Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Dan zou ik het daarop gooien en nu meteen bellen, nooit geschoten is altijd mis....
Succes!
Saskia
Succes!
Saskia
@HennyCox je hebt vanmorgen pas de goedkopere tickets gezien lees ik in je eerdere mail. Dan was je toch zo wie zo al te laat om binnen 24 uur te annuleren.
Ik heb dit weekend ook geboekt en de kans bestaat altijd dat ik later goedkopere optie tegen kom, dat is dan jammer maar helaas. Je hebt in ieder geval een mooie reis in het vooruitzicht daar troost ik me dan altijd maar mee.
Ik heb dit weekend ook geboekt en de kans bestaat altijd dat ik later goedkopere optie tegen kom, dat is dan jammer maar helaas. Je hebt in ieder geval een mooie reis in het vooruitzicht daar troost ik me dan altijd maar mee.

reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Kijk wel even na met welke vliegtuigen air Europa nu vliegt.Was vroeger met drie zitplaatsen naast elkaar wat ik niet zo prettig vind als je met twee reist.
-
- Amerikafan
Ze vliegen met de DreamlinerMarcel5050 schreef: ↑10 jan 2022, 17:07Kijk wel even na met welke vliegtuigen air Europa nu vliegt.Was vroeger met drie zitplaatsen naast elkaar wat ik niet zo prettig vind als je met twee reist.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
en dat is een 3e argument voor mij om KLM vluchten uitgevoerd door Delta te hebben geboekt gisteren; Vluchten geboekt voor 1feb vertrekkend voor 1jul kun je zelf annuleren en geld terug krijgen. Ook als je goedkopere vindt

- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Precies wat @harryh zegt. Ideaal dat beleid van KLM. Heb op die manier nu al 3 keer tickets geannuleerd… steeds geen centje pijn.
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
@Elendan @sep
Ik heb na lang wachten uiteindelijk iemand aan de lijn gekregen van BA.
Uitgelegd dat ik niemand te pakken kreeg dit weekend, dit werd begrepen en ik krijg het volledige bedrag teruggestort
@harryh : Ik heb zojuist ook rechtstreeks bij KLM (Delta) een vlucht geboekt:
BRU - LAS 29/5
LAS - BRU 17/6
€430 pp incl koffer 23kg.
Ik heb na lang wachten uiteindelijk iemand aan de lijn gekregen van BA.
Uitgelegd dat ik niemand te pakken kreeg dit weekend, dit werd begrepen en ik krijg het volledige bedrag teruggestort

@harryh : Ik heb zojuist ook rechtstreeks bij KLM (Delta) een vlucht geboekt:
BRU - LAS 29/5
LAS - BRU 17/6
€430 pp incl koffer 23kg.

-
- Amerika-expert
Wow well done @HennyCox
Zowel geld terug als een prachtige boeking bij KLM, 430 incl koffer naar LAS is een topprijs

Zowel geld terug als een prachtige boeking bij KLM, 430 incl koffer naar LAS is een topprijs

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Daar we nieuwe tickets hebben geboekt bij Air France willen we nu natuurlijk onze oude annuleren en volledig laten terugbetalen. Geboekt op 11/11/2021 en vertrekken 9/04/2022. Dit zou dus onder de gratis refund en terugbetaal actie moeten vallen die Air France en Klm momenteel hanteren. Echter via de app of website kan je niet simpel een refund aanvragen met 1 klik op de knop. Je moet een formulier invullen die lekker onduidelijk is opgesteld. Alsook als je klikt op voorwaarden van je tickets staat er wijzigbaar maar niet refundeble. Als dat maar goed komt, terwijl ze tijdens het boeken ( voor een stuk telefonisch ) werd nochtans duidelijk gezegd dat alles geboekt voor 1 febr en vertrek voor 1juli? Ongeacht wat voor reden en wat voor soort tickets sowieso annuleerbaar is met terugbetaling. Dus nu maar het formulier invullen. Weet iemand van jullie mij uit te leggen welke keuze ik moet aanvinken bij het tweede onderdeel op de foto in bijlage indien ik voucher wil die ik kan laten omzetten in geld nadien? Of gewoon niet invullen daar er geen * bij die vraag staat? Wil niets verkeerd doen die tegen me kan gebruikt worden in de vorm van ‘ u koos voor dus …’
Volgens mij maken ze het opzettelijk zo moeilijk en misleidend.
Hopelijk weet iemand raad? Al iemand moeten gebruik maken?
Volgens mij maken ze het opzettelijk zo moeilijk en misleidend.
Hopelijk weet iemand raad? Al iemand moeten gebruik maken?
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
@harryh Snap je nu waarom ik zo graag wou omboeken
Verder is de totale vluchtduur 3 en 4 uur korter.....en overstap op heenreis in AMS en terug op JFK....die had ik eerder beide op LHR, in deze tijden niet echt fijn om in UK over te moeten stappen lijkt me.

Verder is de totale vluchtduur 3 en 4 uur korter.....en overstap op heenreis in AMS en terug op JFK....die had ik eerder beide op LHR, in deze tijden niet echt fijn om in UK over te moeten stappen lijkt me.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Shoutout naar @Frasi voor deze voor mij nog onbekende constructie. Heb maar meteen tickets voor ZWE-ORD geboekt in de zomer en scheelt voor 4 personen rond de 1700 euro. En als bonus een middagje Antwerpen (tickets ophalen), met de Thalys naar Rotterdam en dan weer naar huis, om de volgende dag naar Schiphol af te reizen. Als er betere aanbiedingen van KLM langskomen dan wijzig ik de tickets wel weer. Maar voor nu is dit voor de zomervakantie echt een heel mooie deal! Dank!Frasi schreef: ↑29 nov 2021, 23:34@Sunny-007
De prijzen bij KLM zakken inderdaad met honderden Euro (per ticket) als je vanuit Brussel of Dusseldorf vertrekt. De overstap is dan meestal op Schiphol.
Ook gunstig is de optie met vertrek vanuit Antwerpen Centraal (ZWE). Voor zover ik weet alleen rechtstreeks bij KLM of via Expedia te boeken (andere OTA's herkennen ZWE niet).
Voordeel van Antwerpen Centraal is dat je met de trein (Thalys) naar Schiphol reist. Er zijn zelfs opties waarbij je de treinreis al de avond ervoor hebt: dus formeel met een heel lange overstap maar waarbij je in de praktijk gewoon naar huis kan en de volgende dag een "rechtstreekse" vlucht hebt.
Heen moet je ook echt verplicht in Antwerpen je ticket ophalen en in de trein laten afstempelen. Deze willen ze op Schiphol zien voordat ze je boardingpass vrijgeven. Op de terugweg kan je de treinreis zonder problemen overslaan: bagage moet je in de Thalys zelf meenemen dus geen issues met doorlabelen.
Deze routes met de Thalys vanuit ZWE of ZYR (= Brussel Midi) of met een korte vlucht vanuit BRU of DUS zijn veel goedkoper dan tickets vanuit AMS. Maar je moet dan wel strikt alle KLM regels volgen; alleen het laatste traject met de Thalys kan je evt. overslaan. Voor de Flying Blue punten nog wel even je treinticket ophalen op Schiphol.
-
- Amerika-expert
@HennyCox Mede daarom had ik al eerder gedeeld om geduld te hebben en te wachten op dit soort goede deals. Ook een overstap in VS ipv LHR zou ik een prettig vooruitzicht vinden.
-
- Amerika-expert
@PieterSilke eerst een refundable voucher aanvragen zou de weg moeten zijn.
Als je dat hebt een refund voor je voucher aanvragen. Heeft niets met ticketvoorwaarden te maken, er zijn speciale voorwaarden ivm corona.
Alleen snap ik niet dat dat formulier het heeft over vertrek voor 31 maart. Het staat toch echt op hun site:
Als je dat hebt een refund voor je voucher aanvragen. Heeft niets met ticketvoorwaarden te maken, er zijn speciale voorwaarden ivm corona.
Alleen snap ik niet dat dat formulier het heeft over vertrek voor 31 maart. Het staat toch echt op hun site:
-
- Amerika-ontdekker
Ok, maar de refund moet aangevraagd worden via een invulformulier met de twee vragen zoals op mijn afbeelding. Welke opties moet ik dan kiezen? Bij de eerste vraag optie 2 lijkt mij? Maar dan bij de tweede vraag? Volgens mij klopt geen van de vier antwoorden in mijn situatie? Dus gewoon leeg laten?
-
- Amerika-ontdekker
Refund aanvragen via de my booking section in de app en website werkt niet dus zeggen ze vul dit formulier in met de vragen waar ik niet zeker van ben.
-
- Amerika-expert
Je kunt niet gelijk de refund aanvragen. Eerst moet je een voucher aanvragen, idd 2e bolletje en 1e bolletje. Maar er staat niet dat het tot 30 juni kan, dus of het goed gaat? Zo niet, bellen of via socials contact leggen. Blijft wel AirFrance 
Pas als je voucher hebt kun je dit nog een keer doen voor de refund.

Pas als je voucher hebt kun je dit nog een keer doen voor de refund.
@HennyCox Super!!!
Saskia
Saskia
-
- Amerika-ontdekker
Contact leggen met AirFrance is momenteel al drie dagen onmogelijk, al op alle manieren geprobeerd, met zeker 6u in de wachtrij te gestaan hebben in totaal (telefoon). Na 2u schakelen ze de lijn telkens af. Lijkt me dat ze met een communicatie probleem zitten. Mail en facebook ook geen reactie …
Het eerste bolletje bij de tweede vraag klopt voor ons ook niet, dan is de vraag inderdaad iets invullen of niets invullen … wat een gezever zeg.
Alvast bedankt voor je hulp!
Het eerste bolletje bij de tweede vraag klopt voor ons ook niet, dan is de vraag inderdaad iets invullen of niets invullen … wat een gezever zeg.
Alvast bedankt voor je hulp!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Het lijkt wel of in dat formulier de datum 31-3 nog niet is aangepast naar 30-6 (maar dat dat wel bedoeld wordt). Op het moment dat de termijn verlengd werd bij KLM was dat ook nog niet direct overal zichtbaar.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Is niet alleen bij air France maar bijna overal zijn helpdesks niet of nauwelijks te bereiken.Je mag al blij zijn dat je een e-mail adres hebt.Ik probeer al dagen kontakt te krijgen met Tui.Zelfde liedje,wegens corona enz...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19833 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties