Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door IngridUSA »

Kijk bijvoorbeeld eens hier:
https://www.newyork.nl/bewijs-van-vacci ... -new-york/
Er is ook een algemeen NY topic in het noordoosten forum. Verder staan hier allerlei links en info als je zoekt op ‘checklist’. Ook voor Belgen.
Stefan79
Amerika-ontdekker

Bericht door Stefan79 »

Bedankt Ingrid daar kan ik al mee verder 👍
ricktachtig
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door ricktachtig »

All time high aantal besmettingen en ziekenhuisopnames in Amerika lees ik op Reuters. Wij hebben zoals velen hier onze reis meerdere malen uitgesteld, en dit keer naar half april dit jaar. Hopelijk is de golf van Omicron kort zoals te zien is bij enkele andere landen en blijven de grenzen open zodat dit keer de reis wel door kan gaan. Ook lees ik dat er in maart een speciaal vaccin gaat komen voor de Omicron variant. Ben benieuwd hoe en of dat een rol gaat spelen binnen het reizen.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

USA 330miljoen inwoners
Besmettingen 1,35 miljoen/dag (0,4%)
Ziekenhuis 136.500 (0,04%)

Nederland 17,5 miljoen inwoners
Besmettingen 28.000/dag (0,16%)
Ziekenhuis 1500 (0,008%)

Valt het in Nederland dus best mee,
Weg met die lockdown in Nederland :wink:
Nessiezzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nessiezzz »

Cijfers kan je natuurlijk niet zo 1 op 1 met elkaar vergelijken. Geografisch verschillen de landen enorm en Nederland is 1 van de dichtbevolkte landen ter wereld.

Nederland : 416/km² (2020)
VS : 33,9/km² (2020)
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... oodnormaal

Dit zou voor mij toch wel een reden zijn om voorlopig helemaal niet meer te gaan vliegen, ik heb echt geen zin om ergens in quarantaine te gaan omdat ik positief zou testen. Misschien als ik met pensioen ben, maar als werkende met een werkgever (als je eigen baas bent is het weer anders) is het voor mij geen optie om langer vakantie te nemen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Bushmaster schreef:
11 jan 2022, 10:52
Valt het in Nederland dus best mee,
Dankzij de lockdown wellicht?

@Nessiezzz Eens dat je die cijfers niet zomaar kunt vergelijken maar in dit geval versterkt het de conclusie van Bushmaster dat het hier meevalt toch alleen maar?

Marianne
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Harry schreef:
11 jan 2022, 11:47
Misschien als ik met pensioen ben, maar als werkende met een werkgever (als je eigen baas bent is het weer anders) is het voor mij geen optie om langer vakantie te nemen.
Hier ook een werkende met een werkgever. Maar wel een werkende die prima thuis kan werken (en dat ook al bijna twee jaar doet), quarantaine of geen quarantaine. Dus het is allemaal erg afhankelijk van je persoonlijke situatie, dat blijkt wel weer.

Aan die nieuwjaarsrede hecht ik niet al te veel waarde. De situatie is momenteel nog steeds erg veranderlijk. Hoe de wereld er over een jaar uit ziet weet niemand. Pandemieën komen en gaan. Op het moment dat een pandemie niet meer tot grote problemen leidt (virus afgezwakt, goede medicijnen, etc.) kan ik me goed voorstellen dat overheden regels ook weer gaan afschalen. We gaan het vanzelf zien!
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Dit zou voor mij toch wel een reden zijn om voorlopig helemaal niet meer te gaan vliegen, ik heb echt geen zin om ergens in quarantaine te gaan omdat ik positief zou testen.
Ik vind eigenlijk dat ze toch echt onderscheid moeten gaan maken tussen wel- en niet-burgers. Als burger van een land moet je gewoon naar je eigen land mogen terug keren zonder een testbewijs te hoeven overleggen. En voordat je dan zegt 'maar positieve test betekent dat je helemaal niet zou moeten willen vliegen dus testen is goed' - zo werkt het binnen de US niet en binnen de EU ook niet want je kunt gewoon vliegen met je QR code of wat dan ook hoe ziek je ook wel of niet bent.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Harry schreef:
11 jan 2022, 11:47
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... oodnormaal

Dit zou voor mij toch wel een reden zijn om voorlopig helemaal niet meer te gaan vliegen, ik heb echt geen zin om ergens in quarantaine te gaan omdat ik positief zou testen. Misschien als ik met pensioen ben, maar als werkende met een werkgever (als je eigen baas bent is het weer anders) is het voor mij geen optie om langer vakantie te nemen.
Leuke opmerking van meneer Benschop. Ik denk dat hij alleen even vergeet wat de impact gaat zijn op de reiziger en indirect dus ook op zijn werkgever. En wellicht zijn baan...

Precies wat jij aangeeft. Als je voor je werk reist en mocht je positief testen dan ga ik er vanuit dat je werkgever dit voor zijn rekening neemt. Maar ik kan me als werkgever heel goed voorstellen dat als jouw werknemer voor de lol het risico neemt dat je als werkgever niet zo maar voor de lol even de andere kant opkijkt bij een verplichte quarantaine in het buitenland met geen mogelijkheid tot het verrichten van arbeid.

Natuurlijk hebben we de afgelopen periode geleerd dat er heel veel mogelijk is met thuiswerken. Maar zullen er ook zeker (veel) situaties zijn waar dit absoluut niet mogelijk is.

Wij verkeren in de gelukkige omstandigheid dat wij op 3 plekken in de wereld regelmatig verblijven voor zowel werk als prive. En ook op alle drie die plekken een eigen verblijf hebben. Maar ik ga er maar even gemakshalve vanuit dat dit voor de meesten op het forum hier niet zou gelden. Dus wat ons betreft. Mochten we niet naar "huis" mogen dan is dat prima dan blijven we nog wel even in ons andere "thuis..." Van daaruit kan ik mijn werk prima doen zolang ik mn laptop heb en mijn klanten "zeker" weten dat ik binnen een paar weken mn hoofd weer om de hoek van de deur steek.

Maar ik kan me heel goed voorstellen als je niet beschikt over die uitwijkmogelijkheid dat je wel 3 keer nadenkt voordat je in een vliegtuig stapt. En als je al in een vliegtuig stapt wat dit doet met je gemoedstoestand de laatste paar dagen voordat je "hoopt" weer naar huis te mogen. En dan kan ik me ook donders goed voorstellen dat een hele hoop mensen zullen denken. Laat maar even zitten. Wat weer gevolgen zal hebben voor de vliegtuigmaatschappijen en uiteindelijk voor het aantal reizigers per vliegveld. Ik denk niet dat vliegtuigmaatschappijen het lang vol gaan houden om duizenden lege toestellen de lucht in te sturen om hun landingsrechten te behouden. Dan wel dat overheden of milieuorganisaties dit een goed idee gaan blijven vinden.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

thebruins schreef:
11 jan 2022, 12:11
En voordat je dan zegt 'maar positieve test betekent dat je helemaal niet zou moeten willen vliegen dus testen is goed' - zo werkt het binnen de US niet en binnen de EU ook niet want je kunt gewoon vliegen met je QR code of wat dan ook hoe ziek je ook wel of niet bent.
Euh, in Nederland zit je als je positief test in quarantaine en mag je niet buiten komen. Hoogstens in je eigen achtertuin. En ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er vanuit ga dat bij de meeste mensen in hun achtertuin geen Boeing kan landen. Dus zul je naar een vliegveld moeten. Wat dus niet mag volgens de regels...
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik moet er niet aan denken om meerdere dagen opgesloten te zitten in een hotelkamertje omdat ik ergens in het buitenland een besmetting oploop. En mijn werkgever zal de dagen dat ik dan niet kan werken beschouwen als snipperdagen. En nee, thuiswerken is geen optie. Dus voor mij voorlopig niet naar buitenland.
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 »

Snipperdagen? Ben ik nu gek of mag je je niet meer ziekmelden wanneer je corona hebt? Ik snap dat het lastig is met terug reizen maar als je corona hebt meld je je toch ziek ongeacht waar je je op dat moment bevind, werken kan je toch niet..

Voor mij zijn vooral de veranderende regels een probleem. Vaccineren en testen prima, maar ineens 5-10 dagen quarantaine bij terugkeer (of in mijn geval de halve 'vakantie') is niet te doen.
thebruins
Amerikakenner

Bericht door thebruins »

Euh, in Nederland zit je als je positief test in quarantaine en mag je niet buiten komen. Hoogstens in je eigen achtertuin. En ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er vanuit ga dat bij de meeste mensen in hun achtertuin geen Boeing kan landen. Dus zul je naar een vliegveld moeten. Wat dus niet mag volgens de regels...
Ja, ik bedoel onwetend ziek zijn. :)
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

ADE01 schreef:
11 jan 2022, 13:17
Snipperdagen? Ben ik nu gek of mag je je niet meer ziekmelden wanneer je corona hebt?
Dat hangt er vanaf. Ga je naar een door de overheid aangemerkt hoog risicogebied en het advies is reis daar alleen heen als het noodzakelijk is en jij gaat toch.. Dan kan de werkgever moeilijk gaan doen. Of extra verlof opnemen.

Één van de redenen waarom wij last minute niet gegaan zijn, quarantaine (na besmetting) bij oranje reisgebied is voor eigen rekening (lees extra verlof) bij het werk van mijn vrouw.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
dirkmuis
Amerikakenner

Bericht door dirkmuis »

thebruins schreef:
11 jan 2022, 13:18
Ja, ik bedoel onwetend ziek zijn. :)
Als je positief test ben je niet onwetend.

Ik ben niet voor of tegen vaccineren en gun ieder zijn standpunt.
Maar mensen die schijt hebben aan de medemens zijn toch wel op zijn minst zielig. Test je positief dan breng je toch geen anderen in gevaar. Je gaat toch met een zware buikgriep ook niet naar een familieverjaardag of op ziekenhuisbezoek.
Een mondkapje draag ik ook niet voor mezelf. Ik heb het gehad en had vrijwel 0 klachten. Ik draag het voor bewustwording en risicogroep mensen.

Of ik lees het verkeerd......
thebruins
Amerikakenner

Bericht door thebruins »

Klopt, maar daar had ik het niet echt over. Ik bedoelde meer dat ik die terugvlucht-test-vereiste stom vind omdat die binnen Europa en binnen de US ook niet nodig is en omdat ik vind dat je als burger terug naar je eigen land moet kunnen. Ja, dan kan het dus zijn dat je onwetend ziek bent en vliegt maar dat is niet anders dan vliegen binnen de EU/US of de Albert Heijn inlopen.

Als je positief test, moet je je natuurlijk zoveel mogelijk proberen te houden aan lokale regels.
thebruins
Amerikakenner

Bericht door thebruins »

USA 330miljoen inwoners
Besmettingen 1,35 miljoen/dag (0,4%)
Ziekenhuis 136.500 (0,04%)
Hoge percentages maar wel de weg naar een einde van het slechtste deel van de pandemie binnen de US denk ik. Als je het zo bekijkt, zorgt onze lockdown er nu misschien (naast een beetje zorg verlichting) alleen maar voor dat het nog langer duurt voordat wij even door die zure appel moeten gaan heen bijten weer.
kwarktaart
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 57

Bericht door kwarktaart »

thebruins schreef:
11 jan 2022, 14:19
Klopt, maar daar had ik het niet echt over. Ik bedoelde meer dat ik die terugvlucht-test-vereiste stom vind omdat die binnen Europa en binnen de US ook niet nodig is en omdat ik vind dat je als burger terug naar je eigen land moet kunnen. Ja, dan kan het dus zijn dat je onwetend ziek bent en vliegt maar dat is niet anders dan vliegen binnen de EU/US of de Albert Heijn inlopen.

Als je positief test, moet je je natuurlijk zoveel mogelijk proberen te houden aan lokale regels.
Volledig met je eens. Testen terwijl je gevaccineerd bent om terug te gaan naar eigen land, mag wat mij betreft ook afgeschaft worden.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

ADE01 schreef:
11 jan 2022, 13:17
Snipperdagen? Ben ik nu gek of mag je je niet meer ziekmelden wanneer je corona hebt? Ik snap dat het lastig is met terug reizen maar als je corona hebt meld je je toch ziek ongeacht waar je je op dat moment bevind, werken kan je toch niet..
Moet je wel ziek zijn,
ik hoor om mij heen steeds meer verhalen van mensen die positief zijn getest, maar eigenlijk nergens last van hebben.
Misschien maakt dat het Omicron zo gevaarlijk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer