Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Wij boekten op 11/11 tickets rechtstreeks bij Air France. Nu zouden we deze graag annuleren en elders nieuwe boeken stukken goedkoper voor periode april. Onze tickets zouden moeten voldoen aan de voorwaarden dat we ten allen tijde de tickets gratis kunnen annuleren. Echter is dit nogal onduidelijk via de website als ik mijn boeking bekijk. De dag zelf tijdens boeken nog gebeld en ze melden mij toen ook wel degelijk dat alle geboekte tickets voor 1 feb 2022 gratis te annuleren zijn. Echter kan je dat niet vlekkenloos terugvinden in de boeking zelf. Alssook staat er voucher, kunnen we deze dan sowieso ook omzetten naar terugbetaling? Dat staat er ook niet direct duidelijk bij … klantendienst zou open moeten zijn geweest vandaag, uur en half telefonisch gewacht zonder resultaat. Zouden jullie het erop wagen en gewoon opnieuw boeken en de oude annuleren? De prijzen zijn reeds terug aan het stijgen ivm deze ochtend. Dus wachten tot morgen liever niet. Iemand een idee hoe de voorwaarden echt in elkaar zitten bij Air France met hun gratis annuleren actie?
Voucher aanvragen, en die dan verzilveren. Rechtstreeks terugbetalen gaat niet lukken denk ik.
Saskia
Saskia
-
- Amerika-ontdekker
Wat versta je onder verzilveren? De vouchers laten omzetten in een terugbetaling? En kan dat ook?
Ja, dat staat bij hun voorwaarden voor annulering. Heb het nagevraagd (2x 2 uur in de wacht!) en dat klopt. Wij gaan in mei naar Ierland, daar wilde ik het ook graag voor weten.
Saskia
Saskia
-
- Amerika-ontdekker
Ok, hebben het erop gewaagd, we hadden tickets Parijs - Lax en sfo - Parijs twee keer rechtstreeks voor 2 pers incl ruim bagage. Dit alles voor 1501 euro.
Nu net nieuwe boeking gemaakt terug via Air France, maar wel met tussenstop, brussel - Lax met tussenstop Amsterdam en terus Sfo -Brussel met tussenstop Amsterdan. Terug voor twee personen en incl ruimbagage dit keer voor 908 euro. Scheelt toch een 600 euro
morgen toch even bellen met Airfrance hoe we het best aanpakken met annuleren van eerste tickets.
Bedankt voor de hulp!
Nu net nieuwe boeking gemaakt terug via Air France, maar wel met tussenstop, brussel - Lax met tussenstop Amsterdam en terus Sfo -Brussel met tussenstop Amsterdan. Terug voor twee personen en incl ruimbagage dit keer voor 908 euro. Scheelt toch een 600 euro
Bedankt voor de hulp!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Inderdaad voucher aanvragen en dan refund van het voucher aanvragen. Dat kan voor alle vluchten geboekt voor 1feb 2022.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dank je voor de melding! Ik heb m'n tickets voor NY in april nu opnieuw geboekt, ook voor een promotarief van € 333,- pp ex bagage. Morgen ga ik dan voor m'n eerdere boeking wel een voucher aanvragen en deze laten restitueren. Dat was een KLM-vlucht vanuit Amsterdam en nu hebben we een Delta-vlucht vanuit Brussel. Nog steeds rechtstreeks, en Brussel is voor ons even ver als Amsterdam. Ik was al blij met het oude tarief trouwens. Je bent met die schoolvakanties toch iets minder flexibel.harryh schreef: ↑09 jan 2022, 17:56Super prijzen naar Florida bij KLM/Delta feb-mei vandaag! Vertrekken vanaf BRU of ZWE (Antwerpen trein), AMS doet niet mee. Meeste vluchten uitgevoerd door Delta dus overstappen in de VS. Gratis annuleerbaar, geboekt voor 1 feb en vertrek voor 1 juli.
Ik heb voor 339,- ex bagage geboekt retour naar Tampa. Zie KLM website, Google Flights, enz. Promo prijs.
Volgens mij vliegen mensen hier op het forum vaak liever met Delta, maar ik kan toch alles verder via KLM met de app en op de site regelen (stoelen en zo)?
-
- Amerika-expert

Stoelen kun je alleen op de Delta site of in hun app kiezen. Inchecken doe je ook bij Delta. Je kunt de Delta app gebruiken zonder Delta account

- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Bedankt @harryh! Helaas is het paasweekend uitgezonderd van deze lage prijzen (zo lijkt het althans). Wij zouden eigenlijk in het het paasweekend terugvliegen. We hebben de terugreis nu drie dagen vervroegd, en dat scheelt flink in de prijs. We vliegen nu van Frankfurt via Atlanta naar Phoenix en aan het eind van de reis van San Diego via Atlanta naar Frankfurt.
Vanuit Brussel kon ik alleen vluchten vinden met een overstap in Amsterdam (en dan ook nog één in de VS). En vanuit het treinstation van Antwerpen uiteraard idem dito. Brussel en Antwerpen zijn voor ons wel iets dichterbij dan Frankfurt, maar we wonen in het zuidoosten van het land dus zo'n probleem is dat nou ook weer niet.
Sowieso vind ik het wel fijn dat ik nu tickets vanuit Duitsland heb, omdat Duitsland (momenteel) geen testverplichting heeft voor de terugreis. Als Nederlander heb je momenteel wel een testplicht als je terugvliegt naar Nederland of België.
Tickets kosten ons nu 509 euro pp inclusief bagage. De tickets die we eerder al geboekt hebben (vanaf Amsterdam) waren 860 euro pp inclusief bagage. Scheelt dus behoorlijk!
Vooralsnog houd ik zowel de tickets uit Amsterdam als de tickets uit Frankfurt nog even aan. Je zult maar net zien dat Duitsland plotseling strenge coronomaatregelen gaat afkondigen. Dan is het handig om die tickets uit Amsterdam nog achter de hand te hebben.
Meteen ook even opnieuw autohuur vastgelegd. Gelukkig nog steeds dezelfde prijzen als een tijd geleden via drive-usa.com. Een midsize SUV bij AVIS voor 1340 euro inclusief one-way-fee, 27 dagen. Ruim twee keer zo duur als onze reizen in 2018 en 2019, maar volgens mij in deze tijden een oké prijs.
Vanuit Brussel kon ik alleen vluchten vinden met een overstap in Amsterdam (en dan ook nog één in de VS). En vanuit het treinstation van Antwerpen uiteraard idem dito. Brussel en Antwerpen zijn voor ons wel iets dichterbij dan Frankfurt, maar we wonen in het zuidoosten van het land dus zo'n probleem is dat nou ook weer niet.
Sowieso vind ik het wel fijn dat ik nu tickets vanuit Duitsland heb, omdat Duitsland (momenteel) geen testverplichting heeft voor de terugreis. Als Nederlander heb je momenteel wel een testplicht als je terugvliegt naar Nederland of België.
Tickets kosten ons nu 509 euro pp inclusief bagage. De tickets die we eerder al geboekt hebben (vanaf Amsterdam) waren 860 euro pp inclusief bagage. Scheelt dus behoorlijk!
Vooralsnog houd ik zowel de tickets uit Amsterdam als de tickets uit Frankfurt nog even aan. Je zult maar net zien dat Duitsland plotseling strenge coronomaatregelen gaat afkondigen. Dan is het handig om die tickets uit Amsterdam nog achter de hand te hebben.
Meteen ook even opnieuw autohuur vastgelegd. Gelukkig nog steeds dezelfde prijzen als een tijd geleden via drive-usa.com. Een midsize SUV bij AVIS voor 1340 euro inclusief one-way-fee, 27 dagen. Ruim twee keer zo duur als onze reizen in 2018 en 2019, maar volgens mij in deze tijden een oké prijs.
Laatst gewijzigd door Galapogos op 09 jan 2022, 22:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik zie scherpe prijzen voor naar Miami te gaan in juli met Air Europa.
Ik ken de maatschappij niet, iemand ervaringen mee?
Alsook TAP air Portugal hier iemand ervaringen mee?
Greets
Koen
Ik ken de maatschappij niet, iemand ervaringen mee?
Alsook TAP air Portugal hier iemand ervaringen mee?
Greets
Koen
-
- Amerika-expert
Ze hanteren die prijzen beide al maanden. Trouwens ook SAS heeft goede prijzen naar Miami @phoonke.
Ik al gezegd dat voor mij overstappen in Europa een te groot risico is met alle veranderende regels en qua missen van de aansluiting. Dat geldt voor Air Europa, TAP, SAS maar ook BA, Iberia enz.
Air Europa staat er financieel slecht voor, evenals TAP. Air Europa stond te koop maar verkoop is afgeketst. Zit ook niet meer in Sky Team dus gaat er wat mis dan heb je ook geen hulp meer van KLM/Delta/AF.
TAP zit nog wel in Star Alliance.
Ik al gezegd dat voor mij overstappen in Europa een te groot risico is met alle veranderende regels en qua missen van de aansluiting. Dat geldt voor Air Europa, TAP, SAS maar ook BA, Iberia enz.
Air Europa staat er financieel slecht voor, evenals TAP. Air Europa stond te koop maar verkoop is afgeketst. Zit ook niet meer in Sky Team dus gaat er wat mis dan heb je ook geen hulp meer van KLM/Delta/AF.
TAP zit nog wel in Star Alliance.
Laatst gewijzigd door harryh op 10 jan 2022, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
@Galapogos
Ja Pasen zag ik ook niet mee doen. Wij gaan maar wat langer, week erna terug is het ook weer 339,-.

Ja Pasen zag ik ook niet mee doen. Wij gaan maar wat langer, week erna terug is het ook weer 339,-.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ja, ik zat er nog aan te denken om de reis een weekje naar voren te halen. Maar ik heb al redelijk wat dingen vastgelegd en ik weet niet of ik alles nog een week van vervroegen (campings mogelijk vol). 27 dagen i.p.v. 30 dagen is te overzien. Dan moet Disneyland wijken, maar de kans is aanwezig dat er daar t.z.t. (opnieuw) allerlei maatregelen van kracht zijn. We komen ongetwijfeld nog wel weer een keer in LA en omgeving.
-
- Amerikafan
Ik heb toevallig een boeking staan voor de zomer. 1 x eerder mee gevlogen. Was toen primaharryh schreef: ↑09 jan 2022, 23:22Ze hanteren die prijzen beide al maanden. Trouwens ook SAS heeft goede prijzen naar Miami @phoonke.
TAP zit nog wel in OneWorld.

Zit zelf ook te kijken bij Air Europa, maar lijken nog wel in het programma van KLM (skyteam) te zitten.Air Europa staat er financieel slecht voor, evenals TAP. Air Europa stond te koop maar verkoop is afgeketst. Zit ook niet meer in Sky Team dus gaat er wat mis dan heb je ook geen hulp meer van KLM/Delta/AF.
TAP zit nog wel in OneWorld.
https://www.skyteam.com/en/frequent-flyers
Zou zelf liever KLM/AF tickets boeken omdat we de bagage met miles willen betalen..... Maar gebonden aan de schoolvakanties dus dilemma
-
- Amerika-expert
@marh ja, maar alleen nog voor miles sparen en uitgeven, zie https://www.flyingblue.nl/nl/earn-spend ... esentation, geen code shares of een alliantie. Je kunt bij KLM geen AE tickets boeken, zoals wel voor Delta en AF.
Als je een vlucht mist word je niet op een KLM vlucht geboekt.
Zie ook:
https://www.zakenreisnieuws.nl/nieuws/c ... air-europa
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ta-airways
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... a-door-iag
Als je een vlucht mist word je niet op een KLM vlucht geboekt.
Zie ook:
https://www.zakenreisnieuws.nl/nieuws/c ... air-europa
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ta-airways
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... a-door-iag
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Beetje rare vraag misschien, maar misschien kan iemand me hier helpen:
Ik heb dit weekend een vlucht geboekt rechtstreeks bij BA....nu zie ik vanmorgen dat er van Delta veel goedkopere en betere vluchten beschikbaar zijn...Is het mogelijk om de vlucht bij BA te annuleren en ik mijn geld terugkrijg ?? Of krijg ik alleen de betaalde tax terug ?
Ik heb dit weekend een vlucht geboekt rechtstreeks bij BA....nu zie ik vanmorgen dat er van Delta veel goedkopere en betere vluchten beschikbaar zijn...Is het mogelijk om de vlucht bij BA te annuleren en ik mijn geld terugkrijg ?? Of krijg ik alleen de betaalde tax terug ?
Dat hangt af van de voorwaarden die voor jouw ticket gelden. En anders aan BA vragen.
-
- Amerika-expert
@HennyCox je kunt binnen 24u annuleren:
Daarna niet meer, je kunt wel een voucher aanvragen, maar dat is niet refundable.
@mtl Je kunt op dit moment bij BA altijd een voucher aanvragen, los van wat de klasse die je geboekt hebt. Ik denk niet dat er veel forumleden zijn die annuleerbare ticketklasses boeken
https://www.britishairways.com/en-gb/in ... cellationsIf you have booked directly with British Airways and you notice a mistake with your booking after you have paid for your ticket(s), you can cancel your flight booking and claim a full refund without penalty, up to 24 hours from when you make the original booking. Refunds under these circumstances can be requested by calling our contact centres, with the exception of Avios bookings, which can be managed online.
Daarna niet meer, je kunt wel een voucher aanvragen, maar dat is niet refundable.
@mtl Je kunt op dit moment bij BA altijd een voucher aanvragen, los van wat de klasse die je geboekt hebt. Ik denk niet dat er veel forumleden zijn die annuleerbare ticketklasses boeken

- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Ik heb geboekt op zaterdagavond.
Ik moet telefonisch contact opnemen voor een refund, maar ze zijn telefonisch van ma/vrij tussen 09.00/18.00 bereikbaar.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19855 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties