Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
@d_vdploeg Wij vlogen vorige maand met de A330 neo naar Seattle. Wij zaten premium select en dat was za-lig. De kosten voor een upgrade waren niet eens zo verschillend ten opzichte van comfort. Dat was iets van 50 euro ofzo en hebben we telefonisch geregeld via delta/klm.
Het toestel zelf was erg prettig en ruim en Delta is gewoon een erg fijne maatschappij
Ik ben sowieso wel fan van de A330. De stoelindeling is gewoon erg prettig. 2-4-2.
Het toestel zelf was erg prettig en ruim en Delta is gewoon een erg fijne maatschappij
Ik ben sowieso wel fan van de A330. De stoelindeling is gewoon erg prettig. 2-4-2.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Stukje bij beetje gaat Delta ook A350s inzetten op vluchten naar Europa, "flagship" noemen ze die (?). Wij hadden op de heenweg een A330-300 en terug een nieuwe A350. Ik ben geen fan van de A350 in main cabin vanwege 3-3-3, maar in premium economy is het 2-4-2, wat ik ook een stuk prettiger vind.
De B787-9/10s van KLM, die steeds meer op de vluchten naar de VS worden ingezet, vind ik een stuk minder; indeling is 3-3-3 en harde stoelen.
De B787-9/10s van KLM, die steeds meer op de vluchten naar de VS worden ingezet, vind ik een stuk minder; indeling is 3-3-3 en harde stoelen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
@harryh Op lange-afstand heb ik ervaring met 787-9 van KLM en 787-9 van Tui Belgium.
Inderdaad 3-3-3 en harde stoelen kan ik enkel maar beamen nu ik net thuis ben, al kan ik me dat niét herinneren als speciaal negatief punt van m'n vlucht met Tui Belgium naar de Dominicaanse Republiek in 2018.
De A330 vloog ik met Delta van BRU naar JFK, enorm fijn als koppel, je neemt gewoon de twee buitenste stoelen en zit lekker samen, terwijl een gezin ook in het midden samen kan zitten. Vind ik ook beter.
Overigens betere stoelen en betere service in economy, vond ik. Het gaat me zeker niet over de beenruimte want daar kon ik mee leven in de 787-9 van KLM. Het lijkt wel alsof men 5 centimeter extra vulling in de stoelen is vergeten steken. Zelfs de Embrear 175 waarmee ik AMS - BRU vloog had betere stoelen dan de 787-9.
Business kan ik niet vergelijken, KLM was heel aangenaam maar dat was ook echt de eerste keer.
Ik vind de 787 verder een heel fijn toestel naar geluid/lawaai toe.
Inderdaad 3-3-3 en harde stoelen kan ik enkel maar beamen nu ik net thuis ben, al kan ik me dat niét herinneren als speciaal negatief punt van m'n vlucht met Tui Belgium naar de Dominicaanse Republiek in 2018.
De A330 vloog ik met Delta van BRU naar JFK, enorm fijn als koppel, je neemt gewoon de twee buitenste stoelen en zit lekker samen, terwijl een gezin ook in het midden samen kan zitten. Vind ik ook beter.
Overigens betere stoelen en betere service in economy, vond ik. Het gaat me zeker niet over de beenruimte want daar kon ik mee leven in de 787-9 van KLM. Het lijkt wel alsof men 5 centimeter extra vulling in de stoelen is vergeten steken. Zelfs de Embrear 175 waarmee ik AMS - BRU vloog had betere stoelen dan de 787-9.
Business kan ik niet vergelijken, KLM was heel aangenaam maar dat was ook echt de eerste keer.
Ik vind de 787 verder een heel fijn toestel naar geluid/lawaai toe.
-
- Amerika-expert
Eens, de 787 is inderdaad wel het stilste. En het met een knopje dimmen van de ramen ipv schuifblinds blijft een leuke gadgetTimothy555 schreef: ↑22 dec 2021, 14:01Ik vind de 787 verder een heel fijn toestel naar geluid/lawaai toe.

Wij zaten zowel op de heen- als terugreis helemaal achterin de Dreamliner. Daar is de laatste rij een 2-4-2 opstelling, en we zaten bij het raam, dus met ruimte tussen stoel en raam. De relatieve stilte is beter dan in een gewoon vliegtuig, maar we hebben beide een headset met ANC (automatic noise cancellation) en die filtert het monotone gebrom van de motoren perfect weg, dan is het nog stiller en kun je heerlijk slapen en/of ongestoord film kijken.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Thanks voor jullie reacties.
Beetje
Het gaat hier over noice canceling koptelefoons. Mag je deze aan hebben in het vliegtuig? Die van mij werkt alleen als ik hem aanzet en koppel met mijn iphone via bluetooth. Volgens mij mag dit niet omdat je dan nog steeds signalen uitzend. Hoe doen jullie dit?
Beetje

2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
De airlines bepalen hun eigen regels, maar de afgelopen jaren heb ik niet meegemaakt dat het gebruik van bluetoothkoptelefoons helemaal verboden was. Hooguit dat het niet mocht tijdens taxiën/opstijgen/landen.
Ik meen zelfs ergens gelezen te hebben dat er tegenwoordig airlines zijn met vliegtuigen waarbij je je eigen bluetoothkoptelefoon kunt verbinden met het in flight entertainment system van het vliegtuig.
Ik meen zelfs ergens gelezen te hebben dat er tegenwoordig airlines zijn met vliegtuigen waarbij je je eigen bluetoothkoptelefoon kunt verbinden met het in flight entertainment system van het vliegtuig.
Mijn draadloze headset is ook bedraad te gebruiken, bluetooth staat uit en de 3,5mm kabel zit gewoon in het scherm. ANC werkt gewoon als de headset opgeladen is, dus hangt ie voor dat doel aan een usb kabel in hetzelfde scherm in de vliegtuigstoel. Ook zonder Bluetooth verbinding werkend dus.
Overigens zie ik mensen genoeg met airpods en ander draadloos spul in het vliegtuig op tablet, telefoon of notebook films/series kijken, ik heb nog nooit iemand aangesproken worden of dat gemeld is dat bluetooth niet mag. Overigens, ook in flight mode werkt bluetooth gewoon.
Overigens zie ik mensen genoeg met airpods en ander draadloos spul in het vliegtuig op tablet, telefoon of notebook films/series kijken, ik heb nog nooit iemand aangesproken worden of dat gemeld is dat bluetooth niet mag. Overigens, ook in flight mode werkt bluetooth gewoon.
-
- Amerika-expert
Geen probleem, hoewel het officieel niet mag zie ik iedereen ze zelfs tijdens het opstijgen en landen aan hebben.
De mijne heeft zowel BT als een draadje, zelfde verhaal als @Terpies.
BT is technisch gezien sowieso geen risico vanwege het beperkte bereik en de gebruikte frequentie. Groter risico voor inteferentie met de on-board systemen in een vliegtuig zijn wifi, wifi hotspots en 2/3/4/5G (phone aanzetten), dat mag dus niet tijdens start en landen.
-
- Amerika-expert
Mijn Bluetooth ligt gewoon de hele vlucht en maakt verbinding met mijn Watch.
WiFi leg ik ook aan gezien je anders toch niet op het netwerk kan dat de airline heeft?
Enkel de ‘cellular’, de antenne, gaat uit. Op korte Europese vluchten ben ik dat wel al eens vergeten uitzetten.
WiFi leg ik ook aan gezien je anders toch niet op het netwerk kan dat de airline heeft?
Enkel de ‘cellular’, de antenne, gaat uit. Op korte Europese vluchten ben ik dat wel al eens vergeten uitzetten.
-
- Amerika-expert
Klopt maar tijdens opstijgen en landen mag BT en Wifi officieel niet aan, er wordt gevraagd om de vliegmodus dan in te schakelen. Maar inderdaad tijdens de vlucht wel toegestaan.
Bluetooth blijft aan tijdens inschakelen flight mode, alleen cellular en WiFi gaan uit. Net geprobeerd op iPhone, weet niet hoe dat is op Android.
-
- Amerika-expert
Op Android gaat BT ook uit in de vliegtuigmodus, net even getest.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Terpies Wat je schrijft is niet helemaal waar.
Als je Airplane Mode activeert onder iOS, dan worden Wifi en Bluetooth standaard uitgeschakeld. Maar: je kunt Wifi en Bluetooth desnoods weer inschakelen. Airplane mode blijft dan actief. Wat je instelt wordt onthouden. Dus als je bijvoorbeeld Bluetooth inschakelt terwijl je iPhone op Airplane Mode staat, je Airplane Mode vervolgens uitschakelt en daarna weer inschakelt, zal Bluetooth ingeschakeld blijven.
Zie https://support.apple.com/en-us/HT204234, kopje ‘ Use Wi-Fi and Bluetooth in Airplane Mode’
Dat je ondanks een ingeschakelde Airplane Mode tóch Bluetooth en WiFi kunt activeren, is nog niet zo heel lang zo. Enkele jaren geleden is die mogelijkheid er gekomen met de introductie van een (toentertijd) nieuwe iOS-versie.
Als je Airplane Mode activeert onder iOS, dan worden Wifi en Bluetooth standaard uitgeschakeld. Maar: je kunt Wifi en Bluetooth desnoods weer inschakelen. Airplane mode blijft dan actief. Wat je instelt wordt onthouden. Dus als je bijvoorbeeld Bluetooth inschakelt terwijl je iPhone op Airplane Mode staat, je Airplane Mode vervolgens uitschakelt en daarna weer inschakelt, zal Bluetooth ingeschakeld blijven.
Zie https://support.apple.com/en-us/HT204234, kopje ‘ Use Wi-Fi and Bluetooth in Airplane Mode’
Dat je ondanks een ingeschakelde Airplane Mode tóch Bluetooth en WiFi kunt activeren, is nog niet zo heel lang zo. Enkele jaren geleden is die mogelijkheid er gekomen met de introductie van een (toentertijd) nieuwe iOS-versie.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik heb sinds enkele jaren ook mijn Bluetooth headset op in het vliegtuig. Zo eentje van JBL met grote oorschelpen. Dempt het omringende geluid ook goed en ik loop ermee door het hele vliegtuig. Heb je tijdens toiletbezoek ook nog steeds muziek terwijl bijv. de laptop nog op het tafeltje bij je zitplaats staat...
Roland

Roland
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan heb je een goede headset! Of je zit graag dicht bij het toilet.
Mijn AirPods gaan al haperen als ik een meter of 10 van m’n iPhone vandaan ben.

- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik las laatst dat United hun inflight entertainment gaat aanpassen. Je zou dan je eigen bluetooth koptelefoon kunnen pairen met je scherm.
Geen idee of dit al ergens wordt toegepast maar het lijkt mij een prima aanpassing
Geen idee of dit al ergens wordt toegepast maar het lijkt mij een prima aanpassing
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerika-expert
Hypothetisch vraagje:
Ik heb een vliegticket, via KLM geboekt, om in april dit jaar naar Las Vegas te gaan.
Heenvlucht met Delta (BRU - JFK - LAS), terugvlucht met KLM (LAS - AMS - BRU).
Momenteel is er naar NL een testverplichting en naar BE niet.
Twee vragen:
1) als dit zo blijft in de toekomst, want ik hoor 0 signalen dat België dit wel zou doen - het tegendeel is zelfs net bevestigd in een recent advies, inwoners moeten thuis kunnen testen, kan ik dan mijn heenvlucht herboeken naar een vlucht met Delta LAS - JFK - BRU?
Of moet ik eerst mijn ticket volledig annuleren (dit kan omwille van de soepele boekingsvoorwaarden bij KLM) en dan opnieuw boeken?
2) dit is een ticket voor mij alleen omdat ik normaal met een groep een bachelor ging vieren. Als dit niet doorgaat (50% kans), dan zou ik met mijn echtgenote gaan en heb ik dan nog een ticket nodig. Is er énig nadeel aan twee 'aparte' boekingen in plaats van twee tickets in één boeking? Annuleer ik dan best mijn ticket en koop ik twee nieuwe, of pas ik gewoon mijn terugvlucht aan en koop ik een bijkomend ticket voor mijn echtgenote?
Bedankt voor jullie input!
Ik heb een vliegticket, via KLM geboekt, om in april dit jaar naar Las Vegas te gaan.
Heenvlucht met Delta (BRU - JFK - LAS), terugvlucht met KLM (LAS - AMS - BRU).
Momenteel is er naar NL een testverplichting en naar BE niet.
Twee vragen:
1) als dit zo blijft in de toekomst, want ik hoor 0 signalen dat België dit wel zou doen - het tegendeel is zelfs net bevestigd in een recent advies, inwoners moeten thuis kunnen testen, kan ik dan mijn heenvlucht herboeken naar een vlucht met Delta LAS - JFK - BRU?
Of moet ik eerst mijn ticket volledig annuleren (dit kan omwille van de soepele boekingsvoorwaarden bij KLM) en dan opnieuw boeken?
2) dit is een ticket voor mij alleen omdat ik normaal met een groep een bachelor ging vieren. Als dit niet doorgaat (50% kans), dan zou ik met mijn echtgenote gaan en heb ik dan nog een ticket nodig. Is er énig nadeel aan twee 'aparte' boekingen in plaats van twee tickets in één boeking? Annuleer ik dan best mijn ticket en koop ik twee nieuwe, of pas ik gewoon mijn terugvlucht aan en koop ik een bijkomend ticket voor mijn echtgenote?
Bedankt voor jullie input!
volgens mij moet je voor belgie ook testen
dit staat er op de website ( en verenigde staten is rood)
Kom je uit een rode zone buiten de Europese Unie of Schengenzone?
Heb je EU-nationaliteit of hoofdverblijfplaats in de EU?
Heb je een vaccinatiecertificaat?
Laat je testen (RAT of PCR) vóór vertrek naar België.
Laat je ook testen (PCR) op dag 1 en dag 7 in België. Je moet in quarantaine tot het negatieve resultaat van je test op dag 1.
https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/
dan kun je beter duitsland nemen
dit staat er op de website ( en verenigde staten is rood)
Kom je uit een rode zone buiten de Europese Unie of Schengenzone?
Heb je EU-nationaliteit of hoofdverblijfplaats in de EU?
Heb je een vaccinatiecertificaat?
Laat je testen (RAT of PCR) vóór vertrek naar België.
Laat je ook testen (PCR) op dag 1 en dag 7 in België. Je moet in quarantaine tot het negatieve resultaat van je test op dag 1.
https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/
dan kun je beter duitsland nemen
April? Dan kan alles weer anders zijn. Wat betreft de gevolgen voor je vliegtickets kun je dat beter aan de luchtvaartmaatschappij vragen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19945 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties