de praktijk in Arizona toen wij er waren (laatste week van december en eerste week januari) was dat er nergens druk werd gemaakt om mondkapjes. Als we een restaurant of winkel binnenkwamen met een mondkapje werd je bijna raar aangekeken. Buiten in de natuurgebieden etc. droeg al sowieso vrijwel niemand een mondkapje. Dit was toen in ieder geval onze ervaring, we waren in (de omgeving van) Phoenix, Tucson, Yuma, Quartzsite, Parker, Laughlin. Oh, wat was het toch heerlijk daar, april gaan we gelukkig weer die kant op.Nessiezzz schreef: ↑28 jan 2022, 08:20Ik ben benieuwd of er antwoord gegeven kan worden op het volgende : als je reisgezelschap bestaat uit mensen niet van je huishouden (dus vrienden oid). Zou er dan een staat zijn waar je mogelijk in overtreding bent? Of dat hotels hier iets van vinden? Ik lees bv dat Arizona dan mondkapjes wilt in de auto, maar is dat echt de praktijk?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 23
- Contacteer:
Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
1994: NY naar LA(trein) 1997: NY
2001: TX/FL 2002: TX/LA/MS
08: CA/AZ/NM/UT/NV 09: NY/CA/AZ/UT/NV 10: CA/AZ/UT/CO/NV
11: CO/SD/WY/MO/UT/NM/AZ/NV 12: WA/Canada/MO/WY/ID/UT/AZ/NV
13: Atlanta-LV 14: LV/AZ/NM/CO/UT/CA/NV 15: CA/AZ/UT/CO/NV
16: WA/OR/CA/NV
2001: TX/FL 2002: TX/LA/MS
08: CA/AZ/NM/UT/NV 09: NY/CA/AZ/UT/NV 10: CA/AZ/UT/CO/NV
11: CO/SD/WY/MO/UT/NM/AZ/NV 12: WA/Canada/MO/WY/ID/UT/AZ/NV
13: Atlanta-LV 14: LV/AZ/NM/CO/UT/CA/NV 15: CA/AZ/UT/CO/NV
16: WA/OR/CA/NV
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@Amber76 Nee je zoons hoeven niet te testen als ze onder de 12 zijn. Iedereen vanaf 12 wel, sinds 21 december meen ik en sinds 30 december ook in quarantaine, tenzij geboosterd, volgt u het nog? 
@Big Al je hebt gelijk. Maar dat herstelbewijs is volgens mij nog steeds een uitdaging om te verkrijgen

@Big Al je hebt gelijk. Maar dat herstelbewijs is volgens mij nog steeds een uitdaging om te verkrijgen
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Of zoals ik die daar NAAR toe vliegt komende zomer 

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Haha @IngridUSA ik vind 'm er wel wat over 

-
- Amerikakenner

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Gezondheidsraad adviseert geen booster voor 12-18 jarigen....ik ben benieuwd wat dit voor consequenties gaat hebben voor het reizen.....
Ik had goede hoop dat we deze zomer konden gaan, maar nu ben ik dus weer bang dat dit een kink in de kabel gaat veroorzaken.
Afwachten maar weer en toch maar door met de campings boeken...
Ik had goede hoop dat we deze zomer konden gaan, maar nu ben ik dus weer bang dat dit een kink in de kabel gaat veroorzaken.
Afwachten maar weer en toch maar door met de campings boeken...
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik hoop dat we hem binnenkort in België kunnen laten toedienen op 'eigen keuze'. Men is dit aan het bespreken.
Mijn dochter is in oktober 12 geworden en dezelfde week een eerste keer gevaccineerd (tweede keer in november).
Desnoods rij ik in mei of juni tot in Duitsland achter een booster met haar. We gaan in juli naar NYC en tegen dan is haar vaccin meer dan 6 maand geleden.
Jongste dochter is 9, eerste keer geprikt vorige maand, tweede keer nu 16 februari dus haar tweede vaccinatie zal in juli nog geen 6 maanden oud zijn.
Mijn dochter is in oktober 12 geworden en dezelfde week een eerste keer gevaccineerd (tweede keer in november).
Desnoods rij ik in mei of juni tot in Duitsland achter een booster met haar. We gaan in juli naar NYC en tegen dan is haar vaccin meer dan 6 maand geleden.
Jongste dochter is 9, eerste keer geprikt vorige maand, tweede keer nu 16 februari dus haar tweede vaccinatie zal in juli nog geen 6 maanden oud zijn.
-
- Amerikakenner
Precies dit allemaal…
Zet het dan in ieder geval gewoon open voor diegene die wel wil (om wat voor reden dan ook),net als voor 18+.
Zet het dan in ieder geval gewoon open voor diegene die wel wil (om wat voor reden dan ook),net als voor 18+.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik zie net dat Vlaanderen de vlucht vooruit neemt en boosters beschikbaar stelt aan 12-18.
Wil even voor zekerheid een check
Wil eigenlijk ergens in komende 2-3 weken naar Vegas. Liefste KLM vluchten.
Test op heenreis is duidelijk.
Test op terugreis dat die voor NL verplicht is, is ook duidelijk.
Nu komt het...
Op dit moment heb ik dus corona.
Het is dus mogelijk dat je nog positief test ook al heb je het niet meer.
Dat ik vlak voor vertrek teleurgesteld wordt kan ik nog wel aan.
Maar ik wil eigenlijk niet in US vast komen te zitten met een onterechte positieve test.
Nu dacht ik wat als ik vanaf Antwerpen Centraal boek bij KLM. Dus Thalys Antwerpen -> Amsterdam en dan naar vegas en op de terugweg Vegas -> Amsterdam -> Antwerpen.
Iemand deze route al geprobeerd en hoef je dan niet te testen aangezien je doorreist naar België. Twijfel beetje over het feit dat je op Amsterdam de luchthaven wel verlaat om de Thalys te pakken.
België is test niet verplicht toch? Die reisadvies website van België is ondoorgrondbaar
Nu komt het...
Maar ik wil eigenlijk niet in US vast komen te zitten met een onterechte positieve test.
Nu dacht ik wat als ik vanaf Antwerpen Centraal boek bij KLM. Dus Thalys Antwerpen -> Amsterdam en dan naar vegas en op de terugweg Vegas -> Amsterdam -> Antwerpen.
Iemand deze route al geprobeerd en hoef je dan niet te testen aangezien je doorreist naar België. Twijfel beetje over het feit dat je op Amsterdam de luchthaven wel verlaat om de Thalys te pakken.
België is test niet verplicht toch? Die reisadvies website van België is ondoorgrondbaar
De enige echte Ticketbaas
Volgens mij is dat alleen als je de luchthaven niet verlaat.
-
- Amerika-expert
Klopt, helaas heb je als je met de trein gaat wel een test nodig.
Zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... onderingen, trein staat daar niet als een van de uitzonderingen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Zouden mijn NL pubers dan in Vlaanderen een booster kunnen halen als dat straks eventueel een vereiste wordt? Of wordt dat dan niet geregistreerd voor de NL corona check app?Timothy555 schreef: ↑04 feb 2022, 15:50Ik zie net dat Vlaanderen de vlucht vooruit neemt en boosters beschikbaar stelt aan 12-18.
2019: camperreis rondje Los Angeles
-
- Amerika-expert
IK weet niet hoe dat werkt met Vlaanderen, maar op zich kun je een buitenlandse vaccinatie in NL laten registreren @jill1234.
Maar er is hoop voor je zie https://www.ad.nl/binnenland/gezondheid ... a1d588126/
"De boost-prik moet vrijwillig beschikbaar blijven voor kinderen die naar landen reizen waar de extra vaccinatie wel vereist is, vindt Bikker."
Dat is nu dus een politieke discussie aan het worden.
Maar er is hoop voor je zie https://www.ad.nl/binnenland/gezondheid ... a1d588126/
"De boost-prik moet vrijwillig beschikbaar blijven voor kinderen die naar landen reizen waar de extra vaccinatie wel vereist is, vindt Bikker."
Dat is nu dus een politieke discussie aan het worden.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij zitten in hetzelfde schuitje. Alle 4 momenteel positief op corona getest. Echter geeft de attest als uitzondering aan dat je ook een herstelverklaring kan aanleveren waarin staat dat je binnen de afgelopen 90 dagen covid hebt gehad. Dat een test dan niet nodig is. Althans zo lees ik hem. Ben benieuwd of mensen hier al ervaringen mee hebben. Wij vertrekken 3 maart naar San Francisco met overstap in Dallas....Maxmannl schreef: ↑04 feb 2022, 16:46Wil even voor zekerheid een check
Nu komt het...
-
- Amerika-expert
Herstelverklaring: Kijk even verder, dat komt hier regelmatig voorbij...
De Brussel route met vliegtuig zou dan dus een veilig alternatief zijn waarbij ik niet hoef te testen op terugweg toch?harryh schreef: ↑04 feb 2022, 17:08Klopt, helaas heb je als je met de trein gaat wel een test nodig.
Zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... onderingen, trein staat daar niet als een van de uitzonderingen.
Zie wel dit staan op Belgische website van overheid
Kom je uit een rode zone buiten de Europese Unie of Schengenzone?
Heb je EU-nationaliteit of hoofdverblijfplaats in de EU?
Heb je een vaccinatiecertificaat?
Laat je testen (RAT of PCR) vóór vertrek naar België, ongeacht de lengte van je verblijf.
------
USA is rood in België op het moment. Of is dit een loophole omdat ik dan vanuit Vegas naar Amsterdam en dan weer naar Brussel vlieg
Zie nu in ander topic de toegangsbewijs.nu en flowflex (Kruidvat) test icm https://www.azova.com/travelvideo/
Opties. Dan doe je dus een zelftest en ontvang je daarna een internationaal reiscertificaat.
Die zijn natuurlijk ideaal in deze situaties. Ik zou echt niet gaan vliegen als ik weet dat ik corona heb.
Maar door zelf te testen kun je de uitslag van te voren al wel redelijk voorspellen.
In mijn geval koop 10 van die flowflex testen test aankomende week elke dag als ik een dag of 4-5 negatief test weet ik dat ik met die azova.com optie veilig ben om terug te reizen naar Nederland.
Ik durf het dan wel aan om rechtstreeks op Nederland of via Antwerpen te boeken.
@Amber76 misschien ook een optie voor jullie
Opties. Dan doe je dus een zelftest en ontvang je daarna een internationaal reiscertificaat.
Die zijn natuurlijk ideaal in deze situaties. Ik zou echt niet gaan vliegen als ik weet dat ik corona heb.
Maar door zelf te testen kun je de uitslag van te voren al wel redelijk voorspellen.
In mijn geval koop 10 van die flowflex testen test aankomende week elke dag als ik een dag of 4-5 negatief test weet ik dat ik met die azova.com optie veilig ben om terug te reizen naar Nederland.
Ik durf het dan wel aan om rechtstreeks op Nederland of via Antwerpen te boeken.
@Amber76 misschien ook een optie voor jullie
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 42 Reacties
- 7278 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne