Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Als de prijzen zo blijven, dan wordt het een huurautoloze vakantie volgend jaar.
Voor die paar kleine ritjes en 1 grote is het voor mij, met deze prijzen, nog altijd goedkoper om een Uber te pakken dan om te huren.
Zou voor mij gaan om ophalen 3 sept 2022 LAX en inleveren 6 sept rondom Agoura Hills (ivm ophalen Road Bear Camper), Vliegbeld Burbank zou bijvoorbeeld kunnen.
Prijs bij National is nu USD 340 / Eur 300, andere waren nog hoger.
Terwijl ik met de Uber fare calculator op ongeveer USD 175 uitkom voor LAX - Hilton Anaheim, Hilton Anaheim - Hampton Inn Agoura Hills en Hampton Inn Agoura Hills - Road Bear.
Dan heb ik de USD 24 per dag aan parkeerkosten nog niet meegeteld bij Hilton Anaheim..
Prijzen in Las Vegas (25 - 29 sept) lagen ook erg hoog.
Hoop dat er nog eea aan prijzen gaan veranderen of dat de toegestane contract codes weer gaan werken...
Voor die paar kleine ritjes en 1 grote is het voor mij, met deze prijzen, nog altijd goedkoper om een Uber te pakken dan om te huren.
Zou voor mij gaan om ophalen 3 sept 2022 LAX en inleveren 6 sept rondom Agoura Hills (ivm ophalen Road Bear Camper), Vliegbeld Burbank zou bijvoorbeeld kunnen.
Prijs bij National is nu USD 340 / Eur 300, andere waren nog hoger.
Terwijl ik met de Uber fare calculator op ongeveer USD 175 uitkom voor LAX - Hilton Anaheim, Hilton Anaheim - Hampton Inn Agoura Hills en Hampton Inn Agoura Hills - Road Bear.
Dan heb ik de USD 24 per dag aan parkeerkosten nog niet meegeteld bij Hilton Anaheim..
Prijzen in Las Vegas (25 - 29 sept) lagen ook erg hoog.
Hoop dat er nog eea aan prijzen gaan veranderen of dat de toegestane contract codes weer gaan werken...
@bedeve
LAX+Hilton is inderdaad een aantrekkelijke optie. Een rondje LAX komt zo'n 175 lager dan onze boeking bij AVIS.be van 953. Ook inleveren in LAS zou nog goedkoper zijn nl zo'n 100 euro.
Enige probleem is dat we de auto op zaterdagmiddag af moeten halen en dan is deze locatie gesloten!
Dus voorlopig blijven we bij Avis.
Maar Hilton is dus wel een goedkope mogelijkheid. Gebruikte trouwens mijn Gold Plus lidmaatschap + ANWB code.
LAX+Hilton is inderdaad een aantrekkelijke optie. Een rondje LAX komt zo'n 175 lager dan onze boeking bij AVIS.be van 953. Ook inleveren in LAS zou nog goedkoper zijn nl zo'n 100 euro.
Enige probleem is dat we de auto op zaterdagmiddag af moeten halen en dan is deze locatie gesloten!

Dus voorlopig blijven we bij Avis.
Maar Hilton is dus wel een goedkope mogelijkheid. Gebruikte trouwens mijn Gold Plus lidmaatschap + ANWB code.
- bedeve
- Amerika-expert
@Trom en als je nou eens kijkt naar verzetten van vlucht in relatie to autohuur en hotel wat is dan je voordeel
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Onze vlucht is al de eerste aankomende directe vlucht van de dag op LAX en arriveert 11.00u. Dan zouden we al een dag eerder moeten vertrekken. Dus we houden de boeking voorlopig bij Avis. We hebben een boeking in Holiday Inn express met gratis parkeren en ontbijt en dat ligt bijna naast het terrein van Avis. Dus we gaan eerst naar het hotel, halen dan om 16.00 de auto en hebben dan op de laatste dag ook de tijd om de auto tot 16.00 in te leveren.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
We hebben nog steeds het plan om van San Diego naar Denver te rijden maar een rondje Colorado is ons alternatief.
Op basis daarvan toch wat rondgestruind en met wat tips van dit forum kwam ik op Avis.com deze prijs tegen. Goedkoper kan ik het niet vinden. Wel ophalen bij het Clarion hotel dus per taxi van het vliegveld naar het centrum maar dat overleven we ook wel weer.
Op basis daarvan toch wat rondgestruind en met wat tips van dit forum kwam ik op Avis.com deze prijs tegen. Goedkoper kan ik het niet vinden. Wel ophalen bij het Clarion hotel dus per taxi van het vliegveld naar het centrum maar dat overleven we ook wel weer.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Die prijs zegt me nu niets, want ik zie geen data en ophaal/inlever locatie…hoeveel dagen huur je en wanneer?
- dejong89
- Amerika-expert
21 dagen. Op 13 mei ophalen in Denver (locatie Clarion Hotel) en inleveren op het vliegveld. Zou ik de auto op het vliegveld ophalen dan waren we 3 a 4 voudige kwijt geweest.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Momenteel hebben wij een boeking staan bij alamo via Us-carhire. Met volgende details: Ophalen LAX airport 9 april - terug brengen San Francisco union square 28 april. 1250 euro voor intermediate SUV.
Echter zou ik nu een boeking kunnen maken terug via Us-Carhire voor 1080 euro. Dit bij Dollar, maar heb totaal geen ervaring met Dollar, zijn hier mensen die ervaring hebben met Doller in LAX? Alsook iemand die kan bevestigen of ze zeker geen one wat fee extra gaan aanrekenen? Geen idee of dit bij Dollar gedaan wordt? Bij Alamo alvast zeker niet … dus daar is die 1250 echt wel de totale prijs.
Zouden jullie omboeken voor die paar euros of?
Echter zou ik nu een boeking kunnen maken terug via Us-Carhire voor 1080 euro. Dit bij Dollar, maar heb totaal geen ervaring met Dollar, zijn hier mensen die ervaring hebben met Doller in LAX? Alsook iemand die kan bevestigen of ze zeker geen one wat fee extra gaan aanrekenen? Geen idee of dit bij Dollar gedaan wordt? Bij Alamo alvast zeker niet … dus daar is die 1250 echt wel de totale prijs.
Zouden jullie omboeken voor die paar euros of?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
@PieterSilke Ik heb niet specifiek bij Dollar op LAX gehuurd maar wel elders. Was destijds gewoon prima. Zou ik me niet al te veel zorgen om maken.
Als de one-way fee niet in de quote genoemd wordt, is die er ook niet. Probeer maar eens een ander inleverlocatie (bijv. Phoenix). Dan zul je zien dat in het gele gedeelte een prijs van $ 125 als drop off wordt genoemd.
Het is aan jezelf of je die € 170 wilt besparen. Voor de één is dat een paar centen, voor de ander geld dat ze lekker kunnen besteden aan andere leuke dingen op vakantie.
Roland
Als de one-way fee niet in de quote genoemd wordt, is die er ook niet. Probeer maar eens een ander inleverlocatie (bijv. Phoenix). Dan zul je zien dat in het gele gedeelte een prijs van $ 125 als drop off wordt genoemd.
Het is aan jezelf of je die € 170 wilt besparen. Voor de één is dat een paar centen, voor de ander geld dat ze lekker kunnen besteden aan andere leuke dingen op vakantie.

Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie dat Dollar ook voor andere steden nu stukken goedkoper is dan de overige aanbieders via uscarhire.com. Kan geen kwaad om daar eens te kijken voor wie nu een auto wil huren.
@PieterSilke Mocht je gaan omboeken dan zou ik eerst kijken of die boeking voor Dollar erdoor komt voordat je de andere annuleert.
Roland
@PieterSilke Mocht je gaan omboeken dan zou ik eerst kijken of die boeking voor Dollar erdoor komt voordat je de andere annuleert.
Roland
- dejong89
- Amerika-expert
en vergeet Referrer code 388 niet 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hoi allen,
We hebben vrij goedkope vliegtickets gevonden voor 19/4 tot en met 10/5 naar Miami vanuit Brussel (400€ met bagage) en zijn nu aan het kijken voor een huurwagen. Maar daar zien we de bomen door het bos niet meer. Wat zijn die prijzen gestegen ter vergelijking met 5 jaar geleden toen we ook in Florida waren. Wij hebben geen membership bij car rentals dus wij komen bijna niet onder de 2200€ voor die periode.
Iemand met meer ervaring in car rental search die wil helpen, we zullen u eeuwig dankbaar zijn.
Komen aan op Miami International Airport op dinsdag 19/4 rond 16u en vertrekken van dezelfde locatie op 10/5 17u
We zijn 3 volwassenen en 1 kind (4jaar) Met elk een carry on & 20kg bagage.
Graag hadden we ook een SUV, maar belangrijkste is echter genoeg koffer plaats
Dank bij voorbaat!
We hebben vrij goedkope vliegtickets gevonden voor 19/4 tot en met 10/5 naar Miami vanuit Brussel (400€ met bagage) en zijn nu aan het kijken voor een huurwagen. Maar daar zien we de bomen door het bos niet meer. Wat zijn die prijzen gestegen ter vergelijking met 5 jaar geleden toen we ook in Florida waren. Wij hebben geen membership bij car rentals dus wij komen bijna niet onder de 2200€ voor die periode.
Iemand met meer ervaring in car rental search die wil helpen, we zullen u eeuwig dankbaar zijn.
Komen aan op Miami International Airport op dinsdag 19/4 rond 16u en vertrekken van dezelfde locatie op 10/5 17u

Dank bij voorbaat!
-
- Amerika-ontdekker
@Coyote
Ja zag het ook dat ze her en der nu stukken goedkoper staan dan anderen, vreemd, maar zoveel te beter.
Lijkt me wel dat de wagen vloot van Dollar wat schamelijker is dan die van Alamo op basis van reviews en foto's die ik terug vind.
Wat betreft de boeking erdoor komt via Us-Car hire vind ik wat lastig om dit zeker te weten.
Onze bestaande boeking bij hen is geboekt begin november, we kunnen in de app en dergelijke overal zien dat we een order hebben. Echter rekenen ze pas het bedrag aan acht weken voor ophalen van de wagen. Hopelijk komen ze dan niet plots af met de opmerking dat er geen wagens beschikbaar zijn of dergelijke?
Daar dit bij mijn order staat:
"
Please note that your car rental won't be valid until full payment has been made on the order.
Any outstanding balance is due by 12 Feb 2022. We will email you a reminder, but please note that it is your responsibility to ensure that the balance is paid by that date.
"
Ja zag het ook dat ze her en der nu stukken goedkoper staan dan anderen, vreemd, maar zoveel te beter.
Lijkt me wel dat de wagen vloot van Dollar wat schamelijker is dan die van Alamo op basis van reviews en foto's die ik terug vind.
Wat betreft de boeking erdoor komt via Us-Car hire vind ik wat lastig om dit zeker te weten.
Onze bestaande boeking bij hen is geboekt begin november, we kunnen in de app en dergelijke overal zien dat we een order hebben. Echter rekenen ze pas het bedrag aan acht weken voor ophalen van de wagen. Hopelijk komen ze dan niet plots af met de opmerking dat er geen wagens beschikbaar zijn of dergelijke?
Daar dit bij mijn order staat:
"
Please note that your car rental won't be valid until full payment has been made on the order.
Any outstanding balance is due by 12 Feb 2022. We will email you a reminder, but please note that it is your responsibility to ensure that the balance is paid by that date.
"
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Net ook even gekeken bij USCarhire.
Om op te letten: bij o.a. Dollar staat erbij dat de aangegeven prijs in Euro's is omgerekend van de originele prijs in dollars, gebaseerd op een wisselkoers van 1,19....
Mijn hotelreserveringen werden afgelopen week door Amex afgerekend tegen effectief 1,097. Wordt de aanbieding van Dollar toch weer 8% duurder van.
Om op te letten: bij o.a. Dollar staat erbij dat de aangegeven prijs in Euro's is omgerekend van de originele prijs in dollars, gebaseerd op een wisselkoers van 1,19....
Mijn hotelreserveringen werden afgelopen week door Amex afgerekend tegen effectief 1,097. Wordt de aanbieding van Dollar toch weer 8% duurder van.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, die melding is standaard als je niet gelijk het volledige bedrag betaalt. Je krijgt je voucher pas als het volledige bedrag betaald is. Pas dan is het definitief.
In het verleden betaalde ik gelijk bij uscarhire en kreeg dan ook gelijk mijn voucher. Voor mijn reis die ik afgelopen oktober naar Amerika zou maken had ik ook enkel een klein bedrag aanbetaald. Ik heb het restant nooit betaald maar enkele weken voor vertrek de boeking wel geannuleerd omdat de reis vanwege de toen nog geldende travelban niet door kon gaan. Na 2 dagen had ik de aanbetaling al terug op mijn creditcard.
Roland
In het verleden betaalde ik gelijk bij uscarhire en kreeg dan ook gelijk mijn voucher. Voor mijn reis die ik afgelopen oktober naar Amerika zou maken had ik ook enkel een klein bedrag aanbetaald. Ik heb het restant nooit betaald maar enkele weken voor vertrek de boeking wel geannuleerd omdat de reis vanwege de toen nog geldende travelban niet door kon gaan. Na 2 dagen had ik de aanbetaling al terug op mijn creditcard.
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Via uscarhire.com vind ik voor jullie periode op MIA een Intermediate SUV bij Dollar voor $ 1,576.74 of een Standard SUV voor $ 1,714.02.MartijnVP schreef: ↑27 dec 2021, 12:27Komen aan op Miami International Airport op dinsdag 19/4 rond 16u en vertrekken van dezelfde locatie op 10/5 17u
Prijs in US Dollars genomen omdat, zoals Frasi hierboven terecht opmerkt, er met een US Dollarkoers gerekend wordt die niet meer helemaal klopt op dit moment. Ze rekenen $ 1,19 terwijl het op dit moment meer rond de $ 1,13 is.
Zorg trouwens dat je de auto op de laatste dag niet op een later tijdstip inlevert dan dat je 'm opgehaald hebt. Kan je zo een huurdag schelen. Dus ophalen om 16:00 u en inleveren om 16:00 u (of eerder).
Roland
-
- Amerika-ontdekker
We gaan de boeking nemen via Dollar, scheelt ons toch terug 170 euro.
Kunnen we inderdaad andere dingen mee doen
Nog bijkomende vraag,
We landen om 12u55 in LAX op zaterdag 9 april.
We hadden graag de auto op 28 april zo laat als mogelijk terug gebracht, we denken er aan om dus op te halen om 16u en terug te brengen om 16u te nemen. (daar de aflever locatie sluit om 17u). Echter is het voor ons niet simpel in te schatten hoeveel tijd we moeten rekenen vanaf landen tot ophalen auto (rekening houdend dat we de auto op 28 april zo laat als mogelijk willen terug brengen zonder extra dag aangerekend te worden).
De vraag is ook hoeveel marge zit er op die uren zonder dat ze gaan extra aanrekenen, stel we halen hem op om 15u ipv van 16u en brengen hem een half uurtje later terug???
Kunnen we inderdaad andere dingen mee doen

Nog bijkomende vraag,
We landen om 12u55 in LAX op zaterdag 9 april.
We hadden graag de auto op 28 april zo laat als mogelijk terug gebracht, we denken er aan om dus op te halen om 16u en terug te brengen om 16u te nemen. (daar de aflever locatie sluit om 17u). Echter is het voor ons niet simpel in te schatten hoeveel tijd we moeten rekenen vanaf landen tot ophalen auto (rekening houdend dat we de auto op 28 april zo laat als mogelijk willen terug brengen zonder extra dag aangerekend te worden).
De vraag is ook hoeveel marge zit er op die uren zonder dat ze gaan extra aanrekenen, stel we halen hem op om 15u ipv van 16u en brengen hem een half uurtje later terug???
- dejong89
- Amerika-expert
@PieterSilke Hoe bedoel je dit precies? I
Je komt om 12:55 aan, dus dan zou ik de auto om 14:00 ophalen. 16:00 is wel erg laat. Hoe laat vlieg je terug?
De prijs wordt vaak berekend op basis van 24u. Ophalen en inleveren op hetzelfde tijdstip (dus 16:00 ) zal hoogstwaarschijnlijk wat goedkoper zijn dan ophalen en inleveren op een ander tijdstip ( 14:00 en 16:00 ) maar hier heb ik wisselende ervaringen mee. Soms maakt het qua prijs niet uit. Soms wel. Kwestie van proberen. Zo maakte het afgelopen maand voor ons niet uit of we onze auto in de avond zouden ophalen ( 23:00) of de volgende ochtend om 08:00. De prijs bleef gelijk.
Je komt om 12:55 aan, dus dan zou ik de auto om 14:00 ophalen. 16:00 is wel erg laat. Hoe laat vlieg je terug?
De prijs wordt vaak berekend op basis van 24u. Ophalen en inleveren op hetzelfde tijdstip (dus 16:00 ) zal hoogstwaarschijnlijk wat goedkoper zijn dan ophalen en inleveren op een ander tijdstip ( 14:00 en 16:00 ) maar hier heb ik wisselende ervaringen mee. Soms maakt het qua prijs niet uit. Soms wel. Kwestie van proberen. Zo maakte het afgelopen maand voor ons niet uit of we onze auto in de avond zouden ophalen ( 23:00) of de volgende ochtend om 08:00. De prijs bleef gelijk.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij mijn weten geldt het tijdstip van ophalen. Dus als je de auto gereserveerd hebt om 16:00 u maar je haalt 'm al op om 15:00 u, dien je 'm de laatste dag ook uiterlijk om 15:00 u in te leveren om geen extra kosten in rekening gebracht te krijgen (als je inlevertijdstip ook op 16:00 u gezet had). Vaak is er een grijs gebied, bijv. dat er het eerste half uur dat je 'm later inlevert geen extra kosten zijn. Dat verschilt per verhuurder en zou je even moeten uitzoeken.PieterSilke schreef: ↑27 dec 2021, 13:25De vraag is ook hoeveel marge zit er op die uren zonder dat ze gaan extra aanrekenen, stel we halen hem op om 15u ipv van 16u en brengen hem een half uurtje later terug???
Hoe laat vlieg je de laatste dag terug? Zelf houd ik dan een marge aan van zo'n 3 uur. Dus als ik om 18:00 u terugvlieg, breng ik 'm rond 15:00 u terug zodat ik voldoende tijd op het vliegveld heb. Twee weken geleden zelfs een nog ruimere marge gehouden ivm te verwachten drukte op vliegveld. Viel toen uiteindelijk erg mee. Binnen 10 min. nadat ik op het vliegveld was, was ik ingecheckt en de koffers kwijt. Toen nog ruim 3 uur de tijd om me op het vliegveld te vermaken. Is ook prima gegaan.
Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 27 dec 2021, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19868 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties