Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
Eens. Oververzekeren is een typisch Nederlands dingetje, daar is meestal wel wat te besparen. Maar aan de andere kant moet je voor de VS zeker voor medische kosten goed verzekerd zijn want dat kan flink in de papieren lopen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Let ook op hoor. Als je nu een reisverzekering afsluit voor een reis die je al langer geleden hebt geboekt hoeven ze niet perse dekking te verlenen. (Net zoiets als een brandend huis verzekeren). Volgens mij moet dat vaak binnen X aantal dagen na boeken van de reis; kijk het goed na!
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dat geldt doorgaans alleen voor annuleringsverzekeringen, niet voor reisverzekeringen.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Dat geldt alleen voor annuleringsverzekering, niet voor een reisverzekering, die kun je zelfs een dag voor vertrek nog afsluiten.ElsjeNL schreef: ↑21 dec 2021, 19:59Let ook op hoor. Als je nu een reisverzekering afsluit voor een reis die je al langer geleden hebt geboekt hoeven ze niet perse dekking te verlenen. (Net zoiets als een brandend huis verzekeren). Volgens mij moet dat vaak binnen X aantal dagen na boeken van de reis; kijk het goed na!
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Wij hadden ook een doorlopende verzekering bij FBTO, die hebben we vorig jaar al opgezegd vanwege de slechte dekking en zijn overgestapt naar een doorlopende bij de ANWB.
-
- Amerikafan
- Partner van: Wouter
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij reizen van Brussel naar Schiphol met de Thalys en hebben een vlucht van Amsterdam naar Las Vegas en omgekeerd bij de terugkomst. Wij zijn Belgisch. Moeten wij dan ook een negatieve test bij terugkomst uit de US?
Want al die regeltjes, ik kan er niet meer zo goed aan uit. Je moet elke keer verder klikken en uiteindelijk heb ik nog geen antwoord.
Want al die regeltjes, ik kan er niet meer zo goed aan uit. Je moet elke keer verder klikken en uiteindelijk heb ik nog geen antwoord.

wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zult volgens mij inderdaad een test moeten doen alvorens je van Las Vegas naar Amsterdam kunt vliegen.
Zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... onderingen
Er staat geen uitzondering bij voor reizigers die na aankomst in Nederland meteen doorreizen naar een ander land.
De uitzondering op grond van een vaccinatie- of herstelbewijs komt morgenochtend om 00.01 uur te vervallen.
Zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... onderingen
Er staat geen uitzondering bij voor reizigers die na aankomst in Nederland meteen doorreizen naar een ander land.
De uitzondering op grond van een vaccinatie- of herstelbewijs komt morgenochtend om 00.01 uur te vervallen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@Galapogos was me net voor.
Overigens goede kans dat die testplicht breed wordt ingevoerd in heel de EU, als je vanuit niet Schengen naar Schengen reist. Dan heb je hem ook voor België nodig.
Overigens goede kans dat die testplicht breed wordt ingevoerd in heel de EU, als je vanuit niet Schengen naar Schengen reist. Dan heb je hem ook voor België nodig.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Net naar de persconferentie gekeken en Biden maakt zich nog niet heel veel zorgen. We mogen Amerika nog steeds in. Wel een oproep om voorzichtig te zijn en mondkapje op te doen.
Hoe vaak hij 'Get vaccinated.' heeft gezegd....
Hoe vaak hij 'Get vaccinated.' heeft gezegd....
-
- Amerikafan
- Partner van: Wouter
- Aantal x V.S. bezocht: 2
dankjewel voor het snelle antwoord 

wouterendebbie.blogspot.be/
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
In de speech ban Biden is er in zijn geheel niet over reizen gesproken, dus dat zie ik maar als een positief teken.
Bij de vragen na afloop ging het wel even over de huidige travel ban gericht op reizigers uit zuidelijk Afrika. Biden gaf aan dat de reden om die travel ban in te stellen was om tijd te kopen, dat dat argument nu niet meer echt op gaat, en dat hij verwacht binnenkort met nieuws over die ban te komen. Het klonk alsof die ban geen lang leven meer is beschoren.
Bij de vragen na afloop ging het wel even over de huidige travel ban gericht op reizigers uit zuidelijk Afrika. Biden gaf aan dat de reden om die travel ban in te stellen was om tijd te kopen, dat dat argument nu niet meer echt op gaat, en dat hij verwacht binnenkort met nieuws over die ban te komen. Het klonk alsof die ban geen lang leven meer is beschoren.
-
- Amerika-expert
Die ban richting Zuidelijke Afrika heeft ook totaal geen effect meer. Las vandaag op het liveblog van de NOS dat zo’n 3 kwart van de besmettingen in Miami en omgeving al uit de omicron variant bestaat. M.a.w. Is dus al volop verspreid.
Fijn nieuws dat er niet over verdere inreismaatregelen is gesproken. Voor nu althans positief nieuws.
Fijn nieuws dat er niet over verdere inreismaatregelen is gesproken. Voor nu althans positief nieuws.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ja, dat kun je gewoon doen.LunaMiq schreef: ↑21 dec 2021, 18:43Is het nou echt zo dat ik een kortlopende reisverzekering af kan sluiten bij de ANWB en dan verzekerd ben voor coronaperikelen? Ik vind dat toch een beetje bijzonder...
@BorL Wat voor verzekering heb jij genomen? Wij zitten doorlopend bij FBTO, maar als ik zo'n kortlopende verzekering voor 100 euro kan afsluiten voor tien dagen dan doe ik dat natuurlijk.
Ik heb een doorlopende reis- en annuleringsverzekering bij ABNAMRO. Die dekt geen oranje of rode gebieden. Daarom voor mijn trip van 1 - 12 dec. ook een kortlopende reisverzekering afgesloten bij De Friesland waar oranje en rode gebieden ook verzekerd zijn, zie hier. Dit kostte mij € 37. Daar wil je het risico niet voor lopen.
Mijn doorlopende reis- en annuleringsverzekering bij ABNAMRO behoud ik overigens gewoon.
Roland
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Denk het niet. Vergeet niet dat het de US niet uitmaakt he als ik daar vlak voor vertrek naar huis positief test: NL wil dat ik me test, niet de US.Klopt maar ze kunnen je natuurlijk wel verplichten om naar quarantaine hotel te gaan. We weten simpelweg niet hoe ze er mee omgaan
Wij hebben onze doorlopende reis + annulerings verzekering omgezet naar ANWB omdat veel voorwaarden mbt corona en kleurcodes beter uitpakken. Tevens alle dekkingen onder de loep genomen en gezorgd dat we niet over, maar ook zeker niet onderverzekerd zijn. We gaan nu +- 25,- per maand betalen. Relatief aan de prijs volgens mij maar gemoedsrust is ook wat waard.
Laatst gewijzigd door BorL op 21 dec 2021, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.
2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
Er staat me bij dat ik ergens had opgevangen dat er morgen mogelijk nieuwe besluiten worden genomen over de kleurcodes buiten het schengengebied..
Spoken in mijn hoofd?
Spoken in mijn hoofd?
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Bedankt voor je fijne bericht! Ik ga het regelen vandaag.Coyote schreef: ↑21 dec 2021, 21:31Ja, dat kun je gewoon doen.LunaMiq schreef: ↑21 dec 2021, 18:43Is het nou echt zo dat ik een kortlopende reisverzekering af kan sluiten bij de ANWB en dan verzekerd ben voor coronaperikelen? Ik vind dat toch een beetje bijzonder...
@BorL Wat voor verzekering heb jij genomen? Wij zitten doorlopend bij FBTO, maar als ik zo'n kortlopende verzekering voor 100 euro kan afsluiten voor tien dagen dan doe ik dat natuurlijk.
Ik heb een doorlopende reis- en annuleringsverzekering bij ABNAMRO. Die dekt geen oranje of rode gebieden. Daarom voor mijn trip van 1 - 12 dec. ook een kortlopende reisverzekering afgesloten bij De Friesland waar oranje en rode gebieden ook verzekerd zijn, zie hier. Dit kostte mij € 37. Daar wil je het risico niet voor lopen.
Mijn doorlopende reis- en annuleringsverzekering bij ABNAMRO behoud ik overigens gewoon.
Roland
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Naar wat ik gelezen heb, staat men in BE niet te springen voor deze maatregel. Test te vragen aan niet-inwoners, maar inwoners beter hier testen. Voorlopig is NL alleen en gisteren heeft men er ook niets over beslist op het EU-overleg.
Kans dat BE alsnog overstag gaat natuurlijk, maar voor mij zou het op dit moment, indien enigszins mogelijk, reden zijn om niet via NL terug te reizen als Belg.
-
- Amerika-expert
Laten we die discussie verder niet voeren. Een vliegtuig kom je in ieder geval niet in want je zult een negatieve test moeten laten zien. Voor de rest: Het lijkt mij dat de VS er ook belang bij heeft dat jij (of ik, want het gaat niet om jouw als persoon) het virus niet verder verspreid en dus je niet vrij zullen laten rondlopen en hiermee de kans vergroten dat je anderen besmet. Of je daadwerkelijk wordt gesommeerd om naar een quarantaine hotel te gaan? Geen idee. Gelukkig is daar weinig ervaring mee, wat betekent dat het gelukkig weinig voor komt.
Ik ga er vanuit dat mensen hun verantwoordelijkheid nemen als ze positief getest zijn en in quarantaine gaan.
- Fiesta68
- Amerikakenner
- Partner van: KingKong65
- Aantal x V.S. bezocht: 24
Idem ditoWij reizen van Brussel naar Schiphol met de Thalys en hebben een vlucht van Amsterdam naar Las Vegas en omgekeerd bij de terugkomst. Wij zijn Belgisch. Moeten wij dan ook een negatieve test bij terugkomst uit de US?
Want al die regeltjes, ik kan er niet meer zo goed aan uit. Je moet elke keer verder klikken en uiteindelijk heb ik nog geen antwoord

Na meerdere wijzigingen van onze vluchten, hebben wij nu een rechtstreekse vlucht van Amsterdam naar Miami.
Oorspronkelijk geboekt via Air France en al enkele keren telefonisch gewijzigd door medewerkers van KLM, laatste wijziging is nu met een DL-nummer).
Wij zijn van plan om een park, sleep & fly te boeken in Amsterdam, maar met de nieuwe maatregelen vraag ik me af als Belgen of we beter af zijn met een tussenstop in Amsterdam? Uiteraard vliegen wij liever rechtstreeks. Moeten wij bij terugkeer in quarantaine in Nederland? Omdat we niet op doorreis zijn?
Dat men gaat moeten getest worden is normaal, de test voor de terugreis gaan we nog eens moeten uitzoeken, laatste verblijf is omgeving West Palm Beach. Aangezien we pas vertrekken half maart 2022 kan er natuurlijk nog van alles wijzigen, ik ben toch graag voorbereid.
We zijn beiden onlangs geboosterd (dankzij QVAX, een restvaccin

2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05--2024-11--2025-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii