Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mariposa Grove of Tuolumne Grove (Yosemite NP)
Mariposa Grove of Tuolumne Grove (Yosemite NP)
Hallo,
wij zullen van Yosemite Valley naar SF rijden.
Oorspronkelijk was het idee om eerst naar Mariposa Grove te gaan en van daaruit door naar SF.
Nu lees ik dat Tuolumne Grove ook de moeite zou zijn en misschien de vervanging waard.
Dat ligt namelijk veel logischer op de weg en zo zouden we 1 uur rijtijd uitsparen.
Wat vinden jullie? Is Tuolumne Grove goed genoeg als vervanger voor Mariposa Grove, of toch maar de omweg maken?
wij zullen van Yosemite Valley naar SF rijden.
Oorspronkelijk was het idee om eerst naar Mariposa Grove te gaan en van daaruit door naar SF.
Nu lees ik dat Tuolumne Grove ook de moeite zou zijn en misschien de vervanging waard.
Dat ligt namelijk veel logischer op de weg en zo zouden we 1 uur rijtijd uitsparen.
Wat vinden jullie? Is Tuolumne Grove goed genoeg als vervanger voor Mariposa Grove, of toch maar de omweg maken?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Mariposa Grove of Tuolumne Grove (Yosemite NP)
Ze zijn niet echt te vergelijken vind ik. Wij zijn in 2015 naar de Merced Grove geweest, die is vergelijkbaar met de Tuolumne Grove, en dat was leuk, maar in de Mariposa Grove heb je veel meer en veel grotere bomen. Ik weet niet hoeveel tijd jullie hebben in Yosemite en waar je overnacht, dat maakt natuurlijk ook wel uit voor je keuze, maar de extra tijd voor de Mariposa Grove zal toch niet onoverkomelijk zijn?
Kijk eens naar ons 2015-verslag voor de Merced Grove en ons 2019-verslag voor de Mariposa Grove.
Marianne
Kijk eens naar ons 2015-verslag voor de Merced Grove en ons 2019-verslag voor de Mariposa Grove.
Marianne
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ik vind de Tuolumne Grove ook mooi, en het kan makkelijker/sneller zijn vanwege locatie maar ook omdat je, als ik het goed heb, bij de Mariposa soms aangewezen bent op de shuttle bus (maar dat kan ik mis hebben, wij waren er in 2012 en toen was dat in ieder geval niet).
De Mariposa is mooier omdat er meer staan maar ik vind de Tuolumne ook zeker de moeite waard, die hebben we inmiddels 2 keer bezocht.
De Mariposa is mooier omdat er meer staan maar ik vind de Tuolumne ook zeker de moeite waard, die hebben we inmiddels 2 keer bezocht.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een mooie sites om de verschillende groves te vergelijken is http://www.redwoodhikes.com/Sequoias.html.
Marianne
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Beide erg mooi, Mariposa net wat indrukwekkender qua aantallen.
- iLoveStedentrips
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij hebben Mariposa Grove al 2x moeten missen wegens bosbranden en verbouwingen dus alleen bekend met Tuolumne Grove.
Prachtige wandeling is vaak rustiger lees ik. De aantallen zijn daar wel minder maar er staan nog steeds prachtige exemplaren en een boomstam waar je doorheen kan lopen.
Wel flinke klim op de terug weg
Prachtige wandeling is vaak rustiger lees ik. De aantallen zijn daar wel minder maar er staan nog steeds prachtige exemplaren en een boomstam waar je doorheen kan lopen.
Wel flinke klim op de terug weg

1997: Zuidwesten USA
2015: Florida
2017: Zuidwesten USA
2019: Las Vegas e.o.
2020: Florida
2023: Noordwest USA & West-Canada
Informatie en ervaringen op Rondreizen Noord-Amerika - Gratis informatiebladen downloaden - NP Kaart
2015: Florida
2017: Zuidwesten USA
2019: Las Vegas e.o.
2020: Florida
2023: Noordwest USA & West-Canada
Informatie en ervaringen op Rondreizen Noord-Amerika - Gratis informatiebladen downloaden - NP Kaart
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1522 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 25 Reacties