Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De teloorgang van het 'fijne Amerika'....?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Dude
Moderator

Re: De teloorgang van het 'fijne Amerika'....?

Bericht door Dude »

Opmerking moderator

ter info,
er zijn verscheidene posts verwijderd
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

:thumbup:
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

@hemmie Het gaat mij niet zo zeer over daklozen in het algemeen. maar vooral over de situatie in Portland in het bijzonder. Ja, een paar jaar geleden waren er ook daklozen in Portland. Maar die kon je vaak op 1 hand tellen. Nu breek je echt werkelijk je nek over de daklozen. Het merendeel van de mensen komen niet uit Portland, maar vanuit het hele land. Leven in omstandigheden waar een normaal mens niet vrolijk van wordt. Maar blijkbaar hebben ze andere prioriteiten.

Natuurlijk helpt het als je een sollicitatiegesprek hebt als je netjes in je pak ergens binnen wandelt. Maar bij de McDonalds heb je geen pak nodig, een vrachtwagenchauffeur net zo min. En de gemiddelde havenarbeider zie ik meestal ook niet in een pak rondlopen.

Mijn gevoel zegt dat er op dit moment wel heel erg veel mensen in de US leven die vinden dat ze op van alles en nog wat recht hebben maar er vervolgens wel heel erg weinig tegenover willen stellen. Dat is niet het Amerika zoals ik het heb leren kennen.
Eskm
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Eskm »

QT
ter info,
er zijn verscheidene posts verwijderd
UQT

Geen probleem Bart, zo blijft het topic netjes te volgen.
Groeten,
Martin
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

De laatste keer dat ik in de VS was, vond ik de Infrastructuur totaal verouderd, in veel steden staat het op invallen.oa wegen, openbaar vervoer, gebouwen enzovoort. Ik had vaak de indruk dat men 30 jaar is blijven stilstaan.
Dan vind ik Europa en sommige Aziatische landen veel moderner
Er zal in de Vs heel veel moeten veranderen de komende jaren om nog op nr 1 te blijven.
johnvb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door johnvb »

Ben in 1991 en 1992 voor het eerst in Florida, Californie en New York geweest. Heb inmiddels zo'n 16 rondjes gemaakt in het Westen en Oosten van de USA.

Zag helaas dat ieder jaar de maatschappij verslechterde. Vooral de zwerversaantallen in San Francisco en Las Vegas vind ik betreurenswaardig.
Al is het in New York niet veel beter.

Ook van de (wereldwijde ) verharding word ik steeds triester. Mijn vrouw, zoons en ik zijn niet bang maar letten wel goed op waar we lopen
Maar desondanks:
- In New York dacht een reus van 2 meter dat ik naar zijn vrouw zat te kijken en zou mij wel even molesteren (ben zelf ook niet de kleinste maar
leuk was dit niet).
- Op het toilet van het grote busstation in New York wilde iemand vanuit het niets mij en mijn zoontje van (toen) 14 jaar met een mes steken.
- In LA werd ik door een bende ingesloten toen ik de bekende trap uit de Laurel en Hardy film aan het fotograferen was.
- Iets soortgelijks overkwam ons in Little Havanna, Miami.

Gelukkig is het allemaal goed afgelopen maar op dergelijke problemen zit niemand te wachten.

Maar desondanks laat ik mij niet afschrikken. Daar is Amerika te mooi en leuk voor. Ik hoop in september dan ook weer een mooie roadtrip te kunnen ondernemen.
'91 N.Y.
Fl. + Cruise
'92 Cal.
'95 Cal.
'98 Fl.
'10 Fl.
'12 NY. Fl. + Cruise
'13 Fl. + Cruise
'14 Cal.
'15 Fl. + Cruise
'16 Fl.
'17 Fl, Miss., Alab.
Cal.
'18 Cal. Nev., Utah
'19 Cal. + Nev.
' 23 Cruise ABC-eil.+ Deep South
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 »

Misschien is er iets dat daklozen naar Portland trekt? In Austin lag de stad overhoop met de staat wat betreft aanpak van het daklozen probleem en toen hebben ze kamperen binnen de stads grenzen maar legaal gemaakt. Dat is helemaal uit de hand gelopen met een enorme toename en overal tentenkampen. Inmiddels weer teruggedraaid, na stemming van de bevolking vorig jaar.
Natuurlijk helpt het als je een sollicitatiegesprek hebt als je netjes in je pak ergens binnen wandelt. Maar bij de McDonalds heb je geen pak nodig, een vrachtwagenchauffeur net zo min. En de gemiddelde havenarbeider zie ik meestal ook niet in een pak rondlopen.
Om weer aan de officiele samenleving mee te doen zijn er wel wat meer barrieres. Zoals hemmie al aangeeft, het niet hebben van een adres is al de eerste horde voor het vinden van werk. Veel banen hebben een background check en je moet altijd officiele belasting formulieren invullen, nogal lastig zonder vast adres. Heb je toch een baan gevonden dan is woonruimte vinden nog lastiger. Het huren van een woonruimte gaat niet zonder diezelfde background check (en credit check), waar je weer niet doorheen komt want geen huur geschiedenis om over credit maar niet te spreken. Kom je er toch doorheen dan vragen ze minimaal de huur x3 als brutosalaris en vaak het maximale aan borg. Met $18 per uur zit je ongeveer aan $3000 per maand en heb je dus $1000 beschikbaar voor woonruimte. Daar kun je denk ik misschien net een studio voor huren in Portland? Maar bij de McDonalds en veel vergelijkbare banen in food/service/retail krijg je geen 40 uur per week en moet je dus minimaal een 2e baan vinden. Ben je overal alsnog doorheen gekomen dan is 1x goed ziek worden genoeg om alles weer ongedaan te maken want geen/beperkte ziektedagen of uberhaupt een zorgverzekering.

Geen idee wat de oplossing is maar gewoon even een baan en woning vinden en zo niet meer dakloos zijn is zonder hulp veel lastiger dan je denkt.
KnurfDutch
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door KnurfDutch »

Interessante discussie. Het is al gezegd, de VS zijn een groot land, met plekken die op Dubai lijken of Zwitserland. Maar er zijn ook plekken die slecht zijn en ja die kan je invullen met welk 3e wereld land dat je in gedachten had. Waar het fout gaat is dat je Europa of Nederland vergelijkt met een land met een totaal andere geschiedenis en cultuur. Omdat je een 5-guys hebt in Nederland is Nederland nog niet vergelijkbaar met de VS. Zodra je stopt vergelijken is het een prachtig land. Mij reden was om hier te gaan wonen dat ik beter gedij in een land dat wat losser georganiseerd is. En ja, het percentage daklozen is in Nederland hoger dan in de VS.

Gr Knurf
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

De grote steden in Amerika hebben meer geld in hun budget 'to end homelessness' dan voor bijv. Dept. Children Youth and Families of infrastructuur. Ik ben geen fan van big media (al helemaal niet wanneer ze lid zijn van BBC'S TNI) maar ik vond dit toch iets om verder te onderzoeken voordat ik weer naar de stembus ga. https://www.foxnews.com/opinion/tucker- ... collapsing
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Dank @dutchie_in_boston Ik had de roddel gehoord. Maar het klonk me zo onwerkelijk in de oren. Maar helaas dus. Lees onderstaand stukje. En je weet wat er mis is. Dit gebeurd niet alleen in Seattle overigens.
A handful of Seattle's more than 12,000 homeless will soon be going from the street to a new apartment with stunning views of the Space Needle and Puget Sound. Using part of the share of the $1.9 trillion COVID relief package, the city bought three brand-new apartment buildings for $50 million for 165 homeless, a price of $300,000 per unit. … In Los Angeles, Skid Row is about to get a new neighbor, a 19-story-high rise for homeless, costing taxpayers $160 million, or $580,000 per unit, that they're part of an expensive push to get the homeless off of sidewalks and out of city parks and into government-subsidized housing, even if it means buying new buildings at market rate from developers.

Oh, stunning views of the Space Needle and Puget Sound. Do you have one of those? Well, crack heads do. More than half a million dollars per apartment to house drug addicts at public expense, at market rates. So you can see why real estate developers would strongly support a program like that. And of course, they strongly do.

But luxury apartments are just the beginning. Seattle's most recent municipal budget allocated more than $150 million to other so-called homelessness programs just this year. Now, keep in mind, Seattle has fewer than 750,000 people living there, so that's an awful lot of money per bum. It's certainly a lot more than anyone else is getting in Seattle.

At the same time, it was giving overpriced condos to drug addicts with stunning views of Puget Sound, Seattle allocated just $10 million total for its Small Business Stabilization Fund, designed to keep family businesses from going bankrupt during the COVID lockdowns.

So the city's priorities could not be clearer than that. You lavished money on the least productive, most antisocial parasites in our society, and then you punish Americans who work for a living. Got it? And it's hardly just Seattle.
KnurfDutch
Amerika-ontdekker

Dus jullie gaan in een blauwe staat wonen en dan klagen over wie er aan de macht is daar. Amerika is groot, ga daar wonen waar je niets te klagen hebt zou ik zeggen! Groeten uit een Red State waar je ook struikelt over de daklozen. Heeft dus niets te maken met politics.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

KnurfDutch, ik woon in Maine. Ik klaag niet maar zie feiten zoals bedragen in een budget, ga verder onderzoek doen en mijn eigen conclusies meenemen naar het stemhokje voor lokale, staat en federale verkiezingen.
KnurfDutch
Amerika-ontdekker

Stemmen is goed, volste respect, Maar als je Tucker Carlosn aanhaalt valt niet goed bij iedereen. Laatste wat ik hoorde van de beste man is dat hij moeite had de goede kant te kiezen in het Oekraine-Rusland conflict.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

KnurfDutch schreef:
29 jan 2022, 21:13
Dus jullie gaan in een blauwe staat wonen en dan klagen over wie er aan de macht is daar.
Dat is juist wat er nu in Florida gaande is maar dan andersom…
Noorderlingen uit blauwe staten die zich er massaal komen vestigen maar dan union jobs, gratis onderwijs en gezondheidszorg gaan eisen en hoe goed het wel in het Noorden is.
Ze vergeten dan wel dat dit juist de taxen gaat verhogen die ze massaal hebben ontvlucht!
Als de Floridianen dan reageren met “wij waren perfect gelukkig voorheen, staat het jullie niet aan ga dan terug” zijn Floridianen opeens rednecks en per definitie racisten!?
KnurfDutch
Amerika-ontdekker

Tja, wat zal in zeggen. Mijn staat kan wel wat vooruitgang gebruiken, dus die Northerners zijn welkom. En mijn huis gaat gaat in prijs omhoog.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Amerika is allang kapot, het duurt door de grootte alleen wat langer voor het overal doordringt.
Ik kom er al sinds 1984, en het valt simpelweg zachtjes in elkaar, letterlijk en figuurlijk.

Natuurlijk kan je er nog prima naar je zin wonen, als je een goed inkomn hebt, maar als land is het gewoon stuk.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

‘Stuk’…

Ik ken geen land ter wereld waar ik liever zou wonen als ik Euromillions win. Voor mensen die heel veel geld hebben is Amerika echt een zalige plek. Sky is the limit als je veel geld hebt.

Als werkloze zou ik liever in België wonen.

Het zal heel sterk afhangen van hoe je tegen de dingen aankijkt…
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Pete.Z schreef:
30 jan 2022, 12:16
Amerika is allang kapot, het duurt door de grootte alleen wat langer voor het overal doordringt.
Ik kom er al sinds 1984, en het valt simpelweg zachtjes in elkaar, letterlijk en figuurlijk.

Natuurlijk kan je er nog prima naar je zin wonen, als je een goed inkomn hebt, maar als land is het gewoon stuk.
Hoezo?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Hoezo?
Jij leest het nieuws niet? :wink:
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Ja hoor, ik lees dagelijks nieuws. Ik snap alleen jou opmerking niet. Waarom is Amerika kapot? Wat is er mis? Ik woon hier nu 20 jaar, en geen haar op m'n hoofd die er over denkt om weer in Nederland te gaan wonen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer