Sorry hoor, maar er komen is natuurlijk niet hetzelfde als er wonen
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De teloorgang van het 'fijne Amerika'....?
Re: De teloorgang van het 'fijne Amerika'....?
27 States so far...
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Helemaal met je eens, dat mag duidelijk zijn.
Al bedoelen we het vast verschillend.
Maar mijn vrouw is Amerikaanse, we komen er vaak, hebben er veel vrienden en familie, ik werk voor een Amerikaans bedrijf, en ik heb wel het idee dat ik de afgelopen 35 jaar genoeg heb gezien, en er lang genoeg ben geweest om een redelijk oordeel te hebben.
Maar nogmaals, dat is MIJN oordeel, en ik probeer niemand op andere gedachten te brengen of terug naar Europa te halen.
Al bedoelen we het vast verschillend.

Maar mijn vrouw is Amerikaanse, we komen er vaak, hebben er veel vrienden en familie, ik werk voor een Amerikaans bedrijf, en ik heb wel het idee dat ik de afgelopen 35 jaar genoeg heb gezien, en er lang genoeg ben geweest om een redelijk oordeel te hebben.
Maar nogmaals, dat is MIJN oordeel, en ik probeer niemand op andere gedachten te brengen of terug naar Europa te halen.
- bedeve
- Amerika-expert
Mooie tekst .Timothy555 schreef: ↑30 jan 2022, 14:44‘Stuk’…
Ik ken geen land ter wereld waar ik liever zou wonen als ik Euromillions win. Voor mensen die heel veel geld hebben is Amerika echt een zalige plek. Sky is the limit als je veel geld hebt.
Als werkloze zou ik liever in België wonen.
Het zal heel sterk afhangen van hoe je tegen de dingen aankijkt…
Ja , inderdaad een werkloze woont liever in Belgie of met nog minder bemoeienis in Nederland..
Passiviteit wordt er beloond...
Net zoals er met name stedelijk ingestelde mensen zijn . In Nederlandse begrippen zijn dat Hollanders , die een van de leuke dingen in de USA : het " Praatje maken " niet begrijpen om dat ze het niet herkennen en er niet mee om kunnen gaan.
Iemand vanuit het platteland zal met name dat als een van de leuke dingen in de USA kenmerken
Vorige week reed ik met iemand in een dorp in Utah en werd er een huis aangeduid : " daar wonen Liberals ".
Anderen dan wij dus...en toen had ik een gevoel wat ik in het Groninger land al 20 jaar niet meer had...
Dat vond ik een stap terug....
terug naar de tijd dat een kind van zijn ouders niet met ons de wandelvierdaags mocht meelopen omdat wij "Openbaren "zijn
@Timothy555 Ik doe wel mee maar je hoeft niet perse de Euromillions te winnen om in de USA te leven...
Maar je bent toch wel met de helft van t jaar tevreden ?
Beetje afwisselend zwerven tussen het Grootstedelijk Gewesrt en de USA vind ik ook niet verkeerd...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Interessante discussie.
Ik woon al sinds '96 in de VS - eerst 7 jaar in MA, toen 11 jaar in CO, en daarna in VA.
In Nederland heb ik journalistiek gestudeerd en ik kijk derhalve vanuit die optiek naar de samenleving. Ik volg het nieuws en de politiek in Nederland en de VS dagelijks.
Vanaf het begin heb ik al gezegd dat de VS een jaar op twintig achter loopt op Nederland. De verloedering (pardon, verharding) die zich in Nederland al eerder aftekende heeft hier in de VS helaas ook ingezet. Sociologisch gezien zijn daar wel wat theorieën over, maar dat wordt een diepe discussie.
Er werd al opgemerkt dat marihuana-lucht hier steeds meer voorkomt. De VS zijn daarin Nederland, hun grote voorbeeld, gevolgd. Ze hebben er hier echter geen idee van dat het in Nederland nog steeds niet echt gelegaliseerd is en het bestaan van de rapporten van Trimbos over de verslavingsproblematiek wordt hier door de media verzwegen.
Daklozen zijn hier inderdaad zichtbaarder, maar het percentage zwervers in de VS en Nederland is vrijwel gelijk.
De cultuur in de VS is inderdaad veel meer geënt op schuld, eigenlijk al vanaf het prille begin. Alexander Hamilton wilde een economie op schuldbasis en Thomas Jefferson was daar fel op tegen. Hamilton won die discussie.
Overigens is het voor je kredietscore hier belangrijk dat je niet meer dan 30% van het maximum van kredietkaarten gebruikt. Netjes afbetalen voor het einde van de lopende maand heeft ook geen negatieve gevolgen voor je score. Wel is het vrijwel noodzakelijk om één of meer leningen te hebben.
Ik woon al sinds '96 in de VS - eerst 7 jaar in MA, toen 11 jaar in CO, en daarna in VA.
In Nederland heb ik journalistiek gestudeerd en ik kijk derhalve vanuit die optiek naar de samenleving. Ik volg het nieuws en de politiek in Nederland en de VS dagelijks.
Vanaf het begin heb ik al gezegd dat de VS een jaar op twintig achter loopt op Nederland. De verloedering (pardon, verharding) die zich in Nederland al eerder aftekende heeft hier in de VS helaas ook ingezet. Sociologisch gezien zijn daar wel wat theorieën over, maar dat wordt een diepe discussie.
Er werd al opgemerkt dat marihuana-lucht hier steeds meer voorkomt. De VS zijn daarin Nederland, hun grote voorbeeld, gevolgd. Ze hebben er hier echter geen idee van dat het in Nederland nog steeds niet echt gelegaliseerd is en het bestaan van de rapporten van Trimbos over de verslavingsproblematiek wordt hier door de media verzwegen.
Daklozen zijn hier inderdaad zichtbaarder, maar het percentage zwervers in de VS en Nederland is vrijwel gelijk.
De cultuur in de VS is inderdaad veel meer geënt op schuld, eigenlijk al vanaf het prille begin. Alexander Hamilton wilde een economie op schuldbasis en Thomas Jefferson was daar fel op tegen. Hamilton won die discussie.
Overigens is het voor je kredietscore hier belangrijk dat je niet meer dan 30% van het maximum van kredietkaarten gebruikt. Netjes afbetalen voor het einde van de lopende maand heeft ook geen negatieve gevolgen voor je score. Wel is het vrijwel noodzakelijk om één of meer leningen te hebben.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ha, dat herken ik van vroeger.

Gelukkig denken we tegenwoordig iets makkelijker.
Roland