Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door HennyCox »

harryh schreef:
18 jan 2022, 18:47
Die nieuwe boeking die je dan annuleert wordt teruggeboekt naar waar je die boeking mee betaald hebt. Weer credits en de rest CC.
Ah oke, dat was inderdaad mijn vraag, jammer dat dat niet gaat.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

@Galapogos Inderdaad heb ik dat credit niet direct nodig, heb al een trip geboekt met KLM voor mei/juni. Misschien in oktober rondje New Orleans / Memphis boeken :wink:
Of een weekje Las Vegas...is zonde om het tegoed te laten verlopen.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Iemand dezelfde ervaring als ik met onze blauwe vrienden (KLM) en het traag verwerken van de reisvouchers en de onbereikbare klantenservice?

5 januari helaas toch onze Floridareis, om verschillende redenen geannuleerd en een voucher aangevraagd. Deze nu 2 weken later nog niet binnen. Vandaag weer ruim een uur in de wacht gezeten. Omdat we elders op vakantie zijn op dit moment maar even niet langer gewacht. Whatsapp en Facebook messenger wordt helemaal traag op gereageerd is mijn ervaring.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

De vorige keer dat ik geannuleerd heb omdat ik niet wilde/kon gaan was afgelopen september. Tussen aanvraag van voucher en ontvangt van voucher zat toen 9 dagen. De voucher had ik online aangevraagd. Bij eerdere annuleringen ging het wat sneller.

Een paar dagen geleden heb ik ook nog een vlucht geannuleerd en direct mijn geld teruggevraagd (zonder vouchers als tussenstap), maar dat was omdat een van de segmenten geannuleerd was door Delta. En van die tickets wilde ik sowieso al af (heb inmiddels betere tickets). Tussen annulering en geld terug op de creditcard zat minder dan een dag.
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Yes, ik ook. Op 10-01 m’n voucher aangevraagd. Maar ik ga nu nog geen contact zoeken en wacht nog wel even af. Maar we waren beter gewend ja…
Aarjan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Aarjan »

Het is hier al veelvuldig besproken, maar denk alsjeblieft heel goed na voor je in zee gaat met een broker.

Altijd, werkelijk altijd boek ik rechtstreeks, maar nu i.v.m. een enorm prijsverschil toch hiervan afgeweken.
Dacht met Vliegwinkel.nl (Travix) een redelijk betrouwbare partij te hebben, maar wat een ellende zeg....
Ze zijn telefonisch niet bereikbaar (simpelweg geen telefoonnummer op de site!!!), en de chatrobot biedt geen antwoord op mijn vraag.
Via Messenger wacht ik ook al 48 uur op een antwoord, en als klap op de vuurpijl sturen ze mij een email met deadline om binnen 24 uur akkoord te gaan met vluchtwijzigingen, anders geven zij akkoord aan de airline.

Pfff....
Elizabeth Henry
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door Elizabeth Henry »

Hier wisselende ervaringen met teruggaves van KLM. Soms is het binnen een paar dagen geregeld, en soms moet ik eerst contact opnemen voor er iets gebeurt. Contact doe ik dan via Whatsapp, en het duurt inderdaad een paar dagen voor je antwoord krijgt. Al met al ben je per stap steeds een week verder. Maar uiteindelijk komt toch het geld steeds weer terug.

Het viel me wel op dat de opties per keer iets anders zijn. Mijn man heeft in december voor zijn ticket direct geld terug kunnen vragen, toen stond het binnen 24 uur op zijn rekening. Ik had voor dezelfde vlucht de optie voor direct geld terug helemaal niet, en moest eerst een voucher aanvragen. En heb vier weken later het geld nog niet terug.
Elizabeth Henry
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door Elizabeth Henry »

Met vliegwinkel.nl heb ik ook geen goede ervaringen. Uiteindelijk heb ik via de cc mijn geld terug gekregen omdat met vliegwinkel geen contact te krijgen was. Dit was aan het begin van de Covid-periode.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@Aarjan Ik heb bij Vliegwinkel ook mijn geld terug gekregen maar wel na een nette ''dreigmail''
Ik kan je het voorbeeld wel via PB sturen. Bij mij stond het geld toen vrij snel op rekening. Laat maar weten of je interesse hebt

Ik heb zelf net onze tickets naar Denver geboekt. Heen hebben wij een overstap van 1,5u op Atlanta. Mochten we onze aansluiting missen dan gaan die dag nog 4 vluchten naar Denver. Ik heb er wel vertrouwen in dat we het gaan halen. Als ik het zo lees is het een gigantisch druk vliegveld maar wel georganiseerd. Heeft iemand recentelijke ervaring met het overstappen op Atlanta? Beide vluchten zijn met Delta.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@Aarjan de ILT heeft Travix op de vingers getikt. Juridisch daarmee makkelijk aan te pakken als ze niet reageren, maar wel iets om pas te overwegen als het niet lukt.
Ik ben meer dan een jaar met KLM in een juridische strijd geweest en heb ILT melding gedaan in 2020 dat was geen pretje.

Inderdaad rechtstreeks boeken blijft het advies (maar dat is geen garantie zie mijn rechtstreekse KLM boeking ;) )
Aarjan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Aarjan »

Heb eindelijk reactie gehad.
Via email uit India :x
En via Messenger.
Boeking is nu geannuleerd, en zodra zij het geld van Air Canada terug hebben maken ze het aan mij over.
Kan dus even duren, maar ik ben blij dat ik eindelijk contact heb gehad.

Wat me echt kwaad maakt is dat ze geen telefoonnummer meer weergeven.
Snap dat het druk is, en al moet ik 3 uur wachten, dan doe ik dat.
Misschien ouderwets, maar ik wil gewoon iemand spreken.

Nou ja, nu maar afwachten
En vedriet verwerken omdat onze ski-trip niet door gaat :sadcry:
inqubus
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door inqubus »

iemand ervaring uit eerste hand over het volgende:

ik zie voordelige ticket staan om naar orlando te vliegen in augustus.

nu de heenvlucht met united gaat eerst naar chigaco maar ik zou maar 1u20m hebben om over te stappen
nu weet ik dat dit normaal veel te krap gaat zijn. Ik reken meestal 2u om alle immigratie etc te regelen.

wat als je die vlucht mist? kom je dan sowieso op de volgende of moet je wachten tot er plaatsen vrij komen?
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Er vanuit gaande dat het over United gaat, er gaan op een gemiddelde dag behoorlijk wat vluchten die kant op en United moet zorgen dat jij je aansluiting haalt en op je eindbestemming aankomt. Anders verkopen ze geen tickets met zo'n korte overstaptijd.

Wij hebben 1x een overstap gehad in Chicago. Wij waren binnen een half uurtje bij onze gate maar ik lees zo nu en dan dat Chicago een hel kan zijn
Zoals hierboven geschreven hebben wij gisteren onze tickets naar Denver geboekt met een korte overstap van 1,5u in Atlanta. Het is een gok maar ik lees veel goede ervaringen over Atlanta zelf dus we durven het wel aan. Ook omdat er net zoals bij jou nog een aantal vluchten naar onze eindbestemming gaan.

Bericht door harryh »

dejong89 schreef:
20 jan 2022, 15:00
Het is een gok maar ik lees veel goede ervaringen over Atlanta zelf
Ik ben daar vaak overgestapt. Eerlijk gezegd, weet niet waar je dit las; Het is maar één keer snel gegaan, afgelopen november. Alle andere keren 1, 1,5 tot 2u nodig gehad op de heenweg.

@inqubus ik heb het deze week ook in een ander topic gezegd, die 1h20 in Chicago is echt veel te kort. Maar hij voldoet wel aan de Minimum Connection Time, dus als jij je aansluiting mist moet United je op een andere vlucht boeken (waar plaats is). Als je teveel vertraging hebt val je onder de EU vergoedingsregels, dat is wel een stimulans om je dan snel op een andere vlucht te krijgen.
Ik zou zelf liever een andere vlucht boeken om het gestress niet te hebben, met minimaal 2u overstaptijd.
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

@harryh Diverse websites zoals tripadvisor, flyertalk en andere forums.
Ik weet het, het blijft een risico. 1,5u is krap maar in mijn ogen te doen , mits alles gewoon gaat zoals het zou moeten gaan.
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Flyertalk:
Minimum Connect Time in ATL if connecting from a Delta flight to a Delta flight, per ExpertFlyer:
Domestic flight - domestic flight: 35 minutes
Domestic flight - international flight: 40 minutes
International flight - domestic flight: 1 hour, 25 minutes
https://www.flyertalk.com/forum/delta-a ... ead-7.html
inqubus
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door inqubus »

harryh schreef:
20 jan 2022, 15:24
dejong89 schreef:
20 jan 2022, 15:00
Het is een gok maar ik lees veel goede ervaringen over Atlanta zelf
Ik ben daar vaak overgestapt. Eerlijk gezegd, weet niet waar je dit las; Het is maar één keer snel gegaan, afgelopen november. Alle andere keren 1, 1,5 tot 2u nodig gehad op de heenweg.

@inqubus ik heb het deze week ook in een ander topic gezegd, die 1h20 in Chicago is echt veel te kort. Maar hij voldoet wel aan de Minimum Connection Time, dus als jij je aansluiting mist moet United je op een andere vlucht boeken (waar plaats is). Als je teveel vertraging hebt val je onder de EU vergoedingsregels, dat is wel een stimulans om je dan snel op een andere vlucht te krijgen.
Ik zou zelf liever een andere vlucht boeken om het gestress niet te hebben, met minimaal 2u overstaptijd.
ja ik volg je wel wat ik wil helemaal niet volledig overstresses alle immigratie doorlopen, valies zoeken ophalen om het dan op de volgende vlucht te zetten. Zeker niet met een 10 en 5 jarige die achter mij moeten hollen :) ik ga nog wat uitkijken want ik heb nog wel wat tijd.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Waarom zou je voor zo'n korte overstap willen kiezen??

Dan zit je de hele reis op hete kolen of je de overstap wel gaat halen.... :wink:

Daarom boek ik liever een vlucht met een lange overstap, 3 uren vind ik erg prettig op de heenweg.

Terug durf ik het wel aan om een korte overstap te doen maar zelfs dan liever niet.

Zo nam ik afgelopen december een overstap van 1 uur op LHR in de wetenschap dat een vlucht terug meestal een uur inhaalt. Dan heb je 2 uur bij aankomst op LHR. Moet alleen het vliegtuig niet met ruim een uur vertrekken vanuit Amerika zoals ik had. :? Kwamen dus de verwachte tijd aan en ik kon met brutaal voordringen (wel netjes vragen aan iedereen) ervoor zorgen dat ik toch mijn overstap op LHR haalde. Maar prettig was anders. Mijn koffers haalden het niet. Die zijn de andere dag netjes thuis bezorgd. 8)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Trom schreef:
20 jan 2022, 16:29
International flight - domestic flight: 1 hour, 25 minutes
Maar daarin haal je het in 95% van de gevallen niet, althans vanuit mijn eigen ervaring op ATL.

De MCT op ORD (Chicago) is 1:15.
Gast

Bericht door Gast »

inqubus schreef:
20 jan 2022, 13:35
iemand ervaring uit eerste hand over het volgende:

ik zie voordelige ticket staan om naar orlando te vliegen in augustus.

nu de heenvlucht met united gaat eerst naar chigaco maar ik zou maar 1u20m hebben om over te stappen
nu weet ik dat dit normaal veel te krap gaat zijn. Ik reken meestal 2u om alle immigratie etc te regelen.

wat als je die vlucht mist? kom je dan sowieso op de volgende of moet je wachten tot er plaatsen vrij komen?
Ik heb exact dezelfde overstap gemaakt afgelopen november. 1h20 haal je niet. Wij hebben Global Entry (hoeven nooit in de rij bij immigrations) en zelfs wij haalden de overstap niet omdat je met een shuttle bus van terminal 5 (international) via terminal 4, 3 en 2 moet voor de domestic flight naar Orlando.

Uiteindelijk heeft het vliegtuig gewacht, er was vertraging en we gingen uiteindelijk gelukkig pas een half uur later weg.

Ik zou echt een andere overstap kiezen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer