Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis bloodymarie (Marianne): Salt Lake City - San Francisco.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
bloodymarie
Amerikafan
Partner van: JohnDeere
Aantal x V.S. bezocht: 9

Reis bloodymarie (Marianne): Salt Lake City - San Francisco.

Bericht door bloodymarie »

Hoi allemaal,

In september staat eindelijk weer een nieuwe USA-reis op de planning. Ik reis met mijn man en twee zoontjes van dan 1 en 4 en dan met een auto en hotels/cabins. De vliegtickets, auto en hotels zijn al geboekt, maar alles is nog annuleerbaar of te wijzigen. Een groot gedeelte van de plekken hebben we al in eerdere reizen gezien. Daarom bijvoorbeeld wat minder tijd bij Moab.

Dat we zoveel tijd hebben in Jackson, is omdat we daar bij vrienden logeren. We willen de tijd nemen om Grand Teton te bezoeken en misschien zelfs een dagje Yellowstone. Daar zijn we wel al 2x eerder geweest, dus geen must.
Op het laatste zou ik graag de kustroute willen meenemen (hoewel we deze al eens gereden hebben), maar ik ben bang dat we dan weer minder tijd hebben op andere plekken. Wat zouden jullie doen?

En hebben jullie nog tips voor bezienswaardigheden op onderstaande route?

3-sep Amsterdam - Salt Lake City
4-sep Salt Lake City - Jackson
5-sep Jackson
6-sep Jackson
7-sep Jackson
8-sep Jackson - Rock Springs
9-sep Rock Springs - Rifle
10-sep Rifle - Montrose
11-sep Montrose - Mesa Verde
12-sep Mesa Verde - Monument Valley
13-sep Monument Valley - Moab
14-sep Moab
15-sep Moab - Capitol Reef
16-sep Capitol Reef
17-sep Capitol Reef - Bryce
18-sep Bryce - Zion
19-sep Zion
20-sep Zion
21-sep Zion - Las Vegas
22-sep Las Vegas
23-sep Las Vegas
24-sep Las Vegas - Lone Pine
25-sep Lone Pine - Bridgeport
26-sep Bridgeport - Yosemite
27-sep Yosemite
28-sep Yosemite
29-sep Yosemite - Sequoia
30-sep Sequoia
1-okt Sequoia - Tulare
2-okt Tulare - SF
3-okt SF
4-okt SF
5-okt SF - Amsterdam (6 okt)
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis bloodymarie (Marianne): Salt Lake City - San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie reis! Waar overnacht je bij Sequoia? Ik vind de tijd daar niet heel ruim, daar zou best een nacht bij kunnen. Wij vonden Cedar Grove in Kings Canyon erg leuk, ook om te overnachten. Als je Grant Grove Village als basis hebt zou je ook in 1 keer daarvandaan naar SF kunnen rijden.
Bridgeport ligt iets uit de route. Willen jullie naar Bodie? Dan is het wel mooi.
Ik neem aan dat je Valley of Fire kent? Ik vind het wat lastig om tips te geven omdat jullie blijkbaar al veel gedaan hebben. En ik weet niet of jullie willen wandelen? Tussen Lone Pine en bridgepor zou je naar de Ancient Bristlecone Pines Forest kunnen gaan. Er is daar een mooie korte wandeling.
En tussen Moab en Capitol Reef is Goblin Valley met kinderen leuk.

Marianne
bloodymarie
Amerikafan

Bedankt voor je reactie! In Sequoia overnachten we in een cabin bij Grant Grove, ligt dat niet centraal genoeg? Ten koste van welke andere plaats zouden we langer in Sequoia kunnen blijven?

We rijden via Tulare, omdat we daar familie hebben wonen waar we op bezoek gaan. Dat had ik er niet bij vermeld.

Bridgeport is inderdaad om ook naar Bodie te gaan! Dat lijkt me erg leuk voor de kinderen. En staat ook op mijn verlanglijstje. Je tip van Ancient Bristlecone Pines Forest neem ik mee. Het stuk tussen DV en Yosemite (Tioga pass) hebben we nog niet gedaan, dus daar is alles nog nieuw.

Wandelen is zeker de bedoeling, ik heb je wandelsite al gevonden en is echt super handig :D . Ik zoek die wandelingen uit die ook geschikt zijn voor een kleuter en een man met wandelrugzak met kind :lol:

Goblin Valley neem ik mee, ziet er gaaf uit. Daar zijn we ook nog niet geweest, net als Capitol Reef en het stuk tussen Rifle en Monument Valley.
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Tulare is dan duidelijk. :wink: Grant Grove ligt prima! Wij zaten daar ook in 2006 en in 2013.

Bij Lone Pine heb je de Alabama Hills, ook leuk voor de oudste denk ik, je kunt er lekker klauteren. Wij vonden de Little Lakes Valley loop ook een leuke wandeling, met ook de gelegenheid om het water in te gaan. Maar misschien is het daarvoor al wat te koud in september.

Tussen Silverton en Durango kun je een treinrit maken. Ik denk niet dat jullie er tijd voor hebben, maar het is wel leuk om bijvoorbeeld in Silverton een kijkje te nemen bij het station. In Durango is een treinmuseum, misschien ook leuk om even te kijken.

Marianne
bloodymarie
Amerikafan

Alabama Hills en Little Lakes Valley loop ga ik opschrijven! Klimmen en klauteren vindt de oudste zeker wel leuk.

De treinrit had ik gezien, maar duurt inderdaad vrij lang, en ik denk dat de kids dat misschien wat te lang vinden. Maar museum en treinstation zijn ook leuk, dus die komen ook op 't lijstje.
Afbeelding
Old Faithful
Amerika-expert

Bericht door Old Faithful »

bloodymarie schreef:
08 feb 2022, 15:44
Bridgeport is inderdaad om ook naar Bodie te gaan! Dat lijkt me erg leuk voor de kinderen. En staat ook op mijn verlanglijstje.
De Virginia Creek Settlement ligt zowat aan de weg naar Bodie en misschien is het leuk in zoiets te overnachten.
VCS.jpg
VCS.jpg (166.83 KiB) 968 keer bekeken
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
bloodymarie
Amerikafan

Ja, daar hebben we geboekt! Er was niet zo heel veel keuze in de buurt en ik vind de cabins daar erg leuk. Ben je er zelf ook geweest en is het bevallen?
Afbeelding
Old Faithful
Amerika-expert

Bericht door Old Faithful »

Ja en ja. Het is weer eens iets anders als de standaard motelkamer. Nadeeltje is dat er geen eigen badkamer is maar dat vonden wij voor één nacht niet zo erg.
Toen wij er waren - op 4 oktober - daalde de temperatuur 's nachts onder nul en was het gaskacheltje niet overbodig.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
bloodymarie
Amerikafan

Fijn om te horen dat het is bevallen! De cabin die wij hebben, heeft een eigen badkamer, dus hoeven we gelukkig niet midden in de nacht uit het huisje!

Met die voorbereidingen gaat het wel goed, weer superleuk om te doen!
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer