Voor komende zomer betalen we op een paar euro na hetzelfde voor 19 nachten. Dit keer een C30. Ruim een jaar vantevoren geboekt.
Ik vind de prijs dus wel meevallen. Relatief dan he. Het blijft een smak geld

In het filmpje van Canadream wordt er gezegd dat de AC op de accu draait. Ik ben een leek verderBig Al schreef: ↑02 dec 2021, 16:54Gewone RV-accu's moet je niet beneden de 50% laten komen. Ik zou me daar echter niet zo druk om maken bij een gehuurde kampeerwagen.
Over de A/C gesproken, die kan toch eigenlijk nooit op de accu's draaien?
Wat de oplaadtijd betreft, dat hangt ook af van het aantal accu's dat je aan boord hebt, het vermogen van die accu's is en het vermogen van het oplaadsysteem.
Hier is wat algemene informatie:
For example, a 12-volt 100 amp battery that has been brought down to 50% capacity will need to be charged by 50% or 50 amps in this case. If your charger can charge at a speed of 5 amps per hour, you’ll be fully charged within 10 hours.
Bron: https://www.godownsize.com/camper-batte ... ime-guide/Be advised that if your battery is below 50% capacity, 8 hours or more could be needed using your stock RV converter. You could upgrade to a 4-stage smart charger to charge faster — usually around 2 hours for a full recharge. External smart chargers go for around 50 dollars, whereas a complete internal converter overhaul could cost you upwards of 500 dollars.
Bron: https://campersmarts.com/how-to-charge-rv-batteries
Ik heb het filmpje net even bekeken. Ze zeggen daarin toch (positie 3:20 in het filmpje) toch dat de A/C, de magnetronoven en de 110V stopcontacten niet op de accu's werken. Daar is "shore power" of de generator voor nodig.
Dat is dus ruim €200 per dag…dan wil je wel heel graag in een RV cruisen. Wat een smak geld. Ook al zou je boondocken dan betekent het alsnog dat je met een auto en tent minstens €150 per dag goedkoper uit bent. Oftewel ook minstens €150 per dag kunt uitgeven aan een hotel, en dan nog goedkoper uit zijn met een auto; en dan is het verschil in benzine verbruik en het verplicht aanschaffen of huren van allerlei kampeer benodigdheden nog niet eens meegenomen in de berekening. Toch een overweging.jill1234 schreef: ↑05 dec 2021, 14:53In juli/augustus 2019 hebben wij voor 19 nachten Cruise America C25 4000 euro betaalt inclusief vroegboekkorting en inclusie early bird.
Voor komende zomer betalen we op een paar euro na hetzelfde voor 19 nachten. Dit keer een C30. Ruim een jaar vantevoren geboekt.
Ik vind de prijs dus wel meevallen. Relatief dan he. Het blijft een smak geld![]()
Nou, hotels zijn ook een smak geldTerpies schreef: ↑07 dec 2021, 03:06Dat is dus ruim €200 per dag…dan wil je wel heel graag in een RV cruisen. Wat een smak geld. Ook al zou je boondocken dan betekent het alsnog dat je met een auto en tent minstens €150 per dag goedkoper uit bent. Oftewel ook minstens €150 per dag kunt uitgeven aan een hotel, en dan nog goedkoper uit zijn met een auto; en dan is het verschil in benzine verbruik en het verplicht aanschaffen of huren van allerlei kampeer benodigdheden nog niet eens meegenomen in de berekening. Toch een overweging.jill1234 schreef: ↑05 dec 2021, 14:53In juli/augustus 2019 hebben wij voor 19 nachten Cruise America C25 4000 euro betaalt inclusief vroegboekkorting en inclusie early bird.
Ik vind de prijs dus wel meevallen. Relatief dan he. Het blijft een smak geld![]()
Oh ja - een tent. Was ik even vergeten... Hebben wij ook vaak gedaan in het verleden (met baby's, kleuters, peuters...). Vaak mag een vuurtje nog wel als het maar in de bak is. Maar het hangt even van de droogte af.Terpies schreef: ↑07 dec 2021, 23:48ik gaf ook al aan dat een hotel niet hoeft, je kunt ook met de tent icm auto, zoals ook een aantal mensen hier doen.
Dan kun je ook “genieten” van de kou, de sterren en het kamp vuurtje (mag dat overal nog wel?).
Dat is toch wel onze ervaring. We koken zelf voor 5-6 personen voor zo'n $15 per maaltijd, volledig met verse ingrediënten. Als je uit eten gaat ben je dat al vrij snel per persoon kwijt.Terpies schreef: ↑07 dec 2021, 23:48Is zelf eten koken goedkoper?
Je hebt daar wel enigszins gelijk in, maar het valt in het zuiden/oosten toch ook nog wel mee. We hebben hier ook wel veel NPS-kampeerterreinen (en staatsparken) waar het erg rustig is. Zodra je de gebaande weg verlaat is het ook hier nogal uitgestorven. We overnachten ook veel op privé-terreinen, vaak in hele afgelegen gebieden. Dat bieden we zelf ook (kosteloos) aan.Terpies schreef: ↑07 dec 2021, 23:48Voor het zuid-westen is een RV geweldig, maar in het diepe zuiden en Florida (en wellicht nog andere gedeeltes) en in de steden zou ik toch eerder kiezen voor een auto. Het is in de drukker bevolkte gebieden niet zo romantisch kamperen, als ik de ongezellige RV sites hier bekijk, waarin het nauwelijks meer is dan een grote parkeerplaats waar iedereen hutje mutje naast elkaar staat.
Kan je een exacte datum geven wanneer je deze reis wilt gaan maken? Dat zou al een hoop schelen qua adviezen. Hoogseizoen is nogal ruim.