Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Ik neig inmiddels wel heel erg richting Hertz door de debiel hoge tarieven bij National. Gisteren weer even vergeleken, maar National rekent voor een weekhuur het dubbele tov Hertz. Met 5005946 (International Point of Sale) kost een weekje in mei vanaf SFO €525 in de app.Met 5007125 (Emerald Club Members) idem, maar dan zonder LDW/SLI. Ik heb National een bericht gestuurd wanneer 8572130 weer terugkomt en waarom die überhaupt niet meer werkt, maar ze hebben geen antwoord.

Sowieso zijn er hele gekke dingen in de app aan de hand. Zie hieronder de huur voor precies 2 weken. Ik snap de rekensom hier dus niet. Per week $382, voor 2 weken $918. Dat zou dan toch $764 moeten zijn? Okee, even doorklikken. Met 5005946 zitten LDW/SLI erbij in. Kom je in het eindscherm, is de eindprijs ineens $1568.
IMG_7111.PNG
IMG_7112.PNG
IMG_7113.PNG
IMG_7114.PNG
Nog maar eens proberen voor Vancouver. Weekhuur C$375, voor 2 weken C$976. Met 5005946 is LDW inbegrepen. Door naar het eindscherm. Eindprijs: C$1920, oftewel meer dan het dubbele dan de getoonde prijs. Plaatjes in de post hieronder ivm max van 5 per post.
Laatst gewijzigd door Division op 23 jan 2022, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Kennelijk mag je niet meer dan 5 plaatjes per bericht. Dus bij deze de 4 screenshots die horen bij het Canada voorbeeld.
Bijlagen
IMG_7118.PNG
IMG_7117.PNG
IMG_7116.PNG
IMG_7115.PNG
Afbeelding
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Iemand was wel erg enthousiast om zijn auto weer in te leveren :shock:
image.png
image.png (288.54 KiB) 1822 keer bekeken
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door arnovdb »

Ik heb in mijn account als contract ID mastercard elite staan maar zie geen optie om dat te veranderen in de app. Zie ik iets over het hoofd?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Ja je ziet iets over het hoofd ;). Even naar onderen scrollen dan zie je daar "Contract information" met daar default de mastercard elite Contract ID in jouw geval aangevinkt. Even het groene vinkje daar weghalen, dan kun je een andere invullen.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

dejong89 schreef:
27 jan 2022, 11:41
Iemand was wel erg enthousiast om zijn auto weer in te leveren
Tsss en dan al die borden "wrong way" missen, op zich wel knap :)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

dejong89 schreef:
27 jan 2022, 11:41
Iemand was wel erg enthousiast om zijn auto weer in te leveren
En dan maar hopen dat je LDW bij je huur genomen hebt... :lol:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

@bedeve ik probeer je een PM te sturen voor de Amex Platinum code maar de PM blijft hangen in de outbox (lees hierboven ook dat het blijkbaar niet lukt). Kun jij eens kijken of je mij misschien een PM kunt sturen?
Droopy4u
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Droopy4u »

Ik heb een vraag aangaande status:
Bij National heb ik ooit Executive Elite aangevraagd (jaren geleden) en tot nu toe genoeg gehuurd om daar nu nog Executive status te hebben.
Ook heb ik laten status matchen naar Hertz President Circle maar daar nog niet gehuurd tot nu toe.
Tijdens corona helaas niet gegaan maar nu 2 trips in het vooruitzicht :D. 1 trip in de meivakantie (2 weken retour Miami) en 1 trip in de zomer (4 weken retour Atlanta).
Voor die trip in de zomer is het mij gelukt om een oude vooruitgeschoven reservering te gebruiken voor een voor deze tijd goede prijs (4 weken voor $970 keuze uit de Executive Isle, met een standaard SUV backup boeking voor $1400). Die prijs ga ik gok ik niet meer kunnen verbeteren.
Voor de meivakantie ben ik echter aangewezen op de huidige prijzen en heb ik zowel National als Hertz boekingen staan.
De National boeking is een klein beetje duurder dan Hertz en zonder verzekeringen (ik heb zelf Amex Platinum) .
Beide circa $1000 voor 2 weken. Als ik de National boeking neem dan kom ik dit jaar op 42 dagen huur gezamenlijk wat genoeg is om Executive te blijven bij National. Is dat op zichzelf wat waard? Of is het zo eenvoudig om te blijven status matchen dat ik net zo makkelijk Hertz kan kiezen die trip?
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Die huurdagen heb je niet nodig zolang je maar bij een van de twee status hebt, je kunt altijd weer terugmatchen. Wel opletten dat je status niet bij allebei tegelijk is vervallen ;)
Gast

Bericht door Gast »

@Droopy4u Status matchen is relatief eenvoudig. Ik ken vrijwel niemand hier op het forum die daadwerkelijk aan de echte huur dagen komt om status te krijgen en/of te behouden. :thumbup:
Over die aantallen benodigde dagen zou ik me dus niet druk maken.
Droopy4u
Amerikafan

Bericht door Droopy4u »

@harryh @Terpies :thumbup: beide bedankt! Dan besluit ik gewoon in de garage wat de beste keuze is op basis van de beschikbaarheid in de isles :).
Gast

Bericht door Gast »

Als je prijzen nu zo tegenvallen kun je overwegen om je backup reservering voor de standard SUV naar voren te halen. Je zou volgens mij deze prima kunnen omzetten naar een EC reservering en zelfs ophaal locatie kunnen veranderen, maar dat moet je even checken voordat je de gewijzigde reservering daadwerkelijk bevestigt. Mij is het in Nov 21 wel gelukt, zowel data, klasse als ophaal/inlever locatie gewijzigd en dezelfde prijs behouden. :thumbup:
De kans dat je met je Elite status een standard SUV meeneemt is vrijwel 100% (en anders helpt een briefje van $20 en een vriendelijk praatje met de greeter wel een handje) :thumbup: .
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Via status matchen zit ik nu in de categorie avis preffered plus, national executive, hertz gold plus. Is er buiten (te)veel huren een manier om tot het walhalla van de autoverhuur toe te treden?
Droopy4u
Amerikafan

Bericht door Droopy4u »

Terpies schreef:
30 jan 2022, 12:04
Als je prijzen nu zo tegenvallen kun je overwegen om je backup reservering voor de standard SUV naar voren te halen. Je zou volgens mij deze prima kunnen omzetten naar een EC reservering en zelfs ophaal locatie kunnen veranderen, maar dat moet je even checken voordat je de gewijzigde reservering daadwerkelijk bevestigt.
Bedankt voor de tip, dat had ik ook al geprobeerd. Op het moment dat ik de locatie van Atlanta naar Miami omzet wordt de prijs al aangepast van $1.400 voor 28 dagen naar $4.800 voor 28 dagen :o . Als ik dan de rest nog aanpas kom ik op hetzelfde bedrag uit als de reservering die nu al staat voor april. Dat is dus helaas niet interessant.
Mijn tactiek zou nu zijn om bij het ophalen in Atlanta mijn niet gebruikte reservering (Isle of backup) naar het nieuwe jaar te schuiven ipv te annuleren hopende dat ik daarmee volgend jaar weer mee geholpen ben. Kan dat nog zo laat / op de dag zelf? Of doe ik er wijs aan dit al vantevoren te regelen? Zoals je aangeeft zal de kans op een standaard SUV redelijk groot zijn (al dan niet geholpen door die $20).

Het aanpassen van die "goedkope" reservering is echt zenuwslopend, 1 verkeerde klik en je bent die prijs kwijt :lol:.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Terpies schreef:
30 jan 2022, 11:47
Ik ken vrijwel niemand hier op het forum die daadwerkelijk aan de echte huur dagen komt
Er is er een ....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Bij mij is bij het verzetten van een flying blue code naar zomer 2022 de flying blue code eraf gevallen. De prijzen zijn nog gelijk gebleven, maar als ik nu lokatie verander krijg ik zeer hoge prijzen
Gast

Bericht door Gast »

bedeve schreef:
30 jan 2022, 16:04
Terpies schreef:
Ik ken vrijwel niemand hier op het forum die daadwerkelijk aan de echte huur dagen komt
Er is er een ....
Vrijwel niemand :walk:
Jij bent de master of rentals :D
Droopy4u
Amerikafan

Bericht door Droopy4u »

ONYX666 schreef:
30 jan 2022, 17:14
Bij mij is bij het verzetten van een flying blue code naar zomer 2022 de flying blue code eraf gevallen. De prijzen zijn nog gelijk gebleven, maar als ik nu lokatie verander krijg ik zeer hoge prijzen
Ja, bij mij lijkt het exact hetzelfde gedrag, zelfs om die reden mijn reis aangepast zodat ik vlieg op Atlanta anders werdt het onbetaalbaar voor 28 dagen. Overigens heb ik mijn boeking met de normale Emerald code gedaan daarin lijkt er dus geen verschil in gedrag met jouw Flying blue code.
Droopy4u
Amerikafan

Bericht door Droopy4u »

bedeve schreef:
30 jan 2022, 16:04
Terpies schreef:
Er is er een ....
Oei, dan ga ik wellicht toch maar National huren, sta ik in ieder in die hall of fame :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer