Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
Dit is toch wel een hele rare beslissing, heel Europa heeft problemen met Omicron besmettingen inclusief Nederland en dan maken we zo'n beslissing die alleen betrekking heeft op de USA.
Een vraagje voor de mensen op het forum uit België, begrijp ik het goed dat als we onze vlucht uit de USA op dit moment omzetten naar België dat België op dit moment geen quarantaine verplichting heeft? Dat is althans wat ik begrijp uit wat ik online kan vinden.
Een vraagje voor de mensen op het forum uit België, begrijp ik het goed dat als we onze vlucht uit de USA op dit moment omzetten naar België dat België op dit moment geen quarantaine verplichting heeft? Dat is althans wat ik begrijp uit wat ik online kan vinden.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Gewoon zorgen dat je je vlucht omboekt via of naar een ander Europees land (DE / BE). Daar geldt die regel nu nog niet en haalt alle problemen weg.
Inderdaad zeer vreemd om de US als risicogebied aan te wijzen terwijl Omicron hier net zo hard rond dwaalt.
Inderdaad zeer vreemd om de US als risicogebied aan te wijzen terwijl Omicron hier net zo hard rond dwaalt.
Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Hoe ironisch: Voor de KLM/Delta vliegers zijn bijna alle vluchten vanaf de VS naar BRU via AMS. Al geldt dan de quarantaineplicht niet bij een overstap via NL. Maar ik moet wel een flinke vracht bijbetalen als ik mijn terugvlucht omboek via BRU zo te zien. Voor ons ook een hoop gedoe. Wij wonen 30 minuten van Schiphol.
Quarantaine maakt voor mij weinig uit. Ik werk wel door en laat boodschappen bezorgen. Voor vrouw idem. Na 5 dagen testje en hup weer door. Eerst weekend toch bijkomen, daarna weekje werken en dan pas weer mensen zien.
Wel rare beslissing inderdaad. In Frankrijk bijvoorbeeld gaan de besmettingen ook door het dak. Daar doen ze niks mee. Dat EU-non EU heb ik nooit begrepen. Wat is nou het verschil?
Quarantaine maakt voor mij weinig uit. Ik werk wel door en laat boodschappen bezorgen. Voor vrouw idem. Na 5 dagen testje en hup weer door. Eerst weekend toch bijkomen, daarna weekje werken en dan pas weer mensen zien.
Wel rare beslissing inderdaad. In Frankrijk bijvoorbeeld gaan de besmettingen ook door het dak. Daar doen ze niks mee. Dat EU-non EU heb ik nooit begrepen. Wat is nou het verschil?
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 29 dec 2021, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Rare beslissing of niet, ieder land bepaalt wat voor maatregelen er worden ingevoerd. Of het nodig is, en of het werkt, is een andere vraag. Wij zijn hier op het forum allemaal reizigers en zodra we kunnen willen we weg.
Of het handig is om om te boeken moet iedereen zelf weten. De wijzigingen volgen elkaar zo snel op dat het morgen of volgende week ook voor België of Duitsland weer anders (lees: moeilijker) kan zijn.
Ik hoop wel dat iedereen deze app van BuZa op zijn telefoon heeft staan, zodat je automatisch geïnformeerd wordt zodra er wijzigingen zijn. Dan hoef je dat zelf in ieder geval niet uit de krant te halen. Ook handig voor andere vakantielanden of plaatsen waar bv familieleden zich bevinden:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies
Of het handig is om om te boeken moet iedereen zelf weten. De wijzigingen volgen elkaar zo snel op dat het morgen of volgende week ook voor België of Duitsland weer anders (lees: moeilijker) kan zijn.
Ik hoop wel dat iedereen deze app van BuZa op zijn telefoon heeft staan, zodat je automatisch geïnformeerd wordt zodra er wijzigingen zijn. Dan hoef je dat zelf in ieder geval niet uit de krant te halen. Ook handig voor andere vakantielanden of plaatsen waar bv familieleden zich bevinden:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Bon, nu dus 100% zeker dat ik m'n vluchten in april omboek naar Brussel met Delta en niet via KLM en Amsterdam.
België vraagt op dit moment niet eens een test voor je terugkeert (je laat je thuis testen).
België vraagt op dit moment niet eens een test voor je terugkeert (je laat je thuis testen).
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Eens hoor. Heb je net je vlucht omgeboekt naar DUS (heel veel verder Duitsland in wordt voor ons Nederlanders zo ver rijden) Stelt Duitsland een quarantaineplicht in voor reizigers uit de VS. Schiet je er nog niets mee op. Kan inderdaad allemaal zo snel veranderen.
2018: Rondreis Zuid West
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij vliegen de 3e januari vanaf Amsterdam, via Madrid naar Miami. Voor Spanje gelden er ook (nog) niet meer beperkingen, op dit moment, maar wordt er allemaal niet makkelijker/ duidelijker op.
Voor degenen die rechtstreeks vanuit USA op NL vliegen nu ook meteen via Belgie of Duitsland om gaan boeken, buiten de afstand en extra kosten om. Over een week of 3 kan het er allemaal weer veel anders uitzien (al lijkt het er nu wel op dat het dan niet gunstiger wordt)....
Voor degenen die rechtstreeks vanuit USA op NL vliegen nu ook meteen via Belgie of Duitsland om gaan boeken, buiten de afstand en extra kosten om. Over een week of 3 kan het er allemaal weer veel anders uitzien (al lijkt het er nu wel op dat het dan niet gunstiger wordt)....
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
@habo1969 Alleen ben ik wel inwoner van België en ligt Zaventem op een half uurtje van me thuis.
Nederland is voor mij een 'derde' land waar ik niets mee te zoeken heb tijdens een USA-reis, behalve dat KLM er op gunstige uren naar/terug van Las Vegas vliegt.
De Delta-vluchten zijn minder qua uren, maar ik vermijd wel een 'derde land'.
Nederland is voor mij een 'derde' land waar ik niets mee te zoeken heb tijdens een USA-reis, behalve dat KLM er op gunstige uren naar/terug van Las Vegas vliegt.
De Delta-vluchten zijn minder qua uren, maar ik vermijd wel een 'derde land'.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
@Timothy555 Ah, oke, da's inderdaad anders. Hopelijk blijft het hierbij en wordt het over een paar weken weer wat duidelijker allemaal.
Hoe zouden de nieuwe quarantaine regels zijn/worden toegepast op de volgende route
Brussel - Amsterdam - Amerika (allemaal vliegtuig)
Amerika - Amsterdam (vliegtuig) - Antwerpen Centraal (trein)
Heen geen issue
Terug is het laatste deel (Amsterdam-Antwerpen) een treinreis.
In principe ga je op Schiphol natuurlijk door douane en haal je daar koffer op etc..... maar eigenlijk is het ook weer een tussenstop naar België
Dat bijna niemand die treinreis maakt en alleen de tickets ophaalt bij de balie tjah haha.
Perfect loophole of?
Of ik deze route ga toepassen geen idee hoor
was maar een idee wat ineens in mij opkwam.
Wil in Januari/Februari nog naar Park City om te skiën maar heb besloten gewoon 2/3 dagen voor vertrek pas alles te boeken heb al te vaak tickets verzet en geannuleerd afgelopen 1,5 jaar.
Brussel - Amsterdam - Amerika (allemaal vliegtuig)
Amerika - Amsterdam (vliegtuig) - Antwerpen Centraal (trein)
Heen geen issue
Terug is het laatste deel (Amsterdam-Antwerpen) een treinreis.
In principe ga je op Schiphol natuurlijk door douane en haal je daar koffer op etc..... maar eigenlijk is het ook weer een tussenstop naar België

Dat bijna niemand die treinreis maakt en alleen de tickets ophaalt bij de balie tjah haha.
Perfect loophole of?
Of ik deze route ga toepassen geen idee hoor

Wil in Januari/Februari nog naar Park City om te skiën maar heb besloten gewoon 2/3 dagen voor vertrek pas alles te boeken heb al te vaak tickets verzet en geannuleerd afgelopen 1,5 jaar.
De enige echte Ticketbaas
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Lijkt me inderdaad een prima route; terugweg uitstappen en zelf naar huis reizen.
Reisgeschiedenis:
Is er een manier in België om je ook gratis te laten testen voor reizen naar het buitenland (met reiscertificaat dus)? Via testen voor toegang in NL kan dit wél. In België ben je 50 euro kwijt pp. Voor een gezin van 4 begint dat te tellen....
Of mag je als Belg ook naar NL rijden om je daar in bv Breda te laten testen via testen voor toegang? (we vertrekken vanuit Amsterdam)
Of mag je als Belg ook naar NL rijden om je daar in bv Breda te laten testen via testen voor toegang? (we vertrekken vanuit Amsterdam)
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Waarom zou je niet in NL kunnen testen, gewoon online aanvraag invullen en gaan.
En even een vraag van mijn kant, als ik als Nederlander nu vanuit de USA naar België afreis om dan per trein naar NL te gaan dan hoef ik toch niet te testen voor de vlucht. Ben de draad een beetje kwijt.
En even een vraag van mijn kant, als ik als Nederlander nu vanuit de USA naar België afreis om dan per trein naar NL te gaan dan hoef ik toch niet te testen voor de vlucht. Ben de draad een beetje kwijt.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Nee als je op Belgie vliegt moet je je maar laten testen in Belgie zelf. Althans dit is voor Belgen toch zo maar ik kan me niet inbeelden dat ze dit vor elke nationaliteit gaan checken aan de US zijde.
Testen in NL zou in theorie dan misschien mogelijk zijn. Alleen vertrekken we op zaterdag en kinderen moeten naar school. Dus zouden we enkel donderdagavond kunnen gaan maar dat is meer dan 1 dag op voorhand. Bovendien weet ik niet of de test voor toegang ook 's avonds open is....
Enig plan om gratis te kunnen testen vanuit België?
Testen in NL zou in theorie dan misschien mogelijk zijn. Alleen vertrekken we op zaterdag en kinderen moeten naar school. Dus zouden we enkel donderdagavond kunnen gaan maar dat is meer dan 1 dag op voorhand. Bovendien weet ik niet of de test voor toegang ook 's avonds open is....
Enig plan om gratis te kunnen testen vanuit België?
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Een vriend komt de 8e over vanuit de VS en dan gaan we de 9w naar gran canaria...
Dit wordt tricky. Weten jullie hoe het met doorreizen zit met een lange overstap (zit ong 24 uur tussen )
Wat checken ze bij het vliegen binnen de EU (Amsterdam - Gran canaria), volgens mij niet zo'n quarantaine ding toch?
Dit wordt tricky. Weten jullie hoe het met doorreizen zit met een lange overstap (zit ong 24 uur tussen )
Wat checken ze bij het vliegen binnen de EU (Amsterdam - Gran canaria), volgens mij niet zo'n quarantaine ding toch?
Tja, je vriend zal eigenlijk in quarantaine moeten na aankomst in Nederland. Maar in hoeverre dat gecontroleerd en gehandhaafd wordt? Geen flauw idee. Maar het kan inderdaad tricky worden.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
We hebben besloten om dan maar via Parijs EU binnen te komen en via de Thalys naar Amsterdam te gaan. De tijd hebben we toch wel.
Hier is de online quarantaineverklaring voor de terugreis naar Nederland: https://quarantinedeclaration.government.nl/nl.
Of in PDF hier: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... verklaring.
Wellicht handig om in OP mee te nemen?
Zijn wel een aantal uitzonderingen, ook meer informatie over hoe dit wordt gecontroleerd (belteam neemt contact met je op, evt. escaleren naar toezichthouder in je gemeente). Benieuwd hoe dit in de praktijk uitpakt.
Vlieg over iets meer dan een week naar de VS voor 5 dagen, dan voor een week terug in Nederland en daarna weer de oceaan over voor een week. Veel geregel met testen, maar allang blij dat we nog kunnen reizen!
Of in PDF hier: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... verklaring.
Wellicht handig om in OP mee te nemen?
Zijn wel een aantal uitzonderingen, ook meer informatie over hoe dit wordt gecontroleerd (belteam neemt contact met je op, evt. escaleren naar toezichthouder in je gemeente). Benieuwd hoe dit in de praktijk uitpakt.
Vlieg over iets meer dan een week naar de VS voor 5 dagen, dan voor een week terug in Nederland en daarna weer de oceaan over voor een week. Veel geregel met testen, maar allang blij dat we nog kunnen reizen!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Ik vraag me af of het zo ver kan/zal gaan. Ik bedoel, elke dag testen 15000 mensen hier positief en die moeten dus dan in Q gaan, dat controleert ook niemand. Waarom zou het voor reizigers ineens anders zijn. Die zijn misschien nog wel veiliger omdat ze ook al een negatieve test moesten laten zien voordat ze opstegen.Zijn wel een aantal uitzonderingen, ook meer informatie over hoe dit wordt gecontroleerd (belteam neemt contact met je op, evt. escaleren naar toezichthouder in je gemeente). Benieuwd hoe dit in de praktijk uitpakt.
Boetes van 95 en 339 euro. Als ik het goed begrijp geven de vervoersmaatschappijen de gegevens door aan de overheid. En hun belteam belt jou op. "Bent u wel in quarantaine? Gaat alles goed?"
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3598 Weergaves
-
Laatste bericht door Denise131
-
- 6 Reacties