https://www.centerforcovidcontrol.com/
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
- Bushmaster
- Amerika-expert
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
Goedemorgen,
Ik heb niet alles teruggelezen, maar ik wilde toch nog even vertellen hoe onze ervaringen waren met terugreizen vanuit New York.
In de eerste dagen van januari kreeg ik last van mijn keel en dan raak je toch enigszins in paniek als je aan de andere kant van de oceaan zit. Wij zijn gaan testen en zodra de uitslag negatief was hebben we omgeboekt en zijn we naar huis gegaan. Thuis getest en een positieve uitslag gekregen.
We hebben een heerlijke week in NY gehad, maar die stress aan het einde van de vakantie met het testen was echt niet prettig. Ik stap pas weer een vliegtuig in als corona verleden tijd is (of in ieder geval geen ding meer is). Wij hebben buiten en binnen mondkapjes gedragen en hebben de drukte niet opgezocht, maar corona is natuurlijk overal. Ik voel me, op wat zwaar gehoest na, prima gelukkig.
Testen bij de gratis testtentjes op elke hoek van de straat is prima te doen. De antigeentest was voldoende om terug naar huis te vliegen.
Ik heb niet alles teruggelezen, maar ik wilde toch nog even vertellen hoe onze ervaringen waren met terugreizen vanuit New York.
In de eerste dagen van januari kreeg ik last van mijn keel en dan raak je toch enigszins in paniek als je aan de andere kant van de oceaan zit. Wij zijn gaan testen en zodra de uitslag negatief was hebben we omgeboekt en zijn we naar huis gegaan. Thuis getest en een positieve uitslag gekregen.
We hebben een heerlijke week in NY gehad, maar die stress aan het einde van de vakantie met het testen was echt niet prettig. Ik stap pas weer een vliegtuig in als corona verleden tijd is (of in ieder geval geen ding meer is). Wij hebben buiten en binnen mondkapjes gedragen en hebben de drukte niet opgezocht, maar corona is natuurlijk overal. Ik voel me, op wat zwaar gehoest na, prima gelukkig.
Testen bij de gratis testtentjes op elke hoek van de straat is prima te doen. De antigeentest was voldoende om terug naar huis te vliegen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ja, nu is het oranje, zijn de regels bekend en kun je die afweging makkelijker maken. Bij vertrek was dat nog niet zo. Los daar van vind ik dat de Nederlandse regering wel degelijk rekening moet houden met uitvoerbaarheid en logica van regels die ze o.a. eigen bevolking opleggen.
-
- Amerika-expert
Het reisadvies voor de VS is al sinds enige tijd oranje hoor. Het heeft heel kort op geel gestaan, tot de travelban eraf ging zo’n beetje.
Van zo’n oranje reisadvies is altijd al gezegd ga daar alleen naar toe als je reis noodzakelijk is. Pas recent (22 dec en 30 dec) zijn daar testplicht en quarantaineplicht voor terugkomst in NL bij gekomen.
Op basis van alleen al dat oranje reisadvies kun je ook besluiten hey het is oranje en mijn reis is niet noodzakelijk, dus we gaan niet.
Alleen het feit dat dit al 2 jaar aan de gang is, de travelban die er af is gegaan, plus dat een aantal reisverzekeraars oranje gebieden weer dekking zijn gaan verlenen en het feit dat we allemaal graag willen maakt dat we toch gaan.
Dat regels kunnen veranderen weten we ook al een tijdje. Dat het soms niet meer te volgen is dat ben ik met je eens, of het nuttig is, dat is ook een punt van discussie en het onderscheid, Europa, niet Europa heb ik ook nooit begrepen.
Van zo’n oranje reisadvies is altijd al gezegd ga daar alleen naar toe als je reis noodzakelijk is. Pas recent (22 dec en 30 dec) zijn daar testplicht en quarantaineplicht voor terugkomst in NL bij gekomen.
Op basis van alleen al dat oranje reisadvies kun je ook besluiten hey het is oranje en mijn reis is niet noodzakelijk, dus we gaan niet.
Alleen het feit dat dit al 2 jaar aan de gang is, de travelban die er af is gegaan, plus dat een aantal reisverzekeraars oranje gebieden weer dekking zijn gaan verlenen en het feit dat we allemaal graag willen maakt dat we toch gaan.
Dat regels kunnen veranderen weten we ook al een tijdje. Dat het soms niet meer te volgen is dat ben ik met je eens, of het nuttig is, dat is ook een punt van discussie en het onderscheid, Europa, niet Europa heb ik ook nooit begrepen.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ben ik niet met je eens.
Het reizen naar Amerika wordt ons op dit moment eigenlijk afgeraden en zouden we alleen moeten maken indien het noodzakelijk is.
Dat wij met z'n allen de keuze maken wel te gaan betekent niet dat de Nederlandse regering dan maar rekening moet houden hoe het in Amerika gaat. Wij 'willen wat' dus dan zullen wij ons naar de regels van de Nederlandse regering moeten schikken.

Roland
Daar ben ik het op zich wel mee eens, de VS is zover ik weet altijd oranje gebleven (minstens hoogrisicogebied), dus reizen voor vakantie afgeraden. Maar met de huidige regels is het ook heel lastig voor mensen die een noodzakelijke reis maken. Wij vlogen in december gelukkig nog net voor de testplicht, maar onze reis was niet echt vakantie, maar om na 3 jaar onze familie (inclusief ouders flink op leeftijd) weer te zien, en ook voor ons was die testplicht een uitdaging geweest.
Terug in Texas!
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
De USA is een aantal maanden dit jaar geel geweest en inderdaad richting november weer oranje geworden.
De Nederlandse overheid maakt er gewoon een tombola van, landen in Europa met hogere besmettingscijfers zijn niet gevaarlijk maar de USA en andere landen buiten de EU wel. Voor mij is de geloofwaardigheid van de Nederlandse overheid de laatste maanden nog dieper gezakt dan het douche putje omdat er gewoon geen lijn in te vinden is.
Zo volgen we eerst de EU regels en gaan we niet strenger zijn, ook niet op reizigers uit andere EU landen terwijl heel Europa maatregelen opwerpt tegen Nederlanders. Vervolgens gaan we wel op eigen houtje andere regels hanteren voor reizen uit de USA terwijl de rest van de EU dat niet invoert en zijn we opeens strenger dan de EU. We hebben gewoon een erg onbetrouwbare overheid en nu zit het zelfde zooitje er weer opnieuw.
De Nederlandse overheid maakt er gewoon een tombola van, landen in Europa met hogere besmettingscijfers zijn niet gevaarlijk maar de USA en andere landen buiten de EU wel. Voor mij is de geloofwaardigheid van de Nederlandse overheid de laatste maanden nog dieper gezakt dan het douche putje omdat er gewoon geen lijn in te vinden is.
Zo volgen we eerst de EU regels en gaan we niet strenger zijn, ook niet op reizigers uit andere EU landen terwijl heel Europa maatregelen opwerpt tegen Nederlanders. Vervolgens gaan we wel op eigen houtje andere regels hanteren voor reizen uit de USA terwijl de rest van de EU dat niet invoert en zijn we opeens strenger dan de EU. We hebben gewoon een erg onbetrouwbare overheid en nu zit het zelfde zooitje er weer opnieuw.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
September-oktober was de VS zeerhoogrisicogebied met test- en quarantaineplicht, zeker niet geel! Op 25 oktober werd de VS weer hoogrisicogebied en dus geen testplicht meer.
Terug in Texas!
-
- Amerikakenner
Nee hoor, ik ben het eens met regels wat betreft veilig reizen en nergens zeg ik dat de regering zich maar moet schikken aan "ons". Al helemaal niet specifiek voor Amerika want corona kent geen grenzen. Ik wil enkel aangeven dat wanneer de regering regels oplegt, ze dit naar mijn mening beter kunnen doen en rekening zouden moeten houden met de uitvoerbaarheid van de regels. Nu is het lastig uit te voeren, onduidelijk, waarschijnlijk omdat het constant veranderd en zitten er nog allerlei gaten omdat landen om Nederland heen allemaal andere regels hanteren. Dit topic is toch niet voor niets 37 pagina's met reacties.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik reageerde in eerste instantie nav van jouw bovengenoemde zin. Ik las een beetje dat je het de Nederlandse regering kwalijk neemt dat er rijen staan en locaties eerder sluiten...

Roland
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 57
Ik ben het volledig met je eens. Die 24 uurs regel maakt het erg lastig qua timing. Wij werden geweigerd in Florida op onze vlucht omdat onze test bij het vertrek van die vlucht 27 uur geleden was. Daarom halsoverkop een vroegere vlucht genomen, maar wat een onzin. Aankomsttijd Schiphol uiteraard gelijk want nu was gewoon de overstap in Atlanta langer…ADE01 schreef: ↑10 jan 2022, 01:21Familie van mij is net weer terug gevlogen vanuit Houston. De eerste vlucht was geannuleerd door KLM en hebben we zelf verzet naar 2 dagen later. Testen was wel een probleem, de 24 uur regel die Nederland vereist is erg irritant. Een dag ipv 24 uur maakt zoveel verschil uit qua planning terwijl het volgens mij maar weinig impact heeft op het detecteren van infecties. Nu was de vlucht vandaag om half 4, maar op zaterdag en zondagochtend waren alle CVS/Walgreens en andere locaties met afspraak al volgeboekt. Bij 1 inloop locatie stonden we in de rij en die sloten de boel om 2 uur, uiteindelijk is het elders nog wel gelukt maar de Nederlandse regering denkt niet na over dit soort zaken. Als het een dag is (zoals het richting de VS is) ga je s'ochtends vroeg in de rij staan bij een test locatie en kom je wel aan de beurt. Nu moesten we het net op tijd timen. En een PCR is momenteel ook geen optie, daar waarschuwen ze hier overal al voor dat het 2 tot 5 dagen kan duren voordat het resultaat terug is.
Op het vliegveld was het vrij relaxed allemaal. Het personeel controleerde enkel op test+vaccinatie bewijs, ongeacht of je het geupload had.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt het onzin vinden maar dat zijn nu eenmaal de regels.kwarktaart schreef: ↑10 jan 2022, 16:38Die 24 uurs regel maakt het erg lastig qua timing. Wij werden geweigerd in Florida op onze vlucht omdat onze test bij het vertrek van die vlucht 27 uur geleden was. Daarom halsoverkop een vroegere vlucht genomen, maar wat een onzin.
Hoe kwam het dat je test 27 uur geleden was? Had je daar geen rekening mee gehouden? Hoe kon je een vroegere vlucht nemen als je pas op vliegveld geweigerd werd? Was er op het vliegveld geen sneltest mogelijk zodat je weer binnen de 24 u bleef?
Roland
-
- Amerikakenner
Ik vind het onzin dat de test exact binnen 24 uur moet vallen. Op de heenreis naar Amerika werd ook duidelijk aangegeven dat de dag voor vertrek prima is, niet exact 24 uur. Het is qua planning enorm lastig namelijk, zoals hier eerder ook werd aangegeven. Uitslagen van pcr testen laten momenteel in Florida 2 tot 3 dagen op zich wachten en afspraken om uberhaupt te testen zijn nagenoeg niet te maken. In Florida moet je uren in de rij momenteel, lastig voor te stellen vanaf hier maar het is zo. We hebben gelukkig een testafspraak kunnen regelen, kosten totaal voor 4 personen een kleine 400 dollar.Coyote schreef: ↑10 jan 2022, 16:51Je kunt het onzin vinden maar dat zijn nu eenmaal de regels.kwarktaart schreef: ↑10 jan 2022, 16:38Die 24 uurs regel maakt het erg lastig qua timing. Wij werden geweigerd in Florida op onze vlucht omdat onze test bij het vertrek van die vlucht 27 uur geleden was. Daarom halsoverkop een vroegere vlucht genomen, maar wat een onzin.
Hoe kwam het dat je test 27 uur geleden was? Had je daar geen rekening mee gehouden? Hoe kon je een vroegere vlucht nemen als je pas op vliegveld geweigerd werd? Was er op het vliegveld geen sneltest mogelijk zodat je weer binnen de 24 u bleef?
Roland
Voor wat betreft het weigeren, we werden geweigerd op onze initiële vlucht vanwege de vertrektijd van die vlucht die dus dan 27 na de testuitslag was. Daarom een vlucht eerder genomen, die was 23 uur en 50 minuten na de test. Sneltest op vliegveld MCO onmogelijk overigens. We vlogen op donderdag en tot de maandag erop kon er geen test meer gedaan worden daar.
Wij zaten ook met de 24-uurs regel in onze maag, maar we hebben RUIM van te voren een afspraak ingepland bij curative.com en ons PCR laten testen op woensdag 5 januari en vlogen 26 uur later vanaf MCO via ATL naar huis. Omdat het PCR was zaten we dus vast aan de 48-uurs regel en bovendien was er geen lange wachtrij en geheel gratis. De uitslag was er precies na 2 uur, zoals beloofd.
- Almere vak V
- Amerika-expert
En hier komen we wat mij betreft tot de kern van het probleem. Wij maken als Nederlanders een regel. Denken vervolgens dat iedereen zich wel aan die regel zal houden. Dus we controleren niet, of we doen het mondjesmaat. En als er iemand belt met een goed verhaal zeggen we, ahjoh, 3 uur later is ook prima.kwarktaart schreef: ↑10 jan 2022, 17:01Ik vind het onzin dat de test exact binnen 24 uur moet vallen. Op de heenreis naar Amerika werd ook duidelijk aangegeven dat de dag voor vertrek prima is, niet exact 24 uur.
Wat men vergeet is dat er in het buitenland geen Nederlander achter de balie zit. Die heeft te horen gekregen 24 uur. En dan is 24 uur ook echt 24 uur. Afspraak is afspraak, regel is regel.
Ik vlieg voor mn werk tientallen keren per jaar naar Amerika. En een aantal keer per jaar naar Spanje prive. Vanaf diverse vliegvelden, Brussel, Dusseldorf, Frankfurt en Schiphol. En nergens is het zo'n teringbende als op Schiphol. Niemand is blijkbaar op de hoogte van hun eigen regels. Je moet eerder komen om rijen te voorkomen omdat ze controleren. Kom je eerder dan is er geen balie bezet. Gecontroleerd wordt er niet of nauwelijks. En de grootste grap, van alle prominent, aangebrachte ontsmettingsautomaten om je handen te ontsmetten is 80% leeg. Wij doen onszelf altijd voorkomen als een heel sociaal en georganiseerd land. Niks is, helaas, minder waar.
Ik hoef waarschijnlijk niet uit te leggen hoe het in Duitsland geregeld is. België moeten we altijd om lachen. Maar 100 keer beter georganiseerd dan in Nederland. Spanje zien we graag als een bananenrepubliek, maar ook daar is het veel beter geregeld. En in Amerika hoef je helemaal niet in discussie te gaan. Regels zijn regels.
Zolang we dat zelf niet inzien, en niet van plan zijn om de regels uit te voeren danwel strikt te controleren. Hoeven we wat mij betreft de discussie niet te voeren...
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dat het in Amerika momenteel zo lastig is om je te laten testen kun je de Nederlandse overheid niet kwalijk nemen.
Neemt niet weg dat ik de Nederlandse overheid nog niet goed heb horen uitleggen waarom de inreisregels zijn zoals ze zijn. Waarom is een test verplicht voor álle reizigers van buiten de EU/Schengen, zelfs die uit veilige landen? Waarom geldt de quarantaineplicht alléén voor reizigers van zeerhoogrisicolanden buiten de EU/Schengen, en niet voor hoogrisicolanden binnen de EU/Schengen? Waarom bestaat de term ‘zeerhoogrisicolanden’ eigenlijk alléén voor landen buiten de EU/Schengen?
Natuurlijk zijn die regels er nu eenmaal, en hebben we ons daar aan te houden. Maar een beetje kritisch kijken naar ons beleid lijkt me niet verkeerd. Dat houdt ze scherp daar in Den Haag.
Ik vind dat je als overheid best strenge maatregelen in mag voeren in het kader van de volksgezondheid, maar dat je die dan wel goed moet kunnen uitleggen. Zeker daar waar die maatregelen ingrijpen op ‘basis’vrijheden zoals het naar Nederland kunnen reizen als Nederlandse staatsburger.
Die uitleg/transparantie en het liefst cijfermatige onderbouwing ontbreekt een beetje. In het begin van de crisis is dat nog te billijken, maar we zijn inmiddels bijna twee jaar verder. Dan verwacht ik als burger toch echt van de overheid dat dit op orde is.
Neemt niet weg dat ik de Nederlandse overheid nog niet goed heb horen uitleggen waarom de inreisregels zijn zoals ze zijn. Waarom is een test verplicht voor álle reizigers van buiten de EU/Schengen, zelfs die uit veilige landen? Waarom geldt de quarantaineplicht alléén voor reizigers van zeerhoogrisicolanden buiten de EU/Schengen, en niet voor hoogrisicolanden binnen de EU/Schengen? Waarom bestaat de term ‘zeerhoogrisicolanden’ eigenlijk alléén voor landen buiten de EU/Schengen?
Natuurlijk zijn die regels er nu eenmaal, en hebben we ons daar aan te houden. Maar een beetje kritisch kijken naar ons beleid lijkt me niet verkeerd. Dat houdt ze scherp daar in Den Haag.
Ik vind dat je als overheid best strenge maatregelen in mag voeren in het kader van de volksgezondheid, maar dat je die dan wel goed moet kunnen uitleggen. Zeker daar waar die maatregelen ingrijpen op ‘basis’vrijheden zoals het naar Nederland kunnen reizen als Nederlandse staatsburger.
Die uitleg/transparantie en het liefst cijfermatige onderbouwing ontbreekt een beetje. In het begin van de crisis is dat nog te billijken, maar we zijn inmiddels bijna twee jaar verder. Dan verwacht ik als burger toch echt van de overheid dat dit op orde is.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik vermoed dat @kwarktaart hier bedoelt dat bij de heenreis naar Amerika de regel anders is. Immers: Amerika stelt dat de test een dag oud mag zijn. Dus vandaag reizen (ongeacht tijdstip), test gisteren (ongeacht tijdstip). Bij de terugreis gelden de Nederlandse regels, dus een test die maximaal 24 uur oud mag zijn.Almere vak V schreef: ↑10 jan 2022, 17:18En hier komen we wat mij betreft tot de kern van het probleem. Wij maken als Nederlanders een regel. Denken vervolgens dat iedereen zich wel aan die regel zal houden. Dus we controleren niet, of we doen het mondjesmaat. En als er iemand belt met een goed verhaal zeggen we, ahjoh, 3 uur later is ook prima.kwarktaart schreef: ↑10 jan 2022, 17:01Ik vind het onzin dat de test exact binnen 24 uur moet vallen. Op de heenreis naar Amerika werd ook duidelijk aangegeven dat de dag voor vertrek prima is, niet exact 24 uur.
Wellicht was @kwarktaart niet van dit verschil op de hoogte, en was dat de reden dat de test 27 uur van tevoren gepland was?
-
- Amerikakenner
Inderdaad exact zoals @Galapogos aangeeft. Het CDC geeft aan dat een test een dag voor vertrek prima is, dus 27, 28 uur voor vertrek is prima. In Florida viel nauwelijks een test te boeken en dus waren we genoodzaakt de test te reserveren die uiteindelijk 27 uur voor vertrek was.Galapogos schreef: ↑10 jan 2022, 17:28Ik vermoed dat @kwarktaart hier bedoelt dat bij de heenreis naar Amerika de regel anders is. Immers: Amerika stelt dat de test een dag oud mag zijn. Dus vandaag reizen (ongeacht tijdstip), test gisteren (ongeacht tijdstip). Bij de terugreis gelden de Nederlandse regels, dus een test die maximaal 24 uur oud mag zijn.Almere vak V schreef: ↑10 jan 2022, 17:18
En hier komen we wat mij betreft tot de kern van het probleem. Wij maken als Nederlanders een regel. Denken vervolgens dat iedereen zich wel aan die regel zal houden. Dus we controleren niet, of we doen het mondjesmaat. En als er iemand belt met een goed verhaal zeggen we, ahjoh, 3 uur later is ook prima.
Wellicht was @kwarktaart niet van dit verschil op de hoogte, en was dat de reden dat de test 27 uur van tevoren gepland was?
Hoe lang moest je wachten op het resultaat van je test?LunaMiq schreef: ↑10 jan 2022, 09:13Goedemorgen,
Als iemand hier al ervaring mee heeft zou ik graag een aantal dingen weten over New York, aangezien ik waarschijnlijk dit voorjaar er naar toe ga…
Waar in NY kun je een test laten afnemen voor terugkeer en moet je een afspraak maken? Hoe lang duurt het ongeveer voordat je de uitslag hebt?
En hoe bewijs je je vaccinatie als je ergens binnen wilt als toerist bv op restaurant? Ik ben Belg dus kan geen gebruik maken van Nederlandse certificaten.
Misschien staan die dingen hier al tussen maar wou geen 37 pagina’s antwoorden doorworstelen.
Waar in NY kun je een test laten afnemen voor terugkeer en moet je een afspraak maken? Hoe lang duurt het ongeveer voordat je de uitslag hebt?
En hoe bewijs je je vaccinatie als je ergens binnen wilt als toerist bv op restaurant? Ik ben Belg dus kan geen gebruik maken van Nederlandse certificaten.
Misschien staan die dingen hier al tussen maar wou geen 37 pagina’s antwoorden doorworstelen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 42 Reacties
- 10445 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 35 Reacties