Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ArCadE: korte roadtrip 2022

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ArCAdE
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis ArCadE: korte roadtrip 2022

Bericht door ArCAdE »

Wij hebben voor augustus onderstaande trip gepland met onze kids van 17 en 20. Voordat we naar LA vliegen zijn we al een aantal dagen in de VS, dus tijdsverschil / acclimatiseren is al gedaan. :D

Misschien dat jullie nog tips hebben?

Dag
1 Aankomst LA Santa Monica
2 LA Venice Beach
3 LA- San Simeon Hearst Castle, Piedras Blancas
4 San Simeon - SF Pier 39, Fishermans Wharf
5 SF Alcatraz
6 SF Chinatown
7 SF Golden Gate
8 SF - Yosemity Yosemity NP
9 Yosem- Dinuba Yosemity Falls
10 Dinuba - Kernvill Sequoia NP, General Sherman, Crystal Cave
11 Kernvill - LV Trail of 100 Giants, Death Valley
12 Las Vegas Strip
13 LV - LA
14 Los Angeles Hollywood Walk of Fame
15 LA Beverly Hills
16 LA
17 LA - Ams
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis ArCadE : Korte roadtrip 2022

Bericht door gera_r »

Niet alles al uit ervaring, maar wel zelf aan het plannen voor een deel in dit gebied. Er vallen me een paar dingen op...
Ten eerste, zou ik de route andersom doen, zodat je de kust aan je rechterhand hebt. Makkelijker voor een stop of fotomoment...
Dan zou SF wel een dag minder kunnen. Wellicht kun je iets combineren. Je zou daarvoor in de plaats een extra overnachting ergens langs de kust kunnen doen, zodat je daar wat meer tijd voor kunt nemen.
Hollywood en Beverly Hills kun je ook combineren. Wij deden een tour met een bus en kregen allerlei huizen van beroemdheden aangewezen. Ga vroeg in de ochtend; wellicht word je aangesproken op straat en krijg je een goedkoper aanbod omdat ze die dan nog niet vol hebben... Dat overkwam ons in ieder geval.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum!
Misschien goed om eerst even aan te geven of er nog iets geschoven kan worden. En schrijf de route eens uit in de van-naar vorm per dag, zodat je ziet wat een reisdag is. Ik vind het redelijk druk, maar wel veel tijd voor de steden. Voor SF kun je in 2 dagen ook al heel veel doen. En in LA kun je ook wel wat combineren. Dat geeft je meer tijd voor de parken en voor Las Vegas.

Is er een reden dat je niet de Tioga Pass neemt? En waarom Dinuba? En waar overnacht je dan de volgende dag?
De Yosemite Falls zullen droog staan in augustus.

Wij deden in 2017 een groot deel van jullie route met onze volwassen dochters. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb het even in een van/naar schema uitgeschreven:
1 naar LA
2 LA
3 LA - San Simeon
4 San Simeon - SF
5 SF
6 SF
7 SF
8 SF - Yosemite
9 Yosemite - Dinuba
10 Dinuba - Kernville
11 Kernville - Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas - LA
14 LA
15 LA
16 LA
17 LA - Ams

Ik zie nu dat je twee nachten Las Vegas hebt, ik had eerst gelezen dat je een overnachting in Death Valley had.
Het is nu duidelijk te zien dat je maar heel weinig tijd hebt voor de parken. Dat kan een bewuste keuze zijn, maar eigenlijk is het jammer om het op deze manier te doen. je ziet vrijwel niets van Yosemite en ook voor Sequoia is de tijd heel beperkt, ook omdat je niet in het park overnacht.

Je zou ook Sequoia over kunnen slaan, en dan via de Tioga Pass naar Death Valley kunenn rijden. Dan zou je zoiets krijgen:

1 naar LA
2 LA - Pismo Beach
3 Pismo Beach - San Simeon
4 San Simeon - SF
5 SF
6 SF
7 SF - Yosemite
8 Yosemite
9 Yosemite - Lee Vining
10 Lee Vining - Death Valley
11 Death Valley - Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas - LA
14 LA
15 LA
16 LA
17 LA - Ams

Je kunt dan in Yosemite naar de Mariposa grove om sequoia's te zien. Voor de kust heb ik een extra overnachting genomen omdat met een bezoek aan Hearst Catle 1 stop wel erg weinig is. Kijk ook eens naar Monterey; je kunt daar whalewatchen. Of ga een fietstocht maken.

Kijk voor Alcatraz eens naar de avondtour. Op die manier heb je een volle dag voor de stad, en bovendien heb je allerlei extra's op de avondtour (zie ons 2015-verlag om een idee te krijgen). Een early bird is ook niet gek, dan heb je na het bezoek aan Alcatraz de rest van de dag om virj te besteden.

Marianne
ArCAdE
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis ArCadE: korte roadtrip 2022

Bericht door ArCAdE »

Bedankt voor de reacties, ik zal er nog eens goed naar kijken.

Andersom zou kunnen maar deze volgorde lijkt ons leuk.

Via Death Valley is nog niet zeker.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer