Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Frasi »

Of deze:
https://www.ebay.nl/itm/123550250282

Deze had ik een jaar geleden al gekocht en uiteindelijk afgelopen november gebruikt. Werkte perfect; goede ontvangst en snelheid (in Californië).
Uiteindelijk betekent "unlimited data" altijd dat na x Gb de snelheid wordt afgeknepen tot 2G. Bij dit kaartje is dat 8Gb, ruim meer dan ik elders vaak zie.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Gast

Bericht door Gast »

rick76 schreef:
02 feb 2022, 22:16
Ahahaha en dan zeg jij tegen mij dat ik slecht lees. Maar bedankt voor je plaatje, als je goed had gelezen dan is dit ook niet wat ik kan gebruiken.
En ja mijn Engels is niet heel goed maar goed genoeg om alles te begrijpen.

Je opmerkingen...tja....ik kan er wel wat van zeggen maar ik doe het niet.
Geen idee wat je nu nog niet snapt? Je bent toch op zoek naar unlimited data? Dat heeft deze kaart. Zoals ik al eerder zei: er zijn ook unlimited data kaarten met blijvende hoge snelheid ($45) en ook nog een met unlimited +15GB hotspot ($55). Voor jezelf kun je dan een 10GB data kaart nemen toch? Ook die staat in mijn link.

Blijkbaar snap je niet hoe het in de US werkt: alleen data is er vrijwel niet, en vast hoger geprijsd dan wat ik je stuurde. Maar goed…aan eigenwijze nieuwkomers op dit forum geen gebrek. Zeker degenen die nog nooit in de US geweest zijn..
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

rick76 schreef:
01 feb 2022, 14:42
Nu kom ik op het punt aan om een prepaid kaart aan te schaffen. Ik heb dit fora al helemaal doorgespit. Maar wie heeft er een mooie oplossing voor mij. Of wie heeft er tips. We zijn een gezin met 2 volwassen kids.
Er is al veel (onzin) over gezegd maar waarom niet gewoon ieder z'n eigen prepaid kaartje van bijv. AT&T? Voor $ 45 heb je en dataplan + simkaart met 5Gb data. De kinderen zijn volwassen lees ik dus dit is ook iets wat ze heel goed zelf kunnen aanschaffen. Kan een ieder zelf bepalen hoe ze met hun data omgaan als online belangrijker is dan even enkele weken wat minder op social media zitten...

Afgelopen december nog zo'n dataplan + sim van AT&T als hierboven gekocht in Amerika. Onderweg redelijk tot goed internet. Vaak heb je in de Nationale Parken slecht bereik. Dat ervoer ik in Death Valley NP en Joshua Tree NP. Daarbuiten vrijwel overal ontvangst. Ik gebruik de data in zo'n plan hoofdzakelijk om te navigeren onderweg (Google Maps) en om op bepaalde plekken even online te kunnen omdat je iets moet opzoeken.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@bedeve Er zit natuurlijk nog verschil tussen helemaal niks kopen aan internet of een unlimited dataplan. Wij kopen ook altijd 5 of 10 GB, soms via arieli, soms loop ik de lokale walmart in. Helemaal geen internet is niet meer van deze tijd en heel onpraktisch.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@d_vdploeg Ik had een 10GB T-Mobile kaartje van Arieli op zak toen ik vrijdagmiddag om 17:00 me in de LV spits stortte .....
Maar het kaartje werkte niet
1 1/2 uur aan t dwalen geweest...
Goedkoop is duurkoop....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Marcel5050
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Marcel5050 »

Besteld op 23/01 en vandaag in de bus.
Afbeelding
Marcel5050
Amerikakenner

bedeve schreef:
03 feb 2022, 17:36
@d_vdploeg Ik had een 10GB T-Mobile kaartje van Arieli op zak toen ik vrijdagmiddag om 17:00 me in de LV spits stortte .....
Maar het kaartje werkte niet
1 1/2 uur aan t dwalen geweest...
Goedkoop is duurkoop....
Wat is goedkoop?
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Had je het wel laten activeren?
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@bedeve Ja dat is stressvol. Lijkt me ook geen pretje, dan is het volgens mij ook al donker aan het worden als je in deze periode gaat en 17:00u plaatselijke tijd aankomt.

Ik download ook altijd vooraf via google maps een (deel van de) kaart op mijn telefoon, mocht de boel niet werken. Kun je in ieder geval naar je hotel. Oke geen verkeersinfo. Maar je komt in ieder geval aan
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

rick76 schreef:
02 feb 2022, 15:46
Ik heb gezien dat er inderdaad stukken zijn waar geen internet is. Dat weten de kids hier ook. Dat is ook geen enkel probleem. Ook gaan ze niet netflixen op de achterbank. En ik wil dat er veilig wordt ingelogd op internet. Zoals eerder al wordt geschreven is openbaar internet hetzelfde als je raam open laten staan voor dieven.

Daarom in mijn zoektocht op zoek naar alleen maar data. Ik heb deze topic helemaal doorgespit. Maar de meeste informatie is van voor 2019. In 3 jaar tijd veranderd er veel. Vandaar mijn vraag in het heden. Meeste prepaid komt met telefoon en data met tethering. Wat ik dus zoek is eigenlijk iets van onbeperkt internet prepaid.

Ik blijf zoeken naar een goede oplossing.
Sprint/T-Mobile heeft volgens mij de beste dekking op het platteland, maar ze hebben nog wel veel gaten. Opmerkelijk is dat er volgens mij nu voornamelijk op 5G gemikt wordt. Er zijn hele gebieden waar niet of nauwelijks dekking is voor 4G (LTE), maar wel voor 5G. Het bedrijf heeft een vrij goede dekkingskaart.

Wat het gebruik van zakcomputers ('telefoons') en schermen door kinderen betreft, ik denk dat er meer voordelen dan nadelen zitten aan het aan banden leggen daarvan. Onze kinderen (8-17) hebben dan ook geen eigen zakcomputers, alle PCs staan in open ruimten in ons huis en na 20u worden ze niet gebruikt. In de auto worden geen schermen gebruikt (behalve de GPS). Na deze opsomming zal waarschijnlijk ook niemand verbazen dat we geen TV kijken (geen abonnement en de antenne is niet aangesloten), al hebben we wel een projector (met een scherm van 3,5 meter) om films en documentaires te kijken.
Ze knutselen, spelen buiten, wandelen, fietsen, lezen veel, schrijven verhalen en boeken, doen aan houtbewerking, spelen bordspellen, bakken en koken, doen hun schoolwerk, enzovoorts.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

d_vdploeg schreef:
03 feb 2022, 18:11
@bedeve Ja dat is stressvol.
Ik download ook altijd vooraf via google maps een (deel van de) kaart op mijn telefoon, mocht de boel niet werken.
Ik had het bij tussenlanding op SLC al door dat ie t niet deed.
Daar met maps een routebeschrijving gemaakt...
Maar in mn eentje in t donker rijdend had ik daar niet veel aan...
Op geheugen naar Tropicana gereden , bij hotel gekomen en snel naar de T Mobile store op de Strip gelopen.|
Kaartje getest , telefoon getest.. Vriendelijk volk daar....
Ik heb nu een USA nummer wat het zelfs hier in NL doet...
Heb ik mn AARP lidmaatschap mee kunnen bevestigen.
Elk nadeel hep se voordeel luidt het Amsterdamse spreekwoord....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt ook hier al de gratis app Here we go downloaden. Met de kaart van een of meerdere staten erbij. Je hebt geen file informatie maar je navigeert gratis.
Toen onze - volwassen - dochters in 2017 mee gingen naar de VS vanwdge de eclips hebben ze het al die tijd zonder internet gedaan. En ze hebben het overleefd. :wink:

Marianne
thebruins
Amerikakenner

Bericht door thebruins »

Je kunt ook hier al de gratis app Here we go downloaden
Ik heb die app jaren gebruikt op mijn Samsung S5, ook voor navigatie in de US, met volle tevredenheid. Tijdje terug een iPhone gekocht en toen ook die app gedownload voor offline navigatie, maar ik kon er (bijna) niets mee vinden. Zelfs simpele US adressen vind ie niet, om maar niet te beginnen over redelijk gangbare POIs. Je kunt met je telefoon online gaan en dan zal die zoek functie vast beter werken, maar ik was juist op zoek naar offline navigatie. Nu maar EUR 13 uitgegeven voor 1 jaar offline TomTom navigatie op m'n iPhone, ben benieuwd hoe dat gaat werken maar hier in NL lijkt dat allemaal prima.
Gast

Bericht door Gast »

Als je gratis en offline wilt navigeren raad ik je Sygic aan. Vooraf download je de volledige kaart per staat en daarna heb je geen internet verbinding meer nodig.
Er zitten wel wat beperkingen in de gratis versie, maar om te zien waar je bent werkt dat beter en handiger dan iedere keer met Google maps een offline kaart maken. Ook kun je met Sygic POI navigatie gebruiken. :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

thebruins schreef:
04 feb 2022, 08:55
Je kunt ook hier al de gratis app Here we go downloaden
Ik heb die app jaren gebruikt op mijn Samsung S5, ook voor navigatie in de US, met volle tevredenheid. Tijdje terug een iPhone gekocht en toen ook die app gedownload voor offline navigatie, maar ik kon er (bijna) niets mee vinden. Zelfs simpele US adressen vind ie niet, om maar niet te beginnen over redelijk gangbare POIs. Je kunt met je telefoon online gaan en dan zal die zoek functie vast beter werken, maar ik was juist op zoek naar offline navigatie. Nu maar EUR 13 uitgegeven voor 1 jaar offline TomTom navigatie op m'n iPhone, ben benieuwd hoe dat gaat werken maar hier in NL lijkt dat allemaal prima.
Wij hebben hem in 2019 voor het laatst gebruikt (op de Samsung), en dat ging prima. Je moet wel goed kijken welke kaarten je nodig hebt; wij hadden verzuimd om die laatste vakantie de kaart van New Mexico te downloaden, en toen we van Canyon de Chelly naar Durango reden werden we wel heel erg ver omgeleid. Gelukkig kregen we dat redelijk snel in de gaten en hielp onze papieren kaart ons door het stukje NM heen. :wink:

Marianne
thebruins
Amerikakenner

Bericht door thebruins »

Haha ja van te voren ff checken of je wel alles hebt. Ik heb gewoon altijd de 14 of 15 westelijke staten erin staan.
Marcel5050
Amerikakenner

Ik heb steeds een ouderwetse landkaart bij,ook hier en die laat je nooit in de steek.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Rand McNally :thumbup:
Marcel5050
Amerikakenner

Rand McNally inderdaad,Kost op Amazon usa 7.99 dollar op Amazon Nederland 32.8 euro.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bushmaster schreef:
04 feb 2022, 18:11
Rand McNally :thumbup:
Ha! Daar in december nog tevergeefs naar gezocht bij verschillende Walmarts. Weet niet eens of ze die daar nog verkopen maar voorheen kocht ik daar elk jaar een atlas. :D

Overigens gebruik je met online navigatie op je telefoon maar heel weinig data. De 5Gb krijg ik bij lange na niet op tijdens een vakantie. Google Maps en Waze zijn mijn favorieten voor Amerika. Sygic heb ik alweer van de telefoon gegooid. Had die een tijdje omdat het mij wel makkelijk leek in de auto maar werd gek van de hoeveelheid spam van ze. Meerderde keren per week via e-mail en op de telefoon berichten. :twisted:

Overigens neem ik ook elke keer mijn TomTom navigatie mee naar Amerika. Eigenlijk meer als backup en erg handig als je vanaf het vliegveld naar je motel rijdt maar op dat moment nog geen navigatie op je telefoon hebt omdat je nog geen sim-kaart hebt. In Canada afgelopen oktober had de auto zelf navigatie dus niet nodig gehad en in Amerika afgelopen december heb ik mijn eigen TomTom alleen maar gebruikt tot ik een sim-kaartje had en in Death Valley NP en Joshua Tree NP waar ik op een gegeven moment helemaal geen bereik meer had met de telefoon.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer