedereen bruikbaar ?
Yes your good to go .
Dan kunnen wij het er hier lang en breed over hebben...
Maar aan de balie ergens in de VS bepalen ze hoe het echt zit !!
Ik had zelf die code niet meer ; bedankt dat je hem hier hebt genoemd....
You re good to go ;
Straks een nieuwe boeking voor de 7e april
Tja, totdat bij een schadegeval gezegd wordt dat je corporate code niet geldig is en je dus niet verzekerd was... :roll:

Als je dan toch een testobject inzet, had hij beter zwart op wit de bevestiging kunnen vragen dan enkel een mondelinge toezegging. Ze kunnen nog zoveel zeggen aan de balie, als er stront aan de knikker is heb je er niets aan. :wink:

Wellicht valt het mee en is het gewoon prima maar dat kunnen we nu nog niet bepalen zolang er geen (flinke) schade is geweest en iemand niet in de problemen is gekomen na het gebruik van de corporate code.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door groennom »

Coyote Buttes schreef:
23 dec 2021, 11:41
.....
Om van SEA Tacoma naar Paine Field te komen (ipv Uber of Taxi) huur ik op de dag van aankomst via National voor 1 dag een auto (Emerald Aisle). Ophalen op SEA Tacoma en de volgende ochtend om 10:00uur in Paine Field inleveren.

Ik kon gewoon boeken, maar zag dat de National locatie op Everett pas om 2 uur s'middags open is. Er staat tijdens het boeken op de national site dat de locatie gesloten is, maar "after hours" ophalen en inleveren mogelijk is; "Follow some additional steps which will be mentioned in your email confirmation". Ik kan alleen in de reserveringsbevestiging niets vinden.

Lees met interesse mee, heb hetzelfde gedaan. Super tip, dacht aan een uber maar dit is ook een goede optie. Je levert hem in op het vliegveld en gaat dan met de shuttle naar Avis kantoor?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Coyote schreef:
24 dec 2021, 16:59
[
Tja, totdat bij een schadegeval gezegd wordt dat je corporate code niet geldig is en je dus niet verzekerd was... :roll:
Je leest niet !
Je hebt al een mening voordat de tekst bij je doorgedrongen is !
Daardoor mis je ook Emerald Club voordelen waarover je met @Terpies de strijd aangaat.
Daardoor betaal je ook vermijdbare parkingkosten bij MGM , terwijl hier postings zijn over de MGM status die gratis parking geven....

In mijn posting gaat het niet om de vraag of je ja of nee verzekerings risico wilt lopen bij auto huur !!
Als je dat oppikt heb je mijn posting niet gelezen.
Als jij als langjarig community menber van dit forum postings van anderen hier echt gaat lezen gaat er een wereld voor jou open !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@bedeve Zucht... :roll:

Roland

Bully_Leo
Amerika-ontdekker

Bericht door Bully_Leo »

Als je dan toch een testobject inzet, had hij beter zwart op wit de bevestiging kunnen vragen dan enkel een mondelinge toezegging. Ze kunnen nog zoveel zeggen aan de balie, als er stront aan de knikker is heb je er niets aan. :wink:

Wellicht valt het mee en is het gewoon prima maar dat kunnen we nu nog niet bepalen zolang er geen (flinke) schade is geweest en iemand niet in de problemen is gekomen na het gebruik van de corporate code.

Roland
Deze discussie wordt steeds interessanter. Ik hoor toch elke keer "wat als er een schadegeval is". Tot op heden heb ik op twee fora nog niets gelezen over een schadegeval waarbij naar de corporate code is gevraagd en dat dit vervolgens tot problemen heeft geleid. Als ik even kijk naar de werkwijze van de Emerald Club dan loop je naar de aisle, kiest een auto uit, rijdt naar de slagboom, daar wordt je vervolgens gevraagd om je rijbewijs en je creditcard en de slagboom gaat omhoog. Bij terugkeer lever je je auto in en ook dan wordt er niet naar de corporatie code gevraagd. Het bedrag wordt van de CC ingehouden bij inleveren en klaar.

Nu nog even terug naar de schade. Mijn vorige boeking heb ik gedaan met een corporate code en ik heb schade gereden. Er waaide een emmer voor mijn auto op de snelweg en die klapte onder mijn splinternieuwe huurauto. Gevolg schade aan de voorspoiler. Schade gemeld bij de Highway Patrol, rapport opgemaakt en contact gehad met de Damage Recovery Unit die ergens op het hoofdkantoor van National zit. Je Collision Damage Waiver vergoedt de schade en die schade wordt dus op het hoofdkantoor beoordeeld nadat je de auto hebt ingeleverd. Ook de greeter heeft alleen de schade genoteerd en de auto apart gezet. Ook geen vraag over de corporate code. De schade is inmiddels afgehandeld.

Dus ik ben nog steeds benieuwd naar een schadegeval waarbij dit dan anders is afgehandeld en anders ben ik benieuwd of dit slechts een gedachtenspinsel is.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Ik snap de discussie niet. Het gebruik van de codes is en blijft een risico. Wil je het risico lopen? Prima. Even goede vrienden. Laten we dit topic gewoon gebruiken waarvoor deze bedoeld is. Dat moddergooien is echt niet nodig.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik zie geen moddergooien hoor, er wordt een ervaring gedeeld.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

bedeve schreef:
24 dec 2021, 17:40
In mijn posting gaat het niet om de vraag of je ja of nee verzekerings risico wilt lopen bij auto huur !!
Als je dat oppikt heb je mijn posting niet gelezen.
Om hier nog even op terug te komen. Bij deze code (8573150) is SLI/LIS/EP niet meegenomen, enkel LDW.

Verder krijg je een melding als je deze code kiest:
This reservation is being made with a Contract ID number (CID) assigned to a Corporate Account for use exclusively by its eligible renters. Use of this CID by individuals other than eligible renters is prohibited and may result in disciplinary action. Renters using this CID may be required to show proof of employment or authorization (such as a business card, current email with company domain, work order, etc.). Questions about acceptable proof of employment or authorization should be directed to your Travel Manager.
Dan kunnen ze je nog zoveel aan de balie wijsmaken, het gebruik van deze code is niet aan te raden. Erg jammer want het geeft, gezien de huidige prijzen, een mooi tarief. Ik zal 'm echter niet gebruiken al was het maar om problemen bij eventuele schade te voorkomen.

Heeft iemand nog een code gevonden die we op dit moment wel gewoon zonder zorgen kunnen gebruiken? [mention]Terpies[/mention] gaf de volgende code:
Terpies schreef:
24 dec 2021, 15:52
Probeer ook eens 8573405 die zou ook moeten werken. :thumbup:
Zou je kunnen uitleggen wat dat voor code is: TQ3 Netherlands ??

Deze heeft nl. wel LDW en als je SLI/LIS/EP in je profile aan hebt staan, wordt die bij deze code geselecteerd. Wel apart in rekening gebracht maar dan nog krijg ik een mooie prijs voor bijv. IAH - IAH, 3 weken in juni '22 voor $ 1.425 / € 1.258. Nog een flinke prijs tov van pre-covid maar op dit moment best betaalbaar voor 3 weken.

Helaas krijg ik bij gebruik van deze code ook weer de melding zoals hierboven in cursief. Dus vandaar mijn vraag, bij welke organisatie hoort deze code?

Roland

Gast

Bericht door Gast »

Google is your friend.
Verbaast me niet dat steeds de discussie weer opnieuw wordt gevoerd over codes.
Misschien moeten we maar ervaringen delen via PM….en voor de ongelovigen: Alamo is toch ook prima? Er zijn vast wel weer goede prijzen via een van de brokers te vinden. Blijf dan aub weg bij National en Hertz of betaal meer als je de codes niet wilt gebruiken.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:
25 dec 2021, 16:29
Google is your friend.
Misschien moet je het forum lekker verlaten als je geen fatsoenlijk antwoord kan geven.

Ik dacht dat we hier waren om elkaar te helpen. Maar jij maakt er een sport van om vragen van anderen zo veel mogelijk te ontwijken. Op elke vraag die ik (en anderen) jou stellen ga je altijd ontwijkend antwoorden... :roll:

Als we alles maar via Google moeten opzoeken kan het forum net zo goed gesloten worden, toch?

Roland

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer