Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote Buttes »

@groennom

Nog steeds wat vaag toch?
In de 2e alinea denk ik echter toch te lezen dat je zonder vliegticket voor Paine niet daar kunt huren.
Of bedoelen ze dan dat je de shuttle niet kunt nemen?

Kun je zonder vliegticket wel naar de verhuurlocatie rechtstreeks?

Op mijn reserveringsbevestiging staat voor de ophaallocatie ; Paine Field Everett WA,
maar het adres is de verhuurlocatie, niet het adres voor de shuttle op het vliegveld.
pretberg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door pretberg »

Bovenstaande staat ook bij Hertz maar is volgens mij alleen van toepassing als je de autohuur met een debitcard betaalt ipv een creditcard.
Laatst gewijzigd door pretberg op 01 jan 2022, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt betaald.

Maar:
Je betaalt
Hij betaalt
Zij betaalt
Het betaalt.

Sorry, off topic en volkomen tegen de regels maar het lijkt wel een nieuwe regel, die d in de tegenwoordige tijd. Of heb ik iets gemist? Nieuwe grammatica?

Marianne
pretberg
Amerikafan

Bericht door pretberg »

Martin & Marianne schreef:
01 jan 2022, 15:24
Je hebt betaald.

Maar:
Je betaalt
Hij betaalt
Zij betaalt
Het betaalt.

Sorry, off topic en volkomen tegen de regels maar het lijkt wel een nieuwe regel, die d in de tegenwoordige tijd. Of heb ik iets gemist? Nieuwe grammatica?

Marianne
Het was nog vroeg 😉
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door groennom »

pretberg schreef:
01 jan 2022, 12:08
Bovenstaande staat ook bij Hertz maar is volgens mij alleen van toepassing als je de autohuur met een debitcard betaalt ipv een creditcard.
Bedoel je dat Hertz dezelfde bepalingen heeft voor Debit card (en dus aankomen op vliegveld waar je huurt) als bij Avis?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Dat is niet, je kunt bij Hertz gewoon op iedere stadslocatie huren zonder allerlei restricties. Het probleem zit m in verhuur locaties bij een vliegveld, daar lijkt Avis soms te eisen dat je dan alleen kunt huren als je per vliegtuig aankomt lees ik hieronder.

Ik heb al vaker bij Hertz met debitcard betaald. Je huurt/boekt dan wel met een creditcard, kiest voor betalen bij inleveren en tijdens het inleveren zeg je dat je met een andere kaart wilt betalen. Je moet daarvoor even langs de service balie lopen.
pretberg
Amerikafan

Bericht door pretberg »

Dit zijn staat op de site van Hertz inzake debitcards en vliegtickets. Lijkt mij meer op voorkomen van no pay met een debitcard.

all Hertz locations, debit cards under a VISA, MasterCard and Discover logo which draw funds directly from the cardholder's account may be used at the outset of a rental to qualify for the rental where the following requirements are met:

Vehicle class reserved is Compact through Fullsize ONLY;

at Hertz Airport locations, you will be required to provide proof of a return airline flight to coincide with the rental and present two (2) valid forms of identification;
at corporate-owned Hertz Local Edition locations, i.e., neighbourhood locations that are located off airports, debit cards may be used at the start of a rental. To qualify for a rental using a debit card, you will be required to make your reservation at least 24 hours in advance of your rental pick up date; must be at least 25 years old; have a Corporate Discount Plan (CDP) number listed in the reservation or proof of return trip travel ticket to coincide with the rental dates(airline or cruise); and present two (2) valid forms of identification.
If you are returning from a cruise ship, you MUST show proof of Florida residency and present the original cruise ticket along with two (2) valid forms of identification.
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Dat klopt, was al langer zo. Vandaar mijn tip: Boek post-paid met een cc en betaal met debitcard bij het inleveren. Dan gelden de cc regels bij het boeken, geen gedoe ;)
groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door groennom »

Weer een korte update van conversatie met Avis.
Car rental conv.png
harryh schreef:
01 jan 2022, 18:07
..
Ik heb al vaker bij Hertz met debitcard betaald. Je huurt/boekt dan wel met een creditcard, kiest voor betalen bij inleveren en tijdens het inleveren zeg je dat je met een andere kaart wilt betalen. Je moet daarvoor even langs de service balie lopen.
Wat bedoel je hiermee? Ik heb al geboekt met een credit card, maar moet je bij het inleveren nog wat anders doen? Of bij het ophalen?
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

@groennom met debitcard betalen (ik gebruik een gratis Wise kaart, er zijn er meer zoals N26 en Resolut) is zo'n 2% goedkoper dan met een creditcard. Gebruik ik overigens ook voor alle uitgaven in de VS, behalve voor wanneer een CC verzekering van belang is (vliegtickets, nieuwe telefoon enz). Je kunt een huurauto niet met een debitcard reserveren, alleen met CC, zie jouw eigen quote van Hertz, dat wordt erg moeilijk gemaakt. Vandaar mijn oplossing om wel met een debitcard te kunnen betalen, nl. bij het inleveren en dan pas te betalen (post paid boeken met cc).
cvdv1991
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door cvdv1991 »

Hoi allemaal,

Mijn vriendin en ik hebben een California trip geboekt van 1 t/m 23 juni 2022 (retour San Francisco).

Aankomst SFO 1-6-22 11.45 lokale tijd
Vertrek SFO 22-6-22 17.01 lokale tijd.

Wij willen een auto huren op SFO en ook weer inleveren op SFO. De prijzen zijn echter historisch hoog, maar ik zie hier regelmatig hele goede deals langskomen, het zou fijn zijn als iemand mij kan adviseren wat betreft de huur van de auto.

We willen graag een SUV en tot nu toe heb ik via Sunny Cars een Toyota RAV4 SUV of soortgelijk voor 1681 euro als goedkoopste optie.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@cvdv1991
Twee tips:
- Als jullie de vakantie beginnen met een paar dagen in San Francisco, haal de huurauto dan pas op als jullie de stad verlaten. Er is heel goed en betaalbaar OV in San Francisco ($13/dag incl onbeperkt cable car) terwijl parkeerkosten extreem hoog zijn (zo'n $30/dag).
- Als je dan toch de auto ophaalt bij vertrek uit de stad, haal deze dan op in de stadslocatie: huren vanaf SFO is doorgaans veel duurder dan huren vanaf een kleinere locatie in de stad zelf. Zelf heb ik dit afgelopen november ook gedaan en flink bespaard (13 dagen mid-size SUV voor €413; voor jullie data zie ik vergelijkbaar scherpe prijzen helaas niet...).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@cvdv1991 Zoals vermeld, huur een paar dagen later. Je auto heb je echt niet nodig in SFO. Wij deden alles via het OV en dit was prima te doen.
Ik ben gaan zoeken met de door jou opgegeven gegevens en als je de auto in Daly City ophaalt (10 minuten per taxi vanaf het vliegveld) dan kom ik wat interessants tegen. Gevonden op Hertz.nl en met gebruik van de tips en trucs uit het Hertz topic. Je zou het ook nog via andere landen kunnen proberen ( .es, .de, etc etc ). Wel even opletten, deze locatie is in het weekend gesloten.
image.png
image.png (64.89 KiB) 1331 keer bekeken
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door marh »

Waar moet ik ongeveer rekening mee houden voor autohuur Miami? Meivakantie (23 april TM 7 mei)? 4 personen (2 volwassenen en 2 pubers), hopelijk met bagage (als het aan mij ligt) :wink:

Laatste keer dat wij in Florida waren was 2008. Waar kan ik informatie vinden over tol enzo? Begrijp dat de grote wegen allemaal tolwegen zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

cvdv1991 schreef:
03 jan 2022, 11:16
Hoi allemaal,

Mijn vriendin en ik hebben een California trip geboekt van 1 t/m 23 juni 2022 (retour San Francisco).

Wij willen een auto huren op SFO en ook weer inleveren op SFO. De prijzen zijn echter historisch hoog, maar ik zie hier regelmatig hele goede deals langskomen, het zou fijn zijn als iemand mij kan adviseren wat betreft de huur van de auto.
Ik begrijp de argumenten van de vorige posters om de auto pas later op te halen, maar zelf vind ik dat te veel gedoe. De auto gebruiken wij niet in de stad, maar als je gratis kunt parkeren bij je hotel zijn de kosten wel te overzien. Dus kijk vooral hoeveel het je scheelt als je een paar dagen later huurt. Dat hangt natuurlijk ook af van het aantal nachten in SF. Je hebt al een hotel in SF? Je schrijft dat de trip is geboekt; heb je dat zelf gedaan, dwz kun je nog iets aanpassen? Dan zou je nog kunnen kijken of je wel of niet een hotel wilt met gratis parkeren. Zonder auto heb je meer mogelijkheden.

Marianne
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

marh schreef:
03 jan 2022, 12:30
Waar kan ik informatie vinden over tol enzo? Begrijp dat de grote wegen allemaal tolwegen zijn.
Bijna alle tolwegen kun je vermijden, je doet er soms wel wat langer over. Zie een kaart hier https://floridasturnpike.com/system-maps/
Kijk hier even voor een handig overzicht met de tolkosten per verhuurder https://www.sunpass.com/en/tolls/rentalvehicles.shtml
Toll-by-plate is standaard geactiveerd, dan bepaal je zelf of je wel of geen tolwegen gebruikt, je betaalt dan een toeslag per dag gebruik van de tol aan de autoverhuurder. In bijna alle gevallen het simpelste.
Ook kun je op de meeste plekken nog contant of met een CC betalen, maar niet overal meer.

Verder kun je een transponder aanschaffen bij Sunpass, maar zou ik alleen doen als je er vaker gaat komen of veel tolwegen denkt te gebruiken. Moet je nl. wel ter plekke aanschaffen en activeren, is wat gedoe de 1e dag vond ik (ik heb er een).

Als je op Orlando zou vliegen kun je daar een Visitor Toll Pass nemen zie https://visitortollpass.com/
A&A
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door A&A »

Pfff, wat een prijzen van die huurauto's :shock: . Wij zoeken een auto van 25 juni tot 19 juli 2022. Ophalen en inleveren in Vancouver.

Het goedkoopste dat ik tot nu toe kan vinden is € 1377,- via Avis.es (de Spaanse website van Avis) met de kortingscode D486602. Wel ophalen en terugbrengen op de luchthaven. Ik heb ook andere locaties in Vancouver geprobeerd maar dat maakt qua prijs niet uit. Wat wel fijn was is dat je als preffered Member gewoon ingelogd kan zijn voor deze prijs met deze code. Meestal lukt dat bij Avis niet en moet je de huur achteraf bij laten schrijven. En ik dacht dat je met de hoogste status bij Avis ook een gratis upgrade krijgt maar weet dat niet meer zeker.

Heeft iemand nog tips voor een betere prijs?

NB: inmiddels een betere prijs gevonden voor een midsize bij Avis. Via auto-europe net onder de € 900,-. Wel met € 300,- eigen risico bij diefstal etc maar dat lijkt me een te overkomen risico. Nog flink aan de prijs maar gezien Avis.nl richting € 3000,- zit…
Laatst gewijzigd door A&A op 03 jan 2022, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@cvdv1991 Daar Marianne wel een punt. Bereken even vooraf wat het scheelt om de auto later op te halen en neem de kosten voor het OV ook mee in je berekening.
Wij hebben volgens mij ooit een hotelovernachting gehad in SF met gratis parkeren. Dat waren de laatste 2 nachten zo uit mijn hoofd en wij verbleven in het Coventry Inn (https://coventrymotorinn.com/).
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door Gast »

@cvdv1991 daarbij komt ook nog dat je een extra dag huur moet betalen met het door jou aangegeven schema; je haalt immers op de dag de auto eerder op (in de ochtend) en levert deze pas in de middag (lees: na 11.45 uur) weer in, dus dat kost je ook nog eens een extra dag.
Als je perse je auto wilt huren op de dag van aankomst zou ik sowieso vòòr 11.45 op de dag van vertrek je auto inleveren.
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

@dejong89
Gevonden op Hertz.nl en met gebruik van de tips en trucs uit het Hertz topic.
Ik heb me zot gezocht, maar ik kan dit Hertz topic niet vinden. Kun je me in een richting duwen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer