Wel, maar dat is het net: vroeger ging ik absoluut wel met een verkoudheid, lichte (buik)griep of ander 'ongemak' werken/familie of vrienden bezoeken/door met m'n leven. Sinds corona vinden we dat een misdrijf. In de 14 jaar dat ik ga werken (hout vasthouden, even m'n hoofd aanrakendirkmuis schreef: ↑11 jan 2022, 14:07Als je positief test ben je niet onwetend.
Ik ben niet voor of tegen vaccineren en gun ieder zijn standpunt.
Maar mensen die schijt hebben aan de medemens zijn toch wel op zijn minst zielig. Test je positief dan breng je toch geen anderen in gevaar. Je gaat toch met een zware buikgriep ook niet naar een familieverjaardag of op ziekenhuisbezoek.
Een mondkapje draag ik ook niet voor mezelf. Ik heb het gehad en had vrijwel 0 klachten. Ik draag het voor bewustwording en risicogroep mensen.
Of ik lees het verkeerd......

Omikron zorgt er bij gevaccineerde mensen voor dat je meestal besmet bent, en niet ZIEK (in de zin van het woord zoals we het vroeger gebruikten). Het zichzelf dan isoleren is iets waar ik niet 100% achter sta. Zeker niet in deze fase van de pandemie waar vaccins beschikbaar zijn, en Omikron op zich minder gevaarlijk is/lijkt.
Wat ik wél zo verstandig zou vinden, is jezelf afzonderen als je risicopatiënt bent of risicoavers bent.