Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
BigJesper
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door BigJesper »

Ik moet sowieso langs een balie om een tweede bestuurder (familielied, geen spouse oid) toe te voegen :thumbup:
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Is deze niet inbegrepen met de genoemde cdp? Bij mij staat het er namelijk wel bij

rate includes: Additional driver fee
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerikafan

Bericht door BigJesper »

Als ik de voorwaarde erbij pak lijkt dit alleen van toepassing bij Authorized Operators (in dit geval de spouse of domestic partner). In andere gevallen betaal je max 189 dollar. Daar ben ik in dit geval vanuit gegaan.

Edit: ik denk dat je toch gelijk hebt @dejong89 . Ik heb net een fake boeking gedaan als gast en zonder CDP en dat de Toeslag Extra Bestuurder exclusief! Dat maakt het helemaal een mooie deal. :mrgreen:
Gast

Bericht door Gast »

Als lid van hertz loyaltyprogramma program is tweede driver gratis; gewoon beide rijbewijzen laten zien bij de exit booth dan wordt het bijgeschreven op je contract.
https://www.hertz.nl/p/gold-plus-rewards-overzicht
BigJesper
Amerikafan

Bericht door BigJesper »

Ik heb nu twee boekingen staan. Een midsize met Gold Canopy (gisteren via de chat laten fixen) en een backup boeking voor een Minivan. Ik heb via een statusmatch Hertz President's Circle status. Ik heb echter nog nooit een auto met dit account afgehaald uit een garage. Tevens zit een tweede bestuurder, niet zijnde een spouse of een domestic partner, bij de boekingen inbegrepen.

Uit hetgeen wat ik uit dit topic heb vernomen is dat ik bij een eerste boeking allereerst nog naar de balie moet, wat tevens de balie in de garage kan zijn. Of is dit in de loop der tijd gewijzigd en kan ik beide rijbewijzen met creditcards bij de exit booth pas geven (zoals @Terpies noemt)?

Ik hoop uit mijn midsize booking een fullsize SUV of een Minivan te krijgen, maar dat lijkt mij lastig als deze er niet staan en ik eerst langs de balie moet om mijn rijbewijs e.d. af te geven voor een specifieke boeking.

Wellicht is dat al eens eerder uitgebreid beantwoord, maar ik speel liever vanwege de onervarenheid op safe. :thumbup:
Gast

Bericht door Gast »

Je kunt gewoon naar de balie in de garage.

De kans op een full size SUV is vrij klein in een van de aisles, maar je kunt geluk hebben. Heb je niet genoeg aan een standard SUV, of heb je echt zoveel ruimte nodig? Imho rijdt een full size SUV juist minder lekker (en een veel hoger verbruik), maar dat is mijn persoonlijke mening. Ook standard SUV’s zijn vaak 7 zitters met een enorme kofferbak, zeker met de 3e rij plat.

Je boekt wat je wilt rijden plus een groep c (of hoger) auto. Met de groep c auto heb je keus uit de aisles, de boeking van de klasse die je wilt rijden gebruik je als backup boeking als je echt niet in de aisles kunt vinden (of regelen via een greeter) wat je zoekt (maar heeft ook een hoger prijskaartje).
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Eens, ik denk dat ik bij Hertz ondanks PC level nog nooit een full size SUV heb kunnen meenemen, wel vaker een Ford Explorer of vergelijkbaar, inderdaad is dat een standaard SUV. Ik heb die liever dan een Tahoe oid.
Droopy4u
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Droopy4u »

Ik heb met de herboren cdp mooie tarieven gevonden :thumbup: :clap:. Als backup boeking zou ik graag een Minivan (SUV's zijn nog wel onbetaalbaar met die code op MIA) reserveren, maar daar trapt Hertz bij mij niet in. Dan geeft hij een foutmelding dat er al een reservering gevonden is. Of is daar een trucje voor?
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Niet dat ik weet. Het is nl nog vervelender, als je wel een 2e boeking maakt ( dat kon eerder nog) krijg je een mail dat je er een moet verwijderen. Als je dat niet doet verwijderen ze er zelf een, uiteraard de goedkoopste. Is mij gebeurt, heb die boeking via CS wel weten terug te krijgen.
Droopy4u
Amerikafan

Bericht door Droopy4u »

Bedankt harryh, ik dacht dat ik wat over het hoofd zag met die backup. Zo deed ik het wel altijd bij National, maar bij Hertz moet het maar zonder.
Ik kan toch wel uitgaan van minimaal een full-size in de PC aisles? Dan is een backup boeking niet echt nodig namelijk. Bij National "beloven" ze die full size ook, maar bij Hertz zie ik dat niet echt zo staan.
Gast

Bericht door Gast »

@Droopy4u Wat bedoel je met een full size? Sedan? SUV?

Een midsize (of standard) SUV is altijd wel te vinden, zeker in de PC aisle, maar je kunt pech hebben. Vandaar je backup boeking voor de klasse die je wilt rijden.

Lees je even in hoe het boeken bij Hertz werkt. Voor een PC boeking volstaat een groep c (midsize sedan) en heb je keuze uit de aisles. Een hogere klasse boeken is zonde van je geld: je kiest dan ook uit de aisles.

De backup boeking is de garantie voor het geval dat: dan heb je gegarandeerd de auto die je (minimaal) wilt, bv een minivan of midsize/standard SUV of cabrio.

Als er dan in de aisles staat wat je wilt rijden annuleer je deze laatste backup boeking.
Als je keus niet in de aisles staat gebruik je je backup boeking. Of je regelt iets op een creatieve manier :thumbup: :thumbup: :thumbup:
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Een briefje van 20 doet vaak wonderen.

:mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door Droopy4u »

@Terpies Bedankt voor je reactie, ik heb me redelijk ingelezen en inderdaad een mid-size (mazda 3) staan als reservering. Er staat ook gold canopy en Ultimate choice in mijn reserveringsbevestiging. Ik heb ook PC status. So far so good, maar die backup boeking krijg ik dus niet voor elkaar (bij Hertz in dezelfde periode), dan geeft Hertz aan dat er al een boeking bestaat. Bij National doe ik het ook altijd zo (met backup), maar daar zijn de tarieven niet zo gunstig tot nu toe (verschuiven van mijn bestaande reservering levert ook geen goede tarieven meer op daar), dus ik was blij met het Hertz tarief. Ik zou graag de minivan als backup boeken, maar zoals harryh ook aangaf is dat niet mogelijk (of wij weten niet hoe dan).

P.s. Het trucje van $20 is wellicht backup genoeg inderdaad :lol:
Laatst gewijzigd door Droopy4u op 08 jan 2022, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

@dejong89 exactly my Point.
Met stroop (of $20) vang je nu eenmaal meer vliegen dan met azijn. :thumbup:
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Terpies schreef:
08 jan 2022, 17:23
Als je keus niet in de aisles staat gebruik je je backup boeking. Of je regelt iets op een creatieve manier :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Al het moois in het leven wat je ooit hebt meegemaakt is altijd op dezelfde manier begonnen : praatje maken...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
BigJesper
Amerikafan

Bericht door BigJesper »

Terpies schreef:
08 jan 2022, 16:38
Je kunt gewoon naar de balie in de garage.

De kans op een full size SUV is vrij klein in een van de aisles, maar je kunt geluk hebben. Heb je niet genoeg aan een standard SUV, of heb je echt zoveel ruimte nodig? Imho rijdt een full size SUV juist minder lekker (en een veel hoger verbruik), maar dat is mijn persoonlijke mening. Ook standard SUV’s zijn vaak 7 zitters met een enorme kofferbak, zeker met de 3e rij plat.
Bedankt voor jouw bevestiging! Op Flyertalk zijn er nog wel eens reacties gepost dat er wat fullsizes SUV's kunnen staan. Voor comfort is uiteraard de minivan ook prima!
Droopy4u schreef:
08 jan 2022, 18:04
[mention]Terpies[/mention] Bedankt voor je reactie, ik heb me redelijk ingelezen en inderdaad een mid-size (mazda 3) staan als reservering. Er staat ook gold canopy en Ultimate choice in mijn reserveringsbevestiging. Ik heb ook PC status. So far so good, maar die backup boeking krijg ik dus niet voor elkaar (bij Hertz in dezelfde periode), dan geeft Hertz aan dat er al een boeking bestaat. Bij National doe ik het ook altijd zo (met backup), maar daar zijn de tarieven niet zo gunstig tot nu toe (verschuiven van mijn bestaande reservering levert ook geen goede tarieven meer op daar), dus ik was blij met het Hertz tarief. Ik zou graag de minivan als backup boeken, maar zoals harryh ook aangaf is dat niet mogelijk (of wij weten niet hoe dan).
Ik heb het eergisteren precies op deze manier gedaan. Eerst de midsize (group c), toen nog gechat om de gold canopy bevestigd te krijgen en tot slot de back-up boeking voor de minivan. Geen problemen mee gehad. Gisteren de beruchte email gekregen, maar gewoon alle reserveringen behouden. ;)
Gast

Bericht door Gast »

Fijn dat het gelukt is! Nu hopen dat je de reis mag gaan maken!
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

BigJesper schreef:
09 jan 2022, 11:22
Gisteren de beruchte email gekregen, maar gewoon alle reserveringen behouden.
Check het wel af en toe, mijn 2e boeking bleek paar weken voor vertrek toch door Hertz te zijn gecanceld, zonder enig bericht...
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

welke beruchte email?
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Dat je meerdere boekingen voor dezelfde locatie/tijd hebt gemaakt, "welke wil je houden" oid wordt er gevraagd
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer