Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wel of niet boeken voor zomer 2022?
- Mads2010
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Wel of niet boeken voor zomer 2022?
We hebben al drie plannen in de kast liggen om voor de 8ste keer ons favoriete vakantieland te bezoeken. Echter twijfelen erg om nu al te boeken. Hoe gaat de Corona pandemie zich ontwikkelen? Daarnaast vinden we het zonde om de reis te maken om vervolgens niet voor 100% te kunnen genieten van alles wat de USA ons te bieden heeft. Ik begrijp dat niemand antwoord kan geven maar benieuwd naar jullie mening en gedachtes hierover. Ik zie veel mensen die de boeking al compleet hebben geboekt, allemaal via pakketreis? Dat willen we niet omdat we graag ons eigen plan trekken en tempo bepalen.
Note: het zijn allemaal luxe problemen…
Stay safe!
Note: het zijn allemaal luxe problemen…
Stay safe!
Re: Wel of niet boeken voor zomer 2022?
Ik heb sinds begin maart vorig jaar helemaal niks meer geboekt. Het voelt gewoon niet goed voor mij. Voordeel is dat ik veel geld over hou.
Qua gevoel is het persoonlijk denk ik. Wij hebben wel geboekt, een paar maanden terug al. En alles zelf geboekt. Camper bij Tioga, vliegtickets bij KLM met een rechtstreekse vlucht zodat we geen gedoe hebben met overstappen. Áls je al moet overstappen, dan in liever in de US zoals je op dit forum vaker kunt lezen. Hotels, kampeerplekken, ‘t meeste is geregeld. Alles annuleerbaar, behalve de vliegtickets welke zonder kosten gewijzigd kunnen worden. Reeds 3 x moeten annuleren. Vermoeiend? Ja, soms raak ik er best gefrustreerd van. Weer alles opnieuw regelen wetende dat het misschien weer niks gaat worden. Toch ben ik nu wel een stuk optimistischer dan voorheen, mede door de vaccins. (Grappig dat hierdoor de route ook steeds verandert, haha, boeking nr 4 ziet er heel anders uit dan boeking nr 1)
Maar we leven maar één keer, zodra het kan zijn we weg.
Bijkomende ongemakken zoals mondkapjes in het vliegtuig en testen vooraf is voor ons geen probleem (en wel zo veilig denk ik dan maar).
Maar we leven maar één keer, zodra het kan zijn we weg.
Bijkomende ongemakken zoals mondkapjes in het vliegtuig en testen vooraf is voor ons geen probleem (en wel zo veilig denk ik dan maar).
Coby
Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Ik denk dat de beleving tijdens covid vooral ligt aan wat je gaat doen en waar je bent. In steden zul je meer geconfronteerd worden met de ellende, maar in de open natuur en kleine stadjes natuurlijk een stuk minder. Dus als je je reis daar een beetje op aan past, kun je denk ik gewoon genieten ervan. Ten minste, dat hoop ik in februari en juni mee te maken 

- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb voor 2019 en 2020 een reis geboekt en kort van tevoren geannuleerd, en heb voor maart/april 2022 inmiddels ook weer een reis geboekt. Als het nodig is annuleren we die ook gewoon, maar vooralsnog staan alle lichten nog op groen.
Ik heb er wel op gelet dat alles wat ik geboekt heb kosteloos of bijna kosteloos annuleerbaar is. Dat geldt voor vliegtickets, autohuur, hotels, etc. Alles los geboekt, wij boeken nooit een pakketreis.
Om maatregelen ter plekke maak ik me niet zo druk. Alhoewel de route van 2022 ook een aantal ‘maatregelgevoelige’ plekken treft (tours die wel/niet plaatsvinden, Disneyland met wel/geen shows, etc) gaan we vooral voor de natuur en verwachten we daar niet al te veel problemen.
Ik heb er wel op gelet dat alles wat ik geboekt heb kosteloos of bijna kosteloos annuleerbaar is. Dat geldt voor vliegtickets, autohuur, hotels, etc. Alles los geboekt, wij boeken nooit een pakketreis.
Om maatregelen ter plekke maak ik me niet zo druk. Alhoewel de route van 2022 ook een aantal ‘maatregelgevoelige’ plekken treft (tours die wel/niet plaatsvinden, Disneyland met wel/geen shows, etc) gaan we vooral voor de natuur en verwachten we daar niet al te veel problemen.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik heb alleen de hotels en auto gereserveerd. Met de tickets wacht ik nog. Ik ga er maar vanuit dat de tickets duur zullen zijn voor juli. Even de winter door en kijken wat het in het voorjaar zal zijn. Boeken is zo gedaan. Heb gelukkig wel super goedkoop een auto, dat compenseert dan de tickets wel. Juli valt net buiten de regelingen bij KLM ook qua uitbetalen tickets en vlieg liever niet via Engeland nu.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Laat ik je geruststellen, ik heb voor de volle 100% genoten van mijn (korte) trip begin december. Mijn trip in oktober kon niet doorgaan en daarom in december een verkorte trip gedaan (omdat ik ook net naar Canada geweest was, ook een luxe probleem

In Amerika zelf merk je zoveel minder van Covid dan in Nederland. Veel meer het gevoel van 'life goes on'.
Alle extra maatregelen neem ik op de koop toe (testen, documenten aanleveren etc). Enige wat ik enigszins spannend bleef vinden tijdens trip is het feit of je wel of niet besmet raakt in Amerika, aangezien ik daar meer onder de mensen was dan in Nederland zelf op het moment. Ik denk dat ik dat voor een volgende trip nog iets beter voorbereid voor het geval dat... Ervan uitgaande dat er dan nog steeds getest moet worden voor de heen- en terugreis.
Roland
Voor ons is dit de reden om onze trip voor 27 januari 2022 af te zeggen (reeds gedaan). Wij zouden naar NYC, en het enige wat je daar constant bent is onder de mensen (zo goed als dan), en een risico op besmetting met de impact hiervan op verlengen verblijf (of erger ziekenhuisopname) willen we nu niet lopen.
Nu de nieuwe trip gepland voor 20 oktober 2022...uiteindelijk kriebelt het al weer dik 2 jaar.....
Voorwaarden mbt restitutie iets minder gunstig maar een voucher is ons ook goed...
Wel of niet boeken is echt persoonlijk en uiteraard spelen de annuleringsvoorwaarden een grote rol.
Veel wijsheid

Grote Amerika fan
Als alles loopt zoals gehoopt zijn we vanaf overmorgen een weekje in NYC,
aangezien dan eindelijk het flightcredit van 2020 van AA gebruikt is zullen we bij thuiskomst direct de zomer boeken bij klm
aangezien dan eindelijk het flightcredit van 2020 van AA gebruikt is zullen we bij thuiskomst direct de zomer boeken bij klm

Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.
2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Het hangt er ook wel vanaf wat je gaat doen. Hoe het er in de zomer van 2022 uit ziet is lastig te zeggen. Of het dus 100% je vakantie wordt zoals je je voorstelt. Geen garantie. Er is een kans dat er nog maatregelen zijn of reisrestricties. Het is aan jou/jullie om dan te bepalen ga ik of niet? Dat is heel verschillend per persoon en situatie.
Aan de andere kant, je kunt blijven wachten en uitstellen. Voor onze a.s. januari reis naar Florida gaan we bijvoorbeeld bewust niet op een volle boot. Ja dat betekent even geen Dry tortugas. Ja helaas. Covid is hier en daar ook. Gaat niet meer weg. Ga ik dan maar blijven zeggen ik ga niet want...? Dan moet ik misschien nog wel 3 of 5 jaar wachten. Wij hebben besloten om wel te gaan en zolang het nodig is met wat aanpassingen.
Zoek jij drukke steden op of ga je de natuur in? Maatregelen en regels heb je in meer of mindere mate. Je enige spannende momenten waarbij je in ieder geval met mensen in aanraking komt heb je op de airport en in het vliegtuig. Maar die heb je ook als jij, pak hem beet naar een Grieks eiland gaat in de zomer. Voor de rest heb je het zelf redelijk in de hand.
Testen e.d. ervaar ik niet als vervelend, sterker nog het geeft mij op dit moment een veiliger gevoel. Ik stap nu liever op een vlucht naar de VS dan naar Zuid Spanje. Naar Spanje kan ik zo zonder te testen e.d. vertrekken. QR code laten zien bij de incheck en hoppa gaan met die banaan. Naar de VS weet je zeker dat iedereen gevaccineerd en getest is. Misschien schijnveiligheid. Maar goed.
Als je een rondreis gaat maken (dat maak ik uit je tekst op) zou ik je hotels en autohuur alvast vastleggen, als je een voor jou een goede prijs tegenkomt. Wat prijzen gaan doen is nog wat afwachten. Mits je deze annuleerbaar boekt en persoonlijk zou ik deze ook niet vooruit betalen. Vlucht zou ik mee wachten tot wat dichter op je vertrek, afhankelijk of je deze kunt annuleren mocht je uiteindelijk niet willen of kunnen.
KLM heeft hier goede voorwaarden voor. Op dit moment gelden ze voor vertrek tot 30 juni 2022 (geboekt vanaf 1 februari 2020) en zolang er onzekerheid is mbt covid denk ik dat ze deze verlengen.
Ik zou altijd zelf boeken ipv via een pakketreis. Je bent zelf veel flexibeler en de annuleringsvoorwaarden zijn vaak beter en je hebt niet te maken met een derde partij zoals een reisbureau of touroperator.
Aan de andere kant, je kunt blijven wachten en uitstellen. Voor onze a.s. januari reis naar Florida gaan we bijvoorbeeld bewust niet op een volle boot. Ja dat betekent even geen Dry tortugas. Ja helaas. Covid is hier en daar ook. Gaat niet meer weg. Ga ik dan maar blijven zeggen ik ga niet want...? Dan moet ik misschien nog wel 3 of 5 jaar wachten. Wij hebben besloten om wel te gaan en zolang het nodig is met wat aanpassingen.
Zoek jij drukke steden op of ga je de natuur in? Maatregelen en regels heb je in meer of mindere mate. Je enige spannende momenten waarbij je in ieder geval met mensen in aanraking komt heb je op de airport en in het vliegtuig. Maar die heb je ook als jij, pak hem beet naar een Grieks eiland gaat in de zomer. Voor de rest heb je het zelf redelijk in de hand.
Testen e.d. ervaar ik niet als vervelend, sterker nog het geeft mij op dit moment een veiliger gevoel. Ik stap nu liever op een vlucht naar de VS dan naar Zuid Spanje. Naar Spanje kan ik zo zonder te testen e.d. vertrekken. QR code laten zien bij de incheck en hoppa gaan met die banaan. Naar de VS weet je zeker dat iedereen gevaccineerd en getest is. Misschien schijnveiligheid. Maar goed.
Als je een rondreis gaat maken (dat maak ik uit je tekst op) zou ik je hotels en autohuur alvast vastleggen, als je een voor jou een goede prijs tegenkomt. Wat prijzen gaan doen is nog wat afwachten. Mits je deze annuleerbaar boekt en persoonlijk zou ik deze ook niet vooruit betalen. Vlucht zou ik mee wachten tot wat dichter op je vertrek, afhankelijk of je deze kunt annuleren mocht je uiteindelijk niet willen of kunnen.
KLM heeft hier goede voorwaarden voor. Op dit moment gelden ze voor vertrek tot 30 juni 2022 (geboekt vanaf 1 februari 2020) en zolang er onzekerheid is mbt covid denk ik dat ze deze verlengen.
Ik zou altijd zelf boeken ipv via een pakketreis. Je bent zelf veel flexibeler en de annuleringsvoorwaarden zijn vaak beter en je hebt niet te maken met een derde partij zoals een reisbureau of touroperator.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Weet wel dat als je na je vlucht over de plas op een domestic flight stapt er (op dit moment) totaal geen test/vaccinatie plicht is. Je zit dan dus wel in een vliegtuig dicht op elkaar terwijl je niet weet of iedereen getest, laat staan gevaccineerd is.
Dat in ogenschouw nemend zou ik zeker een boottocht niet afslaan: je bent immers in de buitenlucht.
Ik heb er middels vaccinaties en booster alles aan gedaan om mezelf te beschermen, nu wil ik weer leven.
Meer kan ik toch niet doen: ik ga me nu zeker niet laten weerhouden om dingen te doen, uiteraard zoveel mogelijk met inachtneming van regels, zoals afstand houden etc. maar als dat even niet lukt laat ik me het plezier niet ontzeggen.
Dat in ogenschouw nemend zou ik zeker een boottocht niet afslaan: je bent immers in de buitenlucht.
Ik heb er middels vaccinaties en booster alles aan gedaan om mezelf te beschermen, nu wil ik weer leven.
Meer kan ik toch niet doen: ik ga me nu zeker niet laten weerhouden om dingen te doen, uiteraard zoveel mogelijk met inachtneming van regels, zoals afstand houden etc. maar als dat even niet lukt laat ik me het plezier niet ontzeggen.

-
- Amerika-expert
@Terpies Die domestic flight dat zit wat in, daar had ik niet aan gedacht. Wat betreft die boottocht ook. Wij laten ons zeker ook niet weerhouden als het enigszins kan. En dat kan het op dit moment. Mmm toch maar een overdenken mbt die boottocht 

2018: Rondreis Zuid West
Je moet toch ooit weer beginnen/verder gaan met leven….je hebt er immers met alle vaccinaties en boosters alles aan gedaan…
Dat je je best doet om een beetje rekening te houden met geldende maatregelen (mondkapjes, afstand houden, handen wassen etc) is allemaal prima te doen, maar soms lukt dat niet. Tja dan naar even niet hoor.
Wij zijn in de US in november ook gewoon in kroegen, muziek cafés, restaurants en zelfs bij een drukbezochte wedstrijd van de NBA geweest waarbij je geen afstand kan houden en mondkapjes niet gedragen werden….soit… wij gaan weer genieten als nooit tevoren. We hebben er immers alles aan gedaan om onszelf te beschermen?
Dat je je best doet om een beetje rekening te houden met geldende maatregelen (mondkapjes, afstand houden, handen wassen etc) is allemaal prima te doen, maar soms lukt dat niet. Tja dan naar even niet hoor.
Wij zijn in de US in november ook gewoon in kroegen, muziek cafés, restaurants en zelfs bij een drukbezochte wedstrijd van de NBA geweest waarbij je geen afstand kan houden en mondkapjes niet gedragen werden….soit… wij gaan weer genieten als nooit tevoren. We hebben er immers alles aan gedaan om onszelf te beschermen?
Ik zou me er niet al te druk over maken of je in de VS wel alles kunt doen, wij wonen in de VS en hebben zomer 2020 en zomer 2021 een roadtrip gedaan, in 2020 naar Utah, en afgelopen zomer de zuidelijke staten. Het was uiteraard wel anders dan pre-covid, en zeker in 2020 konden we dingen niet doen, maar ook toen kon er nog zoveel wel, we hebben niet minder genoten dan normaal.
Terug in Texas!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij hadden onze reis voor 2020 verzet naar 2021 en onlangs naar 2022... Vliegtickets waren niet duurder geworden, sterker nog; goedkoper! Wellicht omdat we nu eind augustus / begin september vliegen ipv juli/aug. Alleen de auto nog regelen.
Hopelijk ditmaal geen travel ban die roet in het eten gooit.
Hopelijk ditmaal geen travel ban die roet in het eten gooit.
-
- Amerikakenner
Gewoon gaan naar mijn mening, je kunt activiteiten aanpassen aan het risico dat je wilt nemen. Dan loop je niet veel meer risico als in je dagelijks leven. Je kunt anders wel blijven wachten en uitstellen, voordat je het weet zijn we 4-5 jaar verder. De CEO van Pfizer bijvoorbeeld verwacht dat het nog wel tot 2024 gaat duren voordat de pandemie over is.
Ik ben net terug van een trip van 7 weken van de westkust naar oostkust, California naar Florida, en wat hebben we genoten! Zeker in de midden staten was het uitgestrekt, rustig en volop genieten in de nationale parken. Steden en drukke plekken (daar hou ik sowieso niet heel veel van) gemeden. Mijn inziens, kun je wel blijven wachten op COVID, maar die gaat voorlopig niet weg. Ik zou zeker gaan!
Mijn lessons learned van de reis:
- Indien mogelijk rekening/ruimte houden met het feit dat je positief test in the US.
- Afstand in steden of hele toeristische plekken vonden we lastig. Daarom expres bepaalde gebieden gemeden (vooral in de laatste 2 week)
- Sommige Amerikanen of touristen houden weinig afstand, lopen vlak langs je etc. Dit vond ik zelf vervelend, want je wilt niet besmet worden, maar alsnog kun je er zelf voor zorgen dat je genoeg afstand houd.
- Een gratis test is fijn, echter op de dag van testen kwam ik er achter dat het MEGA druk was. Beter om een test van te voren in te plannen, dan weet je waar je aan toe bent. Dat had vooral mij veel stress gescheeld.
Mijn lessons learned van de reis:
- Indien mogelijk rekening/ruimte houden met het feit dat je positief test in the US.
- Afstand in steden of hele toeristische plekken vonden we lastig. Daarom expres bepaalde gebieden gemeden (vooral in de laatste 2 week)
- Sommige Amerikanen of touristen houden weinig afstand, lopen vlak langs je etc. Dit vond ik zelf vervelend, want je wilt niet besmet worden, maar alsnog kun je er zelf voor zorgen dat je genoeg afstand houd.
- Een gratis test is fijn, echter op de dag van testen kwam ik er achter dat het MEGA druk was. Beter om een test van te voren in te plannen, dan weet je waar je aan toe bent. Dat had vooral mij veel stress gescheeld.
Tja als je wil wachten tot Corona weg is hoef je nooit meer ergens te gaan denk ik…. Nulrisico bestaat nooit op geen enkel gebied. Persoonlijk houdt Corona mij niet tegen om te reizen. Als ik mag gaan ga ik. Maar ieder moet voor zichzelf uitmaken tot hoeveel risico men bereid is.
- Mads2010
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Dank voor alle reacties. We twijfelen toch sterk; met name omdat steden/NP's en pretparken standaard deel uit maken van ons reisplan. We realiseren ons uiteraard ook dat Covid niet meer weg gaat maar ga er toch vanuit dat in de nabije toekomst stabiliseert en we er mee gaan leven.
Dat punt hebben we voor ons gevoel nog niet bereikt.
Dat punt hebben we voor ons gevoel nog niet bereikt.
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Dat laatste hebben wij dus ook. Enorm balen maar ook wij vinden de stap vooralsnog te groot. Ook het feit dat je positief kan testen in Amerika houdt ons erg tegen.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA