Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Timothy555 schreef:
26 jan 2022, 16:43
Het probleem is natuurlijk dat weinig mensen vanuit AMS of BRU naar LHR vliegen met LHR als eindbestemming
Da's niet helemaal juist, nu wel, maar "vroeger" was dit een van de meest gevlogen zakelijke bestemmingen. Ik vloog 'm soms 1x per week. Maar da's van 2019, daarna niet meer.
d_vdploeg schreef:
26 jan 2022, 16:33
Ik denk dat onze vrienden van BA een bezettingsprobleempje hebben, of zo weinig aanbod qua reizigers dat ze de vluchten samenvoegen en de rest cancelen. Of uiteraard de combinatie.
Dat zou dan zo maar kunnen, maar luchtvracht is ook niet onbelangrijk op die route, het lijkt er meer op dat ze te weinig personeel hebben.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Wist ik zelfs niet, handige info. Ik dacht naderhand dat de een groot deel van de mensen een dermate groen geweten had en niet voor een korte afstand op een vliegtuig wil stappen (ik kijk daar voor alle duidelijkheid niet naar, maar kijk naar m’n rekening).

Hopelijk is hun personeelsprobleem opgelost. UK maakt quarantaineregels voor besmette personen veel makkelijker (eigenlijk schaffen ze dit af), waardoor een besmet iemand die niet ziek is mag werken. Ook het aantal reizigers zou wat kunnen aantrekken door de minder strenge inreisregels.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Mijn vraag is nog niet koud of de vluchten die ik om 11u kocht, zijn geannuleerd. :lol:

BA stelde andere vluchten voor die me totaal niet uitkomen (ik zou dan in de namiddag pas landen en in de vroege namiddag terug naar huis moeten, dus amper tijd in Londen zelf).

Wat positief was: ik kon heel makkelijk via site een refund vragen. Geld staat binnen enkele dagen terug op m'n CC.

Londen zal nog even moeten wachten.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

:thumbup:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

d_vdploeg schreef:
26 jan 2022, 16:33
Ik denk dat onze vrienden van BA een bezettingsprobleempje hebben, of zo weinig aanbod qua reizigers dat ze de vluchten samenvoegen en de rest cancelen. Of uiteraard de combinatie. Ik vraag mij af of je op dit moment 7 of 8 vluchten per dag vol krijgt naar LHR. Tot voor kort had het VK natuurlijk strenge inreisvoorwaarden.
Weinig aanbod qua reizigers zou zomaar kunnen. Op 1 december jl. vloog ik met vlucht BA431 van Amsterdam naar Londen (om vervolgens door te vliegen naar San Francisco). Vlucht BA431 was vrijwel leeg. Denk nog geen 25 reizigers. Ik werd vlak voor we van de gate vertrokken gevraagd om bij de nooduitgang te gaan zitten. :D Daar wil men altijd iemand hebben zitten. Doordat er zo weinig reizigers waren vertrokken we ook nog eens 10 min. eerder. Nog nooit meegemaakt. 8)

Overigens zat ik 10 dagen later terug van Londen naar Amsterdam in een tjokvol vliegtuig... :?

Roland
Bijlagen
BA431-2.jpg
BA431-2.jpg (212.69 KiB) 1329 keer bekeken
BA431-1.jpg
BA431-1.jpg (211.16 KiB) 1329 keer bekeken
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Bericht door Gast »

Dag allemaal! Op advies was beter om hier de vraag te stellen bij de experts:)
7maart 22 amsterdam - chicago is omgezet naar een tussenlanding in Washington, Boeing 767-300 76L lay-out 2 en dan vanaf Washington Boeing 737-900 (739) indeling 1.
Terugreis united 30 maart Boeing 787-8 indeling 2

Wilden niet een tussenlanding hebben nu tot overmorgen de keus om dag eerder te vertrekken met KLM 611 en terug met KL 606. Tegen meerprijs van 400 pp......veel geld.....maar is dit het waard afgezien van rechtstreeks?

VOLOP seatguru bestudeerd ook eten, drinken en uiteraard upgraden stoelen.....maar pffff zie het allemaal niet meer goed

Heel graag zou ik adviezen en/of tips hebben? Iemand ervaring met beide maatschappijen?

Alvast hartelijk dank

Silvia
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@siljan hoeveel overstaptijd heb je, ik neem aan dat je overstap hebt op IAD (Washington Dulles)? Met hoeveel personen ga je? Hoeveel later is je aankomst? Ik zou dat mee laten wegen. Vooral je overstaptijd is belangrijk.

Rechtstreeks is relaxed, vertraging is minder erg, je immigrations heeft niet zoveel haast, want je hoeft toch geen aansluitende vlucht te halen en je hebt 1x een lange vlucht maar daarna ben je er vanaf, maar 400 pp is wel veel geld.

KLM is op zich prima maar ik vind het weinig bijzonders, delta vind ik beter. Klm heeft wel goede covid voorwaarden
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Nessiezzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nessiezzz »

KL0635 AMS - LAS donderdag 26 mei
KL0636 LAS - AMS donderdag 9 juni

Op diezelfde dag via SFO kost een retour 604 euro i.p.v. 1100 naar LAS. Bizar verschil
Gast

Bericht door Gast »

d_vdploeg schreef:
26 jan 2022, 20:11
@siljan hoeveel overstaptijd heb je, ik neem aan dat je overstap hebt op IAD (Washington Dulles)? Met hoeveel personen ga je? Hoeveel later is je aankomst? Ik zou dat mee laten wegen. Vooral je overstaptijd is belangrijk.

Rechtstreeks is relaxed, vertraging is minder erg, je immigrations heeft niet zoveel haast, want je hoeft toch geen aansluitende vlucht te halen en je hebt 1x een lange vlucht maar daarna ben je er vanaf, maar 400 pp is wel veel geld.

KLM is op zich prima maar ik vind het weinig bijzonders, delta vind ik beter. Klm heeft wel goede covid voorwaarden
Wij reizen met 2 pers, 3uur overstaptijd, dus wel te doen denk ik....Totaal 5uur langer reizen als alles meezit natuurlijk.....het spreekt mij wel aan dat je maar met 2personen aan bv het raam zit ipv 3stoelen naast elkaar bij klm. Maar ik las zoveel negatieve verhalen bij united voor eten en drinken moet je betalen....
Gast

Bericht door Gast »

Waar haal je dat vandaan? Je krijgt op je trans Atlantische vlucht gewoon eten en drinken. Op domestic flights krijg je ook wel iets te drinken, maar wil je alcohol of eten dan zul je moeten betalen.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Haha waar lees je dat dan? Bij United hebben wij gewoon netjes ons hapje en drankje gekregen. 3 uur overstaptijd is echt meer dan voldoende. Ik zou dan ook zeker voor de optie kiezen met overstap. Het scheelt je in totaal 800 euro. Dat is echt een smak met geld
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@siljan Tja, ik vind het verschil ook wel erg groot. Voor dat geld kun je je huurauto zo'n beetje betalen.

Met United is niks mis mee. Vele malen mee gevlogen. De stoelindeling met 2 stoelen aan het raam vind ik veel prettiger dan de 3 stoelen die je bij de 787 en tegenwoordig ook bij de 777 hebt. Al is de 767 wel een wat ouder vliegtuig. Maar ook daar meerdere malen mee gevlogen (met United) en dat is prima.

En betalen voor je eten doe je enkel op de binnenlandse vlucht. Niet op de lange vlucht van AMS - IAD.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Bericht door Gast »

Dank allemaal voor de reacties, alle informatie heb ik uit ervaringen gelezen en oa eten en drinken staat op seatguru dat je dus alleen een lunch krijgt op de vlucht die wij hebben en inderdaad alcohol moet je betalen in tegenstelling tot KLM waar je een diner krijgt met evt een lekker wijntje erbij.
Maar inderdaad het weegt allemaal niet op tegen de forse bijbetaling, dus denken dan ook dat we United laten staan:)
Ik hoop uiteraard niet dat de stoelreservering zoveel verschilt qua kosten van KLM.....maar we zullen zien.
Groetjes silvia
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Gast schreef:
26 jan 2022, 21:00
Wij reizen met 2 pers, 3uur overstaptijd, dus wel te doen denk ik....Totaal 5uur langer reizen als alles meezit natuurlijk.....het spreekt mij wel aan dat je maar met 2personen aan bv het raam zit ipv 3stoelen naast elkaar bij klm. Maar ik las zoveel negatieve verhalen bij united voor eten en drinken moet je betalen....
Echt de enige overweging die ik zou maken is het rechtstreeks vliegen ja of nee. En dan is 2x €400,- voor heel veel mensen, heel veel geld. De rest, mijn persoonlijke mening, is allemaal onzin.

Overstappen? Niet leuk. Maar dat zou me niet tegenhouden. Dan is Dulles misschien wel het makkelijkste vliegveld, 1 lange pijpenla. Alleen ff zorgen dat je de goeie kant op loopt.

De 2 naast elkaar opstelling vind ik beter dan 3 naast elkaar. Maar zou het mij dat tegenhouden? Nee...

Meer ruimte tussen de stoelen. Als je 2 meter bent is het best een aanrader. Maar zolang je geen BC vliegt merk je het verschil amper. Maar het zou mij niet tegenhouden...

Eten in het vliegtuig?? Ach, je krijgt wat. Het vult. Zou ik voor die kwaliteit in een restaurant reserveren? Ik dacht het niet...

Drinken in het vliegtuig?? Koop het na de controles op het vliegveld dan hoef je het niet in het vliegtuig te kopen. Voordat je het weet proberen ze je Pepsi te voeren... :wink:

Is United mijn favoriete airline?? Nee, maar dat is KLM ook niet. Weer dezelfde vraag. Zou het mij tegenhouden. Zeker niet.

Alle bovenstaande onzin bij elkaar opgeteld. Voor €800 zou ik andere dingen doen. Met een beetje puzzelen heb je er een huurauto voor. Of je hebt 2 "gratis" tickets. Kan je nog een keer die kant op!
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

@siljan helemaal eens met @Almere vak V. Zijn dat soort dingen nu zo belangrijk voor je vlucht?
Laat ik er tegenover zetten dat ik als frequente vlieger met KLM/Delta ook al allerlei minder positieve dingen heb gehad. Tot en met klachtprocedures en een rechtsbijstand case aan toe...

Op de heenreis wordt het eten inderdaad lunch genoemd, maar dat is de chicken or pasta standaard maaltijd, prima te doen. Lekker? Hmmm. En de maaltijd is bij KLM/Delta en United helemaal hetzelfde...
Ook voor mij niet het prijsverschil waard. Wij vliegen eind maart met Delta voor 339,- naar Florida, die 400,- verschil is voor mij een extra reis ;)
Gast

Bericht door Gast »

Hallo allemaal gelijk.....we laten mooi staan zoals het nu word met de overstap in Washington dus...we laten ons verassen met alles en gaan genieten van onze camperreis:)
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Voor de liefhebbers (ik niet ;)): Er zijn momenteel goede deals voor vluchten vanaf Parijs naar de VS en Canada:
bron: https://travelunlimited.be/vluchten/usa ... 99-retour/
Bijlagen
image.png
image.png (16.34 KiB) 906 keer bekeken
PieterSilke
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door PieterSilke »

Goeiemorgen,

Even een vraagje, deze ochtend is onze vlucht via KLM geschrapt en vervangen door een nieuwe, minder handige vlucht voor ons.

Betreft onze terug vlucht, dit was:
SFO naar AMS naar BRU (met korte overstap in AMS)
Nu is deze gewijzigd naar 4 a 5u vroeger vertrekken in SFO.
Met als gevolg dat ze onze aansluitende vlucht gelaten hebben zoals het was, met nu dus een overstap in AMS van 4u40min. Als ik op hun website kijk naar de vluchten is dit inderdaad de enige beste optie momenteel.

Mijn vraag,
Vroeg me af hoe het in zijn werk gaat, stel dat er binnen enkele dagen/ weken betere vluchten komen, kunnen we dan wijzigen naar deze zonder extra kosten? Dus voorlopig laten zoals het nu is en afwachten en hopen op betere, is dat een optie? (binnen zelfde maatschappij, lijkt mij Airfrance, Klm, delta?)

Annuleren en wat nieuw zoeken is niet zo interessant daar we zeer lage tarieven hadden ...
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

@PieterSilke ja geen enkel probleem, dat past KLM aan als je daar naar vraagt met een specifieke alternatieve connectie. Wel even bellen - en dat is het lastigste, het duurt meestal erg lang voor je iemand te spreken krijgt.
PieterSilke
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door PieterSilke »

Ah dat zou heel handig zijn, dan enkel nog hopen op een betere vlucht die er in de toekomst nog zou bijkomen. We keren terug 1 mei.

Ondertussen net geen twee uur aan telefoon (wachten).
Meestal na 2u breken ze de lijn automatisch af ...
Hebben hier ook geen top ervaring met het wachten aan de lijn bij hun.

Vorige aanpassing 7u totaal in wacht gestaan eer we iemand konden spreken.
Echter eenmaal iemand aan de lijn, geen klachten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer