Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
- Timmeehhh
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
Wij vertrekken over anderhalve week richting de US. Ik gok dit keer op de Airalo e-Sim. Weet niet of daar hier al ervaringen mee zijn, maar online veel goede reviews te lezen. 10GB voor 26 dollar. Prima prijs wat mij betreft.
Groetjes Tim
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Goede tip! met TRY30 krijg je 30% korting bij Airalo.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik heb voor mijn korte trip (1 - 12 dec) een prepaid pakket van $ 35 (5Gb) + losse simkaart van $ 10 van AT&T gekocht bij de Walmart voor mijn iPhone 11. Vooral omdat ik eerder ook goede ervaringen had met AT&T. Aanmelden ging eenvoudig, nieuw account gecreëerd omdat het al weer 2 jaar geleden was dat ik in Amerika was.
Werkte perfect, goed bereik over het algemeen. Slechts op weinig plekken geen bereik gehad (delen van Death Valley NP en delen van Joshua Tree NP) maar voor de rest volop bereik en meestal op 5G. Dat heb ik zelfs met mijn T-Mobile abonnement in Nederland niet.
Vooral gebruikt icm Google Maps als navigatie (wat werkt dat prettig! Actuele verkeersinfo en vertelt precies na welk stoplicht ik moest afslaan) omdat de auto geen navigatie had maar wel Apple Carplay en dat dus op de display van de auto getoond werd en het luisteren naar internetradio.
Zeer tevreden ondanks dat het maar voor ruim 10 dagen was (prepaid pakket is 30 dagen geldig).
Roland
Werkte perfect, goed bereik over het algemeen. Slechts op weinig plekken geen bereik gehad (delen van Death Valley NP en delen van Joshua Tree NP) maar voor de rest volop bereik en meestal op 5G. Dat heb ik zelfs met mijn T-Mobile abonnement in Nederland niet.
Vooral gebruikt icm Google Maps als navigatie (wat werkt dat prettig! Actuele verkeersinfo en vertelt precies na welk stoplicht ik moest afslaan) omdat de auto geen navigatie had maar wel Apple Carplay en dat dus op de display van de auto getoond werd en het luisteren naar internetradio.
Zeer tevreden ondanks dat het maar voor ruim 10 dagen was (prepaid pakket is 30 dagen geldig).
Roland
De iPhone 11 heeft geen 5G toch (pas vanaf de 12)? Je bedoelt LTE?
Google Maps werkt met een data verbinding accurater dan de ingebouwde Navi in de auto.
Wij hadden afgelopen maand ook geen navi, maar wel draadloze CarPlay. Overigens gebruiken wij altijd Waze (ook van Google), omdat deze ook community-fed data weergeeft.
Zo zijn we al een paar keer verrast door een object midden op de rijbaan (een stuk band van een vrachtwagen maar ook een keer een houten balk) waarvoor we keurig werden gewaarschuwd in de app.
Google Maps werkt met een data verbinding accurater dan de ingebouwde Navi in de auto.
Wij hadden afgelopen maand ook geen navi, maar wel draadloze CarPlay. Overigens gebruiken wij altijd Waze (ook van Google), omdat deze ook community-fed data weergeeft.
Zo zijn we al een paar keer verrast door een object midden op de rijbaan (een stuk band van een vrachtwagen maar ook een keer een houten balk) waarvoor we keurig werden gewaarschuwd in de app.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oh ja, je hebt gelijkt. Stond ook LTE achter 5G.
Waze gebruikte ik voorheen ook, heb 'm ook op de telefoon staan maar vond Google Maps toch echt fijner werken. Vooral in steden. Was heel accuraat met verkeersopstoppingen (Los Angeles, nou dan weet je het wel.
Ik zag vooraf precies waar het verkeer langzamer reed) en vooral het aangeven dat je bij het volgende verkeerslicht links of rechtaf moet was erg prettig. Ook zag je op het kaartje alle verkeerslichten en stop-borden staan zodat je van te voren al wist of je moest stoppen of niet.
Roland

Waze gebruikte ik voorheen ook, heb 'm ook op de telefoon staan maar vond Google Maps toch echt fijner werken. Vooral in steden. Was heel accuraat met verkeersopstoppingen (Los Angeles, nou dan weet je het wel.

Roland
Waze = Google maps met een gebruikersschil, dus uiteindelijk zal er weinig verschil zijn. Echter: zoals aangegeven worden er ook onveilige situaties. Opstoppingen, auto’s langs de weg, politie controles (allemaal zeer ruim aanwezig in de US) en gevaarlijke situaties actief gemeld door de gebruikers.
Het heeft mij de afgelopen maand alweer een groot aantal malen behoed
Het is een beetje de uitgebreide flitsmeister zeg maar qua waarschuwingen en door mij zeker de voorkeursapp om te navigeren.
Het heeft mij de afgelopen maand alweer een groot aantal malen behoed

Het is een beetje de uitgebreide flitsmeister zeg maar qua waarschuwingen en door mij zeker de voorkeursapp om te navigeren.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ook dat heeft Google Maps allemaal...
De kaart opbouw is echter anders dan Waze en vond het zeer prettig werken.
Waze werkt ook prima hoor, niets op tegen. Maar dit keer gewoon eens Google Maps gebruikt en dat was een positieve ervaring.
Roland
De kaart opbouw is echter anders dan Waze en vond het zeer prettig werken.
Waze werkt ook prima hoor, niets op tegen. Maar dit keer gewoon eens Google Maps gebruikt en dat was een positieve ervaring.

Roland
Leuke comparison, en komt ook overeen met mijn gebruik: waze in auto, Google Maps voor ov, lopen en sightseeing. (In de US werkt Apple Maps fenomenaal, helaas blijft het in de rest van de wereld enorm achter).
https://www.tomsguide.com/face-off/google-maps-vs-waze
En de vraag blijft waarom moedermaatschappij Alphabet beide systemen nog overeind houdt en niet volledig integreert.
https://www.tomsguide.com/face-off/google-maps-vs-waze
En de vraag blijft waarom moedermaatschappij Alphabet beide systemen nog overeind houdt en niet volledig integreert.
Laatst gewijzigd door Gast op 14 dec 2021, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leuk die vergelijking.
Zie bijv. onderstaande afbeelding waarbij ik Google grafisch veel duidelijker vind, vooral qua tonen van verkeersdrukte. Zo zag ik het dus ook.
Roland
Zie bijv. onderstaande afbeelding waarbij ik Google grafisch veel duidelijker vind, vooral qua tonen van verkeersdrukte. Zo zag ik het dus ook.
Roland
Is kwestie van interpretatie denk ik, bij waze staat er idd duidelijk dat er 12 min vertraging is, dat ontbreekt bij GM, maar we dwalen af…
leuke discussie overigens

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Helaas tot nu toe zelfde ervaring, zondag kaartje geactiveerd maar tot op heden geen bevestiging mail ontvangen heb inmiddels contact gezocht via messenger maar ook daar geen reactie ontvangen.
Welke website opent dan?Terpies schreef: ↑07 dec 2021, 00:20@Coyote Buttes ik heb deze gekocht met unlimited data voor $45 met een Sim erbij (kost $0.99)
https://www.walmart.com/ip/Straight-Tal ... /276458090
Ophalen bij Walmart, kaartje in je telefoon, er opent dan een website (Walmart heeft ook overal gratis WiFi) en daar registreer je het Sim nummer wat op je kaartje staat en dan kun je online en bellen![]()
Wij hebben het 55$ pakket van Straight talk waar drie kaartjes inzitten. Werkt zowel bij m'n vriendin als bij mij niet om de boel te activeren via IMEI op de website in de handleiding.
Weten nu niet wat te doen...
Momenteel CR-1 in progress. Eind 2023/begin 2024 emigreren richting NJ
Nou, uiteindelijk na honderd pogingen gelukt, maar alleen omdat hij in een tel zit waar die sim IMEI verbonden is/geregistreerd is met Tmobile NL.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ik heb afgelopen maand dit SIM kaartje gebruikt:
https://www.ebay.nl/itm/123550250282
8Gb voor €22 op het AT&T netwerk (30 dagen). Thuis al het kaartje in de telefoon en bij aankomst direct te gebruiken. Prima ontvangst en snelheid. Geen activatie of handmatige aanpassingen nodig.
https://www.ebay.nl/itm/123550250282
8Gb voor €22 op het AT&T netwerk (30 dagen). Thuis al het kaartje in de telefoon en bij aankomst direct te gebruiken. Prima ontvangst en snelheid. Geen activatie of handmatige aanpassingen nodig.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
die heb ik ook 2 gekocht voor onze vakantie volgende week.
mooi om te horen dat het goed werkt
mooi om te horen dat het goed werkt
Je hebt wel een werkende internet verbinding nodig om te activeren, vandaar mijn suggestie om het activeren gelijk via de gratis WiFi in de Walmart te doen.
Ik zat eerst bij het verkeerde activatie menu. Je moet op de pagina naar beneden scrollen voor alleen SIM Card activatie. Ik heb het AT&T kaartje gepakt. Ik probeerde eerst een prepaid phones te installeren en dat klopt natuurlijk niet. Duurde ff voordat ik dat in de gaten had…

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik heb mijn SIM gekocht van :
http://www.arielimobile.com/
Ik heb voor mijn trip binnenkort van 23 december tot 14 januari de 38 dollar SIM aangeschaftmet volgende spec’s :
Simple Mobile – Powered by T-Mobile Nationwide Network
USA Coverage including Hawaii/Alaska/Puerto Rico
15GB data on 4G LTE network
30 day service
FREE 100 minutes of International calling
Unlimited Calls & Text within USA
Unlimited International Texting
NO Hotspot or tethering allowed
FREE International Shipping
3 in 1 sim card is shipped and fits all phones
Vooral 100 min international calling vond ik een pluspunt bijvoorbeeld indien je uw familie thuis dringend moet bereiken, uw reisverzekering moet opbellen , .... , enz
http://www.arielimobile.com/
Ik heb voor mijn trip binnenkort van 23 december tot 14 januari de 38 dollar SIM aangeschaftmet volgende spec’s :
Simple Mobile – Powered by T-Mobile Nationwide Network
USA Coverage including Hawaii/Alaska/Puerto Rico
15GB data on 4G LTE network
30 day service
FREE 100 minutes of International calling
Unlimited Calls & Text within USA
Unlimited International Texting
NO Hotspot or tethering allowed
FREE International Shipping
3 in 1 sim card is shipped and fits all phones
Vooral 100 min international calling vond ik een pluspunt bijvoorbeeld indien je uw familie thuis dringend moet bereiken, uw reisverzekering moet opbellen , .... , enz
Ja dat wisten we. Alsnog lukte het niet. Op de activatiepagina (stbyop.com) moet je de tweede (bring your own unlocked phone) aanklikken, dan het simkaartnummer invullen en daarna IMEI nummer van het simkaartslot. Elke keer werd het afgekeurd vanwege de IMEI, op mijn unlocked Poco X3 en mijn vriendins Samsung S9. Uiteindelijk in simslot 1 van de S9 gelukt, omdat die ook een NL T-Mobile kaartje had en hij dat blijkbaar dus wel zag/accepteerde. Erg bijzonder en niet zoals het zou moeten.Terpies schreef: ↑20 dec 2021, 19:35Je hebt wel een werkende internet verbinding nodig om te activeren, vandaar mijn suggestie om het activeren gelijk via de gratis WiFi in de Walmart te doen.
Ik zat eerst bij het verkeerde activatie menu. Je moet op de pagina naar beneden scrollen voor alleen SIM Card activatie. Ik heb het AT&T kaartje gepakt. Ik probeerde eerst een prepaid phones te installeren en dat klopt natuurlijk niet. Duurde ff voordat ik dat in de gaten had…![]()
@SCOMMT Ik denk dat het toch aan (het gebrek aan) de compatibiliteit van je telefoon ligt. Heb je die gecheckt? De S9 is nou niet echt de meest moderne telefoon, de poco ken ik niet…misschien dat het daar aan heeft gelegen? Wellicht simlock?
overigens: elk Sim slot heeft zijn eigen IMEI, is dit misschien niet goed gegaan, aangezien het wel werkte in het slot waar je NL kaartje in zat?
https://support.straighttalk.com/expresshelp/3096984
overigens: elk Sim slot heeft zijn eigen IMEI, is dit misschien niet goed gegaan, aangezien het wel werkte in het slot waar je NL kaartje in zat?
https://support.straighttalk.com/expresshelp/3096984
@ONYX666 en @Frasi twee jaar geleden ook gekocht bij deze aanbieder. Helaas ging de reis toen niet door dus niet gebruikt. Is het ook inclusief hotspot? Destijds stond dat er specifiek bij, nu volgens mij niet.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3141 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek