Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Overstappen op CDG? Niet doen!
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Geen ervaring, maar was er geen optie met tussenstop in de VS? Dat vind ik in algemene zin altijd prettiger. Je loopt dan niet het risico dat je door vertraging op de eerste vlucht de intercontinentale vlucht mist. Waardoor je een grotere kans hebt dat je pas een dag later op je bestemming aankomt.

Aangezien KLM en partners veel op Amerika vliegen lijkt het mij dat er vast ook opties waren waarbij je de overstap in Amerika hebt? Toen wij naar Denver vlogen (geboekt via KLM) vlogen we heen via Minneapolis en terug via SLC.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Zoek even in dit topic, deze vraag is recent een aantal keren voorbij gekomen.
Kort antwoord zoals hieronder ook gezegd: Ik zou het niet doen en annuleren.

Ik heb wel ervaring, een behoorlijk negatieve. Daarnaast red je het daar niet met 1:15 overstaptijd. En vaak vertraging vanaf AMS.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Ik heb een paar pagina’s terug dezelfde vraag gesteld. Dit toen nog voor onze Florida reis van deze maand welke we geannuleerd hebben.

Deze vraag stelde ik toen omdat de vluchten via Parijs interessant waren qua prijs, maar ik veel mensen om mij heen hoorde dat dit een drama vliegveld zou zijn, veel vertraging, waardoor je met je overstap in de knel komt, druk en slechts 1 vlucht per dag richting je bestemming in de VS.

Volgens mij reageerden @harryh en @mtl hier toen op met inderdaad slechte ervaringen.

Ik zou overigens altijd kiezen voor een overstap in de VS. Zeker in covid tijd, je hebt dan namelijk niet te maken met een derde land, welke eisen kan stellen voor reizen naar de VS of juist terug naar de EU/NL/BE.

Maar vooral omdat er vaak maar 1 vlucht per dag vanaf bijvoorbeeld Parijs naar de VS gaat. Mis je deze kun je vaak pas de volgende dag naar je eindbestemming. In de VS heb je meer mogelijkheden. Vaak gaan er meerdere vluchten vanaf je HUB (voor Skyteam is dit vaak ATL of DTW) naar je eindbestemming. Je bent nog dezelfde dag in de VS.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
phoonke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door phoonke »

Ik ben al 1 keer via CDG gegaan en dat was toen vanuit dusseldorf.
Wij hadden toen 1u30 overstaptijd en dat is goed gelukt, ok je kan de winkels niet gaan beginnen te bezoeken in de terminals maar lopen hebben we zeker niet moeten doen en als we aan de gate waren moesten we nog een kleine 20 minuten wachten om te boarden.
Als je met het skyteam groep vliegt zijn er toch wel meerdere vluchten die vertrekken naar de VS.
Ik vlieg dit jaar ook van uit AMS naar MIA via CDG
Als ik de connectie zou missen is er nog een vlucht 2u30 later die ook naar MIA gaat.
Oplossingen genoeg in geval van, ik ga er vanuit dat het allemaal niet moet :wink:
Sommige zullen inderdaad slechte ervaringen hebben met bepaalde luchthavens, wij hebben dat met Heatrow... nooit meer :|
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

We zijn wel eens in parijs overgestapt, is alweer een paar jaar geleden, maar ik herinner me nog wel dat ik het erg lang vond duren (vooral doordat we een heel eind met een bus moesten). Wij hadden wel voldoende overstaptijd, en haalden het wel, maar vond het niet echt een aanrader.
Terug in Texas!
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Wij vliegen in mei ook naar Denver en hebben bewust niet voor Parijs gekozen. Wel apart dat er op jou datum minder vluchten naar Parijs lijken te gaan. Wij hadden nog de keuze uit een overstap van 2 of 3 uur. 1:15 zou ik voor Parijs een beetje kiele kiele vinden omdat er maar 1 vlucht per dag naar Denver vertrekt. Ik zou (zeker in deze tijd) altijd kiezen voor een overstap in de V.S en dat is met KLM/Delta prima mogelijk, bijvoorbeeld in Atlanta of Minneapolis.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door harryh »

Yep, wij hebben voor eind maart bij KLM door Delta uitgevoerde vluchten geboekt met de overstap op heen JFK 2,5u en terug DTW. Afgelopen november via ATL. De vlucht AMS-CDG is bovendien een extra risico, die korte vluchten vertrekken vaak te laat vanaf AMS.
p9ol
Amerika-newbie

Bericht door p9ol »

Nadat in 2020 onze reis naar Florida is geannuleerd vanwege corona. Willen we het deze zomervakantie (2022) er weer op wagen.
Ik ben weer volop aan het zoeken naar vliegtickets op verschillende sites. De prijzen op de websites van vliegmaatschappijen zijn
erg hoog maar op overige sites zoals exit-reizen, Gate1 etc. zijn de prijzen beter te doen.
Alleen nu lees ik hier op het forum dat we beter niet via deze sites kunnen boeken vanwege de voorwaarden.

Waar raden jullie aan om naar tickets te zoeken en te boeken?
En kopen jullie er dan van die extra voorwaarden bij?

Alvast bedankt!
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Welkom op het forum @p9ol. Ik zoek alleen nog op google.com/flights. Skyscanner Momondo enz voor mij niet vanwege alle Gate1, Schipholtickets enz resultaten. Exit-reizen vind ik niet interessant omdat je daar niet zo maar kunt annuleren (en nog wel op klm.nl en alle autoverhuurbedrijven rechtstreeks, Hertz, National, Avis enz).
Je moet geduld hebben en op het juiste moment toeslaan, 2 weken terug bij KLM voor 339,- naar Florida kunnen boeken. Maar vaak is dat van korte duur. Tickets voor de zomervakantie zijn nog niet goedkoop geweest, ik wacht ook af.

Extra voorwaarden: Nope, niet nodig.
p9ol
Amerika-newbie

Bericht door p9ol »

@harryh dank je.

Die 339,- was zeker niet in het hoogseizoen, al moet ik zeggen dat ik in 2015 met BA vloog voor 1466,- ( 3personen).
Maar ik ben bang dat dit soort prijzen er dit jaar niet inzitten.
Ik ga google.com/flights en klm maar in de gaten houden.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

p9ol schreef:
25 jan 2022, 11:27
ik ben bang dat dit soort prijzen er dit jaar niet inzitten.
Geen 339,- in de zomer misschien, maar een stuk lager dan de prijzen op dit moment gaat het wel worden. Geduld - en voorbereiden zodat je snel kunt boeken ;)
Boblazy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Boblazy »

Bedankt voor de feedback voor overstappen op CDG (Parijs). Zojuist vlucht omgeboekt met overstap op Minneapolis (3,5u overstap tijd) :thumbup:
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

:thumbup:
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Boblazy Goed zo :thumbup:
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Mijn vraag is offtopic aangezien het een vlucht naar UK betreft, maar ook algemener (en wellicht is er ooit iemand met een korte vlucht die hier wel wat aan heeft voor hij/zij op een lange vlucht naar US overstapt).

Ik heb tickets geboekt eind januari voor de vlucht BRU - LHR met British Airways. Op vandaag zie ik dat deze vlucht helemaal niet gaat, laat staan drie keer per dag zoals hij in het schema staat vanaf eind februari.

Ik kan echter geen enkele reden vinden, geen enkel nieuwsbericht, niets… het enige dat ik vind is dat in september vorig jaar deze vluchten hervat zouden worden.

Wat gebruiken jullie om na te gaan waarom vluchten niet gaan? En waarop baseren jullie je om te voorspellen of een vlucht wel zou gaan in de toekomst? Verkoopt een airline bewust tickets voor vluchten die ze eigenlijk gaan annuleren wanneer het korterbij komt?

Als consument heb ik gewoon recht op een refund wanneer airline annuleert of mijn vluchturen wijzigt, klopt dit?
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

@Timothy555 wat staat er in je boeking op dit moment op BA.com? Bestaat die nog?

Stel, ik heb morgen de BA431 van AMS naar LHR. Ik kijk dan hier https://www.britishairways.com/travel/f ... Number=431.

Staat ie daar niet (meer) en je hebt een ticket voor die vlucht en zie je geen wijziging wanneer je met je boekingscode inlogt, dan is er reden om met BA contact te zoeken. Die link is het bewijs dat de vlucht niet meer gaat.
In principe heb je dan voldoende reden om een refund te vragen omdat de vlucht niet meer gaat. Ze kunnen dan een andere vlucht aanbieden maar die hoef je niet te accepteren.

Als alleen je tijden wijzigen heb je niet zo maar recht op een refund:
Heb je een (los) lijndienstticket geboekt, dan hoef je niet zomaar akkoord te gaan met gewijzigde vluchttijden. De meeste maatschappijen behouden zich het recht voor om tijden te wijzigen, maar geven het ticketgeld terug als je een wijziging niet accepteert.

Ook recht op compensatie, naast een refund?
Of je recht hebt op compensatie in geld hangt ervan af hoe lang van tevoren de wijziging is doorgegeven. Op basis van de Europese Verordening 261/400 mag een luchtvaartmaatschappij tot 14 dagen voor de vluchtdatum wijzigingen aanbrengen in het vluchtschema, zonder dat ze compensatie hoeven uit te keren.
Timothy555
Amerika-expert

Hallo @harryh

De vlucht staat momenteel nog in het schema. Ik boekte hem pas deze voormiddag via BA rechtstreeks.

Normaal wordt het segment BRU - LHR 3 tot 4 keer per dag gevlogen. Momenteel is alles geannuleerd (en kan je ook geen tickets kopen) tot 20/2. Vanaf die dag gaat er 1 vlucht per dag. Vanaf 26/2 staan er weer 3 vluchten per dag in de planning die je kan kopen (en momenteel nog scheduled zijn). Ik vraag me af op basis van wat BA zal bepalen of deze vluchten doorgaan of niet… bezetting? COVID-restricties?
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Je kunt ook op de website/app van flightaware kijken en zo kun je kijken of het vliegtuig waar jij mij gaat, vertrekt vanaf zijn bestemming. Dit kan via ''where is my plane''

Voor een vlucht vanaf AMS of BRU naar de VS kun je dus zien waar jouw vlucht hiervoor was. Vaak komt ie dan uit een ander deel van de VS eerst naar AMS of BRU en vliegt vervolgens weer terug naar de VS, vaak een andere bestemming. Zo kun je al een beetje zien hoe en wat. Voor een vlucht naar LHR zal dat ook wel moeten kunnen.

Andere signalen: Als in de weken voorafgaand steeds een bepaalde vlucht, op een bepaald tijdstip eruit wordt gehaald kun je er wel vanuit gaat dat dit met jouw vlucht ook gebeurd.
bezetting? COVID-restricties?
Vanuit AMS naar LHR is ook bijna alles van BA geannuleerd. Kan geen toeval zijn: Vluchten vandaag vanaf AMS naar LHR. 7 stuks in totaal. 5 geannuleerd en 1 vertraagd. Voor morgen: 8 vluchten gepland, 6 geannuleerd en 2 on Schedule.

Ik denk dat onze vrienden van BA een bezettingsprobleempje hebben, of zo weinig aanbod qua reizigers dat ze de vluchten samenvoegen en de rest cancelen. Of uiteraard de combinatie. Ik vraag mij af of je op dit moment 7 of 8 vluchten per dag vol krijgt naar LHR. Tot voor kort had het VK natuurlijk strenge inreisvoorwaarden.
Timothy555
Amerika-expert

Ja, en vanaf 11/2 vervallen deze helemaal voor gevaccineerden. Het probleem is natuurlijk dat weinig mensen vanuit AMS of BRU naar LHR vliegen met LHR als eindbestemming, deze vluchten zijn natuurlijk grotendeels feedervluchten zoals de talrijke KLM-vluchten BRU - AMS.

Ik dacht opportunistisch twee daagjes London mee te pikken, en keek eerst naar Eurostar vanuit Brussel maar kwam op €900 voor 4 personen. Via BA kwam ik op €354 voor 4 personen, met betere uren (dag van aankomst om 7u20 al landen, retourvlucht gaat pas om 20u15). Als de vlucht helemaal niet gaat kan de tweedaagse London natuurlijk ook de vuilbak in :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer