Galapogos schreef: ↑05 jan 2022, 20:52
Dat gezegd hebbende, zelfs met de huidige cijfers zou ik niet twijfelen en gewoon die kant op gaan. Het is niet alsof de kans om naar besmet te raken zoveel groter is dan hier. De quarantaine bij thuiskomst is voor mij geen probleem, maar ik snap dat dat heel erg aan je persoonlijke omstandigheden ligt.
Het gaat mij niet zozeer om het besmet raken zelf. Mijn vrouw werkt in de zorg en het kan iedere dag raak zijn wat dat betreft. We zijn begin 30, volledig gevaccineerd + booster, en hebben al covid gehad. De kans dat we (heel) ziek worden van covid acht ik erg klein. Maar het gaat mij meer om het gedoe wat je er van hebt.
Als je op de laatste dag voor je vertrek positief test moet je 10 dagen in quarantaine. Hopelijk kan dat in je huidige accommodatie, maar wat als dat niet kan? Wat dan? Kun je trouwens de quarantaine verkorten door op dag 5 te testen?
Dan moet je vervolgens hopen dat je op dag 11 negatief test, anders kun je daar opzoek naar een arts die wil verklaren dat je hersteld bent. Dan vlucht terug gaan regelen, en dan niet te vergeten nog 10 dagen in quarantaine in NL. Want dat komt er ook nog eens bij. Recent hersteld van covid vrijwaart je niet van quarantaineplicht. Want je komt uit zeer hoogrisicogebied.
Al met al ben je dan al gauw een dag of 20 verder. Dat kan mijn vrouw zich niet veroorloven op haar werk. We willen graag in de zomer ook nog weg.
Plus dat je niet de vakantie hebt die je je voorstelt. Mocht je halverwege je vakantie positief testen, zeg na een dag of 4, zit je de rest van je vakantie in je accommodatie. Weg vakantie. En je houdt er (althans wij) toch rekening mee, maar even niet op die boot in de Everglades of maar even niet een drukke stad in (Miami).
Waar wij van schrokken is dat als je een domestic flight hebt dat je daar ongevaccineerden en ongeteste mede reizigers kunt hebben. Hij landde een beetje laat bij ons, maar bovenstaand betoog heeft ons doen besluiten te annuleren.