Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Dankjewel. Iberia's systemen zijn down zeggen ze en ik kan pas morgen terugbellen om te annuleren.
Beetje riskant om dan nu toch al United te boeken lijkt me. Zo'n slechte ervaringen met Iberia callcenter dat ik het pas geloof dat ik een refund krijg totdat ik de annulatiemail ontvang. Wel bezorgd dat daartegen de United vluchten er niet meer zullen zijn.

Toch nog vluchten gevonden met Delta (te boeken via KLM) vanuit Brussel naar MCO. Maar dan wel via JFK met layover van 2.5 uur. Klopt het dat JFK zowat de slechtste luchthaven is om als port of entry te gebruiken? Is 2.5 uur haalbaar in de praktijk? (want walt natuurlijk wel binnen minimum connection time)
Bij de laatste stap van de boeking staat 'wijzigbaar maar niet restitueerbaar'. Ik dacht toch dat alle KLM tickets konden worden uitgekeerd in voucher en vervolgens in cash? Klopt dat dan niet meer? (alle vluchten zijn van Delta)
Bij de laatste stap van de boeking staat 'wijzigbaar maar niet restitueerbaar'. Ik dacht toch dat alle KLM tickets konden worden uitgekeerd in voucher en vervolgens in cash? Klopt dat dan niet meer? (alle vluchten zijn van Delta)
2,5 u voor jfk overstap zou moeten volstaan
En klm is nog steeds zeer soepel in alle wijzigingen volgens mij. Door deze crisis heen bij klm geen problemen gehad met omboeken.
En klm is nog steeds zeer soepel in alle wijzigingen volgens mij. Door deze crisis heen bij klm geen problemen gehad met omboeken.
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Alleen boekingen voor vluchten vóór 1 juli 2022 zijn restitueerbaar. Dat is al vrij lang zo bij KLM.
Dus vluchten voor de zomervakantie kunnen wel zonder kosten worden gewijzigd, maar niet geannuleerd.
Er is overigens nog wel hoop (o.a. bij mezelf) dat KLM deze policy verder gaat verlengen.
https://www.klm.nl/information/covid-19/rebook-cancel

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
@deebee7 april toch?
"Tickets geboekt voor 1 maart 2022 met een vertrek voor 1 juli 2022...
Uw voucher is restitueerbaar binnen de geldigheidsperiode van uw voucher."
"Tickets geboekt voor 1 maart 2022 met een vertrek voor 1 juli 2022...
Uw voucher is restitueerbaar binnen de geldigheidsperiode van uw voucher."
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Als de prijs daadwerkelijk veel lager is dan met KLM/Delta kun je er ook voor kiezen de ticketprijs een aantal dagen vast te houden bij United. Kost je enkele Euro's maar dat geeft je de tijd eerst de annulering bij Iberia goed te regelen.
Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 31 jan 2022, 06:39, 1 keer totaal gewijzigd.
@harryh Ja idd April. Maar waarom staat daar dan tijdens de laatste stap voor de betaling duidelijkg bij 'niet restitueerbaar'? Toch verwarrend, niet?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dat klopt. De tickets zelf zijn ook niet restitueerbaar. Maar je kunt wel omboeken/een voucher aanvragen. Voor die voucher kun je dus wel restitutie aanvragen.

-
- Amerika-expert

Hopelijk komt er nog een betere prijs voorbij.
Net 45 min aan de lijn met Iberia voor refund. Ook al annuleren zij de vlucht dan nog is er per ticket een refund kost van 30 euro. 120 euro dus in ons geval! Heb zowat alles gedaan wat ik kon: agent contacteerde superior en dan diegene daarboven maar geen uitzondering. Dit is gewoon crimineel! Mag toch niet volgens europese regelgeving lijkt me? Moet ik zelf nog een klacht gaan indienen. NOOIT vliegen met Iberia dus...bende dieven.
Net 45 min aan de lijn met Iberia voor refund. Ook al annuleren zij de vlucht dan nog is er per ticket een refund kost van 30 euro. 120 euro dus in ons geval! Heb zowat alles gedaan wat ik kon: agent contacteerde superior en dan diegene daarboven maar geen uitzondering. Dit is gewoon crimineel! Mag toch niet volgens europese regelgeving lijkt me? Moet ik zelf nog een klacht gaan indienen. NOOIT vliegen met Iberia dus...bende dieven.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Dat mag inderdaad niet volgens mij.
Ik zou principieel verder gaan hiermee, te beginnen met een geschreven (e-mail) klacht waarin je duidelijk aangeeft dat je je rechten kent (Europese regelgeving) en dat je verwacht dat binnen een redelijke termijn het geld terug op je cc staat, en dat je anders niet zal nalaten een klacht in te dienen.
Ik zou principieel verder gaan hiermee, te beginnen met een geschreven (e-mail) klacht waarin je duidelijk aangeeft dat je je rechten kent (Europese regelgeving) en dat je verwacht dat binnen een redelijke termijn het geld terug op je cc staat, en dat je anders niet zal nalaten een klacht in te dienen.
-
- Amerika-expert
KLM wilde mij begin 2020 ook niet terugbetalen na een vanwege Covid geannuleerde vlucht. Een klacht werd ook niets mee gedaan. Ik heb er helaas de rechtsbijstand op moeten zetten en uiteindelijk een jaar later m'n geld terug gehad. Heb toen o.a. ook een melding bij de NL toezichthouder gedaan (ILT), die afgelopen december pas met een uitspraak kwam: https://www.ilent.nl/actueel/nieuws/202 ... middelaars
Consumenten rechten: https://www.ilent.nl/onderwerpen/passag ... luchtvaart
Wat je in jouw geval nog kunt proberen @deebee7 is inderdaad een mail met een klacht in te dienen en ze 14 dagen te geven. Als ze hier niet op reageren kun je nog met die mail naar je CC gaan en het daar claimen (als betaald met CC, dat hoop ik wel).
Wat je in jouw geval nog kunt proberen @deebee7 is inderdaad een mail met een klacht in te dienen en ze 14 dagen te geven. Als ze hier niet op reageren kun je nog met die mail naar je CC gaan en het daar claimen (als betaald met CC, dat hoop ik wel).
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Nee, zoals ik daarvoor al schreef willen we pas in september gaan. Het ging er om of "standaard "vliegtickets alleen in januari als extra hebben dat ze kostenloos gewijzigd kunnen worden. Harryh gaf daarop als antwoord dat dit al vanaf half 2020 zo is, dus niet alleen deze maand. Daar reageerde is dus op

-
- Amerika-expert
De termijn voor refundable vouchers is overigens steeds verlengd, laten we hopen dat het ook voor vluchten in juli, augustus en september zo wordt dat er niet alleen gewijzigd kan worden. Overigens commercieel slim van KLM om dit als enige zo te doen, ik boek momenteel alleen daar vanwege deze flexibiliteit.
Dankjewel @harryh Problem is ook dat Iberia dus niets op mail gezet heeft van de annulatie. Ik kan dit enkel zien in mijn boeking via manage my booking. Na de refund request via callcenter kan ik niet meer in die boeking in. Gelukkig nam ik wel een gedeeltelijke printscreen van het scherm van deze boeking waarop staat dat een deel van m'n vlucht geannuleerd werd.harryh schreef: ↑31 jan 2022, 11:00KLM wilde mij begin 2020 ook niet terugbetalen na een vanwege Covid geannuleerde vlucht. Een klacht werd ook niets mee gedaan. Ik heb er helaas de rechtsbijstand op moeten zetten en uiteindelijk een jaar later m'n geld terug gehad. Heb toen o.a. ook een melding bij de NL toezichthouder gedaan (ILT), die afgelopen december pas met een uitspraak kwam: https://www.ilent.nl/actueel/nieuws/202 ... middelaars
Ik kreeg aan de telefoon enkel een case number. Ik heb nu via de website van Iberia per ticketnummer nog eens een nieuwe case geopend zodat ik een bevestiging op mail heb. En daarnaast een mail gestuurd via hun contactformulier met melding dat ze 2 weken hebben voor volledige terugbetaling zonder afhouding van enige kosten. Vrees alleen dat er weinig reactie op zal komen. Ik wist niet dat je dit van cc kon terugvragen. Maar die willen dan toch ook zwart op wit zien dat de airline weigert volledig terug te betalen? Dat bewijs heb ik helemaal niet.
Je kunt met de correspondentie van Iberia en je klacht per email een case aanmaken bij je cc maatschappij.
Ze willen meestal bewijs zien dat je de klacht eerst zelf hebt opgepakt. Als je de cc maatschappij even belt kun je het ze voorleggen hoe hiermee om te gaan.
Ze zouden het bedrag aan jou kunnen storneren en zelf bij Iberia terughalen.
Ze willen meestal bewijs zien dat je de klacht eerst zelf hebt opgepakt. Als je de cc maatschappij even belt kun je het ze voorleggen hoe hiermee om te gaan.
Ze zouden het bedrag aan jou kunnen storneren en zelf bij Iberia terughalen.
Dank je @Terpies Ik heb gewoon geen mail bewijs dat Iberia deel van vlucht annuleerde. Ik kreeg enkel een melding van wijziging van vlucht. Ook diende je de klacht via een contactformulier op de site van Iberia door te sturen. Ook geen mailbewijs dus. Ik hoop dat er ergens reactie op mail komt van Iberia zodat ik IETS tastbaars in handen heb om mee naar de cc-maatschappij te stappen.
Ik zie nu bij FAQ voor refunds op website Iberia dit staan: IMPORTANT: The fee for issuing the ticket is non-refundable
Men kan dit wel zeggen maar dat is toch in strijd met europese regelgeving lijkt me?
Ik zie nu bij FAQ voor refunds op website Iberia dit staan: IMPORTANT: The fee for issuing the ticket is non-refundable
Men kan dit wel zeggen maar dat is toch in strijd met europese regelgeving lijkt me?
Laatst gewijzigd door deebee7 op 31 jan 2022, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Google flights stuurt me een prijsalert voor Delta vlucht BRU-JFK en retour 10-19/7: €1523 voor 4 personen.
Ik klik door, zowel via KLM als Delta intussen €4000/4 personen voor de rechtstreekse vlucht. Ik heb ‘m net gemist dus. Voor deze prijs had ik geboekt.
Ik klik door, zowel via KLM als Delta intussen €4000/4 personen voor de rechtstreekse vlucht. Ik heb ‘m net gemist dus. Voor deze prijs had ik geboekt.
-
- Amerika-expert
@deebee7 hier staan alle mogelijkheden op een rij https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... eannuleerd
En ja je hebt ook recht op teruggave van de ticketkosten, zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... een-vlucht
Maak ook even een printscreen van bv Flightradar als je daarmee kunt bewijzen dat je vlucht niet ging.
En ja je hebt ook recht op teruggave van de ticketkosten, zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... een-vlucht
Maak ook even een printscreen van bv Flightradar als je daarmee kunt bewijzen dat je vlucht niet ging.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19855 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties